2010
|
|
1 Irudia: ...aioetan parte hartu zuten 47 lagunek osatu dute. hamabi talde horietatik zortzi adina, sexu, lanbide, euskararen hizkuntza gaitasun eta ideologia politikoa kontuan hartuta heterogeneoak ziren, beste lau lanbide esparru zehatz batzuetakoak ziren, zehazki, enpresariak eta kazetariak. bestalde, eta arestian esanda bezala, azterketa kuantitatiboa egiteko bat erabili da. berriro ere, ez da jo aurretiaz
|
beste
batzuek diseinatu eta erabilitako batera eta ez dira egin jarreren inguruko ikerketetan jadanik klasikoak diren galderak. aitzitik, analisi kualitatiboaren emaitzen ondorioz ikerlariek diseinatutako erabili da, bi helburu izanda: lehendabizi, eztabaidetan agertutako ideiak euskadiko biztanleria osora zein punturaino orokortu daitezkeen antzematea, eta, bigarrenez, ideiok zein gizataldeetan diren ohikoagoak zehaztea. helburua ez da izan eztabaidetan agerturiko jarrera denak neurtzea, baizik eta bai baina motakoen artean maizen ageri direnei arreta ipintzea. gainera, galderak zehazterakoan ikerlarien interpretazio edo kontzeptualizazioak erabili ordez partaideen euren adierazpen moduak edo berbalizazioak hartu dira kontuan. euskadiko autonomia elkargoaren 18 eta 55 urte bitarteko 600 lagunek osatu dute ikerketa kuantitatiboaren lagina eta adina, sexu eta eskualde (erdaldunagoa edo elebidunagoa, Inkesta Soziolinguistikoa 2006 lanaren arabera (eusko Jaurlaritza 2008)) aldagaitan gizarte osoaren adierazgarria da. ikerketa kuantitatiboaren emaitza nagusiak ondoko hauek izan dira:
|
2015
|
|
Zentzu horretan bazuen bere arrazoia Mumfordek kritiko izateko, ez baita onargarria teknologiak gizakien zerbitzurako izateari uko egitea. Ezin baitugu
|
beste
batzuek diseinatutako teknologia esku zabalik onartu soilik boterearen idolatriaren izenean. Ez.
|
2021
|
|
Hala ikusten ditut ostegunero, bertara gerturatzen naizenean asteroko barazki otarra jasotzera: batzuk plano, altxaera eta render etan fin fin lanean,
|
beste
batzuk diseinatu berri duten kartelari azken ukituak ematen, eta hondokoak estreinatzear dituzten filmeetan lanean. Espazio argitsua eta erosoa da, eta barruan epeletan baldin badaude, sarri piztuta izaten duten berogailuari esker da.
|
|
Koka eskolan atsekabe handi batez aritu naiz, berrikuntza pedagogikoko proposamen edo ildo askoren funts gabeziak sorrarazitako atsekabeaz. Are gehiago, orduan bi munduren artean nenbilela ere esan dut, mundu moderno eta postmodernoen artean; Esk (ai) olan, berriz, bigarren atsekabe bati heldu diot,
|
beste
batzuek diseinaturikoa ezarri behar zuen irakasle betetzaile hutsera murrizturik sentitzeak, autonomia gabeziak, sorrarazitako atsekabeari. Orduan ere bi munduen arteko mugan nenbilela esan dut, bi inperatiboren artean, irakasle gisa inposatua zitzaidanaren eta irakasle gisa modu autonomo eta askean jardun nahi izatearen artean; hirugarren kapitulu honetan ere sentimendu gazi gozoaz arituko naiz, oraingoan munduak bestelako bi diren arren —baina aurrekoekin lotura dutenak:
|
|
Koka eskola kapituluaren hasieran Rozada Martinez irakasle jubilatuaren bi nahigabe edo atsekabeak nire egiten nituela idatzi dut: " batetik, berrikuntza pedagogikoko proposamen edo ildo askoren funts gabeziak sorrarazitako atsekabea eta, bestetik,
|
beste
batzuek diseinaturikoa ezarri behar zuen irakasle betetzaile hutsera murrizturik sentitzeak sorrarazitako nahigabea". Aipatu kapituluan lehenengo atsekabeaz arduratu naizen modu berean saiatuko naiz honako kapituluan bigarrenari heltzen.
|
|
Haatik, ikasleak ez dira entrenamendu horretan trebatu beharreko bakarrak, Eddy k iradoki bezala, irakasle gaiak edo neofitoak ere burokrazia horren arabera prestatu behar baitira denak ondo funtzionatu dezan. Horrela, ikasleekin gertatu bezala, irakasleen autonomia ere ilusioa da,
|
beste
batzuek diseinaturiko arauei men egin behar baitiete ezinbestean. Bestela esanda, eskolak jarraitzen du piramidala izaten:
|
|
Egoera horretaz, aurretik susmoa zuen arren, Carlos Lerenaren lanak irakurtzean jabetu zen azkenik, hitz haietan islaturik ikusi baitzuen bere burua. Aipatu liburuak, batetik, berrikuntza pedagogikoko proposamen edo ildo askoren funts gabeziak sorrarazitako atsekabea eta, bestetik,
|
beste
batzuek diseinaturikoa ezarri behar zuen irakasle betetzaile hutsera murrizturik sentitzeak sorrarazitako nahigabea adierazten zituen. Rozada Martinezek bereak egin zituen hitz haiek, pairatzen zuen ezinegona ederki definitzen zuten hitz haiek.
|