Emaitzak: 5
2013 | ||
Gazteek idatzizko hizkuntza erabiltzen duten eremua ez da mugatzen eskolaren lau hormetara. Azken urteetan teknologiak izandako garapenak eta horren baitan sortu diren komunikatzeko bide | berriek hizkuntza erabiltzeko gune eta modu berriak sorrarazi dituzte. Kasu honetan, hizkuntza gutxitu baten testuinguruak eskaintzen duen aberastasunaren barruan uztartu nahi izan ditugu teknologia eta gazteak. | |
2019 | ||
Ikten agerraldia iraultza izan da hizkuntzentzat, Crystal ek dioenez (2008), hizkuntzak eraldatu dituen testuinguru berria delako. Bertan, hizkuntzek idazmen tradizionalean baino inguru dinamikoagoa dute, eta zenbait alor | berritan hizkuntza erabiltzen hasi da, adibidez: SMSak, mezularitza elektronikoa, blogak, foroak, txatak eta abar. eta alor bakoitzaren ezaugarriek bertako hizkuntzan eragina izan dute (Crystal, 2008). rehm eta uszkoreit ek diotenez (2012, 4.or)," iraultza digitalak dakarren iraultza Gutenbergen inprentak ekarri zuenarekiko alderagarria da". eta hizkuntzek iraultza digital horretan duten garrantziaren zenbait zantzu adierazten dituzte, besteak beste, softwareak mekanografia ordezkatzea edota hizkuntza aldaera digitalak sortzea (rehm eta uszkoreit, 2012). | |
IKTen agerraldia iraultza izan da hizkuntzentzat, Crystal ek dioenez (2008)[...] hizkuntzek idazmen tradizionalean baino inguru dinamikoagoa dute, eta zenbait alor | berritan hizkuntza erabiltzen hasi da, adibidez: SMSak, mezularitza elektronikoa, blogak, foroak, txatak eta abar. halako egoeran, besteak beste, interneteko komunikazio sistema berriek eragina izan dute hizkuntzen erabileraren forma grafikoan: | |
2021 | ||
Maite Puigdevall, Alba Colombo eta Joan Pujolarrek (2019) ere trebatzeko eta harremanak garatzeko espazio gisa irudikatzen dituzte hiztun | berriek hizkuntza erabiltzeko dituzten espazioak: " un espacio seguro que ofrece la posibilidad de entrenarse como nuevo hablante de la lenJone M. Hernández | |
Helburu horrek haur, nerabe eta gazteen kasuan pisu nabarmena du euskararen etorkizuna bermatzeko funtsezkoa baita belaunaldi | berriek hizkuntza erabiltzea. guztiek euskaraz jakin arren ez dutela erabiltzen, hau da, euskarak ez duela inolako garrantzirik. Eta orduan galdetuko dute: |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
berri | 5 (0,03) |
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
berri hizkuntza | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
berri hizkuntza erabili | 5 (0,03) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |