Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2005
‎Irakasleen lana Irakasleek ikastetxe eta institutuetan egiten duten irakaslanak balorazio desberdina merezi du. Inkestatutakoen ia %64k" ona" edo" oso ona" dela esan du, nahiz eta uste duen, era berean, ikasleek ez dutela gauza bera pentsatzen, eta gizarteak ez duela behar bezala kontuan hartzen. Ikastetxeetan diziplinarik ez izatea, gatazkakortasuna, gurasoek seme alaben hezkuntzari buruz duten kezka txikia eta ikasleek ikasteko motibazio eskasa dira, hurrenez hurren, CISen arabera irakaskuntzari eragiten dioten arazo nagusiak.
2007
‎Lehen inpresioak Estrategiak, gertatzen ari den bezala, elikagaietako plagizida hondakinen kopurua handitzea eragotzi nahi du Nahiz eta Eskualdeetako Komiteak Batzordearen gaikako estrategiaren alde egin duen, plagiziden auziaren ikuspegi integratua baitakar eta ingurumenari mesede egiten baitio, bere kezka adierazi du indarrean dagoen araudiak ezin izan duelako galarazi urtez urte pestiziden hondakinak gehitzea elikagaietan. Alde horretatik, salatzen du produktu fitosanitarioen merkaturatzeari buruz proposatutako zona sistemak ez dituela behar bezala kontuan hartzen zonen alderdi geologikoak, geografikoak eta hidrologikoak; eta, alde horiek adierazten dutenez, plagizida kaltegarriak sartzeko edo iragazteko arriskua aldatu egiten da, eta iradokitzen dute legedian sartu litzatekeela, eta, gutxienez, estatu kideetan plagiziden arloan indarrean dauden arauak errespetatu liratekeela. Bestalde, Batzordeak Elikagaien Segurtasunerako Europako Agintaritzaren (EFSA, ingelesezko sigletan) prozedurak eta funtzioak eguneratzea erabaki duela onartu du, horrela bermatzen baita EBko araudia azken aurkikuntza zientifikoekin bat datorrela, eta horrek eragina du ingurumenaren eta giza osasunaren interesean.
2010
‎formulazio juridikoen alorreko konstruktua dela, soil soilik, lurralde/ norbanako zatiketa hori eta, lege kontuetarako egokia izanik ere, beste zenbait alorretako zehaztapenak ez dituela aintzakotzat hartzen. Esate baterako, psikolinguistikaren alorreko ama hizkuntza eta hizkuntza soziologiaren alorreko zonalde soziolinguistikoa ez dituela behar bezala kontuan hartzen. Egia da formulazio jurilinguistikoa dela, lehenik eta behin, hizkuntza eskubideen norbanako eta lurralde irizpideen zatibanatze hori.
2015
‎5 Zentzu horretan, moneta balioztapenak «irtenbide faltsu» bat proposatzen du. Izan ere, NEBen inguruko erabakiak faktore anitzek (instituzionalak, sozialak, ekologikoak, lurraldekoak, legedia, etab.) baldintzatzen dituzte, baina moneta balioztapenak ez ditu behar bezala kontutan hartzen. IAESak, ordea, «konpromiso irtenbide» bat proposatzen du.
‎Bigarren krikita ildoak adierazten du ereduak ez dituela behar bezala kontuan hartzen etorkizunean egon daitezkeen aurrerakuntza teknologikoetatik eratorritako onurak. Aipatu berri da ereduak hobekuntza teknologikoak aurreikusten zituela, baina hala ere kritika hori behin eta berriro azaltzen dute ohiko ekonomiaren jarraitzaileek.
2016
‎ez du lehentasunik ezartzen, ez dakar osagaien arteko barne lotura sekuentzialik edota gertakari horien pisu erlatiboen haztapen saio argirik, eta kanpoan utzitako elementuak zergatik baztertzen dituen ere azaldu gabe uzten du (non theoretical da, bere esanean); b) deskribapenerako badu hainbat elementu interesgarri, baina preskripzio indar argirik ez du: plangintza lanerako ez du, beraz, balio handirik; c) funtsean, eta hori da gure ustez Fishman-en oinarri oinarrizko erreparoa, BIE EV k ez du aurrez aurreko hizkuntzen funtzio banaketa behar bezala kontuan hartzen. Distribuzio soziofuntzional hori nolakoa den, tartean distribuzio hori egonkorra den (diglosiazkoa) ala ez, kontuan izan gabe ezin da ahuldutako hizkuntza indarberritzeko saio sendorik (hots, teoriaz ongi informaturik) egin254:
2021
‎behar den bezala kontutan hartzen, beste kudeaketa bat beharrezkoa litzatekeela adierazten zuen. " Gurea" gunea erosteko berak bizi izan duen esperientzia kontatu dauku.
2022
‎Haur kontzeptua bera, orain dela oso gutxira arte, esklabo kontzeptuaren pareko zen. Ez ditugu pertsona bezala kontuan hartzen eta tratatzen. Haurren Eskubideen Hitzarmena eta hauen aldeko defentsa atzokoa da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia