Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 5

2004
‎–Hizkuntzaren fenomenoa ezin daiteke ulertu hizkuntza horren funtsapena den giza taldearen partaidetzarik gabe eta, beraz, giza taldeen arteko negozio guztietan bezala, harreman linguistikoa botere egitura batean ulertu behar da. Hizkuntza baten egoera linguistikoa beste gainerako hizkuntzen presioaren emaitza da eta, honekin batera, hiztunek beren hizkuntzari eusteko erakutsi duten indarraren isla. Boterearen teoriarekin egiten dugu topo, beraz, hizkuntzaren fenomenoa aztertzen hasten garenean, politikaren erdigunearekin, hain zuzen ere.
2010
‎Kapitulo hartan genioenez, Europara iritsi ziren hizkuntza indoeuroparreko lehen biztanleak, Europako lehenbiziko nekazari abeltzainak izan ziren, eta antzinako hizkuntza indoeuroparren hedapena nekazaritza abeltzaintzak Europan barrena izan zuen hedapen mailakatu baina iraunkorraren ondorioa izan zela genioen. Bizirik iraun zuten hizkuntza ez indoeuroparra hitz egiten zen guneek nekazaritza abelzaintza iritsi aurretik Europan bizi ziren herrien hizkuntza izango zuten jatorria, herri haiek nekazaritza abelzaintzan oinarritutako ekonomia bereganatu zuten arren beren hizkuntzari eutsi baitzioten. Etruriera eta iberiera (eta beharbada piktera ere), garai klasikoetaraino iraun zuten talde haien ondorengoak izango ziren, eta euskara gure garairaino iraun duen ondorengoa".
2019
‎Erizek berak behin baino gehiagotan aipatu izan duen bezala, bibliografia soziolinguistikoa hizkuntzen galerari, azken hiztunei eta atzerakadari buruzko liburuz mukuru beteta dago. Askoz urriagoak dira, ordea, hizkuntzen biziraupenari edo hizkuntza komunitateek beren hizkuntzei eusteko egin dituzten ahaleginei erreparatu dieten ikerketak eta argitalpenak. Esango nuke, hala ere, ugaltzen ari direla hizkuntzen biziberritze prozesuei buruzko argitalpenak, munduan zehar pizten eta indartzen ari diren mugimendu ugarien eta berauek dakartzaten ikuspegi aldaketaren ondorioz.
2021
‎Egoera hori anai arreben arteko komunikazioan gertatzen da batez ere; gurasoekin, berriz, jatorriko hizkuntzan komunikatzen saiatzen dira. [...] lehenik ere ikusten dugu gurasoentzat garrantzitsua dela seme alabek beren hizkuntzari eustea" (Shershneva eta Fernández Aragón 2017, 764). Hala jarri nahi izan da fokua ikerketa honetan ere, jakiteko ea gurasoek zein jarrera duten euren hizkuntzekiko.
2022
‎Halaber: eskarmentuz dakigu zu eta ni bizi garen lurraldeko hizkuntza hegemonikoek ez dutela diziplinaren eta legeen beharrik beren hizkuntzei eusteko, eskarmentuz dakigu majo erreibindikatzen dituztela beren eskubide zilegiak eta bi, eta lotsagabe baliatzen dituztela mendeetako prebenda eta petxa ustez justiziazkoak ere. Hala ere, gu salatzen gaituzte hizkuntzarekin politika egiteaz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia