Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7

2010
‎Hezkuntza Sistemaren helburua, bestalde, haurrak Bigarren Hezkuntza amaitzerakoan bi hizkuntza menderatzea litzateke, mintzamen zein idatzi mailan. Badirudi orain haurrak hiru eledunak bihurtu nahi dituztela.
2011
‎Hamar urtetan diglosia egoera ia gainditu dute. Orain 10 urte populazioaren% 40k errusieraz hitz egiten zuen eta ez zuen estoniera ezagutzen, eta gaur egun% 89k bi hizkuntzak menderatzen ditu?. Gabirel Ezkurdia,. Gune aske eta independienteak sortzea da bidea?, Oarsoaldeko Hitza,.
‎Argi dago hautu honek ere etorkinak egoera desberdinean kokatzen dituela jatorriz bertakoa den populazioarekin konparatuta: batzuek bi hizkuntza menderatuko dituzten bitartean, beste batzuek bakarra (Berasategi eta Larrañaga, 2009). Jatorriz bertakoak direnak batez ere ereduan matrikulatzen direnez, aukera gehiago daukate euskara eta gaztelania ikasteko.
‎Irakasleek, espero daitekeen bezala, bi hizkuntzak menderatzen dituzte eta ohikoa izaten da murgilketa bikoitzeko geletan hizkuntza bakoitzeko ikasle kopurua antzekoa izatea. Baina hau ez da beti lortzen erraza izaten, eta arriskua egon ohi da hizkuntzen arteko oreka galtzeko, ia beti hizkuntza gutxituaren kaltetan (Baker, 2006).
‎Imagen: Neeta Lind Bere semea elebiduna izatea eta gutxienez bi hizkuntza menderatzea familia askoren helburu nagusia da gaur egun. Adituek diotenez, hori lortzeko funtsezkoa da oso gaztetatik hastea, eta, horretarako, haurrei, ahalik eta kasu gehienetan, bi hizkuntzek aldi berean komunikazio hizkuntza gisa funtzionatzen duten egoera eta jarduerak erakustea gomendatzen dute. Gurasoek hainbat estrategia erabil ditzakete familian elebitasuna sustatzeko Eskolaz haratago, gurasoek zenbait estrategia erabil ditzakete familian elebitasuna sustatzeko eta bi hizkuntzen aldi bereko ikaskuntza indartzeko.
2013
‎Izan ere, lehenengo, haiei eskaini zieten, baina aita eta ama kanpora joatekoak ziren; beraz, niregana jo zuten. Bi hizkuntzak menderatzen nituen, baina esperientzia falta neukan eta horrek pixka bat beldurtzen ninduen, hori egiten nuen lehenengo aldia baitzen. Kasualitatea izan zela esan dezaket.
2023
‎Euskara bermatzeko ardura sortu nuen CCOOn, eta Euskal Kontseiluan eta beste hainbat kontseilutan aritu nintzen euskararen alorra bermatzeko; hala jarraitzen du nire ondorengoak ere [Alfonso Rios]. Beti esan izan dut herri honetan sindikatuko ardura duenak bi hizkuntzak menderatu behar dituela, gutxienez. Neurri batean lortu nuen:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia