Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7

2009
‎Germaniar unibertsitate eta enpresek beren hizkuntza gaitasuna egiaztatzeko eskatzen diete atzerriko izangaiei.
2010
‎Ezinbestekoa da pertsonek zenbait hizkuntza jakitea, Europako bateratasuna eta mugikortasuna gauza daitezen. Hori horrela, testuinguru horretan, Kataluniako Gobernuak hainbat gomendio egin dizkie goi mailako hezkuntzako erakundeei; helburua da goi mailako ikasketak egiten ari diren ikasleek beren hizkuntza gaitasuna hobetzea atzerriko hizkuntza batean (ingelesa), eta unibertsitateko administrariek katalanaren erabilera sustatzea goi mailako hezkuntzan.
‎Ingelesezko historia edo frantsesezko ingurunearen ezagutza ikasteak, besteak beste, testuinguru naturalagoa eskaintzen die ikasleei beren hizkuntza gaitasunak garatzeko. Hori da atzerriko eduki eta hizkuntzen ikaskuntza integratua (AICLE) izeneko ereduaren arrakastaren gakoa.
‎Michael eta Jaime inoiz ikusi ez diren bi hizkuntza irakasle dira, baina biek proiektu bera dute. Teknologia berriei esker, bi irakasle horiek atzerriko hizkuntza on line ikasteko programa bat egin ahal izan dute, ikasleek esperientziak, ideiak eta ezagutzak truka ditzaten, beren hizkuntza gaitasunak atzerriko hizkuntza batean hobetzeko. Nola aurkitu dira?
2019
‎Hurrengo belaunaldien eskuetan jarri behar dugu ondare hori: etxetik eta lagunartetik euskaldun direnei beren hizkuntza gaitasuna osatzeko eta aberasteko bidea emango diegu horrela, eta etxetik ez dakitenei euskaldun askoren esparrura erakartzeko aukera eskainiko. Belaunaldi berri horiei dagokie, eskuratu dieguna osatu, hobetu eta hurrengoei transmititzea.
‎Ez da zaila asmatzea, beraz, zein zen beren hizkuntza gaitasuna: edozein kenketetan bezalaxe, hizkuntza osoari kentzen badiogu orain arte baztertu duguna, geratzen dena izanen da gizaldi horren hizkuntza oinarria.
2021
‎Galdetegi hauetan, gorago esan bezala, euskararekiko jarrera, erabilera eta gaitasunei buruz galdetu zaie. Hain zuzen ere, galdera batzuetan espedizio aurreko beraien hizkuntza gaitasun, erabilera eta jarrerei buruz galdetu zaie, beste batzuetan espedizioan daukatenari buruz, beste batzuetan espedizio osteko hilabeteetan dutenetan eta, azkenik, kasu batzuetan, beraien euskara gaitasunak, erabilerak eta jarrerek eduki duten bilakaerari buruz galdetu zaie. Hau da, esaterako, 1, 8 nahiz 26 grafikoetan ikus dezakeguna.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia