Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 37

2010
‎Denek jakingo zuten. Ni izango nintzen ezteien berri ez zuen bakarra.
‎Beldur izan nintzen nire aitagatik galdetuko ote zidan, zer egin zuen nire aitak justu Spanish Civil War hartan, eta ihes egin nion gaiari. Banekiela bere aita brigadista izan zela; haren lan artistikoen berririk ez nuela, ordea. " Nik lagun bat nuen Obaban zura lantzen zuena, Adrian.
2012
‎" Ondo al dago zure andrea, Christine Saliat de Meilhan?". Chrysostomerekin zailagoa zen dena, eta, haren familiakoen berririk ez zuenez, jaioterria aipatzen zion, Britancourt.
‎" Fede eman dezaket ez dela egia Kapitain Orokor Espainiatik heldu berriak ez duela kriolloen artean sostengatzen duenik, gezurra dela Voluntarios de La Habana espainiazaleak salbu, ez duela bermerik.
2013
‎Ekosistema horretan, artea ez da bertsoak egitea bakarrik izan (horretan arterik izan bada, esan berri ez dugu ba jolas ezdeusarena...), artea izan da bidea bera asmatzea, elementu konplexuen samalda bat abiarazi eta kudeatzea: hezkuntza arautuko ereinaldi zabala, helduen bertso tailer edo eskolak, gaztetxoen alorra, hedabideekiko planteamenduak, merkatuaren zainketa, sortzaileen autonomia, zaletasunaren behaketa, txapelketako aparraldiak, erakunde publikoekiko harremanak, ikerketa lanak, dokumentazio arautua, lurraldetasunaren orekak, nazioartekotasuna lantzea.
2014
‎Guriegi zuan, guriegi, mutiko hori, hangotz! Berririk ez zutela eta, haren ama izana zaitak, zerbait jakin nezan galdezka. Emazte hori xori buru bat duk!
‎Berdin zen gainerateko karguetako. Besta berrik ez du helburu artistikorik," edertasun" bat bilatzen du bai, baina ez da hor" zerbaiten kontatzeko", korapilo baten askatzeko, kontzeptu baten aitzinatzeko edozein arte ekintzatan bezala, konfliktoa, Stanislavskiren esanahian nabil beti, Sakramentu saindua da, gaineratekoak konpartsak dira. Collage bat da eta edertasuna atzematen badiogu, ulertzen dut ontsa, surrealisten obra biziki kausituak badira metodo horretatik abiatuz.
‎Eta eskola merkeago batera joan ginen, aitaren nahigaberako. Eskola berriak ez zuen uniformerik, ez bazen mantal txuri bat eta festetako lepoan lotzen genuen lazo urdina. Horrela, zuriz jantziak desfilatzen genuen Karmengo Amabirjina prozesioan, eskolaren inguruko kaleetan, aurrean monjek bordatutako ikurra genuela.
‎Amak esplikatu zien horoskopoa zer zen eta argibide ugari eman ondoren lasaitu egin zituen. Iruditu zitzaigun benetan beste mundu batekoak zirela horoskopoaren berri ez zuten senar emazte haiek. Handik gutxira hil zen senarra, hain zuzen, minbiziak jota.
2015
‎Berorren arabera, ikusgarritasun eza izango litzateke euskal literaturaren arazo potoloetarikoa eta, nolabait, joera zentrifugo horren kausa. Egia da, euskaldun despistaturen batek erdarazko bertsioak eros ditzake euskarazko jatorrizkoen berririk ez duela-eta. Uste dut, baina, azalpen hori estatistikoki ez dela munta handikoa:
‎Idazki hartan galdutzat ematen du bere Euskaldunak, Poemaren hiru kopia onenak izendatzen ez dituen hiru laguni eman zizkion; faszistek hiruak fusilatu zituzten. Beste hiru kopia banatu zituen, nori eman zizkien ez zuen esan, bakarrik haien berririk ez zuela.
‎Aitona ere erretxinero izan zen. Aurrekoagoen berririk ez dut, baina segurki aitonaren aita eta aitonaren aitona erretxineroak izan ziren. Zer, besterik.
‎Badirudi, azkenean, ETAren zuzendaritzak, 854 ikusita joko berriak ez zuela emaitza politiko ganorazkorik ematen, ez eta berrogei urteko borroka armatuari irtenbide txukunik bermatzen ere, nahiago izan zuela taulari ostikoa eman eta, gauzak gehiago nahastu baino lehen, ohiko jokora itzuli, aukera hobeen zain.
‎Banca Civica sortu zenerako, zulo handi haren berririk ez zuen iritzi publikoak, baina egoera orokorra bai okertzen ari zen. Hodeitzarrak zeuden buru gainean.
‎Bere ustez, Goñi inkognita handi bat zen: " Enrique Goñiren kudeaketa ereduaren berririk ez genuen garai hartan, eta aurretik zuen esperientziak ez zuen gomendatzen aurrezki kutxako zuzendari izateko, baina argi zegoen interes politikoa zegoela jaun honek lehenbailehen kutxaren gidaritza hartzeko".
‎Lehenengoari dagokionez, Sisifok paradoxa hipermodernoaren iruzurra irudikatzen du. Sisifok, zentzu honetan, jainkoen aurka altxatzearen antzutasunaren berri ematen digu; hots, Sisifok erreferentzia egiten dio iruzurraren berri duen masokistari —fededun honek badaki jarraitzen duen Egia ilusioa baino ez dela; eta, hala eta guztiz ere, sinesten jarraitu nahi du— zein iruzurraren berri ez duen gizaki hipermoderno inozo edo liluratuari —fededun honek ahaztu du Egia ilusioa dela eta zuzen zuzenean irentsi du— Biek, imitatzaile amorratuak bezala, men egiten diete jainkoen esanei bai askatasunari uko eginez beren babesa nahiago dutelako, bai egiten duten hori beraien hautaketa askea izan dela sinesten dutelako.
2016
‎Horregatik kendu zenuela telefonoa okindegitik, bakartiago egoteagatik. Bistan da zure gaurko afariaren berririk ez zuela.
‎Bainan gure Fedea ahulago sentitzen dugula batzutan, horiek irakur eta, adiarazi dugu ere, damurik. Iduri luke gure inguruko euskaldun arrontak, kaiku batzu direla, Konzilioaren edo Joanes XXIII Aita Sanduaren esanen berririk ez dituztenak. Baina ezta batere hola:
‎Lesakako seme eta idazkari j ardun zuen Eladio Espartza Aginagak lan ezagun bakarra idatzi zuen euskaraz, Panpina izenburuko antzerki lana, 1932an saritu ziotena. Zoritxarrez, lan horren berri ez dugu batere. Egia esan, aipamena da dugun zehaztasun bakarra ez baitakigu non saritu zioten lana.
‎Lehen haurdunaldia etorri zenean, oraindik ingurukoek horren berri ez zutenean, izenei eta izanei bueltak ematen ari zirela, adostu zuten mutila bazen aitarekin aterako zela Beti Gazten eta, neska izanez gero, amarekin Jaizkibelen. Ordurako konpondua du egon Alardearenak, esan zuen neskak.
2017
‎Teknologia berriek ez dute berez ezer eskaintzen, ez erabilera egokia egiten ez bada, ume eta gazteak (eta guraso eta irakasleak) horretan trebatzen ez badira. Teknologia berriek ez dute ume eta gazteak hobeak egiten berez; are gehiago aipatu baldintzapean; ume eta gazteak horretarako prestatuak izan ezean, ezer gutxirako balio digu.
‎Azkenik, aipatu inpazientzia daukagu. Teknologia berriak ez ditu harremanak soilik aldatu, gure desioen asetzean ere eragin baitu, denboran eta espazioan. Jada ez dugu zertan telebista saio baten zain egon, edozein momentutan ikus baitaiteke; ez dugu zertan denbora inbertitu ligatzeko, sexu arina izateko makina bat, app eta sare baitago; janari gozoa dastatzeko beharrik ere ez dago, berehala ekartzen baitizute etxera nahi duzuna.
2018
‎Definizio ezaren auzi hori 1979/ 80 ikasturtearen hasieran gurasoek Patronatuarekin egindako bilera batean aurkitzen dugu. Legezko definiziorik gabe jarraitzen zuten, Iruñeko Udalak sortutako figura berriak ez baitzuen babes juridikorik, eta horren falta zeregin guztietan islatu zen, irakasleen kontratazioan esaterako:
‎Gaur egun euskalgintzak dauzkan baliabideekin eta erakunde publikoetatik daukan sostengu murritzarekin, apustua ez daiteke izan ea kanpotik heldu diren horiek motibatzen diren. Frantziatik datozen langile eta guraso berriek ez badute ikusten euskara beharrezkoa dela, euskarak presentzia handia duela karrikan, zergatik ikasiko dute euskara. Haur gehienek frantses eskolan eta frantses hutsez ikasten badute, zergatik igorriko dute beren haurra ikastolara edo gela elebidun batera?
2019
‎Testuan azpimarratzen da prozesu iraultzailea helmugara eraman ahal izateko hainbat" erreforma iraultzaile" inplementatu behar direla sistema kapitalistaren barruan. Hala ere, eremu teorikoan bada ere, ETA Berrik ez zuen insurrekzio iraultzailearen aukera guztiz baztertu, baina horretarako langile klasearen heldutasun nahikoa beharrezkoa dela argudiatzen zuen (Hainbat egile: 89).
‎Izan ere, ETA Berrik ez du biolentziaren erabilpena alboratzen, baina baldintza batzuk jartzen ditu hura erabiltzeko: biolentzia hori" mugatua" 3 izatea, izaera popularra edukitzea, hots, erakundeak biolentzia hori ez kapitalizatzea, eta borroka armatuaren erabilpena ez bihurtzea erakundearen funtzio bakarra.
‎Eta bertzetik, behar zituzten adizkientzat, laguntzaileentzat, iraganeko paradigmak hobetsi zituzten; baina, bistan da erabaki horren barne egitura berria osatzeko bertze modu batez jokatu behar zutela eta paradigma hauek iraganekoekin zuten lotura ezabatzeari ekin zioten. Beraz, laguntzaile berriek ez zuten denbora markarik, pertsona markak baizik: nintz, hintz... eta 3 pertsonekin?
2020
‎Beraz, Imiruri inguruko biztanlegoa euskalduna izango zen, Gasteiztik 12 km-ra baitago herrixka. 1614 urteko berririk ez dugu, baina zentzuzkoa da pentsatzea, gazteleraren presentzia gehituz joango zen arren, euskara desagertu gabe egongo zela.
2021
‎Noski, fede kontua da; ez bilatu arrazoi argudio sendorik. Arrazoia du Baumanek esaten duenean paradigma berriak ez duela subjektu kritiko eta arrazoidunak ekoiztea helburu, hiritar mantso eta despolitizatuak baizik —eta langile konpetenteak— Eta, noski, oso baikor eta erresilienteak! Zoriontsuak!
‎Horri guztiari gehitu litzaioke arestian aipatu edukien desagerpena, horrek heziketa sistema benetan kaskar bihurtzen duelako. Esan bezala," ikasten ikasi" mantrarekin ahaztu dugu" ikastea" bera, zoriontasunean oinarrituriko pedagogia berriek ez dute edukirik transmititu nahi, konpetentzien bidez berez bereganatuko baitituzte eduki horiek. Alez ale piloa desagertu da azkenik, eta horri, oraindik ere, piloa esaten diote.
‎Ez hori bakarrik, Montessori, Steiner edo Waldorf bezalako eskolek eta beste askok erakutsi baitute teknologia berriak ez direla ezinbestekoak Sistema bera arriskuan jartzeko eta aldaketa ahalbidetzeko, metodo askoz" arkaikoekin" edota errekurtso gutxiagorekin ere posiblea baita. Gauzak horrela, uste dut teknologia berriek ez luketela eredu pedagogikoa fagozitatu eta bere egin behar, irakaslea desagerrarazi ez luketela, bitarteko bat gehiago bezala erabili genukeela baizik. Eta, horiek ikasgelan sartzeko orduan, kontu handiz egin litzatekeela, erabilera egokia bermatuz eta desberdinkeriak saihestuz.
‎Zehazkiago esanda, irakasleak jakin luke ikasleak zaintzen, formatzen, elikatzen, garatzen eta gainditzen laguntzen, besteak beste. Paradigma berriak ez du horrela ikusten, ordea, garrantzitsuena metodologia baita, ez irakaslea eta, paradoxikoki, hutsaren hurrengoa den arren, irakasleari ezinezkoak diren lorpenak eskatzen zaizkio. Ikuspegi horretatik, esan dugun guztia alferrikakoa litzateke askorentzat, nire zuzendari ohiak esan zidan bezala," edozein izan baitaiteke irakasle, beti ere darabilen metodologia egokia baldin bada".
2022
‎Bereziki gazteek. Kubatar belaunaldi berriek ez baitute gurasoek nahiz aitona amonek izan zuten iraultzarako karrik. " No hay fuerza", erran digu itsasaldera eraman gaituen taxi gidariak.
2023
‎" Mydasek omen zituen belarri txit handiak, baina txit poliki ilearekin estaltzen bide zituen, eta gauza honen berririk ez zuen inork.
‎Bost hilabetean irabazi ditut zazpi mila zazpiehun eta hogeita bost gramo, izango naiz orain ehun eta hamasei kilo edo gehiago, eta agur esan behar maiteari, oh, cara mia, addio! Bizitza berririk ez dut inoiz zurekin hasiko, bakarrik afalduko dut gauero, solo, troppo solo.
‎" Giristino berriek ez zituzten bet betan beren aintzineko sineskeriak ahantzi, eta kondaira gisa, ipuin gisa, supazterrean zonbat aldiz ez dituzte zaharrek gazteri errepikatu, eta hauek geroxago beren ondokoeri!".
‎Erditu ondoren, elizara sartu arterainoko denboran, ama berriak ez zuela etxetik atera behar ohitura orokorra zen. Osasuna eta sineste desberdinak nahasten ziren probableki.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia