2003
|
|
Gobernuak eta udalek atzo ukatu zuten etxebizitzaren prezioaren igoeraren erantzule izatea, azken hamabi hilabeteetan errekor historiko berria lortu baitu.
|
Bi
administrazio publikoek uste dute kostuen hazkunde neurrigabearen egungo egoeraren azalpena ekonomiaren martxa onean eta lurzorua garestitzean bilatu behar dela, autonomiak aipatzeaz gain. Sustapen ministroak, Francisco Álvarez Cascos ek, iradoki zuen gauza bat espero zela interes tasen maila baxuaren eta burtsaren gorabeherak direla eta “adreiluan” inbertitzeak dakarren erakargarritasunaren aurrean.
|
2009
|
|
CCOOren arabera, berriz, hainbat enpresak hitzarmenaren mailaren azpitik dauden baldintzak sinatzera behartzen dituzte langileak. Biek ala
|
biek
administrazio publikoak kritikatu dituzte, horiek ez dutelako baldintzak betearaztearen jarraipenik egiten.
|
2012
|
|
Azken batez, 1850 hamarkadan, foru moldaketaren arazo orokorra arloz arloko eztabaida zehatzera bideratu zen,
|
bi
administrazio publiko sortzen ari zirelako: Espainiar nazioarena eta Foru Aldundiena.
|
2016
|
|
Bertzaldetik, Barcina andrearen gobernuaren garaian ikusi genuen moduan, BEZaren kopurua kalkulatzean sor daitezkeen gorabeherak ez dira txikiak izaten. Ondorioz,
|
bi
administrazio publiko horien arteko komunikazioa eta koordinazioa beharrezkoak dira, karrerako funtzionarioek bideraturik bada hobe, baina afera politiko ekonomikoa dela ahaztu gabe. Desadostasun kontable horiek egungo erregimen politikoaren agorpenaren adierazle ere badira.
|
2017
|
|
Estatuak eta autonomia erkidegoek eskumenak eskuordetzan eman diezazkiekete toki entitateei, bakoitzak bere eskumenen barruan, Toki araubidearen oinarriak arautzen dituen apirilaren 2ko 7/ 1985 Legeak ezartzen duenez eta kontuan harturik Toki administrazioaren Arrazionalizazio eta Iraunkortasunari buruzko abenduaren 27ko 27/ 2013 Legeak egindako aldaketak. Toki entitateek bereak ez diren eskumenak edo eskuordetzan eman ez zaizkienak balia ditzakete, baina bakar bakarrik udal ogasunaren finantza iraunkorasunta arrisuakn jartzen ez bada (aurrekontu egonkortasunari eta finantza iraunkortasunari buruzko legeriaren eskakizunen arabera), eta zerbitzu publiko bera
|
bi
administrazio publikok ematen ez badute.
|
2018
|
|
Are okerragoa dena, ari dira iradokitzen salaketak asmatu dituztenek, herritar arruntak direnak ez aktore profesionalak, gezur handi bat irentsarazi dietela ikerlariei; ez kasu bakan batzuetan, ez, milaka kasutan baizik.Hirugarren aukera ere badago, itxura guztiaren arabera gertatzen ari dena. Txostenean lerro artean ageri diren hiru alderdi eta
|
bi
administrazio publikoek gorrarena egitea txostenaren aurrean, eta publiko egin eta berehala kutxa sakon batean gordetzea; aspaldi inon sinatu ez zuten hitzarmena errespetatzea, hau da, elkarri iraganaren konturik ez eskatzea, hirurak galtzaile aterako liratekeelako.Begi bistakoa da txostenean arestian aipatutako hiru alderdi horiek ageri direla erretratatuta, eta, inork modu serioan kontuak eskat... Ikerketak azaleratzen dituen datuen artean bada bat, ikuspegi politikoarekin irakurrita, oso argigarria dena.
|