Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2001
‎Bizitasun etnolinguistikoaren dimentsio hori, talde batek beste taldearekiko edo taldeekiko duen botere sozialarengradu bezala har daiteke. Bere zabaltasunean, talde dominatzaile horretako kideekberen boterea beste taldeetako kideengan beren abantaila ezartzeko erabil dezakete. Garbi dago, kontrol instituzionala?
‎Gardner eta Lambert (1972) kontziente ziren termino horien nahasketaz.Autore horiek zioten gizabanako bat beste taldeko kide bezala integra zitekeelakide horiek kontrolatu eta manipulatzeko edota bere komunitate kulturalarekingustura ez daudenean.
‎Faktore demografikoa aldagai demografikoek osatzen dute. Talde linguistikoa edo hizkuntz taldea osatzen duten kideen zenbaki osoa da, eta herri, eskualdeedo lurralde nazional jakin batean duten banaketari dagozkion aldagaiak dira.Banaketari buruzko faktoreak, lurraldeko zenbait lekutan taldeko kideek dutenkontzentrazioari, beste taldeko kideekiko proportzio erlatiboari eta taldeak lurralde, tradizionala, edo, nazionala?
2007
‎pertsona izango da, hau da, haren ezaugarri pertsonalen arabera hartu eta jokatuko dugu; talde arteko poloan, berriz, talde ezberdinetako kideen arteko harremanak gertatzen dira,, bestea? beste taldeko kidea daeta taldearen ezaugarriak gailentzen dira: estereotipoak.
2009
‎Alegia, estereotipoarekinbat egiten zuten egoerak estereotipoaren aurka egiten zutenak baino abstraktuagodeskribatuko zirela espero zen. Bestetik, norberaren taldekidearen portaerapositiboa negatiboa baino hizkuntza abstraktuagoan deskribatuko zela aurresatenzen; beste taldeko kidearen portaeraren kasuan aurkakoa espero zen, ordea.
‎THS ereduaren aurresate nagusiaren arabera, norberaren taldeko kide batenportaera positiboa edo desiragarria hizkuntza abstraktuagoan deskribatzen da; beste taldeko kidearen ekintza bera, berriz, hizkuntza konkretuagoan deskribatzenda. Adibidez, taldekidea, beste bati laguntza eskaintzen badio, lagunkoia edoaltruista (adjektiboa) dela esaten da, beste taldeko kideak laguntzen diola (ekintzaaditz interpretatzailea) esaten da, ordea.
‎THS ereduaren aurresate nagusiaren arabera, norberaren taldeko kide batenportaera positiboa edo desiragarria hizkuntza abstraktuagoan deskribatzen da; beste taldeko kidearen ekintza bera, berriz, hizkuntza konkretuagoan deskribatzenda. Adibidez, taldekidea, beste bati laguntza eskaintzen badio, lagunkoia edoaltruista (adjektiboa) dela esaten da, beste taldeko kideak laguntzen diola (ekintzaaditz interpretatzailea) esaten da, ordea. Portaera negatiboak edo ez desiragarriakdeskribatzeko orduan, aurkakoa gertatzen da:
‎Portaera negatiboak edo ez desiragarriakdeskribatzeko orduan, aurkakoa gertatzen da: norberaren taldeko kidea konkretuago eta beste taldeko kidea abstraktuago deskribatzen dira. Esaterako, portaeraoldarkorretan, norberaren taldeko kideak norbait jo duela (ekintza aditz deskribatzailea) esan daiteke, eta beste taldeko kidea oldarkorra (adjektiboa) dela.
‎norberaren taldeko kidea konkretuago eta beste taldeko kidea abstraktuago deskribatzen dira. Esaterako, portaeraoldarkorretan, norberaren taldeko kideak norbait jo duela (ekintza aditz deskribatzailea) esan daiteke, eta beste taldeko kidea oldarkorra (adjektiboa) dela. Alegia, estereotipoarekin bat egiten duten portaerak abstraktuago deskribatzen dira estereotipoaren aurka egiten duten portaerak baino.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia