2003
|
|
— Benetan, Sokrates, baliteke zuk egia esatea. Eta susmoa daukat ere gu
|
biok
bereizteko etzan dela e zu eta bion erdian. Ez zaio ondo aterako bada, aitzitik joan eta zure ondoan etzango naiz.
|
2004
|
|
Ez da falta izan Wittgensteinen hiru pentsamolde ezberdinez hitz egin duenik. Aski eta nahikoa dugu
|
bi
bereiztearekin, Javier Sadaba filosofoak egiten duen bezala. Esan bezala liburu honetan lehenengo Wittgensteinekin jardungo dugu nagusiki, nahiz eta bigarrenaren filosofia ere tarteka aipagai izango dugun.
|
2006
|
|
haietarik asko eta asko errege etxearen sendikoak izango ziren. Buruzagi haien artean talde
|
bi
bereiz daitezke: batetik, noble dependenteak eta, bestetik, independenteak —independenteagoak, esan dezagun—.
|
2007
|
|
Wittgensteinen lehen ondorio logikoak gogorarazten dizkigun pentsamenduaren eta errealitatearen arteko lotura horren ondorioz, ezagutza mota
|
bi
bereizten ditu Parmenidesek, arrazoimenezkoa (logoj) eta sentipenezko oharmena (aishsij): lehendabizikoak baino ez du egiazko baliorik, noski, Izakiaren egia (alehia) atzematera eramaten baikaitu iritziaren (doa) gainetik640.
|
2009
|
|
Horren guziaren ondorioz, lehen aipatutako problema agenda edo, errazago eta ulergarriago erratearren, orduko pentsalariak erantzuten saiatuko diren galderak ere arras ezberdinak izanen dira. Eta galdera horietatik abiatuta bien (Descartes eta Kanten eta horiekin
|
biekin batera
bereizten ditugun bi paradigmen) ikuspegi filosofikoa aldatuko da. Batak matematikari eta bertzeak fisikari garrantzi gehiago ematea ez da matizazio bat soilik, detaile bat soilik izanen.
|
|
Perspektibak edo metaforak sortze horretan, Nietzschek artista mota
|
bi
bereizten dizkigu; alde batetik, gizaki razionala (zientzialaria), eta bestetik, gizaki intuitiboa (poeta). Lehena ez artistikoa da, intuizioak izututa bizi da.
|
2010
|
|
Izan ere, jokabide moralaren osaerari dagokionez, alferrekoak ez dira onartu behar eta beharrezkoak direnak bertan egon behar dira. Edonola ere, beharrizan mota
|
bi
bereizi ohi dira. Bata, erabateko beharrizana; horren arabera esaten dugu zerbait berez eta barru barrutik beharrezkoa dela.
|
|
Horiek horrela, lege natural
|
bi
bereiz daitezke: bata, berez naturala dena, eta, bestea, besterik gabe naturaz gaindikoa dena, baina graziari begira naturala dena.
|
|
Horiek horrela, lege natural
|
bi
bereiz daitezke: bata, berez naturala dena, eta, bestea, besterik gabe naturaz gaindikoa dena, baina graziari begira naturala dena.
|
2017
|
|
Horrela, bietako bakoitzak etengabe ukatzen duelarik bere baitarako hori Bestea denik, eta izateko duen izate horretan zeharo engaiaturik, jada ez du ukatzeko modurik bera alderantzizko ezeztapena den. Hemen, bat batean, emana agertzen da, baina ez bere baitakoa izatearen identitate baten emaitzatzat, baizik eta nolabaiteko kanpoko mamutzat, bi ezeztapenetatik ez batak eta ez besteak izateko ez duena eta, halere,
|
biak
bereizten dituena. Egia esateko, izate erreflexiboan jada aurkitzen genituen alderantzikatze negatibo horren lehen printzak.
|