2006
|
|
– Sistema familiarraren krisialdien eta trantsizio egoeren aurrean (dibortzioa, gurasoetako baten galera,
|
beste
haur baten adopzioa, etab.) neba arrebenarteko lotura sendotu.
|
|
Adibidez, familia batek seme edo alaba baten edo esanguratsua zen pertsonabaten heriotzak utziriko hutsunea betetzeko asmoz adopziora joko balu, arrazoi horiadopzioko haurrarekiko harremanean nabarmenduko litzateke. Hemen, ziur asko, harreman patologiko bat eraikiko litzateke, eta harremana eta osasun mentalakaltetuko lituzke eta, azken finean, bi alderdien ongizatean eragingo luke (haurrakbere galerak lantzeko zailtasuna,
|
beste
haur batek zendurikoak utziriko hutsuneabetetzeko ezintasun erreala...). Horrela, adin txikikoen babesean lan egiten dutenautoritateek motibazio desegokirik aurkituko balute, familiari berauen inguruan lanegin eta birplanteatu beharra gomendatuko litzaioke.
|
2007
|
|
Teknika hori erabili zen 824 hilabeteko haurrekin egindako ikerketa batean. Behatutakoaren arabera, 15hilabete baino gutxiago zituzten haurrek, beren irudia ispiluan ikustean, ispiluanzegoen irudia ukitzeari ekiten zioten, irudi hori
|
beste
haur batena balitz bezala etaorbanak haiekin inongo zerikusirik ez balu bezala. 15 hilabeteko haur batzuek, berriz, sudurra ukitzen zuten, orban gorria ezabatzeko asmoz, eta hala nolabaitadierazten zuten bazekitela ispiluko irudia beraiena zela.
|
|
Hasieran, autokontzeptua une jakin batzuetan izandako gertaera zehatzetanlorturiko informazioan oinarritzen da, eta, horren ondorioz, ume batek gaiztoa delaesan dezake, egun batean haserretu eta
|
beste
haur bat jo duelako. Hala, autokontzeptua koherentzia txikikoa, arbitrarioa eta aldakorra izaten da.
|
2008
|
|
–
|
Beste
haur batek botatako baloia buruz jo.
|
|
Haur bat jarri jolastokiaren erdian besoa luzatuta, eskuan zapia duela.
|
Beste
haur bati begiak estali zapi batez, eta bira batzuk eman, desorientatu arte.
|
2009
|
|
Haserre adierazpenetik agresiozko izaera eduki dezaketen adierazpenetarakopausoa noiz gertatzen den aztertu da garapenaren teoriaren ikuspegitik 17 hilabeteinguruko haurrekin. Emaitzen arabera, haurrek ezberdintasun sexualak edukiditzakete agresio fisikoaren adierazpenen hasieran, mutikoek
|
beste
haur bat jotzeko neskatoek baino aukera gehiago adieraziz (Tremblay et al., 2005). Hala ere, haurtzaro goiztiarreko agresio fisikoaren inguruan egin izan diren berrikuspenetanez da ikusi neskatoen eta mutikoen arteko ezberdintasun aipagarririk (Archer, 2004), eta ikerketen emaitzek diotenez, nesken eta mutilen arteko jarreren adierazpen ezberdintasunak eskola aurreko urteekin batera hasten dira azaltzen, bi urteinguru dituzten haurrengan hain zuzen.
|
|
Neskato batek modu desegokian jokatzen duenean
|
beste
haur batekin edogurasoekin, haren jokabidea «Ez zara konturatzen zuk min egin diozulako negarrezari dela, nola sentitzen dela uste duzu. Nola sentituko zinateke, zuri hori egin izanbalizu?» edota «Begira, triste dago berarekin ez duzulako jokatu nahi, zuri horigustatuko al litzaizuke?» bezalako esaldiekin zuzenduko dute.
|
2011
|
|
Lacan-en ustez, kanpoko irudi baten irudikapenak harrapatzen du haurraren organismoa. Ispiluko irudiarekin edo
|
beste
haur baten irudiarekin identifikatzean, Salvador Dalí ri gertatzen zitzaion moduan, berarengandik at dagoen irudi batekin identifikatzen da haurra. Baina, beste haurrarekin identifikatzean, hark nahi duena nahiko du berak ere; hark mina hartzean, berak ere negar egingo du.
|