2004
|
|
Etorkizunekoerantzunen hazitoki, bestelako antolaketa moduen esperimentazio gune, alternatiben ernamuinen erreserba. Ekonomia ulertzeko eran,
|
besteekiko
erlazioak eraikitzeko eran eta gizarte bizitza artikulatzeko eran, etorkizuneko erantzunen erreserbagisan duen potentziala azpimarratuko dugu, beraz, autoeraketa ekonomikoan.
|
|
(i) argi etengailua sakatu dut, (ii) argia piztu dut, (iii) gcla argitudut egunkaria hobeto irakur dezazun... Lehenengo deskribapencan bi banako aipatzen dira (etengailua eta ni neu) eta erlazio bat (sakatzea), bigarrcnean, ordea, argia aipatzen da, baita
|
beste
erlazio bat ere (piztu izana)... Kimen tcoriaren ikuspegitik gertaldi desbcrdincnau.rrean iz.anga ginatekc, osagai dcsberdinak ditu^telako, Davidsonek, berriz, gertaldiberaren aurrean gaudela aldarrikatuko luke.
|
2007
|
|
Halaber, aro horretan garrantzi handia hartzen dute gizarte harremanek. Horiautokontzeptuan islatzen da,
|
besteekiko
erlazioetan zein besteek norberaz dutenirudian eragina izan dezaketen gizarte gaitasunei buruzko aipamenen bitartez(. Lotsatia naiz; helduekin zein nire lagunekin lotsatu egiten naiz?;. Etxean gauzadibertigarriak bururatzen zaizkit; lagunekin nagoenean, berriz, ez?).
|
|
berdinak direlako beren artean, eta bestelakoak beste talde batzuetan eragi (te) n dutenetatik719 Hein horretan nazioaren kontzeptua erlatiboa da, «berekitasunaren» esferak erlatiboak diren bezala: hein batean nazio diferenteak kontsideratzen ditugunak (etnikoki edo linguistikoki, adibidez) izan litezke
|
beste
erlazio batean nazio bat bera (administratibo politikoki, esate baterako), edo beste hainbeste alderantziz; eta nazio (linguistiko) aren barruan ere diferentzia dialektalak daudenez, eta gizon emakumeen artean diferentzia kulturalak, esan daiteke jende batzuk eta besteak modu diferenteetan direla nazionalak, modu ezberdinetan txertatzen direla nazioan720 Baina nazioaren esanahi edo modu ezberdino...
|
|
Berdin hitzean adigaia eta hotsa: bata
|
bestearekiko
erlazioan dira direna, ezin izango lirateke bestela berak; baina, azken funtsean, biak batezinak dira beren naturaz212; eta, hitzak kontzeptua (izpiritua) preso bezala baitauka, etenbako teinkan biziko dira, beti elkarrekin borrokan, borroka horretantxe ere izpirituak hizkuntzaz baliatu duela213 Horregatik, kontzeptuaren eta hotsaren batasuna hitzean fakto bat da eztabaidaezina, eta...
|
|
Txillardegiren insistentziak pentsamendua eta hizkuntzaren printzipiozko diferentzia horretan irakurlea pixka bat txunditzen du, lehen alderantzizkoa irakurri diolakoan1175 Baina polemika bat irakurtzen ari garela oroitzen gara, ez protokolo ñabarti bat. Eta zinez artikuluaren xedea, herri batekiko erlazioan hizkuntza eta pentsamenduaren batasuna azpimarratzea da (ez bion bata
|
bestearekiko
erlazioan bat edo bestearen lehentasuna eztabaidatzea), eta ideiaren nahiz hitzaren aukerakoa bermatzea, hots, herri baten kreazio ideal/ linguistiko originalaren izaera. Adibideek behin eta berriro hori erakutsi gura digute:
|