2008
|
|
Bizi garen testuinguru teknologizatu berrian kokatzen den irratiak programazio egitura berriak eskatzen ditu, eta horretarako, entzuleak multzo txikietan dibertsifikatuko dituen eduki berezituen garapena proposatzen dute Martí-k (2004) eta
|
beste
autore batzuek. Badirudi aurrerantzean edukien eskaintza berezitua garatuko dela entzuleak hainbat euskarritatik lortuko dituzten programazioen arteko ezberdintasunak bultzatzeko.
|
|
Irrati programazioa igorle batek audientzia bati denbora tarte jakin batean eta parrilla gisa egituratuta barreiatzen dizkion programa jakin batzuen multzoa da. Definizio orokor hau, hala ere,
|
beste
autore batzuek emandakoekin gara daiteke.
|
2010
|
|
1980az geroztik argitalpen ugari kaleratu ditu gai honen inguruan. Maila teorikotik aldenduta eta arlo praktikora etorrita,
|
beste
autore batzuk saiatu dira Media Literacy ikasgeletan sartzen. Horra hor, besteak beste, irakasle hauen lanak:
|
|
Jakin dakigunez, bitartekaritzan abokatuaren parte hartzea ez da derrigorrezkoa73, hala ere, alderdiek, horrela nahi izanez gero, letratu baten laguntza eta aholkua izan dezakete. Nahiz eta Frantziako legeak puntu honen gainean ezer esan ez, errepublika mugakideko zenbait autore abokatuek bitartekaritzan parte hartzearen kontra agertzen dira, bitartekaritzaren espirituaren kontra doala eta haiek teknika hau prozesu jurisdikzionalaren antzeko bihurtzen dutela alegatuz74 Kontrako ikuspuntua
|
beste
autore batzuek defendatzen dute, abokatuak bitartekaritzatik baztertzea beren lanaren ezagupen eza dela argudiatuz, abokatuen lan nagusietako bat liskarrean dauden alderdiak adiskidetzea eta epaiketak ekiditea dela esanez75 Gainera, bigarren iritzi horretako autoreek aldarrikatzen dute bitartekaritzara joatea erabakitzen duten herritarrek bide jurisdikzionalera doazenek dituzten berme berdinak iz...
|
2013
|
|
Hala ere,
|
beste
autore batzuek EFQM eredua hezkuntza erakundeetan aplikatzeari dagokionez, kontrako jarrera azaltzen dute. Autore horien ustez, EFQM eredua erakunde pribatu merkantilistengandik «inportatutako» tresna da eta ondorioz, eredu horrek ez du bat egiten hezkuntza erakundeen izaera bereziarekin14:
|
|
470 lanean aipatua). Logika horri jarraituz,
|
beste
autore batzuek aipatu dute EFQM ereduaren elementu batzuk, adibidez, «bezeroak»15, «asebetetzea» eta «gizartean eragina», ezin direla hezkuntza sektorean homologatu, orokortu edo estandarizatu, hezkuntza prozesuak beti interpretatu behar direlako testuinguru sozial zehatz batean eta horrek elementu horien esanahian eragiten duelako (Escudero, 1999; Arrizabalaga eta Landeta, 2008:... 470 lanean aipatua).
|
2017
|
|
Akulturazio prozesuaren eta osasun psikologikoaren arteko erlazioa azaltzen duten eredu teoriko nagusiak Lazarus eta Folkman en (1984) teoria transakzionalean oinarritzen dira, non ulertzen duten estresa edo ondoeza inguruaren ezaugarri eta banakoaren gaitasun eta balorazioaren fruitu dela. Definizio horretan oinarrituz eta
|
beste
autore batzuekin bat eginez (Birman, Trickett eta Buchanan, 2005; Prilleltensky, 2008), eredu horiek babesten dute akulturazio prozesuan sortzen den tentsioa banako, erlazio, komunitate eta testuinguru faktoreen analisietatik ulertu behar dela, jatorrizko herrialdearen eta herrialde hartzailearen egoerak kontuan hartuz (Berry, 1997; Berry et al., 1987; Ward et al., 2001).... Horretarako aldagai batzuk zehaztu dituzte, non, ezaugarri soziodemografikoak eta prozesuarenak neurtzen dituzten, eta desberdintzen dituzte migratu aurreko aldagaiak (adibidez, hezkuntza, emigratzeko egitasmoak, gizarte berriko egonaldiarekiko iguripenak eta lan egoera migratu baino lehen) eta jomuga den gizartean sortzen direnak (adibidez, egonaldiaren iraupena, egoera sozioekonomikoa, akulturazio estrategiak, hautemandako diskriminazioa, babes sareak eta kontaktua).
|
2020
|
|
Modu horretan, merkatuak ez du eraginik izango artistaren inspirazioeta sormenprozesuan. Bestalde,
|
beste
autore batzuek marketinaren erabilera integratua defendatzen dute, etapa guztietan presente egon behar duelarik, baita produktuaren sortze etapan ere. Ideia horren arabera, artelanak merkatu eta bezeroen beharretan oinarrituta sortua izan behar du, alegia marketinaren filosofiak defendatzen duena.
|
|
Hamarkada horretako salbuespen bakarra Melilloren (1983) eskutik dator, arte eszenikoei buruzkoa bada ere, horrek marketinaren printzipioak (prozezu eta teknikak) artistaren prozesu kreatiboan integratu eta erabili behar direla adierazten du. Ideia hori
|
beste
autore batzuen artean indarra hartzen joan zen 90eko hamarkadan zehar arteen marketinaren azken etapara heldu arte.
|
2023
|
|
Euskal musikariek moldakorrak eta berritzaileak direla erakutsi dute, pandemian zehar online tresnak erabiliz estrategia berriak garatu baitituzte (elkarlaneko proiektu berriak garatu, sarrera iturri berriak bilatu, etab.). Hori bat dator
|
beste
autore batzuek munduko beste lurralde batzuetan ikusi dituzten joerekin (Menger, 1999, 2006, 2014; McRobbie, 1998; Throsby eta Petetskaya, 2017). Literatura akademikoarekin bat eginez, euskal musikarien sarrera iturri nagusia zuzeneko emanaldiak dira (Gross eta beste, 2018).
|