Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2009
‎Bigarrenik, AHTri buruzko iritzia, jendarteak gaiari buruz duen oinarrizko informazio mailarekin harremanetan jarriz (Euskal Autonomia Erkidegoan Abiadura Handiko Tren bat eraikitzeko egitasmoa badela ezagutzen duten ala ez, proiektuaren arabera tren hori beren udalerritik pasatuko litzatekeela ezagutzen duten ala ez, eta udalerriko zein tokitatik pasatuko litzatekeen dakiten ala ez), nabarmentzekoa da, AHTren aldeko iritziak hedatuago daudela informazio gutxi ala bat ere ez duten sektoreen artean, eta aldiz, AHTren kontrako iritziak nagusitu egiten direla galdekatutako pertsonen informazio mailak gora egin ahala. Hala, informazio gutxien duten pertsonen artean (hots, AHT proiektuaren berri ez zutenen, edota egitasmoaren arabera AHT beren udalerritik pasatuko litzatekeela ez zekitenen artean) gehiago dira nabarmen AHTren alde azaltzen direnak kontra azaltzen direnak baino. Aitzitik, informazio gehien dutela adierazi duten pertsonen artean, jarrerak irauli egiten dira, eta gehiengo zabala dira AHTren aurka agertzen direnak(% 68 aurka eta% 32 alde).
‎Hots, proiektuaren aldekoak eta aurkakoak soilik kontuan hartzen baditugu, gainerako erantzunak eman dituztenak alde batera utzita, iritziak ezberdinak dira informazio mailaren arabera. Horrela, AHT proiektuaren berririk ez dutenen artean, proiektuaren aldekoak(% 90) aurkakoak(% 10) baino askoz gehiago dira. Beste muturrean, hirian AHTren ibilbidea zein izango den ezagutzen dutenen artean banaketa orekatuagoa da, eta aldekoen portzentajea% 69ra jaisten da eta aurkakoena% 31ra iristen da.
‎Bigarrenik, AHTri buruzko iritzia, jendarteak gaiari buruz duen oinarrizko informazio mailarekin harremanetan jarriz (Euskal Autonomia Erkidegoan Abiadura Handiko Tren bat eraikitzeko egitasmoa badela ezagutzen duten ala ez, proiektuaren arabera tren hori beren udalerritik pasatuko litzatekeela ezagutzen duten ala ez, eta udalerriko zein tokitatik pasatuko litzatekeen dakiten ala ez); nabarmentzekoa da, AHTren aldeko iritziak hedatuago daudela informazio gutxi edo bat ere ez duten sektoreen artean, eta aldiz, AHTren kontrako iritziak nagusitu egiten direla galdekatutako pertsonen informazio mailak gora egin ahala. Hala, informazio gutxien duten pertsonen artean (hots, AHT proiektuaren berri ez zutenen edota egitasmoaren arabera AHT beren udalerritik pasatuko litzatekeela ez zekitenen artean) gehiago dira nabarmen AHTren alde azaltzen direnak kontra azaltzen direnak baino. Aitzitik, informazio gehien dutela adierazi duten pertsonen artean jarrerak irauli egiten dira, eta gehiengo zabala dira AHTren aurka agertzen direnak(% 68 aurka eta% 32 alde).
‎Hots, proiektuaren aldekoak eta aurkakoak soilik kontuan hartzen baditugu, gainerako erantzunak eman dituztenak alde batera utzita, iritziak ezberdinak dira informazio mailaren arabera. Horrela, AHT proiektuaren berririk ez dutenen artean, proiektuaren aldekoak(% 90) aurkakoak(% 10) baino askoz gehiago dira. Beste muturrean, hirian AHTren ibilbidea zein izango den ezagutzen dutenen artean banaketa orekatuagoa da, eta aldekoen portzentajea% 69ra jaisten da eta aurkakoena% 31ra iristen da.
2010
‎Otxandio; Ormaetxea 2008). Dena den, ezagutza datu berriagorik ez dugun arren (oroitu orain arte emandako datuak 2001ekoak direla), kale erabilera haziz doala jakin badakigu, Tolosako Udalak urtero egiten duen kale behaketari esker: 2004an, adibidez, erabilera gazteen artean (ia euskaldunak eta erdaldunak barne)% 62ra iritsi zen.
2011
‎Zentzu horretan, lagin «emergentea» egin da; hots, lanak aurrera egiten zuen heinean, giza agenteen mapan garrantzizkoak iruditzen zitzaizkigunak aukeratuz. Saturazioaren irizpideak ezarri du laginaren tamaina; hau da, elkarrizketa berriek ez zutela informazio ekarpen berririk egiten eta diskurtsoak errepikakorrak zirela ikusitakoan.
2012
‎Bonilla eta El Troudi ren arabera (2004: 194), lege berriek ez zuten gizartearen klase egitura aldatzen, baina klase menderatzaileen interesak ukitu zituen3 Hori dela-eta, gobernuaren aurkako lehenengo enpresarien greba konbokatu zen 2001eko abenduan.
2019
‎Izan ere, aurretestuetan, etengabe aurki genezakeen bigarren pertsonaren erabilerarik («zure eskutitza», A15) ez dago ondo testuetako sarreretan. Areago, testuinguratzeko eta gairatzeko erreferentziak hirugarren pertsonan egiten dira («ama baten», O15), hartzaileak ama horren berri ez duela aintzat hartuz, alegia.
2021
‎6 Pako Eizagirre: " Araba euskalduntzeko egin den ahaleginaren neurriaren berririk ez dute ondoko herrialdeetan", Berria,, ://www.berria.eus/paperekoa/ 1951/ 032/ 001// araba euskalduntzeko egin den ahaleginaren neurriaren berririk ez dute ondoko herrialdeetan.htm> (Kontsulta: ).
‎6 Pako Eizagirre: " Araba euskalduntzeko egin den ahaleginaren neurriaren berririk ez dute ondoko herrialdeetan", Berria,, ://www.berria.eus/paperekoa/ 1951/ 032/ 001// araba euskalduntzeko egin den ahaleginaren neurriaren berririk ez dute ondoko herrialdeetan.htm> (Kontsulta: ).
2023
‎Era berean, JZPEPLPk fede ona GEBE etara jotzeko betekizun gisa bakarrik aipatzen du berariaz. Egia da, bestalde, nahiz eta araudi berriak ez duen fede ona teknika estrajudizialen garapen osoan galdatzen, bai adierazten duela, bere kasuan, lortutako akordioa ezin dela fede onaren (eta legearen eta ordena publikoaren) kontrakoa izan (3.1). Ildo horretatik, eta definizioaren laugarren elementuan indar eginez, ezin ahatz dezakegu ADR tekniken xedea jurisdikzioaren akatsak gainditzea dela, herritar guztiei justiziara sarbidea bermatuz, gatazkak alderdi bien onurarako ebatziz39 Horretarako, alderdien askatasuna dute oinarri, jurisdikzioaren ezaugarri den espiritu adbersatiboa alde batera utzi eta fede onez burututako lankidetzan sakonduz, elkarrizketaren bidez, espazio informal, malgu eta konfidentzial batean beren gatazkarentzat konponbiderik onena bilatuz40 Azken hori, esan bezalaxe, adostasunaren eta bat etortzearen fruitua da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia