Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 72

2000
‎Mutila baino zaharragoa zen; hori agerikoa zen, eta banekien kezkatuta zegoela. Kemen handikoa zen Edurne, eta beti pentsatu dut ama batek bezala bakarrik zekiela maitatzen. Horrela portatu zen gurekin, behinik behin.
‎Ez dakit nola hasi. Beharbada neure burua zuritzen has ninteke eta, esan, ezer baino lehen, Teresa bezala bakarrik bizi diren pertsonek, niretzat badutela misterio plus bat, erakargarriago egiten dituena. Eta beharbada Karmelorekin atzo hori gertatu zitzaidan.
‎Carnapen ustez, adibidez, berak kolokan jarri nahi zuen metafisika soilik Bergsonena eta Heideggerrena zen, eta ez, esate baterako, filosofia analitikoaren orduan jaioberria zen metafisika. Ayer, bere aldetik, metafisika onartzera heldu zen, nahiz eta bigarren mailako sistema bezala bakarrik onartu: garrantzizkoena, lehen mailakoa, hemen eta orain behagarria dena deskribatzen duten proposizio faktualek osaturikoa zen.
2002
‎LAGUN BEZALA BAKARRIK
‎–Gure nortasuna azpimarratu nahi genuen. Bikote bezala bakarrik egoteko gai ginela sinetsi.
‎Lagun bezala bakarrik
2003
‎Pentsatu litzateke beharbada kirola= osasuna ikuskera hori nola indartu, eskolan, teknikarien artean, edo dena delakoan. Gazteek ez dezatela kirola goi errendimendurako balio bezala bakarrik interpretatu, baizik eta jakin dezatela beste irtenbide batzuk ere badituela oso osasungarriak direnak, eta badirela ariketa batzuk goi mailako kirola praktikatzea bezain onuragarriak izango direnak bizitzarako. Horri esker adin batera baldintza hobeetan iritsiko zara, eta hori eskolatan eta hezkuntzan indartu egin litzateke.
2004
‎Agindu kategorikoa da Kanten irakaspen ezagunenetakoa. " Nire maxima lege orokor bihurtzea nahi izan ahal banu bezala bakarrik joka dezaket". Urrezko arauaren oso antzekoa da (Ez ezarri beste inori jasan nahi ez duzun hori), baina zentzu zabalagoa du.
2005
‎aztertu egin behar du, batetik, nola" giza-errealitatea idealizatu" (nola lagundu gizabanakoari bere izaera erreala bere izaera idealera hurbiltzen) eta, bestetik, nola" giza-ideala errealizatu" (nola lagundu gizabanakoari bere izaera ideala bere izaera errealean gauzatzen). Giza garapena, beti ere, gizabanako guztien eta bakoitzaren berezko barne potentzialitate batetik abiatutako auto formazio edo auto errealizazio bat bezala bakarrik da posible: " Gizaki bakoitzak, hau egiaz ona bada ere, gizaki hobeago bat dakar bere baitan, oraindik errealagoa den bere Ni-a osatzen duen bat" 26 Modu honetan iristen da Humboldt gizakiaren" ideal indibidual" batez hitz egitera:
‎Gainera, urte hauetan idatzitako beste karta batzuetan —eta bere garaikide askoren kontra— hizkuntza" karaktere jakin bat" duen" osotasun organiko" bezala kontsideratzen du56 Dena den, eta harritzekoa bada ere, esan beharra dago ohar garrantzitsu hauek ez dutela segida edo oihartzun berezirik ondorengo urteetan berak proposatuko duen" antropologia konparatuan". Honi buruzko testuetan, egiaz, hizkuntzak bigarren mailako papera betetzen du, ze berau bertan gizabanakoak eta giza-taldeak ezaugarritzeko kanpo elementu erabilgarri bezala bakarrik kontsideratzen da57 Aipatu bezala, urte inguruan iristen da Humboldt egiaz hizkuntzaren sakoneko garrantzia antzematera: aspalditik zebilen bere antropologiarentzako giltzarri moduko zerbaiten bila eta, bere pentsamenduaren nolabaiteko krisiaren emaitza bezala, giltzarri hori hizkuntzaren baitan aurkitzen du.
‎Izeko mezatik heldu zen, beti bezala bakarrik, mantelina beltzez babestuta. Etxetik gertu, norbait atzetik iritsi eta aldamenean jarri zitzaion.
2006
‎Eginhardok ez zuen Suetonio eredu historiografiko edo estetiko bezala bakarrik kopiatu, ikuspuntu politikoek ere eragin handia izan zutelako, batez ere, Karlomagnoren irudi historikoaren ezaugarrietatik eratorria. Errege frankoak bere errege ibilbidea bukatu zuen Akisgranen, 800 urteko gabonetan bere burua Erromatarren enperadore izendatuz.
‎Orain utzi egingo ditugu, hala ere, nazioari buruzko haren ideiak. ...Goethe aipatzen da, Herder goraipatzen da, Fichte eta Humboldt are gorago aipatzen dira;" arima gotikoa" aipatzen da717, eta behin Volksgeist hitza bera ahotan hartzen bada, zehazkiago" el" alma –arima– del pueblo"", kakotx artean berak (eta arima grekoaz jardunez) 718, ez da gehiago jorratzen; arraza berba ez da behin ere ageri719; odola, Herodoto-ren aipu bezala bakarrik, eta oin oharrean720.
2007
‎alboratu eta, «hizkuntzaren estudioan, horrela esatea zilegi badut, beti historiaren erdian topatzen gara»346, deritzo Humboldt-ek. Hizkuntza esplikaezina da adimen jada garatu, baina hizkuntzabariko baten zatikako eraikuntza gisa, ezpada «gizakiarengan artekogabeki ipinia» bezala bakarrik («unmittelbar in den Menschen gelegt») 347uler daiteke. Ez du ezer laguntzen milaka urtetako garabide bat denboran suposatzeak.
‎Hau da, hasiera absolutua da, ez hasierako elementu bat edo emaitzako une bat. Horregatik, propioki ez «da», dihardu baizik; betiereko jardute bat bezala bakarrik izan liteke pentsatua, «hasieran ekintza zen» faustikoaren zentzuan290 Fichte-ren Ni absolutu hori orain ez zaigu gehiago interesatzen, Humboldt-ek ez du asko estimatu. Bakarrik:
‎Hau dena analogoetan hizkuntzan berraurkitzen dugu, eta berak aurkeztu ahal du. Izan ere, haren eskutik bozetako mundu batean sartzen garelarik, ez dugu lagatzen zinez inguratzen gaituena; naturaren arauzkotasunarekin kidea da haren eraikidura propioa, eta beronen bitartez gizon emakumea bere ahalmen gorenen eta gizatiarrenen jardunera zirikatzen duelarik, naturaren inpresio formalaren ulermena oro har ere hurrantzen dio, hori indar izpiritualen garapen bat bezala bakarrik, nahiz esplikaezina, izan baitaiteke begiratua; hotsaren forma erritmiko eta musikal berekiaren bitartez bere elkarloturetan, hizkuntzak jaso egiten du naturaren ederraren inpresioa, beste barruti batera lekualdatuz, baina arimako aldarteetan eragiten du, horretatik menpegabe ere, hizketaren jazoera soila dela eta405
‎Horrekin, alabaina, bukatzera nator. Espero dut garbi utzi izana, ez dugula" Hizkuntza eta hezkuntza" gaia beste askoren arteko gai posible bat bezala bakarrik aukeratu eta, modu berean, ez diogula ere horrekin haize bati —bereziki filosofiatik guregana etorritako haize bati— jarraitu. Gu hemen, egiaz, gure espazio propioenean gaude, hau da, hezkuntzaren baitako gure erantzukizunaren espazioan.
‎Hitz egiten du, bai, baina gizakiaren hizkuntz gaitasuna galbideratzen duen modu jakin batean bakarrik. Hizkuntza ezagutzen du, bai, baina dominazioaren bitarteko bezala bakarrik, hain zuzen aldekoen aurrean aginduaren eta instrukzioaren forman eta kanpokoen aurrean —eta horiek bereganatu nahian— propagandaren forman. Eta orduan sortzen da —inposizioaren problematikagatik beragatik— propagandaren teknika guztia, zeina egiaz oraindik modu puntualean bakarrik izan den aztertua.
‎Beti ere horren funtsezko arrazoia, Ferrerok azpimarratzen duen bezala, gizakiaren berezko izaera sozialean datza: " Gizakiak ezin du biologikoki bakarrik iraun, ezta gizabanako bezala bakarrik ere; gizakiak, gainera, gizarte baten barruan bizirik irauteko berezko beharra du" 45 Hain zuzen genetikoki erabat programatua ez dagoelako, gizakiak ezinbestean osatzen du bere burua beste giza kideekin batera, eta, zentzu honetan, mundu naturalarekiko independentzia hura mundu sozio-kulturalarekiko dependentzian bihurtzen da. Horregatik dio Sussmuthek:
2008
‎eguneroko hitz erabilienetakoa, administraziokoa, hezkuntzakoa eta ahozkoa behintzat azaldu ziren Bilboko jardunaldian. Hauek guztiak erreferentzia corpusaren azpicorpus bezala bakarrik uler daitezke gure ustez, corpus oso eta orekatu baten barruan, alegia.
‎16 urtetik behera dituztenek dute parte hartu sokamuturrean. Adin horretatik beherakoak ikusle bezala bakarrik parte hartu dezakete.
2009
‎halaxe da Descartesen edo Spinozaren Jainkoa?, ezen ez erlijioarena, fedearena). Analisiak beti fedearen objektu bezala bakarrik topatzen du Jainkoa. Alderantziz, fededunarentzat, Jainkoa zinezkoa da bera gabe ere eta bera baino lehen, eta, bere logikan, bere itxaropena bera, bere erabakia, bereak dira bai, baina azken finean, bere existentzia bezala, graziatzat dauzka, ez dira bere obrak, Jainkoak emaniko dohaintzak baino (familiaren, tradizioaren, eritasun baten edo mila modutako zirkunstantzien bitartez errebelatu edo emarituak).
‎izan ere, aurreneko uhin razionalistak Jainkoa baieztatuz funtsean gaizkiaren errealitatea ukatu egin badu, mundu hau posibleetarik hoberena deklaratuz eta gaizkia inpresio faltsu edo irudipen bihurtuz (XVII), bigarren uhinak Jainkoaren eta gaizkiaren biak batera pentsaezintasuna dramatikoki aurkeztuko du (XVIII, Voltairek adibidez), eta hirugarrenak, gaizkiaren errealitatea ukatu ezinez, Jainko hura ukatuko du (XIX). Bigarrenik, ordea, modernitate guztiko planteamendu horretan badago arazo logiko bitxi bat, sozial eta kulturalki erabat kristaua zen gizarte baten oharkabetasun bezala bakarrik esplikatzen dena: hasi eta buka razionalki soil jokatzekotan, nondik atera dugu gaizkiaren (injustizia, etab.) kontzeptu hori?
‎Hizkuntza, komunitate kultural baten berezko hizkuntza bakarra, beti dago presente kantagintzan, baina ez kantagintzaren beraren elementurik ukigai eta zehatzena bezala bakarrik, baizik eta baita gatazka iturri amaiezin gisa ere.
‎Galdera ezberdin horri erantzuteko premiarekin (Newtonek sorrarazi zion grina hori) eta berandutxoago azaltzen zaigu Kant alemana. Honela, Bigarren Modernitatea deituko dugunaren hasieran kokatuko dugu Kant. Descartesen ondorengo bezala bakarrik uler daiteke, bere filosofiaren kritiko (oso zorrotz) bezala. Descartesen espezifiko bezala subjektu berri baten sorrera eta arrazoimen hutsari ematen zion garrantzia hartzen bagenituen, Kantekin, aldiz, lehenik, metafisika zientifiko berri baten proposamena ikusiko dugu, ordura arteko metafisikaren aurka doana (eta, hein batean, berarekin amaitzen duena) eta, bigarrenik, arrazoimen huts horren" zikintzearen" hasiera aztertuko dugu.
‎Ez dakit nungoa den neska hori baino abantxu segur naiz ni bezala bakarrik dela. Eta bakartasun horrek neri bezala pisatzen diola.
‎Eta ni beti bezala bakarrik gelditzen nintzen, nere faltaz. Ni interesatzen nintzen bertzen bizitzaz, baino ez nuen nahi nerian inor sartzea.
2010
‎edo Raphael Baldaya, A. A. Cross, Thomas Crosse, Pantaleao, Chevalier de Pas, sei urte baizik ez zituenean sentitzen zen Chevalier de Pas, denborarekin bildu eta esku artean ditudan datuen arabera?, Charles Robert Anon, Maria Jose, Adolf Moscow, Jean Seul de Méleuret? Ni ez naiz idazlea, baina idazlea banintz, Pessoak bezala idatziko nuke, sinetsia bainago gaur Pessoak bezala bakarrik idatz daitekeela, orain ikuspuntu batean jarrita eta orain beste batean, aurkakoan, beharbada.
‎–Inportanteena ez da lekua, lekuak ematen duen segurtasuna baizik. Eta leku hau baino seguruagorik ez dago etxe osoan, gu bezala bakarrik egon nahi dugunontzat. Maitasuna, gainera, zabor guztien gainetik hegalda daiteke, benetakoa denean?, nahiz eta esperientziak hamaika bider erakutsi izan zidan alferrikakoa nuela erantzunak aurretik prestatuta eramatea, benetako orduan.
‎Neurrigabeko hazkundeak auzo etaherrixken itxura eta identitatea desitxuratzen ditu bai fisikoki, bai funtzionalki ere.Eraikuntza berriak ingurukoen forma, bolumen, kolore edota erritmoan ez diraintegratzen, herri zaharren inguruan auzo erresidentzial baten itxura hartzen duenorla berria eratzen da herri zaharraren eta herri berriaren arteko haustura islatuz.Desberdintasun hauek ez dira bakarrik fisikoak, baita funtzional eta sozialak ere: askotan «betiko egoileen» eta «etorri berrien» arteko harremana eskasa izaten da, eta egotekotan, batzuetan, gatazkatsua. Lehenengoak herrian bizi, erlazionatu etabatzuetan lan ere egiten duten bitartean, bigarren taldeak, gehienetan herria bizitoki bezala bakarrik erabiltzen du (auzo erresidentziala balitz bezala), egunerokojarduera gehienak hirietan gauzatzen dituztelako (lana, eskola, lagun eta familiaharremanak, erosketak, aisialdia...).
‎Pedro Botelho, Antonio Mora, Fausto, Alexander Search, Bernardo Soares, Frederico Reis, Barón de Teive, Vicente Guedes... edo Raphael Baldaya, A. A. Cross, Thomas Crosse, Pantaleao, Chevalier de Pas —sei urte baizik ez zituenean sentitzen zen Chevalier de Pas, denborarekin bildu eta esku artean ditudan datuen arabera—, Charles Robert Anon, Maria Jose, Adolf Moscow, Jean Seul de Méleuret... Ni ez naiz idazlea, baina idazlea banintz, Pessoak bezala idatziko nuke, sinetsia bainago gaur Pessoak bezala bakarrik idatz daitekeela, orain ikuspuntu batean jarrita eta orain beste batean... aurkakoan, beharbada. Horrek ez du esan nahi, jakina, gure nitasun osatuaren baitan murgilduta bizi diren beste ni txiki horiek, bakoitza bere ahotsarekin eta bere pentsatzeko moduarekin, indar berdina dutenik... neure baitan daukat froga, ni bizi nauen kontserbadorea, politikari dagokionez, erraldoi bat den bitartean, ipotx bat baita ni bizi nauen iraultzailea, beldurrak isilarazia inkontzientearen lehen bultzadan, aitor dut, baina baita adimenak eta arrazoimenak isilarazia gerokoan ere, zintzotasun osoz diotsut, ongitxo dakidan arren erabateko objektibotasuna ezinezkoa dela, are gutxiago nor bere ortuaz eta bere kontuez mintzatzen denean.
‎" Inportanteena ez da lekua, lekuak ematen duen segurtasuna baizik. Eta leku hau baino seguruagorik ez dago etxe osoan, gu bezala bakarrik egon nahi dugunontzat. Maitasuna, gainera, zabor guztien gainetik hegalda daiteke, benetakoa denean", nahiz eta esperientziak hamaika bider erakutsi izan zidan alferrikakoa nuela erantzunak aurretik prestatuta eramatea, benetako orduan.
‎Kode murriztu eta kode landuen teoria hori, egiaz, konpetentzia komunikatiboaren teoria osoaren zati txiki bat bezala bakarrik ahal daiteke kontsideratu eta baloratu199.
‎Nolanahi ere, galdera ireki bat geratzen zaigu: zer puntutaraino lor daiteke —urte askoren emaitza bezala bakarrik pentsatzekoa den ama hizkuntzaren aldaketarekin batera— hizkuntza komunitate bat beste hizkuntza komunitate berri batean bihurtzea, non ama hizkuntza berriaren energeia guztiak, egiaz, haren sormen espiritualerako, sostengu kulturalerako eta eragin historikorako indarra eskuratuko duen?
‎Paradigma formalak, ‘sistema’ estudio objektu bezala isolatzen du, eta ‘jarduera’ datuak eskaintzen dituen corpus bezala bakarrik ikusten du94.
‎Eredu horretan, bada, hizkuntz konpetentzia delakoa, egiaz, konpetentzia gramatikal bezala bakarrik ulertzen da, eta, horrexegatik, bertan ez du leku handiegirik aurkitzen hizkuntz didaktikaren inguruko kezkak. Bigarren ereduari buruz, bestela, zera dio Gonzalez Nietok:
2011
‎Lehenengo jaunartzerako prestakizunetan ginen neguko arratsalde hura gogoan josita geratu zait betiko: eskola lagunen batek salatu zidan, urrutitik ikusi baitzituen, ama ez zitzaidala bila etorri beti bezala bakarrik, ezpada beroki gris batez jantzitako gizaseme batek laguntzen ziola. –Aita duzu, Laida?
‎Askatasuna, Berdintasuna, Anaitasuna. Eta erantzukizuna denok geure gain hartzea, helburu hark justifikatzen duen helbide egoki bezala bakarrik antolatzeko gure jardunbidea. Bide hori elkarrekin ibili ahal izateko bai, makina bat aldatu da; lehenbizi, bortxa eta bakearen inguruko egungo diskurtso publikoa.
‎Edonon egon daiteke kantari baten, olerkari baten etxea eta aberria. Bainan Imanol ez zen bakarrik kantari, eta ez zen kantari bezala bakarrik etxetik urrundu, Euskaditik. Behar ez zuena kantatu zuelako, behar ez zuen tokian kantatu zuelako, behar ez zenari kantatu ziolako ihes egin behar izan zuen.
‎ordezkatua izan da. Aurrea hartu diote, ez maitale bezala bakarrik, baita musika hornitzaile bezala ere. Bigarrenak lehenak adina edo gehiago mintzen duela iruditu zaio Diego Lazkanori, zer diren burubideak.
2012
‎Askatasuna, Berdintasuna, Anaitasuna. Eta erantzukizuna denok geure gain hartzea, helburu hark justifikatzen duen helbide egoki bezala bakarrik antolatzeko gure jardunbidea. Bide hori elkarrekin ibili ahal izateko bai, makina bat aldatu da; lehenbizi, bortxaren eta bakearen inguruko egungo diskurtso publikoa.
‎Modu batera ala bestera,, el fin del estado es, pues, verdaderamente la libertad?, laburbiltzen du Spinozak (XX, 12). Gure askatasuna zaintzeak justifikatzen du Estatua, eta gure askatasunaren zainketa bezala bakarrik zaintzea ordena soziala eta ondasunak.
‎Pertsona susmagarri guztien dieta aztertzeko aholkua ematen zien estatista handiei, baita jateko orduak, zein aldetara etzaten ziren ohean edo zein eskuz garbitzen zuten atzealdea ere; gorotzak zorrotz ikuskatzeko, eta digestioaren kolorea, usaina, gustua, kontsistentzia, gordintasuna edo heldutasuna kontuan hartuta osatzeko konspiratzaileen gogoeta eta asmoei buruzko iritzia. Gizakiak ez baitira inoiz serioago, gogoetatsuago eta kontzentratuago egoten komunean 76 daudenean baino, berak esperimentu ugariren bidez jakin zuenez; izan ere, horrelako egoeretan, proba bezala bakarrik. Erregea hiltzeko biderik onena zein ote zen hausnartzen zuenean, bere gorotzek kolore berdexka hartzen omen zuten, baina oso ezberdina matxinada bat sortzea edo metropoliari su ematea bakarrik pentsatzen zuenean.
2014
‎–En général, le sentiment des nuances manque profondément aux peuples sémitiques. Leur conception est entière, absolue, embrassant très peu de chose, mais l, embrassant très fortement? 619 Horrela, espiritu semitak munduko harmonia eta ordena tirano baten ordena bezala bakarrik ulertu ahal izan bide du620 Ondorioz,, la race sémitique seul, par sa foi au Dieu unique, devait être amenée à l, idée d, un Adam unique, d, un paradis unique, d, une langue primitive unique? 621 Pluraltasuna ez baitzaio buruan kabitzen. –Les grandeurs et les aberrations du polythéisme lui sont toujours restées étrangères? 622 Eta ondorioz:
‎Egia da Holandari eraso ziola, baina soil? à cause de l, ingratitude et de la vanité insupportable des Hollandais?. Egia da Habsburgotar espainolei Franche Comtéa ebatsi ziela, baina sei urteko gerra luzearen ordain apurra bezala bakarrik. Courtrai, Luxemburgo, Saarbrücken, Zweibrücken (Deux Ponts) Palatinatuan, etab., konkistatu baditu, bere magistratuek haren eskubideak lurraldeon gainean ziurtatu eta gero bakarrik egin du, beti zuzentasunaren barruan.
‎Izan ere, zer eskubide zuen berak Beñati deus exijitzeko, lotzen zituèn hitzik ez zegoenean bien artean? Ez al zen nahikoa eta gehiegi, gainera, bera bezala bakarrik bizi zèn pertsona batendako, Beñaten bizilaguna izatea, bertzerik gabe??
2015
‎Pasiñoa antolatzen duen Juan de Iciar Kultur Elkartearen presidenteak, Xabier Aranak, azaldu zuenen, 120 partaide ariko dira, Durangoko Pasiñoan, aurten. Ekitaldi hori aprobetxatu zuen Aranak, Pasiñoa ikusle bezala bakarrik ez, parte hartzaile bezala bizi gura duen oro gonbidatzeko: “Zenbat eta partaide gehiago izan, hobea izango da eskaini dugun ikuskizuna”, azpimarratu zuen.
‎Cortázarren Rayuela da aipatzen den beste bat: ez dirudi horrelako liburu bati justizia egingo liokeen film bat egitea posible denik; testu bezala bakarrik existi daitezke liburu hauek, Hitchcockek aipatutako maisulan amaitu eta itxi bezala (gauza bera esango genuke Witold Gombrowiczen Ferdydurke liburu sailkaezinari buruz). Gugandik gertuago, Obaba (2005) kasuaz hitz egin daiteke:
‎Bigarren hau bakarrik da onargarri, unibertsalismoak ezin baititu kultura partikularrak ezabatu. Alderantziz, kulturadun izaki bezala bakarrik itxaron dezakegu besteek ulertuak izatea (1991: 435).
‎Euskal Herrian bereziki. Egin eginean, hemen, faxista altxatuek hiria 1937an hondatzea ez da Errepublikarekiko erasoaren une jakin bat bezala bakarrik ikusten, baita, batzuetan, euskal herriaren gaineko zapalkuntza zentralistaren beste adibide bat bezala ere. Mundu ia guztiarentzat bakezaletasuna adierazten duen koadroa euskal abertzaleentzat protesta ikonoa da, kaleko pintadetan eta egongeletan kopiatuta agertu ahal dena.
‎Kalifikazioak ezartzeko norbere burua hartu ohi dugu erreferentziatzat, norbere buruaz dugun pertzepzioa, zehatz esateko. Bera bezala bakarrik bizi zen gizona, pentsatu zuen Aretxabaletak, hamar bat urte gehiago izango zituen, berea baino zertxobait txukunago iruditu zitzaion ordura arte ikusitakoa etxe hartan, ez asko edozein modutan. Ez zegoen balizko emakumeren baten arrastoa zirudikeen ezer.
2016
‎Liburu haiek, lehen solairuko saloi zabalean, Ermanno irakasle jaunaren estudio pertsonalaren ondoan, pareta oso bat estaltzen zuten hiru apalategi kristaldunetan bilduta, arreta handiz katalogatuta, harro egoteko moduko bilduma osatzen zuten edozein biblioteka publikorentzat, baita Boloniako Archiginnasio koarentzat ere. Bilduma hartan ez ziren falta ezta Francesco Acri, Platonen itzultzaile ospetsu eta nik, ordura arte, itzultzaile bezala bakarrik ezagutzen nuenaren prosa lirikoen liburutxo ia aurkiezinak ere: ez zirudien Meldolesi irakasle jaunak batxilergoko bosgarren urtean segurtatu zigun bezain «santua» (bera ere Acriren ikasle izan baitzen), ez behintzat Alberto eta Micòlen amonari egin zizkion eskaintzak irakurri ondoren:
2017
‎" Etxeko edo zaintza lanetarako bakarrik hartzen gaituzte, eta askotan sentitzen duzu lanean ari zarela jende batentzat intelektualki zuk baino gaitasun gutxiago duena, baina kanpokoa izateagatik begiratzen zaituena ikasketa gutxiago bazenitu bezala. Ez dugu nahi zaintzaile bezala bakarrik ikus gaitzaten, ate gehiago irekitzea baizik. Bestela, gure alabek diote:
‎Egun hartan Santxo beti bezala bakarrik irten zen jolastokira, baina oraingoan ez zen sentitzen txarto, oraingoan oso ondo sentitzen zen, paisaia ikusten...
‎Barre egin dut beti lagun bezala bakarrik maite nautela esan didatenean. Beno, barre aste bi pasatu eta gero, lehenengo momentuan negar ere egin izan dut eta.
‎Baietz erantzun diot, arratsaldeko bostak zirela Euskal Herrian eta denbora pasa sartu naizela ikastaroan bisita labur bat egiteko asmoz. Bera ere etxean dagoela erantzun dit, gehienetan bezala bakarrik, esaldi hori errepikatu du hitzen ordena aldatuz, senarra hiriburuan zuelako, baina hura etxean dagoenean ere bakarrik sentitzen dela erantsi du. Egun batzuetan dena beltz ikusten dugula ohartarazi diot, baina berak egun guztiak berdintsuak ikusten dituela erantzun dit eta ea Skypea pizteko gogorik badudan galdetu dit, aspertuta dagoelako mundu birtualarekin.
‎Hala ere, zakur guztiak espezie berekoak dira eta, funtsean, itxura fisikoak iradokitzen duenaren antz handiagoa dute. Txakur arrazen aniztasunak zientzialariak intrigatzen ditu, zergatik eta nola gerta daitekeen hainbeste txakur egotea eta otsoak bi aldaketa handi jasan dituela txakur bihurtu arte, eta ez orain arte bezala bakarrik. Hona hemen haien ikerketa harrigarrien emaitzak.
2019
‎Udal ordezkariek eta jaialdian parte hartuko duten herriko musika taldeetako kideek gaur aurkeztu dute 35 jaialdiko egitaraua. Musikari bezala bakarrik ez, kide hauek antolakuntzako aholkulari lanak ere egin dituztela goraipatu dute Udaletik. Bere historia osoan gertatu bezala, musika klasikoa da jaialdiko ardatza, baina beste estilo batzuek ere izango dute bere tartea.
‎Ez dela bakarrik genero batena, denona dela; eta, denon erantzukizuna dela gona hori eramatea. Ez elementu femenino bezala bakarrik, gauza on, fresko bezala ere bai.
2020
‎Baina guzti hura ia ahaztuta eta barkatuta zegoen. Ra Vatu Elizara sartzera zihoan, ez pagano kristau bilakatu bezala bakarrik, baizik eta poligamo damutu gisa ere bai. Bakarrik, Starhursti baieztatu zion bezala, oso gaixo zegoen bere emazterik zaharrena hiltzeko zain zegoen.
‎Ez, ez lagun bezala bakarrik, esan zuen.
2021
‎Bertzenaz, berriz, diskurtso markatzaile lexikalizatu bezala bakarrik erabiltzen da lapurteraz, ez da adberbio beregaina, hau da, bestela hitzak dituen bi esanahietatik batekin bakarrik (DM gisa) parekatzen da.
‎Berrogeita bi metroko sekuoia zuen erdian, eta bost pertsona behar ziren enborraren oinarria hartzeko. Duela zenbait urte erakutsi zidan Estibalitzek txoko hura, lankide hitzak" laneko laguna" baino gehiago esan nahi izaten hasi zenean, nire emazte zenaren taldeko lagunetako bat bezala bakarrik ikusteari utzi nionean.
‎Liburua ekosistema literario zabalago batean sustraitzen ari da. Literatura ez da testu tesaurus bezala bakarrik ulertu behar baina jarduera multzo bezala nun dimenzio enunziatiboak eta diskurtxiboak garrantzitsuak dira. Praktika literarioak zerrendatu eta zehaztu behar dira:
‎Uste dut literatura ez dela testu tesaurus bezala bakarrik ulertu behar baina jarduera multzo bezala nun dimenzio enunziatiboak eta diskurtxiboak garrantzitsuak dira. Horrela ulertuta hizkiaren atzean botza agertzen da eta liburuaren atzean gorputza.
2022
‎Ni marinelen bila hasi nintzen. Bainan bat batean, aurreko egunean bezala bakarrik nengoela ohartu nintzen. Ez ziren, oihukatzen hasi nintzen eta ez, ez ziren hemen.
‎Itzultzaileari galdetu nahi nion zer zioten baina harek ere PLUF! Besteak bezala bakarrik utzi ninduen.
‎Aita nigar dereizüt, haur batek bezala Bakarrik ützi naizü zezenen artean Ekitoltze betean, plazaren erdian Eta zure gain dago Herioren itzala.
‎Mendian errazago duk jendearekin hitz egitea; aski duk turista saldoak dabiltzan lekuetatik zertxobait aldentzea ia jende guztiak kasu egin dezan pasaeran, eta askotan diosal hutsa baino gehixeago ere bai. Horietako bat Reyes valentziarra izan zuan, hi bezala bakarrik, eta aurrera begira antzeko planekin, joan beharreko lekuei zegokienez; elkar berriro ikusiko zenutelakoan... baina orain arte.
‎Kevin Morbyk ez digu This Is a Photograph hau errepiderako bidaide bezala bakarrik oparitzen. Bere bizitzaren intimitatea ikusi eta miresteko aukera ere ematen du diskoarekin, eta garai batean izan zenaren eta gaur egun denaren izaera modu gardenean erakusten digu.
‎Jakina, eta ez aktore edo ikusle bezala bakarrik. Sektorearen dinamizatzaile izan behar du ETBk, zalantzarik gabe, eta lehen aipatutakoaren ildo beretik, iparra zuzendu behar dela uste dut.
2023
‎" hau horrela, autonomia ez da subiranotasuna" 64 dio Epaiak eta horrekin argi dabil esaten botere guztia Estatuarena dela eta Estatuak boterea modu deszentralizatuan egikaritzea erabaki duela. Honen harira, lurralde interes bakoitza osotasun baten zati da, eta horrek adierazten du autonomia deszentralizazio administratibo bat bezala bakarrik ulertzen dela. Epaiak horrela dio:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
ELKAR 22 (0,14)
Jakin liburuak 11 (0,07)
Alberdania 5 (0,03)
UEU 4 (0,03)
Maiatz liburuak 4 (0,03)
Booktegi 4 (0,03)
Euskaltzaindia - Liburuak 3 (0,02)
Argia 3 (0,02)
Susa 3 (0,02)
Jakin 2 (0,01)
Herria - Euskal astekaria 2 (0,01)
Consumer 1 (0,01)
Berria 1 (0,01)
Kondaira 1 (0,01)
alea.eus 1 (0,01)
barren.eus 1 (0,01)
Pamiela 1 (0,01)
AVD-ZEA - Editorial Dykinson 1 (0,01)
Anboto 1 (0,01)
Urola kostako GUKA 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia