Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 68

2001
‎Hizkuntza gramatika hutsa baino gehiago dela ikusi denetik, gero eta gehiagotan aipatzen dira eduki kulturalak. Beldur gara, ordea, definitzen eta adibideak ipintzen hasiz gero, ez ote genukeen onartu ezdakigula oso ondo kontzeptu hori zer den, zer eskatzen duen eta euskararenikas/ irakaskuntzan berekin zer dakarren eta zein ondorio dituen.
‎Bat bateko iskanbilak gogoeta horiek albora lagarazi dizkio Tasiori. Iñaki eta Beraza dira, palomiten arrastoak topatu eta, haserre bizian, beraientzat zergatik ez duten ezer utzi kexatzen hasi direnak. Patxik, bakeak egiteko, anbulantziari gasolina sartzera joan behar duela eta mikrouhinerako palomita zorro gehiago eros ditzakeela proposatu du.
2004
‎Txantxangorri sasoi betean gaude beraz. Zer berritu eta mantendu, berez zer etor daitekeen hausnarrean.
2005
‎Gizaki bat osatzen duten ezaugarri guztiak dira garrantzitsuak, jakina, baina honek ez du esan nahi hauen artean sailkapen bat egiterik ez dagoenik edota egin behar ez denik. Alderantziz, pertsona bakoitzak bere humanizazio prozesuan bere bideari jarraitu behar baldin badio, honela ikusi dugu jada, jakin egin behar du bere baitan nor den eta berez zer den. Metodo konparatiboa, honela, beharrezko tresna bezala ageri da, bai funtsezko ezaugarri horiek identifikatzeko bai bakoitzari garapenerako erreferenteak eskaintzeko.
2006
‎Baina gauza bat da egia ezkutatzea eta bestea gezurra esatea. Niri gaixo batek berak zer duen galdetu izan didanean, profesionalki gezurrik inoiz ez diot esan. Medikuarentzat askoz ere hobea da, nahiz eta izugarri gogorra izan, pazientearekin hitz egin eta egia esatea.
‎Pentsatzen ari nintzena irakurri nahi zuela ematen zuen. Nik, aldiz, berak zer pentsatzen zuen jakin nahi.
‎Kulturen arteko zubiak eraikitzen laguntzen duen programa da. Ikasleek gure gizartea hobeto ezagutzen ikasten dute eta euskaldunok ere ikusten dugu badugula beraiengandik zer ikasia. Aniztasuna aberasgarria baita guztiontzat.
2007
‎Argudioaren prestakuntza lanetan, hizlariak honetaz edo hartaz zer uste duen garrantzitsua bada ere, zenbait kasutan erabakigarria izan daiteke jakitea entzuleak berez zer hartzen duen egiatzat, eta zer har lezakeen egiatzat hizlariarengandik. Zer demostratu nahiz argudiatu nahi den jakitea bezain beharrezkoa da hartzailearen ezaugarriak zeintzuk diren jakitea.
‎Lehen atala, hezkuntzaren antropologiaz: hezkuntza berez zer den galderari erantzutea aldez aurretiko zeregina da pedagogo ororentzat, eta, auzi horretan, berorrek ezinbestean jo behar du hezkuntzaren antropologia filosofikora eta hezkuntzaren antropologia kulturalera. Gizakiaren estudio pedagogiko filosofikoak, batetik, haren berezko" hezigarritasunaz" hitz egitera garamatza —hezkuntza gizakiaren beraren behar, posibilitate eta obligazio bat da—, baita hezkuntzaren izaera" teleologikoaz" ere —heztea helburu baten araberako jarduera bat da— Gizakiaren ikerketa pedagogiko kulturalak, bestetik, sozializaziorik gabeko pertsonalizaziorik ez dagoela esaten digu —banakoaren errealizazioa beti taldearen baitan ematen da— eta, bide batez, kultura ezberdinen araberako sozializazioez eta hezkuntzaren erlatibitateaz hitz egiten digu.
‎Horregatik, bada, beharrezkoa iruditzen zaigu, aurretik, hezkuntzaz eta hizkuntzaz orokorrean hausnartzea, eta, zentzu honetan, idazlan hau autore honek Humboldten teoria pedagogiko linguistikoari buruz argitaratutakoaren2 jarraipen bezala har daiteke. Ondoren bakarrik —hezkuntza berez zer den eta hizkuntzak berez ze interes pedagogiko duen aztertu eta gero— joko dugu euskal hezkuntzara, berori bere oinarrizko eta erreferentziazko elementuetan ulertzen ahaleginduz. Hau da, hain zuzen, Paideia eta hizkuntza:
‎Hezkuntza berez zer den galderaren haritik ulertu behar dugu aipatutako paideia greziar kontzeptua, zeina —aurrerago ikusi ahal izango dugun bezala— gure pedagogiaren oinarrian dagoen eta kultura edota humanitate bezala itzulia izan daitekeen. Kontua da hezkuntzak, zentzu" paidetiko" horretan, gizakia gizaki bezala ezaugarritzen duela eta, horrenbestez, fenomeno antropologiko propio bat osatzen duela:
‎Hezkuntza berez zer den eta hizkuntzak berez ze interes pedagogiko duen aztertu eta gero, eta orduan bakarrik, du gure aburuz zentzurik euskal hezkuntzara jotzea eta —gure asmoa izango den bezala— berorren oinarrizko hainbat auzi antropologiko linguistiko aztertzea. Guk, euskaldun bezala, ezin diogu hezkuntzari eta hizkuntzari buruzko teorizazio propio bati uko egin, zeinak agerian edo ezkutuan, beti, gure jarduera pedagogikoa baldintzatzen duen:
2008
‎Demoak, nire ustez, oroz gainetik mezu politiko bat beste era batera igortzeko bide bat dira. Zehatz mehatz, demoek berek zer lortu duten eta zer ez duten lortu. Ez dakit hain inportanta den horren jakitea.
beraietaz zer eraiki daitekeenaren arabera
2009
‎Alegia, norberak pentsatzen du bera dela arretagune nagusia, berak zer egingo begira daudela beste guztiak, eta, ondorioz, edozein gizarte egoerak estutzen eta larritzen du.
‎Rodrigo Gartzia Azurmendi (Azkue Fundazioa) 12:00etan, Aurkezpen aretoan: Beraiek zergatik esaten dute Euskal Herria eta guk Ithaka?, Marc Biosca Jorge Giménez Bech, Iñazio Mujika Iraola (Alberdania) 12:30ean, Haur literatura aretoan: Elefante txiki bat Rosa Mari martinez ipuin kontalaria txontxogiloekin.12: 30ean, Elkartegian:
‎Rodrigo Gartzia Azurmendi (Azkue Fundazioa) 12:00etan, Aurkezpen aretoan: Beraiek zergatik esaten dute Euskal Herria eta guk Ithaka?, Marc Biosca Jorge Giménez Bech, Iñazio Mujika Iraola (Alberdania) 12:30ean, Haur literatura aretoan: Elefante txiki bat Rosa Mari martinez ipuin kontalaria txontxogiloekin.12: 30ean, Elkartegian:
‎Sexu ekintzaren planteamendu honek ez luke berez zertan autore haien ikerketen muga izanik. Baina, izan ere, hemen arazo nagusia da eredu fisiologiko hau (Masters eta Johnson-ena, Kaplan-en ekarpenekin osatua) baliatu dela sexu arazoentaxonomiak eratzeko.
2010
‎Eta sarritan isildu nahiago du hitz egin baino, beti zerbaiten beldurrez. Ez da harritzekoa, sarritan zurrumurru gehiegi zabaltzen baita hedabideetan, nola edo hala berez zer gertatu den jakin nahian.
2011
‎Badago, ordea, urte askotan alferrik galtzen ikusten nuen zerbait eta nola berrerabili inoiz jakin ez dudana. Urte hauetan guztietan nola berrerabili asmatu bitartean gordetzen joan naiz, gal ez zedin, baina azken hilabete hauetan bururatu zait berekin zer egin behar dudan.
‎Eskritura Santuaren zati bat irakurri, galdera hau eginez: Bibliako testu honek berez zer dino. Bestela arrisku bat daukagu Bibliako testuak beti geure erara erabilteko.
‎Keinu edo mugimendu errepikatzaile eta estereotipatuak egiten dituzte. Nortasunaren nahaste obsesibo konpultsiboa dutenei baino gehiago kostatzen zaie beren emozioak ulertzea eta besteek beraiei zer eskatzen dieten sumatzea. Hala ere, ez dute atzerapen larririk agertzen hizkuntzaren mailan edo gaitasun kognitiboetan.
‎Ezer ez. Nik, berak zer ikusi zuen. Gautxoriren neska harrapatu zutela, hori iruditu zitzaiola behintzat, ez zekiela seguru.
2012
‎Arauek eta mugek haurrei beraiengandik zer espero den jakiten eta zer egin behar duten, eta zer ez, jakiten lagundu behar diete. Ikasgelako harreman giroari segurtasuna ematen eta autonomia garatzen ere lagundu behar dute.
‎Askotan, medikuek ez dute lortzen familiak zehazki jakitea gaixo dagoen senitartekoaren diagnostikoak berekin zer ekarriko duen.
‎Depresioa nozitzen duten haurrek, beren energia eskasia eta aldarte tristearen ondorioz, egoera sozialak ekiditen dituzte eta besteekiko harremanean zailtasunak izaten dituzte. Herabeak diren haurrek, aldiz, egoera sozialak ekiditen dituzte besteekin harremanak izateari beldurra diotelako eta besteek beraietaz zer pentsatuko duten beldur direlako.
‎Horra, beraz, autonomia: errealitatearen alderdi guztiak erabat menderatu barik, nork berenez zer edo zer egiteko eskumena, ahalmena edota gaitasuna duela sinestea eta langintza hari ekitea.
2013
‎Adinarekin hainbat fobia gainditzen ari dela onartzen du, eta, horrekin batera, The Wire aldizkariak egiten dituen invisible jukebox ak aipatzen ditu. Jukebox hauetan, aurretik abisurik edo daturik eman gabe, musikari jakin bati doinu batzuk jartzen dizkiote entzungai, eta berak zer diren asmatu eta bururatzen zaizkion komentarioak egin behar ditu. Asmatu ala ez, aurreiritzi ezak sorrarazten dituen erreakzio eta erlazio bitxiak dira benetako gakoa eta artikuluen dimentsio liluragarria.
‎Bere irizpide estetikoak ere erdikotasun horren alde mintzo dira, Darcy jaunaren etxaldea bisitatzean erakusten digun bezala: «(...) erreka bat, berez zer edo zer bazena, hanpatu egiten zen eta handiagotu, baina artifizio arrastorik ezertan ere erakutsi gabe. Bere ertzak ez ziren ez zuzenak ez apainkeriaz hornituak.
‎Etxea haranaren beste aldean zegoen, eta errepidea haraino biribilkatzen zen malkartsu samar. Eraikin handi, dotore, harrizkoa zen, lurrak malda gora egiten zuen leku batean ondo ezarria, eta atzetik mendi bizkar garai eta basotsuek babestua; haren aurrean erreka bat, berez zer edo zer bazena, hanpatu egiten zen eta handiagotu, baina artifizio arrastorik ezertan ere erakutsi gabe. Bere ertzak ez ziren ez zuzenak ez apainkeriaz hornituak.
‎Txakurrak bere guaus ekin zer egiten digun ulertzea gogamenetik pasatzen zaiona hobeto ulertzeko modu bat da, baita emozioak ere. Artikulu honetan bost zaunka mota aipatzen dira eta zakurrak beraiekin zer adierazten duen.
‎mahaikideei begiak bendatu eta braillez etiketatutako produktu bat aukeratzea proposatu. Beste aukera bat da norberak afaltzera joateko modu bat proposatzea, horrela, ikusmen urritasuna duten pertsonek zer zailtasun dituzten jakin dezaten eta beren lekuan zer egingo luketen hausnartu dezaten. 10 Mezu solidario bat bidaltzea Urtezahar gauean, mezu trafikorik handiena erregistratzen da, beste gau batean baino askoz ere gehiago.
2014
‎Felipistek zerbait presentatuko bide dute gure biltzarrera. Ez dakigu zer den, eta zer nahi duten[...] Berek zer nahi duten garbi dago: euskalduntasun tituloa irabazi.
‎Haiek guti ezarri badute ez da horretarako: errimak xuxen direnez edo ez, akademiko edo ez, dakitelako berek zer den... Edo gaitzitu baitira, juje zilegitasuna kolokan sentiturik.
2015
‎Espainiako Liga hirugarren urtez jarraian irabazi dute, horrek dakarren sekulako lanaren zamarekin, baina, era berean, ereindako fruituez gozatzeko sentsazio gozoarekin. Entrenatzailea aldatu aurretik momentu zailak izan dituzte, eta aldaketa horrek berak zer ekarriko zuen, tentsio hori ere egon da. Taldekide baten heriotzak ere denboraldia belztu du.
‎(...) ez gira orain hastian bezala bakarrak eta horrek berak zer kuraia ez dauku emaiten! Hortakotz bada, ez da, ez ixiltzeko, ez gelditzeko mementoa.
‎6 Ariman gelditzen diren grazia eta ondorioak ere esan nahi nituzke, eta berez zer egin dezakeen, edota hain goi gradura iristeko berak parterik ote duen.
‎Eta gauzak pixka bat okertzen zirela ikusiz gero, biziki samintzen ziren eta penitentzia haziz zihoan. Jan gabe egonez, aurreztu egiten zuten irabazten zutena, nigana zetozen mezulariei ordaintzeko, eta horrela, ahal zuten esker ona agertzen zien beren pobretasunaz beraiei zer edo zertan lagun ziezaieketenei. Argi ikusten dut nik, haiekin harremana izan eta beraien santutasuna ikusi ondoren, haien otoitz eta malkoek irabazi zutela Ordenak haiek onartzea.
‎...n dudanaren harian diot probetxu ateratzeko arimak hemen egin behar duena, eta hau tratatzen ari naizenaren zerbait aditzera emateko da soilik; ez dut gehiago luzatu nahi, adiskidetasun honetan arimari egia handiak komunikatzen zaizkiola esatea baino besterik (hemen honezkero agertzen dio Jaunak arimari aparteko batasuna nahi duela berarekin, bien artean ezer zatiturik ez izaterainokoa); izan ere, berak zer den ez ulertzeagatik, liluratzen duen argi honek munduko huskeria ikusarazten dio. Ez du ikusten eskolatzen duen Maisu ona, berarekin dagoela konturatzen bada ere; dena dela, hain ongi eskolatua, hain ondorio handiekin eta bertuteetan hain sendoturik geratzen da, non ez baitzuen gero bere burua ezagutzen eta ez bailuke nahi ezer egin ezta esan ere, Jauna goretsi baizik; eta poz honek harturik dagoenean, hain murgildu eta sorgortua egonik, ez dirudi bere senean dagoenik ere, baizik eta zer nahi duen, zer dioen eta zer eskatzen duen ez dakien jainkozko mozkor antzeko baten eraginpean.
‎6 Gogoan izan bezate janaria nork prestatua izan behar duela, eta zorionekotzat izan bitzate beren buruak Martarekin zerbitzari izateaz. Kontuan izan bezate, egiazko apaltasuna, Jaunak beraiekin zer egin nahi duen huraxe egiteaz pozik egotean dagoela, eta beren buruei mirabe ezerezak deitzean. Bada, kontenplazioa izatea eta gogoetazko eta ahozko otoitza edukitzea eta gaixoak sendatzea eta etxeko gauzetan zerbitzatzea eta lan egitea, beherengo gauzetan bada ere?
‎Beste hau ere gogoan hartzeko abisu ederra: . Kontuan izan bezate, egiazko apaltasuna, Jaunak beraiekin zer egin nahi duen huraxe egiteaz pozik egotean dagoela eta beren buruei mirabe ezerezak deitzean. Bada, kontenplazioa izatea eta gogoetazko eta ahozko otoitza edukitzea eta gaixoak sendatzea eta etxeko gauzetan zerbitzatzea eta lan egitea, beherengo gauzetan bada ere?
‎Gero beraiek emango duten azalpena ondo ulertzeko, zertan oinarritu diren, eta bere garaihorretan beraiei zer tresna eskaini genizkien azalduko dizuet orain. Hizkuntza txostena beharrezkoaden edo ez jakiteko hasiera batean galdetegi labur bat bete behar dela esan dizuet, eta hauxe dagaldetegi laburra [22 irudia].
‎Utzita zeuzkaat larru kontuak. Arrisku larriegia." Jim eta Stan beren zer guztiak biltzen ari zirela, ezagutzen ez zutenari aurre egin beharraz kezkatuta, txatarra zein baxu zegoen hasi zen O’Keefe hizketan.
‎Eguberri delakotz preseski eta ez dute besterik aditu nahi... Eguberri berenaz zer den ez dute hortaz axola handirik...
‎Zergatik bada? Horra berek zer dioten: " 1730ean Mairu dantza emaiten omen zuten Larresoroko ihauterietan, berek dakite nola.
2016
‎Jendeak esplika dezan beretako zer den. Linguistek diote ez dela linguistika; antropologoek, berriz, ez dela antropologia.
‎Protestaren antolatzaileen arabera, “animaliek ez dute ingurua ulertzen eta ez dakite beraiengandik zer espero den. Estresa pairatzen dute, eta zezenketen kasuan, sufrimenduz beteriko heriotza”.
2017
berez zer nahi zuen berak...
‎–Ospa hemendik?, egin diet deiadar, aulkiarekin beste keinu bat egiten niela, eta orduan hasi dira mugitzen, hasi dira lurretik arropak biltzen eta, et, et, et, arroparik gabe?, agindu diet, eta biluzik, beren zintzilikarioak dilindan dituztela abiatu dira aterantz, eta atalburuan astindu diet aulkia bizkarrean, orduan hasi natzaie epelak ematen eta ikusi ditut korrika pasilloan barrena ezkutatzen eta zalapartaka ondoren eskaileretan behera. Egongelako leihora joan eta begira egon natzaie ataritik nola ateratzen ziren, nola egiten zuten korrika pitin bat makurtuta eta bi eskuekin beren zerak estaltzen zituztela. Tarteka gelditu eta buruak itzultzen zituzten, beste aulkiren batekin atzetik ote nindoakien begiratzeko.
‎Rol eta identitate (sozial eta politiko) zatikatuzkoa da, bistan denez, gaur egungo gizarte hipermodernoa, eta, hori hala izanik, ez da aski alderdi jakin batetik ona izatea saltzen zaigun produktua (ren marketina); guztian behar du erakargarri, berez zertan bat etorririk ez duten hainbat kontu itxuraz ondo ezkontzea barne. Aipatu dugun elementu mobilizatzaile kristalizatu horren indarrak liluratu behar gaitu, gainerakoei txikikeriatzat ez ikusi egiteko, kontraesanak, eta are gezur gordinak?
2018
‎Garbi ikusten dugu batzuen egoskorkeriaren fruitu dela hau guztia, gure ogibideari oztopoak jartzen ari dira, eta guk beraiei zer egin diegu hau merezi izateko. Beraiek ez gaituzte mendian nahi, baina ez dira konturatzen mendiak guk bera adina behar gaituela.
‎Ohiko interpretazio konplazienteaz haratago, zeinean Bibliaren lapurterazko itzulpenak gainditzen baitu eta eklipsatzen gainerako guztia Duvoisin kapitainaren bizitza oparo eta emankorrean, haren eskutitzen irakurketa patxadatsuak beste perspektiba bat erakusten digu. Alegia, ikusarazten digu Duvoisin kapitainaren baitako drama eta malura, zeren, nahiz eta euskara literario batek premiazkoa duen" artsenalaren" jabea izan berak apurka apurka kolkoratua, eta Fortuna jainkosaren kapritxo batek letretarako liberatu duenean, orduantxe hain zuzen mezenas askatzaile duen printze horrek berak zer eta derrigortzen baitu hizkuntza eredu murriztaile batera, hizkuntza eredu hertsatzaile eta itogarri batera. Nire begietarako, Bonaparte printzearen proiektu dialektologikoak kamustu egin digu Duvoisin kapitainaren literatur ezpataren ahalmena, frustratu egin zuen Duvoisin kapitainak hobetsiriko prosa eredu supradialektala.
2019
‎Sosegu egoera honetan, ideiak argiago dauzkala sentitzen duelarik, erabaki irmoa hartzen du: hurrengo goizean Joanek beraiez zer asmo duen argi esan ezean, kalera itzuliko dira. Eva ez da inoiz inguru minguru ibili zale izan:
2020
‎Orain arterako dugu proposamen bat gurasoei eta haurrei zuzenduta, eta haurrei eskatuko diegu marrazki bat egiteko. Marrazki horren bitartez, kontatu behar diete gurasoei nola ari diren bizitzen itxialdia, zer gustatzen zaien, zer ez, beraientzat zer den koronabirusa, zer sentimendu sortzen dizkien Nik, adibide, etxekoei egin diet, eta, ariketa bezala ere, polita da.
‎Eta ekaitzaren ondoren ere malko batzuk bota zituen, gizonagatik, polit asko ageri baitzen, han basoko soilgunearen erdian, hala zioen berak. Zeinen penagarria den horren bizkor ahitzea, gizonak, eta beste gizonak gorputz hutsei horren irmo atxikitzea, eta ezkutatzea eta ehorztea, berei zer gertatuko zaien ez ikusteagatik. Eta negar egin zuen bila joan zitzaizkionean, eta eraman zutenean, eta guri berriro konpainia egingo ez zigula ikusi zuenean.
‎Ez dut esango nire meritua izan zenik. Ondo dakit Zuzendaritzako kideek eta Josu Urrutiak berak zer nolako ahaleginak egin zituzten ondarrutarrak gure artean jarraitu zezan. Gainera, beste baldintza batzuk ere aldeko izan genituen.
‎[...]. Fenomeno mundiala da gaurko gizarteak beren zerak zabalduaz, trukatuaz, joera unibertsalista oen bidetik aritzea. Uda batean mundua zear ibillitako bati entzuna diot bazter guzietan entzun zuela Domenico Modugno ren ‘Volare’ Errialde bakoitzeko hizkuntzetara moldatua,[...] ez italianoz.
‎[...]. Fenomeno mundiala da gaurko gizarteak beren zerak zabalduaz, trukatuaz, joera unibertsalista oen bidetik aritzea. Uda batean mundua zear ibillitako bati entzuna diot bazter guzietan entzun zuela Domenico Modugno ren ‘Volare’ Errialde bakoitzeko hizkuntzetara moldatua,[...] ez italianoz.
‎MIREN: Baina ze ote dakizu zuk berak zer nahiko lukeen!
2021
‎Adjektiboarekin: Jakin ezazu, bada, zeinahi handi eta handiago iduri dakizun bekatua, ez zarela oraino nihondik hurbiltzen ezagutzera berenez zer den haren belztasuna (Duvoisin).
2022
‎Ohartu da nola neskak, bakoitza bere kasa, jabetu diren bankuko gizon zuri arloteari gehitu zaizkion bi gizon zuri arloteez. Haien haur aurpegi ilunek ez diete bide handirik eman beraiez zer pentsatzen duten jakiteko. Deus goxorik ez, segurik.
‎" Eusnob baboak...". Ez zekien beraiei zer arraio atera zitzaien gaztetan egindako gaitasun proban, baina ziur zen portzentajearen azpian ez zela guraso hitza agertu.
‎Materialaren biltzeko, hoberena zen hangoek berek zer zioten ikustera joatea. Dokumentazioaren pilatzea ustez baino errazago izan zen, geopolitika artikulu sendo, kazeta, ipuin eta kronika, badira Frantzian bizi diren kazetari distiratsu horiek, hoberenak ez errateko, ezker eta eskuineko Israelgo prentsa, dokumentalak, eta sustut literatura eder eta pasionagarri bat, belaunaldien arteko arrakala zabalarekin, ipuin eta eleberri...
2023
Berez zer aztertu nahi zenuen lantegian?
‎arreta emozioetan jartzen duen prebentzioa eta arreta arazoetan jartzen duen prebentzioa: 1 Arreta emozioetan jartzen duen prebentzio motak beldurra, haserrea eta antzeko sentimendu negatiboak kontrolatu eta askatu nahi izaten ditu; egoeraren eskaerei aurre egin ordez, egoerak berengan zer nolako eragina duen aztertzen saiatzen dira. Beren kezketan, pentsamenduetan, sentimenduetan eta aktibazio fisiologikoan jartzen dute arreta.
‎Tabakaleran egindako aurkezpen ekitaldian, antzezlearen bilakaera laburbiltzen duen ikus entzunezkoa proiektatu du festibalak, eta, une batean, Zinemaldia berentzat zer den azaltzen du bertan Bardemek: «Donostia, niretzat, opari bat da; hemen hainbeste alditan izan naiz...
‎Paziente askok erabakietan parte hartzen dute: tratamendua, beraientzat zer den garrantzitsua... Pazienteek gaixotasunaz duten pertzepzioa oso garrantzitsua da.
‎Bere aita BernadÃren alde. Martà el Tendre eta Martà el Coixen2 alde ez zuen otoitz egiten, berekin zer ikusirik ez zutelako. Etxeko emakumeen alde, gero.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
berez 15 (0,10)
berak 11 (0,07)
beraiei 5 (0,03)
berek 4 (0,03)
berekin 4 (0,03)
beren 4 (0,03)
beraiekin 3 (0,02)
beraiengandik 3 (0,02)
beraientzat 3 (0,02)
Beraiek 2 (0,01)
beraietaz 2 (0,01)
beraiez 2 (0,01)
berenez 2 (0,01)
Berek 1 (0,01)
Berez 1 (0,01)
berei 1 (0,01)
beren lekuan 1 (0,01)
berenaz 1 (0,01)
berengan 1 (0,01)
berentzat 1 (0,01)
beretako 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia