Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 35

2000
‎Hain zuzen, argi asko bereizten da nor direnfrantsak edo frantximentak, batik bat Iparraldean: oro har, Ipar Euskal Herritik iparreragoko jendeak, edota bertan bizi arren, izaeraz frantsestzat dutenak beren burua.Hegoaldean, aldiz, desberdintasun hau mantentzen bada ere, sarritan Iparraldekoeuskal herritarrak izendatzeko erabili ohi da.
2001
‎Arestian esandakoaren haritik tira egiten badugu, berehalaxe ohartuko garaikasgelaren mugak hautsi egin behar direla, eta ikastaldea txertaturik dagoeningurunearekin harreman estuetan lan egin behar dela. Etorkizuneko euskaldunaden gure ikaslea bertan biziko delako, ingurune horretan bertan bizi direnekin komunikatuko delako eta euskara bera komunitate horretan dagoelako. Ikastaldeareningurune hurbiletik taldera eta taldetik ingurune hurbilera, zubiak luzatu behardira, ikas prozesuaren hastapenetatik ohitura komunikatiboak sortzen hasteko.Jarduera honek ikaslea eta euskal hiztuna harremanetan jartzea du helburu, batetikikasleak hiztunak ezagut ditzan eta haiekin ohitura komunikatiboak sortzenhasteko, eta bestetik euskal hiztuna ikaslearen ikas prozesuaz jabe dadin eta lagundiezaion.
‎Gurutzadetan (XI XIII. mendeetan) Ekialdearekiko topaketa gertatu zen; bertako espeziak eta perfumeak agerian jarri ziren, eta Veneziako portuaren bidez Italiaren eta Ekialdeko herrialdeen arteko harremanak hasi ziren. Gaztelak Granada eskuratu ondoren, bertan bizitzen geratu ziren mairuek perfumearen teknika garatu zuten, eta Amerikatik ekarritako lehengai berriekin, usain berriak asmatu zituzten. Oso perfume gogorrak erabili omen ziren Gaztelako kortean, hala nola anbar grisa eta algalia eskularruetan, etab.
2002
‎Dena dela, gorabehera ugari izan arren, bizirautea lortu zuen, eta, adibidez, kazetariak hezteko tailer bat antolatu zuten. Irratigintzarekin izandako lehenengo harremana bertan bizi izan zuten gazte askok. Bere burua finantzatzeko orduan, hiru diru iturri izan ditu emisorak:
‎FMko 90,5 MHz-etan kokatuta, «Hendaia, Irun, Hondarribia eta Biriatu herriek eta Urruñako Pausua auzoak osatzen duten, eskualde naturalera? »11 iristen da bere seinalea, bertan bizi diren euskaldunei zuzendua. Hain zuzen ere, emisora berri horren helburu nagusia, Txingudi inguruan bizi direnek eskualde bat osatzen duten kontzientzia hartzen laguntzeaz gain, bertako informazioa eta errealitatearen isla eskaintzea da, eta, bide batez, euskararen normalizazioaren alde lan egitea.
2003
‎Arratsaldean bertan hasi ziren klaseak, eta normaltasun osoz gauzatu ziren Larraonako geletan. Zenbaki hotzek ezin dute ondo azaldu bertan bizitako giro alai eta baikorra, nahiz eta gero ikusiko dugunez, kritika gogorrek ere beren tokia izan. 522 lagunek eman zuten izena UEUn, gehienak ikasle aritu ziren, baina irakasle asko ere bertan geratu zen ikastaroek iraun zuten bitartean.
2004
‎denboraren azkonahanditzen badugu, dena bukatzen da goiz edo berandu, ezer ez da iraunkorra. Unerik txikienahartzen badugu irizpide, edozer gauza existitu da iraganean, edo etorkizunean existituko da, baina ez da une honetan bertan bizi. Zentzu horretan, errealitate objektiboak fantasia dira, amets gisakoak.
2005
‎Azkenik, bizkarroi batzuek ostalari bat baino gehiago behar izaten dituzte bizi zikloa osotzeko. Kasu honetan, ostalari definitiboaz( bertan bizi dira ugalduko diren bizkarroiak) mintzatzen da, eta bai ostalari bitartekariez ere (bizizikloa bete ahal izateko beharrezko gainerakoak).
2006
‎Beste testuinguru amerikar batean, baina orain Brasileko ipar ekialdekozonalde ezin pobreagoetan, burutu du ikerlana Nancy Scheper Hughes antropologoentzutetsuak (1992), amatasunaren inguruan nik ezagutzen dudan lan interesgarrienetarikoa. Death without Weeping (Dolurik gabeko heriotza) izeneko bereliburuan, beste gauza askoren artean, ama maitasuna eta amen eta umeen artekolotura emozionalak ikuspegi erlatibista batetik aztertzen ditu, bertan bizi direnemakumeen muturreko bizi baldintzak kontuan hartuz. Bere analisia, emozioen etasentimenduen ikerkuntza barruan koka daiteke, maitasun naturalaren eta sozializatuaren arteko banaketa eta aldi berean sentimendu pribatu edo publikoen artekobereizketa gainditu nahian.
‎Feudalismoaren krisiaren312isla izateaz gain, artikulu horretan kofradiaren eta hiribilduen arteko lehia antzeman dezakegu. Gasteizko foruak dioenez, bertan bizi nahi duten kapareek eta elizgizonek gastu komunetan parte hartu behar dute beste auzokideek bezala. Beraz, kapareen fiskalean, hots, zergarik ez ordaintzea?
‎Hala ere, 1109an bukatu zen benetan elizbarrutia, Paskoal II.a Aita Santuak emandako bulda batekin. Ondoren, Kalagorriko elizbarrutian barneratu zen lurraldea (Alfontso I.a Borrokalariak lurraldea iruñear koroarako berreskuratzean ezkontza bidez), kanonigoen kabildoa Armentian87geratu zen eta Arabako artzedianoa ere bertan bizi zen, probintziako kontzilioen kokaleku gisa. Kexa ugariren ostean, Kalagorriko apezpiku egin zen On Errodrigo Cascantekoa(). Araba berriro Iruñeko/ Nafarroako erresuman zegoen bitartean?.
‎Valluercako Kosme eta Damian Santuen eliza, eta Quintanilla ibaian, Petri eta Paulo Santuen eliza Villamancan; Gaztelan Donnica haranean eta Losan, Fonte Azebedan, Villalambrúsen, Valcavadon eta Bustantigon (ezezaguna azken hau, Porciles eta Petra Longa edo Piedralonga bezala). Denaren jabea monasterioa eta abadea ziren eta bertan bizi zirenek gozatzekoa (Ruiz de Loizaga, 1982: 105 eta 151).
2007
‎Gizakia jaiotzean heldugabea da, eta horixe da, hain zuzen, gure espezieak garapenfilogenetikoan izan duen lorpenik garrantzitsuenetako bat. Gizakion ezaugarribiologiko horren, heldugabetasunaren ondorioz (Freijo, 1977), gizakiak ez du aurrezprogramatutako jokabiderik ingurunera egokitzeko eta bertan bizirik irautekobeharrezkoak diren jokabide ereduak garatzeko. Baditu, ordea, oinarrizko zenbaitpremia.
‎Bestalde, telebistako bortxakeriaren ondorioz, ikusleek oldarkortasunarekiko sentiberatasuna galtzen dute, eta errealitatean onartzeko prest egotendira (Shaffer, 2002; Bushman eta Huesmann, 2001). Halaber, telebistako bortxakeriak mundu gaiztoaren ustea sorraraz dezake; hau da, mundua leku latz eta gogorradela, eta bertan bizi direnek, arazoak konpontzeko, indarkeriazkojokabideak erabiltzen dituztela. Gerbner, Gross, Morgan eta Sighorelli autoreek (1980 in Cantor, 2001) egiaztatu zuten gizabanakoek telebista zenbat eta gehiagoikusi orduan eta joera handiagoa zutela pentsatzeko indarkeriazko egoeretan inplikatuta egon zitezkeela.
‎– Herrialde batera bidaiatu izanak edo bertan bizi izanak horren ingurukoezagutza geografikoan eragina izan dezake; hala ere, oraingoz gai horreninguruko emaitzak nahiko kontrajarriak dira.
2008
‎Hegoaldeko euskal errepublikano federalen ituna Eibarren sinatu zen. Kokapen geografikoaz gain, bertan bizi zen giroak ere izango zuen zerikusirik. Kargu politilana egin zuen, Gipuzkoako liberalen manifestua eta errepublikano federalen ituna sinatu izanak adierazten digun bezalaxe.
‎1863 urtean, udalaren egoitza berria arma frogatokian ezartzekotan ibili ziren,«? ...er en aquella ningun empleado en ella, cuanto porque estinguido el sistema gremial se hacen las contratas por particulares»984 Baina txikiegia izan arren, arma frogatokiak bere eginkizuna betetzen zuela ikusirik, azkenean udalak behar zuenean gelaren bat edo beste erabiltzeaz konformatu ziren985 Hurrengo urtean argitu zenez, artilleriako zuzendaria eta bere laguntzaileak ez ziren arma frogatokian bertan bizi, Soraluzen baizik. Beraz, sasoi batean militar horiek ostaturatzeko erabiltzen ziren gelak hutsik zeuden, eta udalak horietatik batzuk eskatu zituen.
2009
‎Ezkondu etaAmezketara joan ziren bizitzera. Sei hilabetez bertan bizi izan ziren. Ondoren, Tolosako Larramendi kalera aldatu ziren.
2010
‎Nekazaritza jarduera dagoeneko ez da herri txiki hauen erreferentea, ez instalatu berri diren gazteentzat, ezta bertan bizi den populazioarentzat ere. Baserrietanbizi den populazioak industria edo zerbitzuetan egiten du lan eta aldatu den elementu bakarra bizilekua da.
2012
‎Azpimarratu beharra dago, aske erabakitzeko eskubidea aitortzea ez dela izanbehar euskal lurraldeek Espainiako eta Frantziako estatuez bestelako gehiengonazional bat edukitzeagatik edo ez edukitzeagatik; aldiz, bertan bizi diren pertsoneidagokie lurralde horien geroa erabakitzea. Horixe da lurraldeko biztanleen nahiaazpiratzeko mehatxurik erabiliko ez dela ziurtatzeko modu bakarra, bertakogehiengoak kanpoko gehiengoekin disolbatuta (adibidez, goragoko mailakoak: estatu mailakoak).
‎Hazkunde ekonomiko kapitalistaren marearen ur azpian ito ziren erregionalistenasmoak eta Tennessee ibaiaren urak urtegi handiak eraiki, elektrizitatea sortu etamonokultibo intentsiboak egiteko erabili ziren gehienbat. Funtzioa gailendu zeneta lurraldea eta bertan bizi zen jendea hutsaren hurrengoa izan ziren. Hala ere, erregionalismoak teoria moduan iraun du eta, are berpiztu, bioerregionalismoizenarekin.
‎Hazkunde ekonomiko kapitalistaren marearen ur azpian ito ziren erregionalistenasmoak eta Tennessee ibaiaren urak urtegi handiak eraiki, elektrizitatea sortu etamonokultibo intentsiboak egiteko erabili ziren gehienbat. Funtzioa gailendu zeneta lurraldea eta bertan bizi zen jendea hutsaren hurrengoa izan ziren. Hala ere, erregionalismoak teoria moduan iraun du eta, are berpiztu, bioerregionalismoizenarekin.
‎Europarrek, oparotasun hura basatia zela argudiatuz, begien aurrean zituzten lur jabe bakoak, hartzeko libre «Terra Nullius» zirela aldarrikatu zuten. Euren pentsaeraren arabera, jendea ez bazegoen bertan bizitzen, eta indigenak nomadak izanik ehizan bakarrik zeharkatzen bazuten lurraldea, ondorioztatu zutena honako hau izan zen: herri indigenek ez zutela inolako jabetza eskubiderik, eta, beraz, ez zegoela inolako arazorik, ez moralik ez legalik, lur haiek eskuratzeko.
‎Ostera, indigenen ikuspegitik, ondasuna eta aberastasuna lurrak ematen zituen fruitu, landare edota bertan bizi ziren animalietan zegoen. Jabegoa haientzat ekosistemak ematen zituen fruituen gaineko zerbait zen.
‎Babes zonen diseinuan herri indigenen ikuspegia eta erabilerak ukatzeaz gain, naturarekin izandako harremana balioztatzeko orduan Mendebaldeko zientzia eta teknologien erabilera ezinbestekoa izango da (Seini, 2003). Bertan bizi diren herri indigenei euren lurraldeetan aurkitzen den aniztasuna eta ekosistemak gestionatzeko erak kanpotarrek erabiltzen dituzten tresnak eta kategoriak erabiliz deskribatzea eta birdefinitzea eskatuko zaie Horrela, Mendebaldeko gizonak errekonozitu dezakeen modu batean egin behar dute euren jakinduriaren aurkezpena. Era horretan modernizazioaren moduak inposatu eta neurriz kanpo balioztatu egiten dira.
‎Izan ere, indigenak exotismo eta primitibismoaren erakargarritasuna gehitzen dio eskaintza turistikoari (Rossel, 1988). Azken urteetan natura eta bertan bizi diren kulturekin errespetuzko harremana bultzatzeko asmoz, ekoturismo edo etnoturismo deituriko pakete bereziak eta garestiak eskaintzen dira (Young, 1995). Etnoturismo edo turismo ekologikoaren gorakadak gaur egungo gizaki globalizatuok munduko bazter guztiak ezagutzeko eta arakatzeko beharrarekin du zerikusi handia.
‎SMKren defentsa egiteko indigenek lurraldearen garrantzia jarri dute mahai gainean. Lurraldea faktore bateratzailea izango da, bertan bizi eta iraun nahi duten komunitateentzat. Bertan bizi eta hazi da aniztasun kulturala eta bertan loratuko dira aukerak.
‎Lurraldea faktore bateratzailea izango da, bertan bizi eta iraun nahi duten komunitateentzat. Bertan bizi eta hazi da aniztasun kulturala eta bertan loratuko dira aukerak. Lurraldean zentratu da borroka politikoa eta gizarte aldaketa.
‎Indigenen historian zehar, kolonialismo mota ezberdinek, euren ekosistemak eta lurraldeak esplotatu eta larriki kutsatu dituzte. Horrek egoera larrian jarri ditu bertan bizi ziren herriak (McCuen, 1996). Indigenen esperientzia luzea da honetan eta euren kasuan besteetan ez bezala, lurrak, lurraldeak eta herriaren biziraupena loturik agertzen dira estu estuki; horretan datza euren benetako nazio segurtasunaren funtsa eta mamia.
2014
‎Bertan, Roger Cardiegues fisikariaren formularen (t= s·d2) arabera zenbait materialen lehortze denborak kalkulatu dira. Lehen, etxe eraiki berrietan, etxea mazizoa bazen, bertan bizitzen hasi aurretik urtebetez lehortzen uzten zen. Alemaniako familia dirudunek beren etxeak lau urtez ere lehortzen eta saneatzen uzten zituztela jasota dago.
2015
‎Ekonomia neoklasikoak, hainbat urtez, batez ere Bigarren Mundu Gerraren ostean, keynesianismoa albo batera uztea lortu zuen. Alde batetik, garapena eta oparotasuna, edo/ eta ispiluaren bestaldean, pobrezia eta porrota, zer diren ulertzen eta azaltzen saiatu den heinean eta politika ekonomikoek nondik nora joan luketen azaltzen jarraitzen duen bitartean, Lur planetak eta bertan bizi den gizartearen zati handiegi batek baliabide natural ugari izanda ere, pobre eta etorkizun iluneko hortzmugan jarzen duen ideologia baten menpeko da. Ideologia hori, norbanakoaren aukerak goratuz, hau da, zer kontsumitu, zer ekoitzi, zenbat salerosi, nori, baliabideak nondik lortu eta abar, gizartearen askatasunarekin lotuta dagoen sinesmenarekin eskuz esku doan fedea bailitzan erabiltzen da oraindik ere.
‎Arabian jatorria zuten kanaandarrak, berriz, Kristo aurreko 3000 aldera heldu ziren lur horietara eta Kanaan izena eman zioten. Kristo aurreko 1250 inguruan hebrear tribua bertan ezarri zen eta bertan bizi ziren kanaandar eta beste herrien aurka borrokan aritu ondoren lurrak konkistatu eta beren estatua sortu zuten.
‎Balfour deklarazioak, ordea, ez zuen jartzen juduek estatu bakar bat izango zutenik. Deklarazio horretan jasoa geratu ziren bertan bizi ziren palestinar arabiarren eskubideak ere.
2017
‎modulu desmuntagarritan egituratua, metalezko itxitura harpearen irekierara informera moldatua dago, bata eta bestearen arteanbehar besteko tartea utziz, mendia urratu behar izan gabe. Bertan bizi diren saguzarren sartuirtenetarako ere ebakidura zirkular bat egin da. Bestetik, hau ez da itxiera tekniko hutsa izango.Saguzarrentzako irekiera zirkularrak bestelako oihartzunak ere sortzen ditu imajinariokolektiboaren baitan.
‎Helburua lortzeko, erreferentzia gisa Indonesianpermakulturaren printzipioekin batera lan egiten duten aktore desberdinen ikuspegiak hartzen dira, Bali eta Yogyakarta probintzietan kokatutako komunitateenak hain zuzen ere. Komunitateetanegindako behaketekin batera, bertako kideei egindako sakoneko elkarrizketan oinarritu dugu lana.Indonesia aukeratu da bertan bizi diren biztanleriaren sektore ahul eta zaurgarriengatik, bertako egoerasozio ekonomikoarengatik eta geolokalizazioarengatik. Beraz, nagusiki erabilitako metodologiakualitatiboa izan da, hau da,, datu deskriptiboak sortzen dituen metodologia:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia