Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7

2008
‎eguneroko hitz erabilienetakoa, administraziokoa, hezkuntzakoa eta ahozkoa behintzat azaldu ziren Bilboko jardunaldian. Hauek guztiak erreferentzia corpusaren azpicorpus bezala bakarrik uler daitezke gure ustez, corpus oso eta orekatu baten barruan, alegia.
2009
‎Galdera ezberdin horri erantzuteko premiarekin (Newtonek sorrarazi zion grina hori) eta berandutxoago azaltzen zaigu Kant alemana. Honela, Bigarren Modernitatea deituko dugunaren hasieran kokatuko dugu Kant. Descartesen ondorengo bezala bakarrik uler daiteke, bere filosofiaren kritiko (oso zorrotz) bezala. Descartesen espezifiko bezala subjektu berri baten sorrera eta arrazoimen hutsari ematen zion garrantzia hartzen bagenituen, Kantekin, aldiz, lehenik, metafisika zientifiko berri baten proposamena ikusiko dugu, ordura arteko metafisikaren aurka doana (eta, hein batean, berarekin amaitzen duena) eta, bigarrenik, arrazoimen huts horren" zikintzearen" hasiera aztertuko dugu.
2010
‎Eredu horretan, bada, hizkuntz konpetentzia delakoa, egiaz, konpetentzia gramatikal bezala bakarrik ulertzen da, eta, horrexegatik, bertan ez du leku handiegirik aurkitzen hizkuntz didaktikaren inguruko kezkak. Bigarren ereduari buruz, bestela, zera dio Gonzalez Nietok:
2014
‎–En général, le sentiment des nuances manque profondément aux peuples sémitiques. Leur conception est entière, absolue, embrassant très peu de chose, mais l, embrassant très fortement? 619 Horrela, espiritu semitak munduko harmonia eta ordena tirano baten ordena bezala bakarrik ulertu ahal izan bide du620 Ondorioz,, la race sémitique seul, par sa foi au Dieu unique, devait être amenée à l, idée d, un Adam unique, d, un paradis unique, d, une langue primitive unique? 621 Pluraltasuna ez baitzaio buruan kabitzen. –Les grandeurs et les aberrations du polythéisme lui sont toujours restées étrangères? 622 Eta ondorioz:
2021
‎Liburua ekosistema literario zabalago batean sustraitzen ari da. Literatura ez da testu tesaurus bezala bakarrik ulertu behar baina jarduera multzo bezala nun dimenzio enunziatiboak eta diskurtxiboak garrantzitsuak dira. Praktika literarioak zerrendatu eta zehaztu behar dira:
‎Uste dut literatura ez dela testu tesaurus bezala bakarrik ulertu behar baina jarduera multzo bezala nun dimenzio enunziatiboak eta diskurtxiboak garrantzitsuak dira. Horrela ulertuta hizkiaren atzean botza agertzen da eta liburuaren atzean gorputza.
2023
‎" hau horrela, autonomia ez da subiranotasuna" 64 dio Epaiak eta horrekin argi dabil esaten botere guztia Estatuarena dela eta Estatuak boterea modu deszentralizatuan egikaritzea erabaki duela. Honen harira, lurralde interes bakoitza osotasun baten zati da, eta horrek adierazten du autonomia deszentralizazio administratibo bat bezala bakarrik ulertzen dela. Epaiak horrela dio:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia