Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2004
‎Txantxangorri sasoi betean gaude beraz. Zer berritu eta mantendu, berez zer etor daitekeen hausnarrean.
2005
‎Gizaki bat osatzen duten ezaugarri guztiak dira garrantzitsuak, jakina, baina honek ez du esan nahi hauen artean sailkapen bat egiterik ez dagoenik edota egin behar ez denik. Alderantziz, pertsona bakoitzak bere humanizazio prozesuan bere bideari jarraitu behar baldin badio, honela ikusi dugu jada, jakin egin behar du bere baitan nor den eta berez zer den. Metodo konparatiboa, honela, beharrezko tresna bezala ageri da, bai funtsezko ezaugarri horiek identifikatzeko bai bakoitzari garapenerako erreferenteak eskaintzeko.
2007
‎Argudioaren prestakuntza lanetan, hizlariak honetaz edo hartaz zer uste duen garrantzitsua bada ere, zenbait kasutan erabakigarria izan daiteke jakitea entzuleak berez zer hartzen duen egiatzat, eta zer har lezakeen egiatzat hizlariarengandik. Zer demostratu nahiz argudiatu nahi den jakitea bezain beharrezkoa da hartzailearen ezaugarriak zeintzuk diren jakitea.
‎Lehen atala, hezkuntzaren antropologiaz: hezkuntza berez zer den galderari erantzutea aldez aurretiko zeregina da pedagogo ororentzat, eta, auzi horretan, berorrek ezinbestean jo behar du hezkuntzaren antropologia filosofikora eta hezkuntzaren antropologia kulturalera. Gizakiaren estudio pedagogiko filosofikoak, batetik, haren berezko" hezigarritasunaz" hitz egitera garamatza —hezkuntza gizakiaren beraren behar, posibilitate eta obligazio bat da—, baita hezkuntzaren izaera" teleologikoaz" ere —heztea helburu baten araberako jarduera bat da— Gizakiaren ikerketa pedagogiko kulturalak, bestetik, sozializaziorik gabeko pertsonalizaziorik ez dagoela esaten digu —banakoaren errealizazioa beti taldearen baitan ematen da— eta, bide batez, kultura ezberdinen araberako sozializazioez eta hezkuntzaren erlatibitateaz hitz egiten digu.
‎Horregatik, bada, beharrezkoa iruditzen zaigu, aurretik, hezkuntzaz eta hizkuntzaz orokorrean hausnartzea, eta, zentzu honetan, idazlan hau autore honek Humboldten teoria pedagogiko linguistikoari buruz argitaratutakoaren2 jarraipen bezala har daiteke. Ondoren bakarrik —hezkuntza berez zer den eta hizkuntzak berez ze interes pedagogiko duen aztertu eta gero— joko dugu euskal hezkuntzara, berori bere oinarrizko eta erreferentziazko elementuetan ulertzen ahaleginduz. Hau da, hain zuzen, Paideia eta hizkuntza:
‎Hezkuntza berez zer den galderaren haritik ulertu behar dugu aipatutako paideia greziar kontzeptua, zeina —aurrerago ikusi ahal izango dugun bezala— gure pedagogiaren oinarrian dagoen eta kultura edota humanitate bezala itzulia izan daitekeen. Kontua da hezkuntzak, zentzu" paidetiko" horretan, gizakia gizaki bezala ezaugarritzen duela eta, horrenbestez, fenomeno antropologiko propio bat osatzen duela:
‎Hezkuntza berez zer den eta hizkuntzak berez ze interes pedagogiko duen aztertu eta gero, eta orduan bakarrik, du gure aburuz zentzurik euskal hezkuntzara jotzea eta —gure asmoa izango den bezala— berorren oinarrizko hainbat auzi antropologiko linguistiko aztertzea. Guk, euskaldun bezala, ezin diogu hezkuntzari eta hizkuntzari buruzko teorizazio propio bati uko egin, zeinak agerian edo ezkutuan, beti, gure jarduera pedagogikoa baldintzatzen duen:
2009
‎Sexu ekintzaren planteamendu honek ez luke berez zertan autore haien ikerketen muga izanik. Baina, izan ere, hemen arazo nagusia da eredu fisiologiko hau (Masters eta Johnson-ena, Kaplan-en ekarpenekin osatua) baliatu dela sexu arazoentaxonomiak eratzeko.
2010
‎Eta sarritan isildu nahiago du hitz egin baino, beti zerbaiten beldurrez. Ez da harritzekoa, sarritan zurrumurru gehiegi zabaltzen baita hedabideetan, nola edo hala berez zer gertatu den jakin nahian.
2011
‎Eskritura Santuaren zati bat irakurri, galdera hau eginez: Bibliako testu honek berez zer dino. Bestela arrisku bat daukagu Bibliako testuak beti geure erara erabilteko.
2013
‎Bere irizpide estetikoak ere erdikotasun horren alde mintzo dira, Darcy jaunaren etxaldea bisitatzean erakusten digun bezala: «(...) erreka bat, berez zer edo zer bazena, hanpatu egiten zen eta handiagotu, baina artifizio arrastorik ezertan ere erakutsi gabe. Bere ertzak ez ziren ez zuzenak ez apainkeriaz hornituak.
‎Etxea haranaren beste aldean zegoen, eta errepidea haraino biribilkatzen zen malkartsu samar. Eraikin handi, dotore, harrizkoa zen, lurrak malda gora egiten zuen leku batean ondo ezarria, eta atzetik mendi bizkar garai eta basotsuek babestua; haren aurrean erreka bat, berez zer edo zer bazena, hanpatu egiten zen eta handiagotu, baina artifizio arrastorik ezertan ere erakutsi gabe. Bere ertzak ez ziren ez zuzenak ez apainkeriaz hornituak.
2015
‎6 Ariman gelditzen diren grazia eta ondorioak ere esan nahi nituzke, eta berez zer egin dezakeen, edota hain goi gradura iristeko berak parterik ote duen.
2017
berez zer nahi zuen berak...
‎Rol eta identitate (sozial eta politiko) zatikatuzkoa da, bistan denez, gaur egungo gizarte hipermodernoa, eta, hori hala izanik, ez da aski alderdi jakin batetik ona izatea saltzen zaigun produktua (ren marketina); guztian behar du erakargarri, berez zertan bat etorririk ez duten hainbat kontu itxuraz ondo ezkontzea barne. Aipatu dugun elementu mobilizatzaile kristalizatu horren indarrak liluratu behar gaitu, gainerakoei txikikeriatzat ez ikusi egiteko, kontraesanak, eta are gezur gordinak?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia