2001
|
|
Bizitasun etnolinguistikoaren dimentsio hori, talde batek beste taldearekiko edo taldeekiko duen botere sozialarengradu bezala har daiteke. Bere zabaltasunean, talde dominatzaile horretako kideekberen boterea
|
beste
taldeetako kideengan beren abantaila ezartzeko erabil dezakete. Garbi dago, kontrol instituzionala?
|
|
Gardner eta Lambert (1972) kontziente ziren termino horien nahasketaz.Autore horiek zioten gizabanako bat
|
beste
taldeko kide bezala integra zitekeelakide horiek kontrolatu eta manipulatzeko edota bere komunitate kulturalarekingustura ez daudenean.
|
|
Faktore demografikoa aldagai demografikoek osatzen dute. Talde linguistikoa edo hizkuntz taldea osatzen duten kideen zenbaki osoa da, eta herri, eskualdeedo lurralde nazional jakin batean duten banaketari dagozkion aldagaiak dira.Banaketari buruzko faktoreak, lurraldeko zenbait lekutan taldeko kideek dutenkontzentrazioari,
|
beste
taldeko kideekiko proportzio erlatiboari eta taldeak lurralde, tradizionala, edo, nazionala?
|
2007
|
|
pertsona izango da, hau da, haren ezaugarri pertsonalen arabera hartu eta jokatuko dugu; talde arteko poloan, berriz, talde ezberdinetako kideen arteko harremanak gertatzen dira,, bestea?
|
beste
taldeko kidea daeta taldearen ezaugarriak gailentzen dira: estereotipoak.
|
2008
|
|
Are gutxiago herria txikiagoa den heinean. Esan gabe doa, Kontzejuetako ordezkarien kasua negargarria dela, horietan norbere fatrikatik dirua jarri behar izaten baitute, askotan.Udaletxeko
|
beste
taldeetako kideen lana eta dedikazioa hain modu zakarrean lohitu nahi izatea ez da zilegi.
|
2009
|
|
Alegia, estereotipoarekinbat egiten zuten egoerak estereotipoaren aurka egiten zutenak baino abstraktuagodeskribatuko zirela espero zen. Bestetik, norberaren taldekidearen portaerapositiboa negatiboa baino hizkuntza abstraktuagoan deskribatuko zela aurresatenzen;
|
beste
taldeko kidearen portaeraren kasuan aurkakoa espero zen, ordea.
|
|
THS ereduaren aurresate nagusiaren arabera, norberaren taldeko kide batenportaera positiboa edo desiragarria hizkuntza abstraktuagoan deskribatzen da;
|
beste
taldeko kidearen ekintza bera, berriz, hizkuntza konkretuagoan deskribatzenda. Adibidez, taldekidea, beste bati laguntza eskaintzen badio, lagunkoia edoaltruista (adjektiboa) dela esaten da, beste taldeko kideak laguntzen diola (ekintzaaditz interpretatzailea) esaten da, ordea.
|
|
THS ereduaren aurresate nagusiaren arabera, norberaren taldeko kide batenportaera positiboa edo desiragarria hizkuntza abstraktuagoan deskribatzen da; beste taldeko kidearen ekintza bera, berriz, hizkuntza konkretuagoan deskribatzenda. Adibidez, taldekidea, beste bati laguntza eskaintzen badio, lagunkoia edoaltruista (adjektiboa) dela esaten da,
|
beste
taldeko kideak laguntzen diola (ekintzaaditz interpretatzailea) esaten da, ordea. Portaera negatiboak edo ez desiragarriakdeskribatzeko orduan, aurkakoa gertatzen da:
|
|
Portaera negatiboak edo ez desiragarriakdeskribatzeko orduan, aurkakoa gertatzen da: norberaren taldeko kidea konkretuago eta
|
beste
taldeko kidea abstraktuago deskribatzen dira. Esaterako, portaeraoldarkorretan, norberaren taldeko kideak norbait jo duela (ekintza aditz deskribatzailea) esan daiteke, eta beste taldeko kidea oldarkorra (adjektiboa) dela.
|
|
norberaren taldeko kidea konkretuago eta beste taldeko kidea abstraktuago deskribatzen dira. Esaterako, portaeraoldarkorretan, norberaren taldeko kideak norbait jo duela (ekintza aditz deskribatzailea) esan daiteke, eta
|
beste
taldeko kidea oldarkorra (adjektiboa) dela. Alegia, estereotipoarekin bat egiten duten portaerak abstraktuago deskribatzen dira estereotipoaren aurka egiten duten portaerak baino.
|
2014
|
|
Konfiantza linguistikoa aldagai bitartekari izango litzateke bigarren hizkuntzez jabetzeko prozesuan:
|
beste
taldeko kideekin izandako harremanen ezaugarrien (maiztasuna eta kalitatea) araberakoa da norberak bere buruan duen konfiantza. Era berean, konfiantzak ere izan dezake eragina norberak beste taldearekiko dituen jarreretan, eta, beraz, talde horrekiko identifikazioan.
|
|
3
|
Beste
taldeetako kideek, oro har, dituzten ezaugarriak
|
|
Zuek eta besteak, hau da, zuen taldekideak eta
|
beste
taldeetako kideak, zertan zarete berdinak. Eta zertan ezberdinak?
|
2015
|
|
b)
|
Beste
taldeetako kideek ordenantzen argudioen aurrean kontra argudioak idatziko dituzte, unitatean
|
|
Biek nabarmendu dute rolak eta labelak negoziatu behar direla eta negoziazio horiek egitura sozialetan egiten direla. Jakina denez, negoziazio horiek taldekideekin bezainbeste
|
beste
taldeetako kideekin ere egiten dira.39 Lan horietan autokategorizazio kontzeptuaren ordez, identifikazioa darabilte eta rol kontzeptuak berebiziko garrantzia du. Rola posizio soziala da, zentzuz eta igurikapenez beterik dagoen posizio bat:
|
2016
|
|
Taldekide bakoitza gai berdinaz arduratzen diren
|
beste
taldeetako kideekin bilduko da. Egindako lana partekatu, osatu eta zuzenduko dute.
|
|
b)
|
Beste
taldeetako kideek ordenantzen argudioen aurrean kontra argudioak idatziko dituzte, unitatean ikasitako hizkuntza ereduak erabiliz. Ondoren, talde bakoitzeko ordezkari bana aukeratuko dute, taldearen ikuspuntua defendatzeko.
|
|
Ohiko txapelketa ez denez, Bardoetan parte hartu duten
|
beste
taldeetako kideek eta entzuleek egin dituzte epaia lanak eta haien erabakiz Leitzako Atekaberts izan da Bardoetako hirugarren edizioa irabazi duen taldea. Bertsozale Elkarteko eta Etxarriko udalaren ordezkarien eskutik hiru taldeek jaso dituzte sariak, baita beste talde batzuek sari bereziak jaso ere.
|
2017
|
|
Taldeka, proba bakoitzarentzako fitxa sortu, galdera erantzunekin,
|
beste
taldeetako kideek erantzun ditzaten.
|
|
Taldeka, proba bakoitzarentzako fitxa sortu, galderaerantzunekin,
|
beste
taldeetako kideek erantzun ditzaten.
|
2018
|
|
Lehenbizikoak izango garenez eszenatokira igotzen, azkenak frogatuko genuen. Ondorioz, backstage ean igaro genuen arratsaldea,
|
beste
taldeetako kideak ezagutzen, aretoko arduradunek pikatzeko eskaintzen ziguten guztia irensten genuen bitartean. Hor egin genuen topo Son da Rúako (Kalekoak gara gaizieraz”) hirukote gaztearekin, itxura lotsatia zuten, hasiberriak omen ziren, baina ondoren kontzertuan garbi utziko ziguten, zergatik ari ziren Galiziako gune alternatiboetan zeresana ematen.Publiko beroa, galiziarraOharkabean iritsi ziren gaueko hamarrak.
|