Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2008
‎Bizi garen testuinguru teknologizatu berrian kokatzen den irratiak programazio egitura berriak eskatzen ditu, eta horretarako, entzuleak multzo txikietan dibertsifikatuko dituen eduki berezituen garapena proposatzen dute Martí-k (2004) eta beste autore batzuek. Badirudi aurrerantzean edukien eskaintza berezitua garatuko dela entzuleak hainbat euskarritatik lortuko dituzten programazioen arteko ezberdintasunak bultzatzeko.
‎Irrati programazioa igorle batek audientzia bati denbora tarte jakin batean eta parrilla gisa egituratuta barreiatzen dizkion programa jakin batzuen multzoa da. Definizio orokor hau, hala ere, beste autore batzuek emandakoekin gara daiteke.
2010
‎1980az geroztik argitalpen ugari kaleratu ditu gai honen inguruan. Maila teorikotik aldenduta eta arlo praktikora etorrita, beste autore batzuk saiatu dira Media Literacy ikasgeletan sartzen. Horra hor, besteak beste, irakasle hauen lanak:
‎Jakin dakigunez, bitartekaritzan abokatuaren parte hartzea ez da derrigorrezkoa73, hala ere, alderdiek, horrela nahi izanez gero, letratu baten laguntza eta aholkua izan dezakete. Nahiz eta Frantziako legeak puntu honen gainean ezer esan ez, errepublika mugakideko zenbait autore abokatuek bitartekaritzan parte hartzearen kontra agertzen dira, bitartekaritzaren espirituaren kontra doala eta haiek teknika hau prozesu jurisdikzionalaren antzeko bihurtzen dutela alegatuz74 Kontrako ikuspuntua beste autore batzuek defendatzen dute, abokatuak bitartekaritzatik baztertzea beren lanaren ezagupen eza dela argudiatuz, abokatuen lan nagusietako bat liskarrean dauden alderdiak adiskidetzea eta epaiketak ekiditea dela esanez75 Gainera, bigarren iritzi horretako autoreek aldarrikatzen dute bitartekaritzara joatea erabakitzen duten herritarrek bide jurisdikzionalera doazenek dituzten berme berdinak iz...
2013
‎Hala ere, beste autore batzuek EFQM eredua hezkuntza erakundeetan aplikatzeari dagokionez, kontrako jarrera azaltzen dute. Autore horien ustez, EFQM eredua erakunde pribatu merkantilistengandik «inportatutako» tresna da eta ondorioz, eredu horrek ez du bat egiten hezkuntza erakundeen izaera bereziarekin14:
‎470 lanean aipatua). Logika horri jarraituz, beste autore batzuek aipatu dute EFQM ereduaren elementu batzuk, adibidez, «bezeroak»15, «asebetetzea» eta «gizartean eragina», ezin direla hezkuntza sektorean homologatu, orokortu edo estandarizatu, hezkuntza prozesuak beti interpretatu behar direlako testuinguru sozial zehatz batean eta horrek elementu horien esanahian eragiten duelako (Escudero, 1999; Arrizabalaga eta Landeta, 2008:... 470 lanean aipatua).
2017
‎Akulturazio prozesuaren eta osasun psikologikoaren arteko erlazioa azaltzen duten eredu teoriko nagusiak Lazarus eta Folkman en (1984) teoria transakzionalean oinarritzen dira, non ulertzen duten estresa edo ondoeza inguruaren ezaugarri eta banakoaren gaitasun eta balorazioaren fruitu dela. Definizio horretan oinarrituz eta beste autore batzuekin bat eginez (Birman, Trickett eta Buchanan, 2005; Prilleltensky, 2008), eredu horiek babesten dute akulturazio prozesuan sortzen den tentsioa banako, erlazio, komunitate eta testuinguru faktoreen analisietatik ulertu behar dela, jatorrizko herrialdearen eta herrialde hartzailearen egoerak kontuan hartuz (Berry, 1997; Berry et al., 1987; Ward et al., 2001).... Horretarako aldagai batzuk zehaztu dituzte, non, ezaugarri soziodemografikoak eta prozesuarenak neurtzen dituzten, eta desberdintzen dituzte migratu aurreko aldagaiak (adibidez, hezkuntza, emigratzeko egitasmoak, gizarte berriko egonaldiarekiko iguripenak eta lan egoera migratu baino lehen) eta jomuga den gizartean sortzen direnak (adibidez, egonaldiaren iraupena, egoera sozioekonomikoa, akulturazio estrategiak, hautemandako diskriminazioa, babes sareak eta kontaktua).
2020
‎Modu horretan, merkatuak ez du eraginik izango artistaren inspirazioeta sormenprozesuan. Bestalde, beste autore batzuek marketinaren erabilera integratua defendatzen dute, etapa guztietan presente egon behar duelarik, baita produktuaren sortze etapan ere. Ideia horren arabera, artelanak merkatu eta bezeroen beharretan oinarrituta sortua izan behar du, alegia marketinaren filosofiak defendatzen duena.
‎Hamarkada horretako salbuespen bakarra Melilloren (1983) eskutik dator, arte eszenikoei buruzkoa bada ere, horrek marketinaren printzipioak (prozezu eta teknikak) artistaren prozesu kreatiboan integratu eta erabili behar direla adierazten du. Ideia hori beste autore batzuen artean indarra hartzen joan zen 90eko hamarkadan zehar arteen marketinaren azken etapara heldu arte.
2023
‎Euskal musikariek moldakorrak eta berritzaileak direla erakutsi dute, pandemian zehar online tresnak erabiliz estrategia berriak garatu baitituzte (elkarlaneko proiektu berriak garatu, sarrera iturri berriak bilatu, etab.). Hori bat dator beste autore batzuek munduko beste lurralde batzuetan ikusi dituzten joerekin (Menger, 1999, 2006, 2014; McRobbie, 1998; Throsby eta Petetskaya, 2017). Literatura akademikoarekin bat eginez, euskal musikarien sarrera iturri nagusia zuzeneko emanaldiak dira (Gross eta beste, 2018).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia