2014
|
|
1939 Ik. Souvenirs, aurreneko
|
bi
kapitulu osoak. Bere aiurria, bertuteak, senti eta pentsaerak, arrazarenak dira (odolaren transmisioa!):
|
2016
|
|
Honen aurreko
|
bi
kapituluetan gure azterketak xede jakinak zituen: lehenbizikoan, EAJtik bereizi eta ETA sortu zuteneko prozesua; eta, bigarrengoan, erakundea uztera eraman zituen bilakaera; oraingoan, baina, Franco hil eta Txillardegik Hegoaldera itzultzea erabakia duen honetan, zein prozesu dugu aztergai?
|
|
–Hark ere markatuta zeuzkan
|
bi
kapitulu, biak ere Europako zenbait lekutan dauden beste munduko izakiei buruzkoak. Liburu batean zein bestean aipatzen dira strigoiak, eta haiei buruzko istorioak kontatzen dira, ondo dokumentatutako gertakariak.
|
2017
|
|
Are gaur egun ere, emakumeek eleberri asko argitaratzen dituzten honetan, gutxitan aurkitzen ditugu itxura desatsegineko edo eskaseko pertsonaia femeninoak, gizonak maitatzeko edo maitatuak izateko ezgauza direnak. Aitzitik, egungo literaturako heroi emeek gizonak maite dituzte, aise aurkitzen dituzte,
|
bi
kapitulutan oheratzen dira haiekin, lau lerrotan isurtzen dira eta den denek dute sexua gustuko. Feminitatearen galtzailearen figura ez zait bakarrik maitagarria egiten, ezinbestekoa ere egiten zait.
|
2018
|
|
Haatik, Lizarrako pogroma eta Auschwitz fenomeno arras diferenteak dira historikoki, ez dira parekatu behar eta ez zerrenda xuxen batean bata bestearekin lerrokatu behar. Inkisizioa eta Auschwitz orobat, nahi baduzu kristautasunaren historia ikaragarri bereko
|
bi
kapitulu dira, baina, hobeto ulertu nahi badira, historia bereko bi kapitulu baino gehiago, bi historia diferentetzat hartzea egokiago etorriko da. Izan ere, bai nazioaz badihardugu, politikaz, historiaz oro har, eta bai euskaldunaz eta juduaz badihardugu, esentziala da modernitatearen etenari jaramon egitea eta handik jariatu diren katramilei.
|
|
Haatik, Lizarrako pogroma eta Auschwitz fenomeno arras diferenteak dira historikoki, ez dira parekatu behar eta ez zerrenda xuxen batean bata bestearekin lerrokatu behar. Inkisizioa eta Auschwitz orobat, nahi baduzu kristautasunaren historia ikaragarri bereko bi kapitulu dira, baina, hobeto ulertu nahi badira, historia bereko
|
bi
kapitulu baino gehiago, bi historia diferentetzat hartzea egokiago etorriko da. Izan ere, bai nazioaz badihardugu, politikaz, historiaz oro har, eta bai euskaldunaz eta juduaz badihardugu, esentziala da modernitatearen etenari jaramon egitea eta handik jariatu diren katramilei.
|
2020
|
|
|
Bi
kapitulu hauetan patriarkatuaren bi dimetsio aztertuko ditugu, lan ordaindua eta ez ordaindua. Eremu honetan datu kuantitatibo gehiago dago eta kontzeptualizazio maila garatuagoa.
|
|
|
Bi
kapitulu hauetan erakundeak eta gizartea aztertuko ditugu haien dimentsio publifikatuan, hau da, espazio soziala publikoa politikoa deitu izan dena aztertuko dugu. Alde batetik, estatu erakundeak, kasu honetan ongizate erregimena, eta bigarrenik emakumeen ikusgarritasuna eta erabakimena espazio publikoan:
|