2006
|
|
Alderdien borondatearen autonomia askeak gauzatuko du, kasu bakoitzean, esklusiba klausularen edukia.
|
Beste
subjektu edo erakunde batekin bestelako babes kontraturik ez izenpetzeko konpromisoa badago, irismen osoa izango du; debekua babeslearen konpetentzia diren enpresei soilik badagokie, berriz, erlatiboa. Bigarren kasuan, ez lehiatzeko klausula (Vidal, 1998:
|
2007
|
|
|
Beste
subjektu eragile batek eszedentzia aldi berri baterako eskubidea ematen duenean, eszedentzia aldi berriaren hasierak amaitu egingo du, hala denean, aurreko eszedentzia.
|
2008
|
|
e)
|
Beste
subjektu batek Estatuarentzat interesgarri izan daitekeen jarduera gauzatzeko eskatzen duen mailegua abala dezake. Azken kasu honetan ere, Estatua zordun bilaka daiteke, betebeharpeko nagusiak ez baditu bere betebeharrak behar bezala betetzen.
|
2012
|
|
Alderdien borondatearen autonomia askeak gauzatuko du, kasu bakoitzean, esklusiba klausularen edukia.
|
Beste
subjektu edo erakunde batekin bestelako babes kontraturik ez izenpetzeko konpromisoa badago, irismen osoa izango du; debekua babeslearen konpetentzia diren enpresei soilik badagokie, berriz, erlatiboa. Bigarren kasuan, ez lehiatzeko klausula (Vidal, 1998:
|
2017
|
|
Era berean, Bestea ez objektua da, ezen nik ezin baitut Bestea ez izan ez badiot Besteari subjektutasuna aitortzen. Bestela esateko, ni ez naizena ez da ez Beste objektua ez ni objektua, baizik eta
|
Beste
subjektua. Kontua da nik ezin dudala Bestea ez izan ni subjektu bezala (orduan Bestea objektu hutsa baita niretzat), soilik izan daiteke Bestea ez naizen kontzientzia bezala.
|
|
Guztietan hiru elementu dira beharrezko: ni subjektu bat (lotsatzen, harrotzen, beldurtzen dena); ni objektu bat (lotsaren, harrotasunaren, beldurraren objektua); eta
|
Beste
subjektu bat (noren aurrean lotsatzen, harrotzen, beldurtzen naizen). Bestetasunak ez du deusezten, horrela, nire baitarako izatea, eta, aldi berean, nik subjektutasuna aitortzen diot Besteari.
|
|
Orain erantzun diezaiokegu galderari: Beste objektua definitzen bada, munduarekiko erlazioan, nik ikusten dudana ikusten duen objektu gisa, nire funtsezko erlazioa
|
Beste
subjektuarekin lotu ahal izan da Besteak ikusia izateko dudan etengabeko posibilitatearekin. Bestearentzako naizen objektu izateaz jabetzean, eta jabetze horrengatik beragatik, Bestearen subjektu izatearen presentzia atzeman ahal izan dut.
|
|
Probablea da oinezkoa gizon bat izatea; eta nigana biratzen baditu begiak, une horretan begiratua izatearen ziurtasuna sentitu arren, ezin dut eraman ziurtasun hori nire Beste objektuaren esperientziara. Agerrarazten didan bakarra, izan ere,
|
Beste
subjektua da, hots, mundua transzenditzen duen presentzia eta nire objektu izatearen baldintza erreala. Nolanahi ere, Beste subjektuaren izateaz dudan ziurtasuna ezin zaio egotzi ziurtasun horren abiapuntua izan den Beste objektuari.
|
|
Agerrarazten didan bakarra, izan ere, Beste subjektua da, hots, mundua transzenditzen duen presentzia eta nire objektu izatearen baldintza erreala. Nolanahi ere,
|
Beste
subjektuaren izateaz dudan ziurtasuna ezin zaio egotzi ziurtasun horren abiapuntua izan den Beste objektuari. Eta alderantziz, ezin da gezurtatu Beste subjektua agertzearen ebidentzia Beste objektuaren probabilitatezko izaeratik.
|
|
Nolanahi ere, Beste subjektuaren izateaz dudan ziurtasuna ezin zaio egotzi ziurtasun horren abiapuntua izan den Beste objektuari. Eta alderantziz, ezin da gezurtatu
|
Beste
subjektua agertzearen ebidentzia Beste objektuaren probabilitatezko izaeratik. Areago, begirada agertzen da, erakutsi dugunez, begirada agerian jartzen duen objektuaren suntsipenezko planoan.
|
|
Zer da funtsean, beraz, gezurretan agertu dena eta suntsitu egin dena alerta faltsu horretan? Ez da ez
|
Beste
subjektua eta ezta bere niganako presentzia ere: Bestearen faktikotasuna da, alegia, Bestearen lotura kontingentea izate objektu batekin nire munduan.
|
|
Ohar horiek urrunago eramango gaituzte. Zera, Bestearen presentzia munduan ezin ondoriozta daiteke analitikoki
|
Beste
subjektuaren niganako presentziatik, jatorrizko presentzia hori transzendentea baita, hau da, munduaz haragoko izatea. Uste nuen Bestea presente zegoela gelan, baina nahastuta nengoen:
|
|
Marokoko nire lehengusuaren presentzia da zabaltzen uzten didana, transzendentzian, nire eta bere artean munduan kokatzen nauen bide hori, eta ‘Marokoko bidea’ dei litekeena. Izan ere, bide hori distantzia hutsa da, batetik, nire ‘ rentzako izateari’ lotuta atzeman nezakeen Beste objektuaren eta, bestetik, distantziarik gabe presente zaidan
|
Beste
subjektuaren artean. Horrela, bada, nire munduko objektuetara naramaten bide infinituek eta askotarikoek kokatua naiz, subjektu transzendenteen presentzia zuzenarekin batera.
|
|
Begirada bakoitzak sentiarazten digu konkretuki eta cogitoaren ziurtasun ziurreneangizaki bizidun guztientzat existitzen garela, alegia, kontzientzia (k) badaudela zeinarentzat ni existitzen naizen. Parentesi artean jarri dugu ‘k’, ongi markatzeko begirada horretan presente zaidan
|
Beste
subjektua ez dela agertzen pluralezko forman, ez behintzat unitate gisa agertzen dena baino gehiago (salbu eta Beste objektu jakin batekiko erlazio konkretuan). Pluraltasuna, izan ere, objektuei bakarrik dagokie, bere baitarako izate ‘mundugile’ baten agerpenaren bidez dator izatera.
|
|
|
Beste
subjektuaren niganako presentzia horren ildotik, eta aitortzen dudan nire objektutasun horretan eta horrengatik, Bestearen objektibatzea har dezakegu Bestearekiko nire erlazioaren bigarren unetzat. Bestearen presentzia nire muga ez agerikoaz harago, izan ere, eragile izan daiteke nire burua berriro ipseitate aske modura hartzeko.
|
|
" Zereko horrekin engaiatu naiz, engaiatu naiz diru hori itzultzera, eta abar". Eta engaiamendu horrek berak ezaugarritzen du
|
Beste
subjektua ere, bera beste ni neu bat baita. Baina engaiamendu objektibatu hori, Bestea objektutzat hartzen dudanean, degradatu egiten da eta engaiamendu objektu bat bihurtzen da zera esaten den zentzuan:
|
|
Ordea, nik ezin dut zehaztu antolamendu sintetiko hori, mundua bera ere zehaztu ezin dudan bezala nire mundua den heinean. Eta
|
Beste
subjektuaren, hots, Bestea bere baitarako denaren, eta Beste objektuaren artean dagoen desberdintasuna ez da osotasunak zatiarekin eta ezkutuak agerikoarekin duenaren modukoa; zeren Beste objektua printzipioz osotasun subjektiboaren hedadura bereko osotasuna baita. Ez dago ezkutuko ezer eta, objektuek beste objektu batzuetara igortzen dutenez, etengabe zabal dezaket Besteaz dudan ezagutza bere munduko beste tresnekin dituen erlazioak etengabe zehaztuz; Bestearen ezagutza ideala orduan zera da, munduko isurtzearen zentzua sakonki zehaztea.
|
|
Ez dago ezkutuko ezer eta, objektuek beste objektu batzuetara igortzen dutenez, etengabe zabal dezaket Besteaz dudan ezagutza bere munduko beste tresnekin dituen erlazioak etengabe zehaztuz; Bestearen ezagutza ideala orduan zera da, munduko isurtzearen zentzua sakonki zehaztea. Beste objektuaren eta
|
Beste
subjektuaren arteko desberdintasuna printzipioz zeretik dator, Beste subjektua ezin da inola ere bere horretan ezagutu eta ulertu. Beste subjektuaren ezagutzari buruzko auzirik ez dago eta munduko objektuek ez gaituzte bere subjektibotasunera eramaten; munduko bere objektutasunari bakarrik dagozkio, mundu arteko isurtzearen eta nire ipseitaterantz transzenditzen denzentzua bezala.
|
|
Ez dago ezkutuko ezer eta, objektuek beste objektu batzuetara igortzen dutenez, etengabe zabal dezaket Besteaz dudan ezagutza bere munduko beste tresnekin dituen erlazioak etengabe zehaztuz; Bestearen ezagutza ideala orduan zera da, munduko isurtzearen zentzua sakonki zehaztea. Beste objektuaren eta Beste subjektuaren arteko desberdintasuna printzipioz zeretik dator,
|
Beste
subjektua ezin da inola ere bere horretan ezagutu eta ulertu. Beste subjektuaren ezagutzari buruzko auzirik ez dago eta munduko objektuek ez gaituzte bere subjektibotasunera eramaten; munduko bere objektutasunari bakarrik dagozkio, mundu arteko isurtzearen eta nire ipseitaterantz transzenditzen denzentzua bezala.
|
|
Beste objektuaren eta Beste subjektuaren arteko desberdintasuna printzipioz zeretik dator, Beste subjektua ezin da inola ere bere horretan ezagutu eta ulertu.
|
Beste
subjektuaren ezagutzari buruzko auzirik ez dago eta munduko objektuek ez gaituzte bere subjektibotasunera eramaten; munduko bere objektutasunari bakarrik dagozkio, mundu arteko isurtzearen eta nire ipseitaterantz transzenditzen denzentzua bezala.
|
|
Osotasun hori agertzen zait Bestearen subjektibotasunari buruzko erreferentziarik gabe. Ezin da inola ere alderatu
|
Beste
subjektuaren eta Beste objektuaren arteko erlazioa, esaterako, fisikako objektuaren eta pertzepzioaren objektuaren artean ezarri ohi denarekin. Beste objektua agertzen zait bera den horrengatik, bera berari bakarrik dagokio.
|
|
Beste objektuaren posibilitateak posibilitate hilak dira eta Bestearen beste aspektu objektibo batzuetara igortzen dute. Nire burua objektutzat hartzeko dudan berezko posibilitatea
|
Beste
subjektuaren posibilitatea denez, niretzat orduan ez da inoren posibilitatea: Beste subjektu bat sortzeko posibilitate absolutua da eta bere burua sorburu duenaatzeko planoan Beste objektuaren erabateko ezereztapena22 duena eta nik berarentzako objektibotasuna dela bitarte jasoko dudana.
|
|
Nire burua objektutzat hartzeko dudan berezko posibilitatea Beste subjektuaren posibilitatea denez, niretzat orduan ez da inoren posibilitatea:
|
Beste
subjektu bat sortzeko posibilitate absolutua da eta bere burua sorburu duenaatzeko planoan Beste objektuaren erabateko ezereztapena22 duena eta nik berarentzako objektibotasuna dela bitarte jasoko dudana.
|
2021
|
|
Hala, esate baterako, Naiara bera denean liburuaren irakurlea Naiarak liburu bat ekarri du oporretan irakurtzeko esaten da, eta ez #Naiarak liburu bat ekarri du oporretan irakur dezan, azken hau entzunda, liburuaren irakurlea beste bat dela ulertzen baita.
|
Beste
subjekturik ulertu ezin denean, berriz, perpausa ez gramatikala da: * Autokarabana alokatu dugu oporretan Italiara joan gaitezen.
|
2022
|
|
Akaso barneraturik dugulako beste testuinguru horietan geu garela gutxiengoa, baita gutxituak ere.
|
Beste
subjektu azpiratu batzuei entzutea (eta haiengandik ikastea) dagokigu, geuk sortzen ditugun bazterreko posizio horiek gutasunera ekartzeko, erdigunera ekartzeko.
|
2023
|
|
Ikasleen egoteko moduan hizkuntza politika baten ondorioa ikusten dut.
|
Beste
subjektu mota bat da, denbora esperimentatzeko beste modu batekin, erabat neoliberala den mundu bateko kide... Hor zer euskaltasun mota irudikatu behar dugu?
|