Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2010
‎Zergatik ez utzi erantzuna berek pentsatzen eta arrazoitzeko gaitasuna erabiltzen? “Beren kabuz pentsatzen duten helduak nahi baditugu, haurrak beren kabuz pentsa dezaten hezi behar ditugu”. Horixe izan zen Matthew Lipman irakasle unibertsitario estatubatuarrak ezarri zuen helburua, 1969an Ipar Amerikako eskoletan aplikatzen zen proposamen pedagogikoa ez bezalakoa garatzen hasi zenean.
2015
‎Haurrak ondo hezten saiatzen zara, Ira baina hazi eta beren kabuz pentsatzen dute.
2020
‎Zer esan nahi ote du" posible" dela mundua aldatzea edo dena delako horrek? " Zuk uste duzu jendeak aske izan nahi duela", erantzun zion behin on Markosek, herriko parrokoak," baina jendeak", esan zuen apaizak Kasinoan, bere buruari atseginez entzunez," benetan nahi duena da norbaitek gidatzea, norbaitek agin  tzea, norbaitek beren ordez pentsatzea eta ez beren kabuz pentsatzea. Gainera –berean jarraitu zuen apaiz jaunak–, zu ez al zara konturatzen atzean Historia bat duzula, Leinu bat duzula –horrelaxe ahoskatu zuen, letra larriekin–, zure arbasoengandik datorkizun Tradizio bat duzula, zure Etxearen etorki Noblearen agiri batzuk dituzula.
‎–Pentsamenduaren lanbidea, alabatxo. Gizonek beren kabuz pentsatzen badute, nahi duten guztia lortuko dute. Gizonek pentsatzen ikasten badute, mundu berri bat sortuko dute.
2021
‎40 Freire-ren" heziketa problematizatzailea" pentsamendu kritikoan oinarritzen du Verdeja k (2015: 32), arestian adierazitakoaren haritik, elementu eraldatzaile eta emantzipatzaile gisa: " Hezkuntza problematizatzaileak, azken batean, munduaren erronka eskatzen du hori gauzatzeko, eta, beraz, ikasleei beren kabuz pentsatzen eta inguruko bizitzaren eta egoeren aurrean jarrera aktiboa hartzen lagunduko dien eta motibatuko dituen hezkuntza behar du; horrela, gizartean eta inguruko gizarte arazoetan parte hartze aktiboa izango dute, arazo horiek modu kritikoan aztertuz eta horiek aldatzeko gizartean jarrera hartuz".
‎Lipman aipatu dudala baliatuz, esan beharra dago izpiritu kritikoa ez dela Bigarren Hezkuntzako ikasleei murriztu behar, umeen buruetan ere baitu bere lekua. Mathew Lipmanek aldarrikatu bezala, helduek beren kabuz pentsatzea nahi baldin badugu, irakatsi diegu umeei ere beren kabuz pentsatzen; bestela esanda, erritua aldatu behar da hasieratik, helburu berriari egokitzeko. Ideia horri jarraiki, 1969 urtean Philosophy for kids programa sortu zuen, gaur egun 50 herrialde baino gehiagotara hedatu den egitasmoa, zeinak filosofia eraman duen Haur eta Lehen Hezkuntzetara.
‎Lipman aipatu dudala baliatuz, esan beharra dago izpiritu kritikoa ez dela Bigarren Hezkuntzako ikasleei murriztu behar, umeen buruetan ere baitu bere lekua. Mathew Lipmanek aldarrikatu bezala, helduek beren kabuz pentsatzea nahi baldin badugu, irakatsi diegu umeei ere beren kabuz pentsatzen; bestela esanda, erritua aldatu behar da hasieratik, helburu berriari egokitzeko. Ideia horri jarraiki, 1969 urtean Philosophy for kids programa sortu zuen, gaur egun 50 herrialde baino gehiagotara hedatu den egitasmoa, zeinak filosofia eraman duen Haur eta Lehen Hezkuntzetara.
‎Russellek modu honetara birformulatzen du galdera maltzurra: ume eta nerabeen buruak erabilgarritasun praktikoa duten ezagutzekin bete behar ditugu, edo beraien kabuz pentsatzeko tresnak eskaini. Paradigma berriak argi dauka, edukiak eta ezagutzen transmisioa nabarmen murriztearekin batera, konpetentziak jarri dituelako lehen lerroan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia