Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7

2006
‎AGHNaduten haurren laurden batek baino gehiagok zailtasunak ditu hizkuntzaren arloan.AGHNa eta hizkuntza arazoak dituztenek adimen koefiziente baxuagoa, entzumenmemoria txarragoa eta antolamendu semantiko okerragoa agertu dituzte (Cohen, Davine, Horodezky, Lipsett eta Issacson, 1992). Era berean, solasaldietan arretarikezin izaten dute jarri, barne hizkuntza erregulatzeko eta gaiaren koherentzia mantentzeko arazoak dituzte, komunikaziorako abilezia eskasa dute eta hartzailearengana beren hizkuntza egokitzeko zailtasunak dituzte.
2013
‎Hala ere, Stenström, Andersen eta Hasund ek (2002) esaten dute gazteek beren hizkuntza egokitu egiten dutela ingurune sozialera, eta ez dutela modu berean hitz egiten toki batean eta bestean. Horrela, ez dutela hizkuntza bera erabiltzen lagun bati txiste bat kontatzeko, ikasgelan irakaslearen galderari erantzuteko edo gurasoekin etxekolanei buruz hitz egiteko.
‎Medikuntza sistematikoki jorratzen eta anatomia arloko berariazko hiztegia eraikitzen lehendabizi jardun zutenak antzinako greziarrak izan ziren. Erromatarrek ekin zioten beranduago, sarritan aurrez greziarrek sortutako izenak berenganatuz eta behar bezala beren hizkuntzara egokituz eta moldatuz. Gaur ere, anatomia arloko termino askok grezierako eta latineko baliokideak dituzte.
2014
‎Hizkuntza ikasteko zailtasunak dituzten gazteen% 30 inguruk AGNHa dute. AGNHa eta hizkuntza arazoak zituztenek adimen koefiziente baxuagoa, entzumen memoria txarragoa eta antolamendu semantiko okerragoa agertu dituzte (Cohen, Davine, Horodezky, Lipsett eta Issacson, 1992); era berean, solasaldietan arretarik ezin dute jarri, barne hizkuntza erregulatzeko eta gaiaren koherentzia mantentzeko arazoak dituzte, komunikaziorako abilezia eskasa dute, hartzailearen arabera beren hizkuntza egokitzeko zailtasunak dituzte.
‎komikiak, jarduera fitxak, marrazki bideoak, lehiaketak eta elkarrizketak. «Haur eta gurasoek proiektuari buruzko informazioa jasotzen dute Javier Marsa, baina, haurren kasuan, informazio hori beren hizkuntzara egokituta dago, eta jarduteko, idazteko, pentsatzeko eta hausnartzeko eskatzen du, baita mundua nola funtzionatzen duen eta hobetu ote dezaketen ere. . Material guztiak postaz bidaltzen dira eta proiektuaren web orria. Adrinatzearen kostua 16 eurokoa da hilean.
2019
‎Nik Joachim du Bellay() frantsesaren liburu oin oharrez ongi jantzi batean jakin dut Nouveau venu qui cherches Rome en Rome poema Vitalisen bertsio bat dela, eta Mikolaj S, p Szarzy, ski() poloniarrak, Edmund Spenser() ingelesak eta Francisco de Quevedo() espainiarrak ere beraien hizkuntzetara egokitu zutela, eta XX. mendean Ezra Poundek, Pessoak, J. V. Cunninghamek eta Joseph Brodskyk ere bertsionatu zutela.
2021
‎Merkataritzaren eta bidaien bitartez, haien kultura eta idazkera alfabetikoa iparraldera ailegatu ziren. Greziar alfabetoa ikasi eta beren hizkuntzara egokitu zuten iparraldeko lehen italiarrak etruriarrak izan ziren —haiek ziren nagusi penintsularen erdialdean K.a. VII. mendetik IV.era bitarte— Haien hegoaldeko bizilagunek, erromatarrek —ez zuten maite aitortzea, baina hamarkadatan Etruriako dinastia baten menpe egon ziren—, jakin gosez eta irrikaz onartu zuten berrikuntza zoragarri hura, eta, aldi berean, idazk... Nire haurtzaroko alfabetoa, oraintxe berean ordenagailuko teklatuko ilara ilunetatik niri beha dagoena, feniziarrek beren ontzietan sartu zituzten letra alderraien konstelazio bat da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia