Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2002
‎García Quintana ikastetxeko ikasle batek leuzemia du, eta, hasiera batean, telefonia mugikorreko antena eremu batetik hurbil egoteari egozten zaio, nahiz eta gero ezin izan den harremana frogatu, muin emaile bat behar du bizia salbatzeko. Ez ahizpa, ez haren guraso edo senide zuzenenak ez dira bateragarriak, eta Carla txikiak, 6 urtekoak, Madrilgo Niño Jesús ospitalean jarraitzen du, beste adin txikiko askok bezala, hezur muineko emaile baten zain, haren immunitate sistema haren antzekoa baita. Eskolan, 2000ko abenduan, erregistratutako lehen minbizi kasua izan zen, eta joan den apirilean, berriz gaixotu zen.
2008
‎“Ezkondu eta seme alabak izan nahi ditugu”, esan zuen inaugurazio ekitaldian. Bera bezala, beste adin txikikoek ere beren ahotsa altxatzen dute, zorte gehiagorekin edo gutxiagorekin, beren erreibindikazioak entzun eta konponbide bat eman diezaieten. Ynisiónalloré literatura bozgorailu bat da, eta, haren bidez, Latinoamerikako beste neska eta nerabe batzuek “GIBarekin/ HIESarekin bizi izandako esperientzia” kontatzen dute.
‎Hizkuntzek komunikazio aukerak areagotzen dituzte, eta abantaila horri esker, milaka kilometrora dauden adin txikikoak harremanetan jarri dira. Ekimen horri “Letter Exchange” (karta trukea) deritzo, eta barneko errefuxiatu eta desplazatu gazteak harremanetan jarri nahi ditu bizi baldintza oso desberdinak dituzten beste adin txikiko batzuekin. Gutunak ingelesez edo frantsesez idazten dira, bi hizkuntza horietako edozein praktikatzeko aukera paregabea.
2010
Beste adin txikikoa, 10 urtekoa, larri baina egonkor dago. Bi haurrek Zainketa Berezien Unitatean jarraitzen dute bigarren eta hirugarren mailako erredurekin.
‎Igande goizaldean Basurtu Kastrexanan izandako sutean larri zauritu zen 8 urteko haurrak hobera egin du pixka bat eta harekin batera Gurutzetako Ospitalean dagoen beste adin txikikoa larri baina egonkor dago, osasun zentroak jakitera eman duenez.
2013
‎Horri esker, enpleguaren aukerak hobetzen dituzten gaitasunak lortzen dira, aurreiritziak murrizten dira, autoestimua eta konfiantza hobetzen dira, eta pertsona ahulak «komunitatearen laguntza zerbitzuak dira, kirol animazioko programen koadroan». Hezkuntzari dagokionez, Diazen arabera, eskola kiroleko programek «eskolara joatera bultzatzen dituzte haurrak», kalifikazioak hobetzen lagundu dezakete, bai eta minusbaliotasunak dituzten haurrei integratzen lagundu ere, eta kirolean oinarritutako komunitate hezkuntzako programak osatzen dituzten beste adin txikiko batzuk ere bai. Emakumeei dagokienez, kirolak osasun fisikoa eta mentala hobetzen laguntzen du, harreman sozialak eta adiskidetasun loturak sortzen laguntzen du.
2015
‎3 Bere buruarengan konfiantza izatea, bere autonomia sustatzea eta bere adinaren arabera bere jardueren arduradun izatea. 4 Beste adin txikikoekin harremanak sustatzea, jolasetan bakarrik uztea eta gatazketan ez esku hartzea. 5 Bere ideiak entzutea eta tolerantea izatea bere erabakiekin, gehiegizko permisibitatean erori gabe.
‎Adituek ohartarazten dute gizentasuna duten haurrek jasaten duten diskriminazioa, ondorio larriak dituen estigma, beste adin txikiko batzuengandik, helduengandik eta komunikabideetatik datorrena.
‎Hainbat jarduera egiten dituzte han, eta, askotan, aire libreaz eta naturaz gozatzeko aukera ematen diete. Beste adin txikikoekin bizitzen ikasten dute, eskolaz kanpoko testuinguru batean. Gainera, kanpamentuak aukera bat dira etxetik kanpo lan egiten duten gurasoek hori egiten jarraitzeko.
2016
‎Uda sasoia izango duten etxeko txikienei, batez ere, uda antolatzen hasteko unea heldu da. Diabetesa duten haurren kasuan, atseden hartzeko eta trebatzeko aukera on bat kanpamenduak dira, non beren patologiaren ezagutzari buruz gehiago sakontzen duten eta esperientzia duten beste adin txikikoekin esperientziak partekatzen dituzten. Horri esker, normaltasun handiagoz ikusten dute.
2017
‎Pixkanaka, gainera, jolas kooperatiboa agertzen da. Haurrak, orain bai, beste adin txikikoekiko interesa du eta jolaserako bilatzen ditu. Fernando González Serrano haur psikiatraren hitzetan, Haurraren eta Nerabearen Psikiatria eta Psikoterapiako Espainiako Elkarteko (SEPYPNA) zuzendaritza batzordeko kide den Fernando González Serranok, bere bizitzako lehen hiru urteetan, haurrak oinarrizko segurtasuneko eta autoestimuko sentimendu sendoak garatzen saiatu behar du, bere munduaren erdigunea sentitzetik eta hura bere kabuz sortu eta erabiltzeko ilusiotik sortzen direnak.
2018
‎– 10 urtetik 13ra: Baliteke adin tarte horretan Ikten bidez beste adin txikikoekin harremanak izaten hastea. Halaber, interesa piztu daiteke helduentzako eduki eta jarduera jakin batzuengatik, baita bideojoko desegokiak jokatu nahi izateagatik ere.
2021
‎Mutil gazte bat jipoitu zuten eta egoera larrian egon da ospitalean. Beste adin txikiko batzuk identifikatu dituzte labanak eta antzeko gailuak zituztela.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia