Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2009
‎Bi hizkuntza ofizial dituen gizarte batean, profesionaltasunaren ezaugarri da bi hizkuntzen ezagutza, zalantzarik gabe. Inork uste ote du apaingarri bat dela gaztelaniaren ezagutza Espainiako edozein lurraldetako zerbitzu publikoetan, herri langileen profesionaltasunarekin eta kalitatearekin inolako loturarik ez duena?
2010
‎— bi hizkuntzen parekidetzea edo berdintasuna, elebitasun osoaren kasua. bi hizkuntzen ezagutza nahikoa ziurtatzea jende guztiarengan. gizarte baten elkartasun eta elkarbizitzarako, hirugarren bidea ikusi zen egokien bezala gure herrirako lege hau proposatzerakoan. beste aukera guztiak hizkuntza bati bestearengan nagusitasuna aitortzera datoz. bai gizarte osora begira, elebitasun diglosiko edo pasiboaren kasuan, bai barruti zehatzetan hizkuntza bakoitza nagusi bihurtuz b...
2011
‎Granadako Unibertsitateko (UGR) ikerketa batek frogatu duenez, elebitasuna onuragarria da “adimenhobetu eta oroimena entrenatzen duelako”, lana koordinatu duen irakasleetako batek, Teresa Bajo Molinak, esan zuenez. “Ele bietako eta itzultzaileetako hizkuntzak aukeratzeko arreta eta memoria prozesuak” proiektua ondorio horretara iritsi zen pertsona elebidunekin gaztelaniaz eta ingelesez egindako esperimentuen bidez. Bajo Molinak zehaztu zuen ezen, azterketa egiteko, elebitasuna bi hizkuntzen ezagutza altu gisa hartu zutela eta maiz erabiltzen zutela, “bi hizkuntzekin batera hazi behar izan gabe”. Zenbait talde elebidunek (16 eta 24 pertsona bitartekoak) zenbait proba egin zituzten erantzun denbora eta garuneko jarduera elektrikoa neurtzeko.
2014
‎— Diskurtsoarenak, berriz, bi modutan ezberdintzen ditu: bata elebidun osatuek( bi hizkuntzetan ezagutza maila altua dutenak) egiten dituztenak, beste hizkuntza batetako hitza txertatzen dute baliokiderik ez dagoelako; eta bestea, ezagutza faltagatik gertatzen dena, hiztunak beste hizkuntzan hitza txertatzen du bere baliokidea ezagutzen ez duelako.
2017
‎...atzeko epemugarik gabeko progresibotasunaren kontzeptua sartzean, nolabait eskubide hori gauzatzeko legezko bermea deuseztatzen da. bestalde, 14 artikuluan jasotzen da botere publikoek dagozkien neurriak hartuko dituztela euskal autonomia erkidegoko administrazio publikoetako langileak modu progresiboan euskalduntzeko, eta botere publikoek zehaztuko dutela zer lanpostutan izango den derrigorrezkoa bi hizkuntzen ezagutza.
‎Frantsesean hiztun osoa da (AB), Alemanan ez (B), aritzen da, baina falta zaio berezko hiztun batek dituen naturaltasuna eta gaitasuna. Paristar hau elebiduna deitzen dena da, baina bere bi hizkuntzetako ezagutzak ez dira berdinak, inolaz ere: Frantsesean AB/ B Alemanean.
2019
‎Zeelanda Berriko errealitatea ongi ezagutzen duen Imanol Minerren esanetan, maorieradunak 150.000 inguru dira eta hiztun aktiboak 50 bat mila. 2018an, lehen ministro Jacinda Ardernek adierazpen esanguratsuak egin zituen Neve Te Aroha lehen alaba izan eta hedabideen aurrean adierazi zuenean ingelesa eta maoriera jakin zitzan bermatuko zuela eskola elebidunean matrikulatuz, bi hizkuntzen ezagutza Zeelanda Berriko hiritar guztiengana orokortzeko asmoarekin bat eginez. Baina Imanol Minerrek argi bezain kezkagarri zehaztu zuen zein zen egoera:
‎eta denak bilakatzen dira eleaniztun. Lehen aldiz gure hizkuntzaren historian, beraz, ez dago euskaldun elebakarrik; euskaldun guztiak elebidunak gara euskara eta hizkuntza hegemoniko bat dakizkigulako, bi hizkuntzen ezagutza maila desberdinekin. Gaur egun, imajinaezina da erdaraz ez dakien pertsona heldurik; gure gizartean ez da horrelakorik aurreikusten, ez lan deialdietan, ez eguneroko hizkuntza praktiketan.
2022
‎Horretan ahalegintzea garrantzitsua da, hizkuntzaren eta kulturaren arloan kontzientzia sustatzeko eta gaitasun komunikatiboa era jarraian hobetzeko. Legearen apustua izango da ikasle orok, duen familia jatorriaz harago, ikasketak amaitzean bi hizkuntzen ezagutzan maila bera izatea, eta ezagutzak eskuratzea, gutxienez, atzerriko hizkuntza batean».
2023
‎Eskoletako hizkuntza planak aitzakia dira egungo hizkuntzen ereduari eusteko; eskolen autonomiaren atzean ezkutatuko da Eusko Jaurlaritza aurrerantzean. Iraganean bezala, etorkizunean ere, euskararen normalizazioarekin konpromisoa duten eskoletan plangintzak egingo dira bi hizkuntzen ezagutza bermatzeko, eta horretarako borondaterik ez dagoen tokietan, ez. Horregatik, alderdi politiko guztiek uko egin zioten hasieratik bi hizkuntza ofizialen ezagutza bermatzen duen euskarazko murgiltze ereduari, ez dagoelako ezagutza hori bermatzeko benetako borondaterik.
‎EUSKARA Euskararen erabileraren aldeko apustua egiten dugu bai esparru pribatuan, bai esparru publikoan (hezkuntza, lan, administrazio, komunikazio, politika eta kultura). Edozein pertsonaren eta Euskal Herriko ondare immaterialaren oinarrizko eskubideen parte dela ulertzen dugu, beraz, ezinbestekoa da bi hizkuntzen ezagutzarako sarbidea erraztea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia