Emaitzak: 5
2005 | ||
Izen berriez gain, 90eko hamarkadak bestelako berrikuntzak ekarri dizkigu. Euskal ipuin idazle berriek, lehenengo aldiz, | beren mundu literarioak sortzeko euskal literaturako erreferentziak izan dituzte, aurreko hamarkadetan garatutakoak. Ipuin laburrak edo mikrorrelatoak idazteko joera zabaldu da, eta horrek estrategia narratibo berriak erabiltzea eragin du: | |
2015 | ||
Horixe zen, hain justu, Atxaga eta Sarrionandiaren bidea. Atxagak | berak mundu errealera jaitsi nahi zuenean baserrira jaisten zela gaineratzen zuen Hernandez Abaituak, hura zelako bere hizkuntza literariorako leku natural bakarra: " Hondo kostunbristarik aproposena euskaraz mendia da, ekintza erreala nahiz irreala eraikitzeko zeren hango hizkera eta hango errealitatea ezkondurik daude oraindik". | |
2020 | ||
Erleei eta | beren munduari buruz ez da askorik idatzi euskaraz. Baina badugu obra berezi bat, Joaquín de Santa Bárbara karmeldar oinutsak idatzitako Guía de colmeneros o tratado práctico de las abejas lanaren gipuzkerazko itzulpena: | |
2021 | ||
Bere hitzetan, gela batera sartzerakoan bokazioa duen profesionala berehala antzematen da erakusten dituen jarrerengatik. Dioenez," berez, irakasleari gustatu litzaioke ikasleekin egotea eta | beraien mundua ezagutzea", eta beraz, hortik bere jarduna ardaztea, baina hori ez dela beti horrela gertatzen gaitzesten du, bere esanetan, irakaskuntzan diharduten irakasle guztien bokazioa ez baita irakasle izatearena izan, batez ere, BHn. | |
Bide berean hitz egiten du Perdomok (2005) ere, eta hizkuntzaren eta literaturaren arteko harremanaren bitartez egungo heziketa literarioak ikasleengan mezu literarioen ulermena nahiz gaitasun hartzaileak eta sortzaileak hobetzeko helburua duela zehazten du. Horrezaz aparte, ulermen eta adierazpen gaitasunez gain, irakurketarekiko interesa eta gustua sustatu nahi ditu, bai eta | beren mundua, pertsonalitatea zein irizpide interpretatiboak eraiki literatur lanen bidez (op.). Horretarako, ikasleek jaso behar dituzten ezagutzen funtsa aldatzea komeni dela proposatzen du Alonsok (2009), eta irakatsi beharreko edukiak ere bai, testuen corpusa aukeratzeko irizpideak egokituz. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
berak | 5 (0,03) |
Lehen forma
Argitaratzailea
Labayru | 5 (0,03) |
Konbinazioak (2 lema)
berak mundu | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
berak mundu erreal | 1 (0,01) |
berak mundu ez | 1 (0,01) |
berak mundu ezagutu | 1 (0,01) |
berak mundu literario | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |