2010
|
|
Zergatik ez utzi erantzuna berek pentsatzen eta arrazoitzeko gaitasuna erabiltzen? “Beren kabuz pentsatzen duten helduak nahi baditugu, haurrak
|
beren
kabuz pentsa dezaten hezi behar ditugu”. Horixe izan zen Matthew Lipman irakasle unibertsitario estatubatuarrak ezarri zuen helburua, 1969an Ipar Amerikako eskoletan aplikatzen zen proposamen pedagogikoa ez bezalakoa garatzen hasi zenean.
|
2015
|
|
Haurrak ondo hezten saiatzen zara, Ira baina hazi eta
|
beren
kabuz pentsatzen dute.
|
2020
|
|
Zer esan nahi ote du" posible" dela mundua aldatzea edo dena delako horrek? " Zuk uste duzu jendeak aske izan nahi duela", erantzun zion behin on Markosek, herriko parrokoak," baina jendeak", esan zuen apaizak Kasinoan, bere buruari atseginez entzunez," benetan nahi duena da norbaitek gidatzea, norbaitek agin  tzea, norbaitek beren ordez pentsatzea eta ez
|
beren
kabuz pentsatzea. Gainera âberean jarraitu zuen apaiz jaunakâ, zu ez al zara konturatzen atzean Historia bat duzula, Leinu bat duzula âhorrelaxe ahoskatu zuen, letra larriekinâ, zure arbasoengandik datorkizun Tradizio bat duzula, zure Etxearen etorki Noblearen agiri batzuk dituzula.
|
|
–Pentsamenduaren lanbidea, alabatxo. Gizonek
|
beren
kabuz pentsatzen badute, nahi duten guztia lortuko dute. Gizonek pentsatzen ikasten badute, mundu berri bat sortuko dute.
|
2021
|
|
40 Freire-ren" heziketa problematizatzailea" pentsamendu kritikoan oinarritzen du Verdeja k (2015: 32), arestian adierazitakoaren haritik, elementu eraldatzaile eta emantzipatzaile gisa: " Hezkuntza problematizatzaileak, azken batean, munduaren erronka eskatzen du hori gauzatzeko, eta, beraz, ikasleei
|
beren
kabuz pentsatzen eta inguruko bizitzaren eta egoeren aurrean jarrera aktiboa hartzen lagunduko dien eta motibatuko dituen hezkuntza behar du; horrela, gizartean eta inguruko gizarte arazoetan parte hartze aktiboa izango dute, arazo horiek modu kritikoan aztertuz eta horiek aldatzeko gizartean jarrera hartuz".
|
|
Lipman aipatu dudala baliatuz, esan beharra dago izpiritu kritikoa ez dela Bigarren Hezkuntzako ikasleei murriztu behar, umeen buruetan ere baitu bere lekua. Mathew Lipmanek aldarrikatu bezala, helduek
|
beren
kabuz pentsatzea nahi baldin badugu, irakatsi diegu umeei ere beren kabuz pentsatzen; bestela esanda, erritua aldatu behar da hasieratik, helburu berriari egokitzeko. Ideia horri jarraiki, 1969 urtean Philosophy for kids programa sortu zuen, gaur egun 50 herrialde baino gehiagotara hedatu den egitasmoa, zeinak filosofia eraman duen Haur eta Lehen Hezkuntzetara.
|
|
Lipman aipatu dudala baliatuz, esan beharra dago izpiritu kritikoa ez dela Bigarren Hezkuntzako ikasleei murriztu behar, umeen buruetan ere baitu bere lekua. Mathew Lipmanek aldarrikatu bezala, helduek beren kabuz pentsatzea nahi baldin badugu, irakatsi diegu umeei ere
|
beren
kabuz pentsatzen; bestela esanda, erritua aldatu behar da hasieratik, helburu berriari egokitzeko. Ideia horri jarraiki, 1969 urtean Philosophy for kids programa sortu zuen, gaur egun 50 herrialde baino gehiagotara hedatu den egitasmoa, zeinak filosofia eraman duen Haur eta Lehen Hezkuntzetara.
|
|
Russellek modu honetara birformulatzen du galdera maltzurra: ume eta nerabeen buruak erabilgarritasun praktikoa duten ezagutzekin bete behar ditugu, edo
|
beraien
kabuz pentsatzeko tresnak eskaini. Paradigma berriak argi dauka, edukiak eta ezagutzen transmisioa nabarmen murriztearekin batera, konpetentziak jarri dituelako lehen lerroan.
|