2004
|
|
Txantxangorri sasoi betean gaude beraz. Zer berritu eta mantendu,
|
berez
zer etor daitekeen hausnarrean.
|
2005
|
|
Gizaki bat osatzen duten ezaugarri guztiak dira garrantzitsuak, jakina, baina honek ez du esan nahi hauen artean sailkapen bat egiterik ez dagoenik edota egin behar ez denik. Alderantziz, pertsona bakoitzak bere humanizazio prozesuan bere bideari jarraitu behar baldin badio, honela ikusi dugu jada, jakin egin behar du bere baitan nor den eta
|
berez
zer den. Metodo konparatiboa, honela, beharrezko tresna bezala ageri da, bai funtsezko ezaugarri horiek identifikatzeko bai bakoitzari garapenerako erreferenteak eskaintzeko.
|
2007
|
|
Argudioaren prestakuntza lanetan, hizlariak honetaz edo hartaz zer uste duen garrantzitsua bada ere, zenbait kasutan erabakigarria izan daiteke jakitea entzuleak
|
berez
zer hartzen duen egiatzat, eta zer har lezakeen egiatzat hizlariarengandik. Zer demostratu nahiz argudiatu nahi den jakitea bezain beharrezkoa da hartzailearen ezaugarriak zeintzuk diren jakitea.
|
|
Lehen atala, hezkuntzaren antropologiaz: hezkuntza
|
berez
zer den galderari erantzutea aldez aurretiko zeregina da pedagogo ororentzat, eta, auzi horretan, berorrek ezinbestean jo behar du hezkuntzaren antropologia filosofikora eta hezkuntzaren antropologia kulturalera. Gizakiaren estudio pedagogiko filosofikoak, batetik, haren berezko" hezigarritasunaz" hitz egitera garamatza —hezkuntza gizakiaren beraren behar, posibilitate eta obligazio bat da—, baita hezkuntzaren izaera" teleologikoaz" ere —heztea helburu baten araberako jarduera bat da— Gizakiaren ikerketa pedagogiko kulturalak, bestetik, sozializaziorik gabeko pertsonalizaziorik ez dagoela esaten digu —banakoaren errealizazioa beti taldearen baitan ematen da— eta, bide batez, kultura ezberdinen araberako sozializazioez eta hezkuntzaren erlatibitateaz hitz egiten digu.
|
|
Horregatik, bada, beharrezkoa iruditzen zaigu, aurretik, hezkuntzaz eta hizkuntzaz orokorrean hausnartzea, eta, zentzu honetan, idazlan hau autore honek Humboldten teoria pedagogiko linguistikoari buruz argitaratutakoaren2 jarraipen bezala har daiteke. Ondoren bakarrik —hezkuntza
|
berez
zer den eta hizkuntzak berez ze interes pedagogiko duen aztertu eta gero— joko dugu euskal hezkuntzara, berori bere oinarrizko eta erreferentziazko elementuetan ulertzen ahaleginduz. Hau da, hain zuzen, Paideia eta hizkuntza:
|
|
Hezkuntza
|
berez
zer den galderaren haritik ulertu behar dugu aipatutako paideia greziar kontzeptua, zeina —aurrerago ikusi ahal izango dugun bezala— gure pedagogiaren oinarrian dagoen eta kultura edota humanitate bezala itzulia izan daitekeen. Kontua da hezkuntzak, zentzu" paidetiko" horretan, gizakia gizaki bezala ezaugarritzen duela eta, horrenbestez, fenomeno antropologiko propio bat osatzen duela:
|
|
Hezkuntza
|
berez
zer den eta hizkuntzak berez ze interes pedagogiko duen aztertu eta gero, eta orduan bakarrik, du gure aburuz zentzurik euskal hezkuntzara jotzea eta —gure asmoa izango den bezala— berorren oinarrizko hainbat auzi antropologiko linguistiko aztertzea. Guk, euskaldun bezala, ezin diogu hezkuntzari eta hizkuntzari buruzko teorizazio propio bati uko egin, zeinak agerian edo ezkutuan, beti, gure jarduera pedagogikoa baldintzatzen duen:
|
2009
|
|
Sexu ekintzaren planteamendu honek ez luke
|
berez
zertan autore haien ikerketen muga izanik. Baina, izan ere, hemen arazo nagusia da eredu fisiologiko hau (Masters eta Johnson-ena, Kaplan-en ekarpenekin osatua) baliatu dela sexu arazoentaxonomiak eratzeko.
|
2010
|
|
Eta sarritan isildu nahiago du hitz egin baino, beti zerbaiten beldurrez. Ez da harritzekoa, sarritan zurrumurru gehiegi zabaltzen baita hedabideetan, nola edo hala
|
berez
zer gertatu den jakin nahian.
|
2011
|
|
Eskritura Santuaren zati bat irakurri, galdera hau eginez: Bibliako testu honek
|
berez
zer dino. Bestela arrisku bat daukagu Bibliako testuak beti geure erara erabilteko.
|
2013
|
|
Bere irizpide estetikoak ere erdikotasun horren alde mintzo dira, Darcy jaunaren etxaldea bisitatzean erakusten digun bezala: «(...) erreka bat,
|
berez
zer edo zer bazena, hanpatu egiten zen eta handiagotu, baina artifizio arrastorik ezertan ere erakutsi gabe. Bere ertzak ez ziren ez zuzenak ez apainkeriaz hornituak.
|
|
Etxea haranaren beste aldean zegoen, eta errepidea haraino biribilkatzen zen malkartsu samar. Eraikin handi, dotore, harrizkoa zen, lurrak malda gora egiten zuen leku batean ondo ezarria, eta atzetik mendi bizkar garai eta basotsuek babestua; haren aurrean erreka bat,
|
berez
zer edo zer bazena, hanpatu egiten zen eta handiagotu, baina artifizio arrastorik ezertan ere erakutsi gabe. Bere ertzak ez ziren ez zuzenak ez apainkeriaz hornituak.
|
2015
|
|
6 Ariman gelditzen diren grazia eta ondorioak ere esan nahi nituzke, eta
|
berez
zer egin dezakeen, edota hain goi gradura iristeko berak parterik ote duen.
|
2017
|
|
|
berez
zer nahi zuen berak...
|
|
Rol eta identitate (sozial eta politiko) zatikatuzkoa da, bistan denez, gaur egungo gizarte hipermodernoa, eta, hori hala izanik, ez da aski alderdi jakin batetik ona izatea saltzen zaigun produktua (ren marketina); guztian behar du erakargarri,
|
berez
zertan bat etorririk ez duten hainbat kontu itxuraz ondo ezkontzea barne. Aipatu dugun elementu mobilizatzaile kristalizatu horren indarrak liluratu behar gaitu, gainerakoei txikikeriatzat ez ikusi egiteko, kontraesanak, eta are gezur gordinak?
|