Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2014
‎Beraz, aipatu gaztelaniazko luna ascendente/ descendente edo frantsesezko lune montante/ descendante adierazleak euskaraz emateko, ezin dira ilgora eta ilbehera erabili; hitz berriak sortu behar lirateke, esate baterako goranzko ilargi eta beheranzko ilargi, dagoeneko zenbaitek egin duen bezala. Adierazi nahi dugu, dena den, horiek ez direla, beren horretan, astronomia arloko termino zientifikoak (bai, ordea, goranzko/ beheranzko nodo).
‎Arte sorkuntzei buruzko ondarea bildu, antolatu eta publikoaren esku jartzeak berebiziko garrantzia du sorkuntza hori biziberritu eta geroratzeko: aurretik egin dena ezagututa berria sortzeko, artista gazteei transmititzeko, ikertzeko, hedatzeko... hori guztia ahalbidetzeko dokumentazio egitasmo eraginkorrak behar dira. Helburu horri lotuta, Euskal Herriko Antzerkizale Elkartearen lehentasunekin bat eginda antolatu dira aurtengo Xenpelar Dokumentazio Jardunaldiak. Euskal Antzerkiaren Dokumentazioaren?
‎Folkloreaz interesatzen dira batzuk, hiztegigintzaz besteak, besteak gramatikaz, besteak linguistikaz, besteak musikaz. Orain, guztia batean emanda, corpus gisa eraturik, eta interaktibotasunari esker, Azkueren obrak beste dimentsio bat hartuko du, eta ikertzaileei aztergune berriak sortuko dizkie. Digitalizazioari esker gaineratu du Azkueren ekoizpen intelektual kulturala gure esku geldituko da oso osorik eta inolako sekreturik gabe?.
2018
‎Euskara batua eta euskalkiak agora digital berrian: aldaketa ideologiko baten zantzuakhitzaldian,, nazio identitateak ahuldu eta identitate berriak sortzen ari diren honetan, dialektoek hartu duten garrantzia, azpimarratu nahi izan zuen Agurtzane Elorduik.
2020
‎2013 Euskara Sustatzeko Ekintza Planaren nondik norakoak ere partekatu dituzte entzuleekin, esanez baliabide berriak sortu behar direla immigranteei laguntzeko, eta, era berean, hiriko eragileen arteko komunikazio kanalak sortu behar direla, kasurako, udalaren Aniztasun Zerbitzuarekin batera... Amaieran, hiru ideia gako formulatu dituzte Gasteizko teknikariek:
2021
‎Euskaltzaindiak antzerki ekoizpena sustatzeko laguntza berria sortu zuen iaz. Bilboko Udalaren babesarekin sortutako laguntza honen helburu nagusia euskarazko antzerkia sustatzea da, batez ere, lan laburren sorkuntzari laguntzeko xedez.
‎Aragoieraren, euskararen eta okzitanieraren digitalizazioan aurrerapausoak emateko hizkuntza baliabideak bultzatzen ditu INTERREG Poctefa LINGUATEC egitasmoak. Finean, hizkuntzen arteko lankidetza teknologikoa egiteko aukera eman du, bai eta hiru hizkuntza horien onlineko aplikazio berriak sortzeko aukera ere.
‎INTERREG Poctefa LINGUATEC proiektuaren helburu nagusia da aragoieraren, euskararen eta okzitanieraren digitalizazio maila hobetzen duten baliabide, tresna eta aplikazio linguistiko berritzaileak garatu, frogatu eta zabaltzea. Proiektuak hizkuntzen arteko lankidetza teknologikoa egiteko aukera eman du, eta, haren bidez, hizkuntza baliabide eta tresna berriak garatzeko, bai eta hiru hizkuntza horien lineako aplikazio berriak sortzeko, azkenean erabiltzaileek edukiak hizkuntza anitzetan eskuragarri izateko ere.
‎“batez ere, ikasleak erdigunean jarri behar direla ikusi dugu, eta, horrekin batera, irakasleen esku hartzea oso garrantzitsua dela, eurak direlako benetako zimendua, ikasleak motibatzeko eta hiztun proaktiboak sortzeko ahalmena dutenak, hizkuntza ohiturak aktibatzeko gaitasuna dutenak. Horregatik, irakasleen garapenerako espazio eta aukera berriak sortu behar ditugu”.
‎Eskolak euskalduntze prozesuan duen funtzioa goraipatu zuen Ollok: “Irakaskuntza hiztun berriak sortzeko bidea da eta hortik hazi da euskararen ezagutza gazteen artean; lehen, hamarretik batek zekien eta orain lautik bat dugu euskaldun”. Alta, gaur egungo testuinguruaren konplexutasunak –eleaniztasuna, atzerriko familiak, aisialdian pantailen kontsumo handia...
‎Alta, gaur egungo testuinguruaren konplexutasunak –eleaniztasuna, atzerriko familiak, aisialdian pantailen kontsumo handia... – “ezinbestean aukera berriak sortzera behartzen” gaituela ohartarazi zuen.
2022
‎2020an, Euskaltzaindiak antzerki ekoizpena sustatzeko laguntza berria sortu zuen, Bilboko Udalaren babesarekin. Estreinako laguntza hori Artekartu konpainiak eskuratu zuen, Hauts artean lanagatik.
‎Azken lau urte hauetako ibilbideari eutsiz, etengabeko berrikuntza prozesua egin da Akademiaren webgunean. Izan ere, eduki eta baliabide berriak sortu eta lehendik martxan dauden baliabideak osatu eta hobetu dira.
‎Honela, eta azken lau urte hauetako ibilbideari eutsiz, etengabeko berrikuntza prozesuarekin jarraituko da: eduki eta baliabide berriak sortuko dira, alde batetik, eta lehendik martxan dauden baliabideak osatu eta hobetuko dira, bestetik.
2023
‎2020an, Euskaltzaindiak antzerki ekoizpena sustatzeko laguntza berria sortu zuen, Bilboko Udalaren babesarekin. Estreinako laguntza hori Artekartu konpainiak eskuratu zuen, Hauts artean lanagatik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia