2008
|
|
Bizi garen testuinguru teknologizatu berrian kokatzen den irratiak programazio egitura berriak eskatzen ditu, eta horretarako, entzuleak multzo txikietan dibertsifikatuko dituen eduki berezituen garapena proposatzen dute Martí-k (2004) eta
|
beste
autore batzuek. Badirudi aurrerantzean edukien eskaintza berezitua garatuko dela entzuleak hainbat euskarritatik lortuko dituzten programazioen arteko ezberdintasunak bultzatzeko.
|
|
Irrati programazioa igorle batek audientzia bati denbora tarte jakin batean eta parrilla gisa egituratuta barreiatzen dizkion programa jakin batzuen multzoa da. Definizio orokor hau, hala ere,
|
beste
autore batzuek emandakoekin gara daiteke.
|
|
Beste arrazoi bat izan daiteke zuzendariek enpresa edo merkaturatzen dituzten produktuak eta zerbitzuak lehiakideengandik bereizi nahi izatea.
|
Beste
autore batzuek, erakundeen ikerketa alorreko ildo neoinstituzionalistakoek, diote zuzendariak kudeaketarako ideiak, sistemak eta tresnak enpresan ezartzen saiatzen direla enpresaren jarduera legitimatzeko, ospe handiagoa izateko, adibidez5.
|
2010
|
|
Informazio periferikoa, aldiz, iturri emozional horretatik bai denborari baita espazioari dagokienez urrun dagoen informazioa litzateke.
|
Beste
autore batzuek, Heuer eta Reisberg ek (1990) esaterako, kontzeptuen mailako bereizketa egiten dute. Autore horien ikuspuntuaren arabera, informazio nagusia argumentua ulertzeko ezinbestekoa den informazioa izango litzateke; informazio periferikoa, berriz, gertakizunaren mamia ulertzeko garrantzirik ez duena litzateke, hau da, informazio periferikoa aldatuz gero, gertakizunaren mamiak ez luke aldaketarik jasango.
|
|
|
Beste
autore batzuek gertakizunaren informazioa berreskuratzeko klabeekin lagundutako oroimen probak erabili dituzte. Proba mota horiekin gazteen eta zaharren arteko ezberdintasunak txikiagoak izatea espero zitekeen, errekuperaziorako ahalegin gutxiago eskatzen dutelako (Spencer eta Raz, 1995).
|
|
1980az geroztik argitalpen ugari kaleratu ditu gai honen inguruan. Maila teorikotik aldenduta eta arlo praktikora etorrita,
|
beste
autore batzuk saiatu dira Media Literacy ikasgeletan sartzen. Horra hor, besteak beste, irakasle hauen lanak:
|
|
Jakin dakigunez, bitartekaritzan abokatuaren parte hartzea ez da derrigorrezkoa73, hala ere, alderdiek, horrela nahi izanez gero, letratu baten laguntza eta aholkua izan dezakete. Nahiz eta Frantziako legeak puntu honen gainean ezer esan ez, errepublika mugakideko zenbait autore abokatuek bitartekaritzan parte hartzearen kontra agertzen dira, bitartekaritzaren espirituaren kontra doala eta haiek teknika hau prozesu jurisdikzionalaren antzeko bihurtzen dutela alegatuz74 Kontrako ikuspuntua
|
beste
autore batzuek defendatzen dute, abokatuak bitartekaritzatik baztertzea beren lanaren ezagupen eza dela argudiatuz, abokatuen lan nagusietako bat liskarrean dauden alderdiak adiskidetzea eta epaiketak ekiditea dela esanez75 Gainera, bigarren iritzi horretako autoreek aldarrikatzen dute bitartekaritzara joatea erabakitzen duten herritarrek bide jurisdikzionalera doazenek dituzten berme berdinak iz...
|
2011
|
|
Zehazki, V. Turnerek social drama ri buruz egindako lanak ildo horretatik ere badoaz, lengoaia errituala komunikatibotzat jotzeaz gain, performatibotzat ere jotzen baitu.
|
Beste
autore batzuek ere errituen ikerketari ekiten diote, ekintza komunikatiboak (sintaxia estruktura; semantika esanahia) zein performatiboak (erabilera eta hizlari/ entzulearen arteko harremana, performatibitatea, erritualak finkatu egiten du ekintzaren bidez) izango balira bezala.
|
|
Cleckley ren (1941) arabera, psikopatak ezin izaten ditu bizi emozio positibo eta negatiboak.
|
Beste
autore batzuek (Patrick, Zempolich eta Levenston, 1997) diotenez, ordea, emozio negatiboak bizitzeko gaitasunaren falta agertzen du psikopatak, baina emozio atsegingarriak bizitzeko gaitasunen gabeziarik ez du agertzen. Horrela, antisozialak depresio eta barne herstura gutxi agertzen du.
|
2013
|
|
Zenbait adituren arabera, EFQM eredua are onuragarriagoa izan daiteke egitura konplexua duten hezkuntza erakundeen emaitzak hobetzeko, TQM eredu horrek etengabeko ebaluazio eta hobekuntza ikuskera martxan jartzen baitu erakundeetan (Farrar, 2000; Arrizabalaga eta Landeta, 2008 lanean aipatua).
|
Beste
autore batzuek aipatzen dute EFQM eredua erraz molda daitekeela hezkuntza erakundeetara, beren konplexutasuna kontuan hartu gabe, eta hobekuntza tresna bezala ezarri daitekeela, hezkuntza erakundeen egoera sendotuz (Saraiva, Rosa eta d. Oreyi, 2003; Arrizabalaga eta Landeta, 2008: 470 lanean aipatua).
|
|
Hala ere,
|
beste
autore batzuek EFQM eredua hezkuntza erakundeetan aplikatzeari dagokionez, kontrako jarrera azaltzen dute. Autore horien ustez, EFQM eredua erakunde pribatu merkantilistengandik «inportatutako» tresna da eta ondorioz, eredu horrek ez du bat egiten hezkuntza erakundeen izaera bereziarekin14:
|
|
470 lanean aipatua). Logika horri jarraituz,
|
beste
autore batzuek aipatu dute EFQM ereduaren elementu batzuk, adibidez, «bezeroak»15, «asebetetzea» eta «gizartean eragina», ezin direla hezkuntza sektorean homologatu, orokortu edo estandarizatu, hezkuntza prozesuak beti interpretatu behar direlako testuinguru sozial zehatz batean eta horrek elementu horien esanahian eragiten duelako (Escudero, 1999; Arrizabalaga eta Landeta, 2008:... 470 lanean aipatua).
|
2015
|
|
|
Beste
autore batzuek kanpoko faktoreetan jartzen dute arreta. Strömbäckek eta Karlssonek (2011:
|
2016
|
|
Are gehiago, leloak «erantzukizunik gabeko eskubiderik ez» izan luke.
|
Beste
autore batzuek «garapen sozial» (Midgley, 2001) izenarekin laburbildu dituzte antzeko ideiak. Politika sozialaren muinak ekoizpen eta giza kapitalean eginiko inbertsioan egon luke, birbanaketa eta kontsumoan baino gehiago.
|
2017
|
|
Akulturazio prozesuaren eta osasun psikologikoaren arteko erlazioa azaltzen duten eredu teoriko nagusiak Lazarus eta Folkman en (1984) teoria transakzionalean oinarritzen dira, non ulertzen duten estresa edo ondoeza inguruaren ezaugarri eta banakoaren gaitasun eta balorazioaren fruitu dela. Definizio horretan oinarrituz eta
|
beste
autore batzuekin bat eginez (Birman, Trickett eta Buchanan, 2005; Prilleltensky, 2008), eredu horiek babesten dute akulturazio prozesuan sortzen den tentsioa banako, erlazio, komunitate eta testuinguru faktoreen analisietatik ulertu behar dela, jatorrizko herrialdearen eta herrialde hartzailearen egoerak kontuan hartuz (Berry, 1997; Berry et al., 1987; Ward et al., 2001).... Horretarako aldagai batzuk zehaztu dituzte, non, ezaugarri soziodemografikoak eta prozesuarenak neurtzen dituzten, eta desberdintzen dituzte migratu aurreko aldagaiak (adibidez, hezkuntza, emigratzeko egitasmoak, gizarte berriko egonaldiarekiko iguripenak eta lan egoera migratu baino lehen) eta jomuga den gizartean sortzen direnak (adibidez, egonaldiaren iraupena, egoera sozioekonomikoa, akulturazio estrategiak, hautemandako diskriminazioa, babes sareak eta kontaktua).
|
2020
|
|
Modu horretan, merkatuak ez du eraginik izango artistaren inspirazioeta sormenprozesuan. Bestalde,
|
beste
autore batzuek marketinaren erabilera integratua defendatzen dute, etapa guztietan presente egon behar duelarik, baita produktuaren sortze etapan ere. Ideia horren arabera, artelanak merkatu eta bezeroen beharretan oinarrituta sortua izan behar du, alegia marketinaren filosofiak defendatzen duena.
|
|
Hamarkada horretako salbuespen bakarra Melilloren (1983) eskutik dator, arte eszenikoei buruzkoa bada ere, horrek marketinaren printzipioak (prozezu eta teknikak) artistaren prozesu kreatiboan integratu eta erabili behar direla adierazten du. Ideia hori
|
beste
autore batzuen artean indarra hartzen joan zen 90eko hamarkadan zehar arteen marketinaren azken etapara heldu arte.
|
2023
|
|
2018; McRobbie, 1998).
|
Beste
autore batzuek aipatzen duten bezala, musikarien ekonomia kaltetuta suertatu da pandemiaren ondorioz (Brunt eta Nelligan, 2021), jadanik prekarizatutako sektore baten egoera agerian utziz (Comunian eta Conor, 2017).
|
|
Euskal musikariek moldakorrak eta berritzaileak direla erakutsi dute, pandemian zehar online tresnak erabiliz estrategia berriak garatu baitituzte (elkarlaneko proiektu berriak garatu, sarrera iturri berriak bilatu, etab.). Hori bat dator
|
beste
autore batzuek munduko beste lurralde batzuetan ikusi dituzten joerekin (Menger, 1999, 2006, 2014; McRobbie, 1998; Throsby eta Petetskaya, 2017). Literatura akademikoarekin bat eginez, euskal musikarien sarrera iturri nagusia zuzeneko emanaldiak dira (Gross eta beste, 2018).
|