Emaitzak: 7
2010 | ||
Hezkuntza Sistemaren helburua, bestalde, haurrak Bigarren Hezkuntza amaitzerakoan | bi hizkuntza menderatzea litzateke, mintzamen zein idatzi mailan. Badirudi orain haurrak hiru eledunak bihurtu nahi dituztela. | |
2011 | ||
Hamar urtetan diglosia egoera ia gainditu dute. Orain 10 urte populazioaren% 40k errusieraz hitz egiten zuen eta ez zuen estoniera ezagutzen, eta gaur egun% 89k | bi hizkuntzak menderatzen ditu?. Gabirel Ezkurdia,. Gune aske eta independienteak sortzea da bidea?, Oarsoaldeko Hitza,. | |
Argi dago hautu honek ere etorkinak egoera desberdinean kokatzen dituela jatorriz bertakoa den populazioarekin konparatuta: batzuek | bi hizkuntza menderatuko dituzten bitartean, beste batzuek bakarra (Berasategi eta Larrañaga, 2009). Jatorriz bertakoak direnak batez ere ereduan matrikulatzen direnez, aukera gehiago daukate euskara eta gaztelania ikasteko. | |
Irakasleek, espero daitekeen bezala, | bi hizkuntzak menderatzen dituzte eta ohikoa izaten da murgilketa bikoitzeko geletan hizkuntza bakoitzeko ikasle kopurua antzekoa izatea. Baina hau ez da beti lortzen erraza izaten, eta arriskua egon ohi da hizkuntzen arteko oreka galtzeko, ia beti hizkuntza gutxituaren kaltetan (Baker, 2006). | |
Imagen: Neeta Lind Bere semea elebiduna izatea eta gutxienez | bi hizkuntza menderatzea familia askoren helburu nagusia da gaur egun. Adituek diotenez, hori lortzeko funtsezkoa da oso gaztetatik hastea, eta, horretarako, haurrei, ahalik eta kasu gehienetan, bi hizkuntzek aldi berean komunikazio hizkuntza gisa funtzionatzen duten egoera eta jarduerak erakustea gomendatzen dute. Gurasoek hainbat estrategia erabil ditzakete familian elebitasuna sustatzeko Eskolaz haratago, gurasoek zenbait estrategia erabil ditzakete familian elebitasuna sustatzeko eta bi hizkuntzen aldi bereko ikaskuntza indartzeko. | |
2013 | ||
Izan ere, lehenengo, haiei eskaini zieten, baina aita eta ama kanpora joatekoak ziren; beraz, niregana jo zuten. | Bi hizkuntzak menderatzen nituen, baina esperientzia falta neukan eta horrek pixka bat beldurtzen ninduen, hori egiten nuen lehenengo aldia baitzen. Kasualitatea izan zela esan dezaket. | |
2023 | ||
Euskara bermatzeko ardura sortu nuen CCOOn, eta Euskal Kontseiluan eta beste hainbat kontseilutan aritu nintzen euskararen alorra bermatzeko; hala jarraitzen du nire ondorengoak ere [Alfonso Rios]. Beti esan izan dut herri honetan sindikatuko ardura duenak | bi hizkuntzak menderatu behar dituela, gutxienez. Neurri batean lortu nuen: |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
bi | 7 (0,05) |
Lehen forma
Argitaratzailea
UEU | 2 (0,01) |
ELKAR | 1 (0,01) |
Consumer | 1 (0,01) |
Berria | 1 (0,01) |
goiena.eus | 1 (0,01) |
aiurri.eus | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
bi hizkuntza | 7 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
bi hizkuntza menderatu | 7 (0,05) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |