Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 54

2001
‎Beldurrik gabe aitortu eta onartu dugu euskaldun guztiok, baita euskaldun jantzi edo prestatuenek ere? ez dutela ziurrenik euskara bakarrik erabiliko beti eta nonahi. Ez guretzako, ez beste inorentzako estalki edo gozagarririk gabe aitortu eta esan dugu euskararen geroa badela baita ere erantzukizun guztia abertzaleon eskuetan utzi nahi luketen erdaltzale erosoen arazoa; are gehiago, hizkuntzen bilakaerak naturaren halabeharrak gobernatzen dituela sinesteko joera susmagarria dutenek ere gure hizkuntzaren etorkizuna finkatzerakoan badutela zer eginik.
‎Gurean, adibidez, zenbat eta zenbat ez ditugu kontutan hartzen, gaiez urri gabiltzalako, inorenean, aberatsago baitira, kanpoan gelditu liratekeenak. Hizkuntzaren kondaira eta literaturarena, elkarrekin ongi lotuak beti eta nonahi, lotuago dabiltza segur aski gure artean inguruko herrietan baino.
‎Nekez aurkituko luke lege unibertsal bat, uharte desertuan galdutako gizaki bakarrak apainketan jardun behar duela aginduko duena. Baina gogoan edukiz gizakia beti eta nonahi dela onaren, ederraren eta egiaren maitari, guretzat funtsezko erantzuna ‘bai’ da, ‘egingo luke apainketan’ Norbera eta inguruko gauzak edertzeko lanak eta epai estetiko eta bestelako guztiak, ederra eder denez maitatzearen ondorio direlako. Eta gizakia, nonahi eta beti, maitari delako.
2006
Beti eta nonahi hala egin izan zaie europarrei...
‎Filosofo grekoek aurkitu zutenean katu oro beti eta nonahi dela katu, eta ezin dela izan, inoiz eta inon, katu ez den zerbait, Kojeveren ustez okerbideokin guztiokin amaitu egin zuten behin betiko. Errusiarrak dioenez, esentziaren eta existentziaren arteko lotura askaezinaren aurkikuntza zinez iraultzailearen ostean, grekoek magiaren aukera bera desagerrarazi zuten, aipatu loturaren ezeztapenean oinarritzen baita magia.
‎‘Katu’ adiera katu morfeman existitzen da, katuaren esentzia katu batean existitzen den ber. Partikularki, katu morfema hauteman (ikus, entzun, eta abar) daiteke, edozein katu bezala, nahiz beste edozein gauzazko existentzia. Ordea, baldin katuaren esentzia mamitzen duten gauza guztiak beti eta nonahi katuak badira, ‘katu’ adiera mamitzen duten morfema guztiek ez dute aldiz katu forma (soinuzkoa, grafikoa, eta abar). Munduan orain ‘katu’ adiera bakar eta bera duten morfema guztiak alderatuz gero, nabaria izango da askoz ere alde handiagoa dagoela beren artean, katu baten eta zakur baten artean dagoena baino adibidez.
‎Ez dute balio izan Eliza unibertsal homogeneoaren oinarri gisa baino, eta ezin izan dira erabat gauzatu haraindian baizik, zeruan. Baina, Kojevek oroitarazten duenez, zeruak beti eta nonahi du alboan infernua.
2007
‎Bigarren, Voltaire-ren izpiritu unibertsala historibakoa da, hots, moraltasuna, sinesmena, gizatasuna, naturalak? dira, beti eta nonahi berdinak eta aldaezinak, ahistorikoak; ondorioz, aldaerak (diferentziak), perbertsioak izanen dira. Ez Herder eta ez Hegel-ek jarraituko diote.
‎Eraikuntza hizkuntza hori euskara ez baldin bada, ezin da Euskal Herririk taxutu eta oinarritu: zalantza zipitzik gabe, hizkuntzak definitzen du gurean, gurean diot, ez mundu zabalean beti eta nonahi, nazioaren muina azken buruan.
‎izpirituaren bi aspektuak, batetik unibertsala (gizadi guztian berdina), bestetik partikularra (nazio bakoitzaren berekia); bai Herder eta bai Hegel-ek eskema horri jarraituko diote, berak ahalbidetzen baitu gizadiaren batasuna hausteke herrien ugaritasuna salbatzea (berdintasuna eta diferentzia aldi berean). Bigarren, Voltaire-ren izpiritu unibertsala historibakoa da, hots, moraltasuna, sinesmena, gizatasuna, «naturalak» dira, beti eta nonahi berdinak eta aldaezinak, ahistorikoak; ondorioz, aldaerak (diferentziak), perbertsioak izanen dira. Ez Herder eta ez Hegel-ek jarraituko diote.
2008
‎–Hizkuntza nazionalak nazionalizatu egiten du?. Baina egia ote da hori beti eta nonahi. Ez dirudi.
‎bi istorio, bi estiloz kontatzeko, bi garai kontrajartzeko, bi protagonista lekukotasuna emateko. Gaur egungo gerraren menpean dagoen Iraken eta antzinako Pertsian girotutako nobela hunkigarria.Narratzaile orojakile batek Erdi Aroko Pertsiako Ali Khajjamen, Omar Kahajjam benetako poeta, matematikaria, astrologoa, musikaria eta filosofoa, beti eta nonahi aholku zuzenak eman eta kontsolamendu espirituala zabaldu zuena nonahi, baita kargurik handienetan egon zen garaian ere, inolako armarik sekula eskuetan hartu gabe ordezkatzen duen pertsonaiaren bizitza kontatzen digu garaiko kulturaz eta Omar ben Saadi kalifaren handitasunaz blaiturik. Mila gau eta bat gehiagoko Bagdad.
2009
‎Oro har, gezurti mota horri zorionak ematen dizkiozu, zure aldekoa bada. Aldiz, etsai bazenu, egia beti eta nonahi adierazteko betebehar morala gogorarazi nahiko zenioke.
‎Gizaki orok pentsatu du beti eta nonahi berdintsu. Aurrerapena, euro zentrismoaren mito bat da.
‎deituriko gizakiek filosofoek bezain ongi baitute pentsatzen, filosofoek bezain sakon; beren logika, haatik, ez zaio abstraktuari aplikatzen, zentzumenen bidez jasotakoari baizik, konkretuaren logika deritzo Lévi Straussek. Baina pentsatu, beti eta nonahi pentsatu izan du antzera gizakiak.
‎Ordea, ez ote dira sexu harreman guztiak hein batean arduragabeak? Sexu harremana eta ardura beti eta nonahi uztartu beharrak berehala dakar frigidotasuna. Rotterdamgo Erasmoren ustez, bizi ahal izateko arduragabetu beharra dago, erotu.
‎Sartu naiz ikasgelan Etika irakastekotan, eseri naiz aulkian eta Kanten ideia batzuk azaltzeari ekin diot: . Kantek moral unibertsal bat nahi zuen, gizaki guztiek beti eta nonahi onartu beharrekoa. Kant baino lehenagoko moralek helburu bat ezartzen zioten giza jarduerari (zoriona, plazera, burujabetza) eta hura lortzeko aginduak ematen zituzten:
‎Behin gerra abiatuta, zein ote eragingarriago, nuklearra ala pegatina? Nuklearrak etsaien nuklearra erakartzen du; pegatinak etsaiaren pegatina erakarriko du, eta etsaia azken batean beste herri bat da, eta herri arrotza nuklearraren bidez baino askozaz sakonkiago ezagutu daiteke pegatinen bidez, nuklearra beti eta nonahi baita berdintsua; askotarikoa berriz pegatina, eta bariedade handikoa: sumendia erakuts dezake, piramideak, xagutxoak, eguzkia, kanoa bat...
‎4 Euskaltzaindiak adierazten du eta aldarrikatzen beti eta nonahi defendatzen dituela eta defendatuko euskara ahalik gehiena hedatzeko eta garatzeko, bai eta Euskalerriko eremu osoan zuzen onez zor zaion, status, eta egoera hoberena erdiesteko, baliabiderik egokienak.
2010
‎Hemen eta orain ez da erraza guraso eta ikasle guztiek beren nahia bete ahal izatea. Batez ere A ereduan ikasi nahi dutenek dute orain eta hemen eragozpen hori266 Guraso edo ikasle guztien xedea, nahi duten ereduan (bereziki, nahi duten herrian edo auzoan) ikastekoa, ez du egungo sistemak beti eta nonahi segurtatzen. Sakoneko erreparoa entzuten da, beraz, alde bietatik.
‎ILUNPEETAN EZ PARTE HAR, BAINA ARGIA DIRDIRA EZAN, BETI ETA NONAHI!
2011
‎ez dago inolako aukerarik horretarako. Bietako bat ateratzen da, beti eta nonahi, irabazle. zertako, beraz," hizkuntza aldaera edo hizkuntza beregain biren arteko elkarbizitza iraunkorrra" adierazi nahi duen diglosia horretaz jardun. Irtenbide seguru bakarra dugu hiztun elkarte txikiok, bizirik segitu nahi badugu:
‎76). Hizkuntza ukipena, bigarren ikuspegi horren arabera, borroka mikatzaren goxagarrizko estalkia hutsa da beti eta nonahi. hor dago muga lerroa. katalanistikaren ezaugarri bereizle izatera iritsi izan da muga lerro hori, hein batean. europan eta munduan formulazio hori gero eta indartsuago dabilenik ez nuke inola ere esango126 Badago motiborik, ordea, ikuspegi hori aski desorekatua dela uste izateko. b) ondorio praktiko kontrajarrietara iristea
‎Nork esan du argazkiak (errealitatearen irudi estatiko deskriptiboak) txarrak (hots: errealitatearen deformatzaile) direnik per se, eta bideo tomak (irudi zinetiko dinamikoak) beti eta nonahi egokiak (hots: errealitatearen adierazle on, zuzen eta zorrotz)?
‎alditan txalotzen eta alditan matizatzen edo, errespetuz, arbuiatzen. ezin da ordea: mugak muga dira, beti eta nonahi. Labur bilduz jardungo dut beraz.
‎Aurkakoak eta etsaiak azken batean berdinak direla, aurkikuntza dirudienez ekialdekoa jatorriz baina beti eta nonahi berpizten dena?
2012
‎Pertsona bezala tratatua izateak egiten gaitu pertsona, baina hain zuzen beharrena litzatekeen tokian eta orduan, ez zara pertsona bat. Orain ja ez zaude eta ezin zara seguru egon, zu beti eta nonahi pertsona bat zarela. Ez zara.
2013
‎Bigoa zelataria neska gaztea da; hemezortzi urte ditu eta deigarria gertatzen da, irudi ikusgarri eta begirada zorrotzarengatik ez ezik, beti eta nonahi protagonista bilakatzen delako. Bigoa izan zen, hain zuzen ere, adorerik handiena jarri zuena aukeratutako guztien artean zelatariarena egiteko.
2014
‎Odola irakiten utzi behar noizean behin! Ura jarriko zigun Jainkoak zainetan odolaren ordez, beti eta nonahi lasai eta bare nahi izan bagintu!
2015
‎erdaldunak ziren, nafarrak, unibertsitateko giro ezkertiar espainolean haziak eta PCEtik pasatakoak edo haren altzoan ibiliak; garai hartan, berriz, 1981ean, ez zegoen batere ongi ikusia espainola izatea, gure inguruan behintzat, eta orduan irtenbiderik erosoena Euskadiko Ezkerrakoa egitea zen: abertzale ma non troppo, ezkerrekoa baina gehiegikeriarik gabe (artean modan jarri gabe zegoen light hitza), beti eta nonahi ongi ikusiak, progresismoaren ban dera egoki guztien eramaile. Ez dut geroztik haien berri izan, baina seguru nago berandu gabe PSOEren itzalera bilduko zirela.
‎»Kontua da intelektualak garrantzitsuak balira bezala aritzen direla beti; sinetsi nahi lukete beren iritziak kontuan hartzen direla, politikariek beldur dietela, jendeak kasu egiten diela edota gaizki ikusita daudela aske mintzatzeagatik. Baina, egia esan, ohiturari eusteagatik soilik mantendu dira, dirudienez, beti eta nonahi edozein gauzaz ezer esan gabe mintza daitezkeen orojakileak behar direlako. Erabat zaharkituak daude, baina, hori bai, ondo ordainduta.
‎Egia esan, bere obraz landako kontuak bost zaizkio, ideologia adibidez helburu estetikoen mendean jartzen du maiz. Beti eta nonahi du gogoan bere obra, bizitza ematen diolako sortzen du obra bizia, erakargarria, erabakigarria. Noizbait irakurri izan du zinez, noski, txikitan sarritan, baina orain ezin du, ez du denborarik.
‎Fordek dioenez, bekainaren bihurdura bat, ahots baten tonu gorabeherak, keinu bitxi berezi bat... gauza horiek guztiak, eta gauza horiek dira maitasun grina pizten dutenak? paisajeko zerumugan dauden gauzak bezala dira, eta gizona zerumugatik aurrera joatera bultzatzen dute, esploratzera?, harik eta mundua maitearen begiez ikusi arte, maitearen ahotsa beti eta nonahi entzun arte, maitearen keinuak guztiaz nagusi daitezen arte. Ashburnhamen bihotza ahitzen duen benetako sua, bere burua galduz maitearekin identifikatzeko irrika bortitza da:
‎buruz ikasitako iraultzaren teoria ez dute erabiltzen gazteak hilobira, espetxera edo putzura bultzatzeko baizik, edo errietak eta agirakak garrasika egiteko. Halaber, Bikilak ez du bere burua beti eta nonahi obligazioz iraultzaile guai izatera behartzen: begiak zabalik ditu, tentuz du aztertzen noiz zeri aurre egin eta zeri ez, ez da giñolezko matxino bat.
‎Egia beti eta nonahi aldarrikatu beharraz gain, hauxe ere badio Saizarbitoriak: " Idealizatu ohi da egia, eta batzuetan ez da errepide ertzean lehertutako arratoi bat baino".
‎Saizarbitoriak dio idazleak beti esan behar duela egia. Baina egia horietako bat da gizaki errealoi beti eta nonahi egia esateak heriotza ekar diezagukeela ondorioz: Florari, Bihotz bi.
‎Max Weberren bereizketa ospetsua darabil: idazleak beti eta nonahi behar du egia adierazi, konbikzioaren etikari lotu behar zaio. Aldiz, idazle ez direnen artean, politikariari esplizituki baimentzen dio Saizarbitoriak gezurra esateko eskubidea, erantzukizunaren etikak hala eskatuko balu.
‎Kant da ziur aski pentsalari ilustratu sendoena, eta ezaguna da Kanten etikaren agindu kategorikoetako bat: egia esan behar da, beti eta nonahi. Eta jarrera horrekin bat egingo du hedabideetako Saizarbitoriak, Gabriel Arestiren eskutik.
2016
‎Goiko bost kategorien araberako sailkatze kontua ez da gauza objektibo unibertsala, beti eta nonahi berdin egitekoa. Aski erabaki subjektiboa da kategorizatze lana era batera edo bestera egitea.
‎Tokian tokiko beste hainbat loturen gainetik, esteka megalitikoa orokorra da. Elizak eraikitzen, pilotan eta bola jokoan jolasean, edo sailak ixteko harrizko itxiturak prestatzen, jentilak beti eta nonahi harritzarrak maneiatzen ikusiko ditugu salbuespenik gabe. Harritzar horiekin egiten duten lan nagusietako bat euren hilobiak prestatzea da, trikuharriak.
2018
‎Hala esan du bere jardunaz: «Caracasen egin dugun egonaldian, beti eta nonahi egiten dugun bezala, eginahalak egiten ditugu EITBko ikus entzuleei ahalik eta informazio osoena helarazteko. Alde bateko zein besteko iritziak biltzen saiatu gara».
2019
‎Euskarazko auzogiroa bermatu eta indartuko duen jokamoldea diseinatu, antolatu eta hezur-mamitu behar da horretarako. terbentzio bide horrek ematen du sarri etekinik hoberena, buruhauste eta albo kalte txikienaz. hortik jo behar du euskalgintzak ere, ahal duen guztietan eta ahal duen heinean. " ezinbesteko albo arazoak" sortzea giza arteko jarduera orok ordaindu beharreko prezioa da, bai, baina hori ez da justifikazio baliagarria beti eta nonahi. hori justifikatu ordez" jendearen eguneroko arazoak (ez ezinbestean, eta ez nagusiki, arazo linguistikoa) konpontzea" hartu behar du bide batezko euskalgintzak xede. arazo konponketa bera, hori bai, euskaraz bideratu behar du euskalgintza horrek: bestela ez da euskalgintza.
‎a) egunaren zati ohargarria (%16 inguru) euskaraz betetzen dute neska mutilek, maisu maistrekin eta eskola lagunekin; b) euskaraz irakurtzen eta idazten ikasten dute, lehen ez bezala; c) herriko euskararen errejistro informal intimoez gainera hizkuntzaren aldaera jaso formalaz baliatzen ikasten dute hainbatean; d) erdara (gaztelania eta, partez, ingelesa) ikasten dute orobat (ik. zalbide 2016). Lehen ez bezala, alde dute orain eskola. alde eta, gizarte berri honetan, oso beharrezko. hizkuntzaren geroa ez du ordea, arnasguneetan ere, batez ere eskolak bermatzen34 mintzajardun arruntaren eguneroko erabilera espektro zabala35 da, beti eta nonahi, osasun oneko hiztun elkarteetan arau nagusi. hori da munduko hizkuntza bizi sendo guztien jarraipen bide normala, belaunez belaun bere buruari eusten diona eta, eten urratze larririk ezean, menderik mende irauten duena. Jarraipenbide horri sendo eusteak lehentasun argia du, ahuldutako hizkuntza bizirik gordetzeko eta, hortik abiatuz, ahuldutako hiztun elkartea bere osoan indarberritzeko. gune horiek dira, hainbat adituren ustean (ikus aurrerago S. altube36 eta J. Fishman), ahuldutako hizkuntza indarberritzeko saio arrakastatsu ororen abiaburu nagusia eta sostengu gotorrena.
‎II.1 Udalerri euskaldunak ez dira, beti eta nonahi, arnasgune gauza biak batera joan litezke, eta maiz samar hala gertatzen da, baina ez dira baliokide huts. Bi gauza dira, formulazio teorikoz zein aplikazio praktikoz, arnasguneak eta udalerri euskaldunak.
‎Bi gauza dira, formulazio teorikoz zein aplikazio praktikoz, arnasguneak eta udalerri euskaldunak. Bateratsu erabili ohi ditugu maiz, hizkera arruntean eta azalpen landuagoetan, baina bata eta bestea ez dira gauza bera, beti eta nonahi. ondoko puntuotan daude, gure ustez, bien arteko berezitasun nagusiak. a) definizio operatibo berezia dute, hasteko, batak eta besteak. udalerri euskaldunak identifikatzeko orduan herritarren mintzagaitasuna hartzen da oinarri: herritar gehienek ba al dakite euskaraz?
‎IV. ZER ARI ZAIgU ARnASgUnEETAn gERTATZEn? gizartea aldatuz doa, beti eta nonahi. mintzajardun arruntaren belaunez belauneko jarraipena ere aldakuntza horren altzoan mamitzen da. etengabeko aldakuntza horren zati handi bat autorregulatzeko gai den gizarteak" bere hartan" jarraitzen du. aldatuz doa etengabe hura ere baina, halaz guztiz," lehengoa izaten" jarraitzen du. aldatuz doa, adibidez, Soriako hizkera. Bertako biztanleek ez dute Cervantes-en garaikoek bezala hitz egiten justu justu. ordukoek bezala gaztelaniaz egiten dute ordea, orain ere, beti edo ia ia beti. han ere aldatuz doa mintzajardunaren gizarte moldaera, baina aldakuntza horrek ez du eten urratu sakonik ekarri:
2020
‎Thoreau ez dator bat anarkisten baikortasun ireniko aingerutarrarekin, ez du uste Iraultza Handiaren ostean gizakia hobetuko denik, jabetza pribatua deusezteak jelosia ere desagerraraziko duenik; aldiz, libertario pragmatiko gisa dihardu. Estatuaren kontra borrokatuko da baina ez beti eta nonahi, Estatuaren ideia absolutuaren aurka, soilik Estatua gizabanakoaren bizimoduari poxelu zaion heinean. Libertarioak badaki Estatuak ez duela definizioz askatasuna trabatzen; zenbaitetan babestu eta bermatu ere, egin dezakeela.
‎Berdin du zein hizkuntzatan euskaraz, gazteleraz edota euskañolez ari den: gaixoak beti eta nonahi erabiliko du enplan hitza.
‎garbitu eta garbituagatik, pareta eta lur zaharrek ez dutela sekula dirdirarik ateratzen. Eta animalia usaina, beti eta nonahi.
2021
‎Azken hitz horiek argitzen digute Mitxelenaren hitzen zinezko esanahia: Villasantek zioenaren kontra Mitxelenak uste du, eta arrazoiz gainera, Axularren hitz horietan —bada hori zure eskuan dago— (horietan eta ez beti eta nonahi), bada ondoriozkoa dela, ez kausazkoa (Villasantek berak Pues bien ondoriozkoaz itzuli zuen pasarte hori, hain zuzen); horrenbestez, bada beste perpaus batzuetan kausazkoa izan daitekeela iradokitzen du. Baina pasarte horretan bakarrik ez, Axularren pasarte guztietan bada ondoriozkoa da, ez kausazkoa, gure ustez, aurrerago ikusiko dugunez.
2022
‎Hogeita zazpi urte igaro ziren, 1957tik 1984ra, Espaynian zoruak beti eta nonahi lurrak belaunetan garbitzen ari zirela, fregona beti zutik egon zen arte.
‎II. Euskara beti eta nonahi erabiltzera behartuko dira, lotsa konplexua gure artetik zeharo baztertuz:
‎Zigarretak eta liburu bat hartu, lorategira joan eta eseri egin zen. Egun batzuk lehenago ia erotzeraino izututa alde egin zuen Parisetik; orain, arrisku ukaezinak pasatu eta gero, guztiz lasai eta buruhotz zegoen; gainera, konfiantza hartu zuen beti eta nonahi estuasunetik irteteko zeukan trebezian; edozein egoeratan ezin aiseago eta erosoago konpontzeko zuen egiazko dohainean. Moldakortasun hura, buruargitasun hura, axolagabekeria hura oso baliagarri gertatu zitzaizkion bere karreran eta amodioetan, baina ez zuen sekula usteko bizitzan ere balioko ziotenik, izan egunerokoan, izan ezohikoan.
2023
‎Baina orain bai, orain logika nagusitu da gure artean ere, gizakiongan, ikusi eta ikasi baitugu logikoena gure logika konputagailuen logikaren esku uztea dela, logika konputarizatua gizakion logika baino askoz logikoagoa baita, esponentzialki logikoago eta orotariko akats orotatik libreago, eta halaxe bizi gara orain, logikak eta logikaz gidatuak, ez ordea logikan heziak, gure gidari handia, bere logika guztiarekin, gu gidatzean gure funtsaren aurka aritzen baita une oro, konputarizazioaren baldarkeria suntsitzaile osoarekin, eta dena hondatzen du hartaz ezer ez dakien eta gu geu garen izaki horren bizitzan, hartaz dakien bakarra, baldin badaki, nahasmenez eta azaleko arduraz eta funtsezko arduragabekeriaz baitaki, jakin gabe, haatik, horrekin krimenik handiena egiten ari dela. ...ten du amore baina beti beranduegi, beti gu suntsitu gaituenetik denbora puska bat igaroa delarik, eta orduan gure gidariak ez du gidari gisa ezer jakiterik nahi izaten, ez baitauka ezer jakiterik, ezin delako gizatasunaren muinera iritsi azaleko ahalegin hutsaletatik harago, eta, ezjakintasun horrekin, hautsi eta deuseztatu eta hautsi eta deuseztatu egiten gaitu bizitza osorako, halako moldez non beti eta nonahi aurkitzen ditugun munduan bere gidariak, gidari ezjakin, doilor eta gizatasunik gabekoa denez, hautsi eta deuseztatutako gizakiak, hautsiak eta deuseztatuak bizitza osorako. Gizaki berria beti da konputarizazioak gidatu eta bideratua, makina bat balitz bezala, eta makina baten gisa tratatu eta galbidera eramaten du gidari horrek, gidariak gidatutako makinak baino ez ditugu aurkitzen, ez gizakiak, gidariak bere ezjakintasun konputarizatu guztiarekin hautsitako eta deuseztatutako makinak, baina gidari horrek ez du inolako errurik, inoiz eta inola ezin baita gizaki izan, eta gizartearen interesek ez baitute bat egiten gizatasunarekin, gizarteak ez baitu inondik inora gizatiartzeko asmorik, eta gobernua beti dago, kasu guztietan, herrialde guztietan eta estatu forma guztietan, bere gizartea gizatiartua ez izatean interesatua, bere gizartea gizatiartuko balu denbora gutxiren buruan deuseztatuko lukeelako gizarte gizatiartu horrek gobernua, eta gizartea gizatiartua izango ez den mende ugari etorriko dira, gizartearen gizatiartzeak gobernuen suntsiketa ekarriko lukeelako, eta horregatik ez gara gizatasunik gabeko gizakiak baino, bizi garen artean gizaki ez gizatiartuak izaten jarraituko dugunak, bizitza osoan gizatasun gabezia erabatekora kondenatuak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia