2001
|
|
|
Beste
artikulu batean, gisa honetan aldezten du zazpi probintzietako euskaldunen batasuna. Horretarako, lehenago gertakari baten berri ematen du.
|
|
TowardaTransfo rmative Hermeneutics of Quantum Gravity" izeneko artikulua argitaratu zuen Alan D. Sokal fisika irakasle estatubatuarrak. Hizkuntza eta filosofo postmodernoak erabiliz, akatsez betetako lan sasizientifikoa egin zuen nahita, geroago
|
beste
artikulu batean salatzeko, Frantziako (eta Europako) filosofia postmodernoa barregarri uzten saiatuz. Julia Kristeva, Luce Irigaray, Bruno Latour, JeanBaudrillard, Gilles Deleuze, Felix Guattari eta Paul Viriliozeuden sorginehizaren zerrendan.
|
2004
|
|
1793an" Hau teorian zuzena bai baina praktikan balio ez duela dioen topikoari buruz" artikulu polemiko luzean iraultzari buruzko jarrera zuhurra baina azken buruanbaiko rra hartu zuen. 1794anErlijioal ib uruaren bigarren argitalpena agertu zen, eta
|
beste
artikulu bat argitaratu zuen," Gauza guztien amaiera". Hor zuzen zuzen kritikatzen duzentsura ren erabilpena erlijioaren defentsa dogmatikoa egiteko.
|
2005
|
|
Artikulu bat idatzi zuen unibertsitate pribatuak gutxietsiz. Nik
|
beste
artikulu bat idatzi nuen, esanez, Estatu Batuetan unibertsitaterik famatuenak pribatuak zirela: Harvard, Georgetown...
|
2006
|
|
Guk hamabi pertsonaia femenino horiek nabarmendu ditugu gure literaturako subjektu femenino protagonistak direlako; baina ezin dugu ahaztu aukeratutako 25 urte horietan ziento bat nobela argitaratu dela eta protagonista femenino subjektu gehiago aurkitzea lan nekeza izango litzatekeela. Geratzen zaigun kezka —eta
|
beste
artikulu baterako gaia— hauxe da: zergatik gertatzen da euskal literaturan pertsonaia femenino subjektuen eskasia.
|
2008
|
|
Baimen horiek urte batekoak, gero urte bikoak eta gero iraunkorrak izatera pasatzen dira. Baina prozesu horren azalpenak
|
beste
artikulu bat eskatuko lukeen moduan, eta honetarako azaleko perspektiba eskatu zaidanez, irakurleak aspektu hauetan erreparatzea nahi nuke:
|
|
Nahiz eta biztanle immigranteak egun Euskal Herrian nola banatuta dauden adierazteko
|
beste
artikuluren bat eduki zenbaki honetan bertan, garrantzitsua da ikuspegi orokorra ematea; izan ere, identitate eta jarrera kulturalak eta politikoak definitzeko ezinbestekoa da, garrantzi kuantitatibo zein kualitatibo handia baitu. Baina garrantzitsua da gure ikuspegitik eta ikuspegi nazionaletik adieraztea, ez kopuruaren ikuspegitik bakarrik, baita gure historiaren eta errealitatearen ikuspegitik ere, eta hori guztia ez herri gisa itxuratzen gaituzten" atzerritar" partzialtasunagatik, bi estatuek abileziaz ezarritakoa.
|
2011
|
|
Igorria dut jada. Euskeran ere agertuko da
|
beste
artikulu bat, orain preparatzen ari naizena, Etxepareri buruz ere. Nahi nuke erakutsi zer izan den Etxepare, ez baita behar den bezala estudiatua izan.
|
2012
|
|
Ezaguna da bi intelektual horien artean urte luzeetan izandako tirabirak eta diferentziak; horietako bat Goyanarteren aldizkarian izan zen, seigarren eta zazpigarren zenbakietan hain zuzen (1957). Polemikaren iturburua Borgesek Sabatoren aurka idatzitako baieztapen batzuk izan ziren, horiek Sabatok
|
beste
artikulu batean azaldutakoaren erantzun gisa; erasoa oso pertsonala izan zen, zeren eta Borgesek Sabatori 1955ean eroritako diktadura peronistaren aldeko jarrera politikoa gaitzesten baitzion. Polemikaren edukia hobeto ulertzeko, ikus dezagun Sabatoren erantzunaren hasiera," Sobre el metodo historico de Jorge Luis Borges" artikuluan:
|
2015
|
|
Bost urte lehenago, Zabalok berak Urko Aiartzarekin batera sinatu zuen
|
beste
artikulu bat ezker abertzalearen bilakaerari buruz. Ingelesez diharduten ikerlarientzat artikulu baliagarria, irakurketa historikoagatik ez ezik, bilakaera horretan giltzarriak izan diren agiriak ingelesez argitaratu zituztelako, hala nola ETAren Alternatiba Demokratikoa (1995), Lizarra Garaziko Adierazpena (1998), Anaitasunako Proposamena (2002), Anoetako Adierazpena (2004), Altsasuko Adierazpena (2009) eta Zutik Euskal Herria ebazpena (2010). 16 Gorka Elejabarrietak ere Sortuko nazioarteko harremanetarako arduraduna gaur egunalea jarri berri du, askoren arteko liburuan, ezker abertzalearen aldaketaren arrazoiak etxe barrutik emanda:
|
2018
|
|
Filosofiatik harago doa, ordea. Barcenillak hala dio, egunkari bereko
|
beste
artikulu batean (‘Zergatik egiten dute uko emakumeek? ’,):
|
2020
|
|
|
Beste
artikulu batean landu nituen (Iturriotz 2010b). Haien inguruabarra argitzea eskatu zitzaidan, hain zuzen.
|
2022
|
|
Euskal pentsamendu modernoak matriarkatuaren mitoaren gainean zutoinduta irakurri eta irudikatu du gure sexu genero sistema askotariko diziplina eta ekoizpen kulturalen bidez, ia oraintsu arte. Hipotesi horren garapenak
|
beste
artikulu baterako emango luke; baina, funtsean, auzo estatuetatik interes zapaltzailez eginiko euskal emakumeen irudikapen estigmatizatzailearen kontrako erreakzioa legoke, patriarkatu orohartzailearen begietara geure patriarkatuak euskal andrazkoaren gaineko iruditeria zuritu beharra. Emakume langile eta indartsuaren irudia eraikitzen da horrela; langilea eta indartsua, eta, aldi berean, besteei emana.
|