Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2012
‎Alderdi motorrari dagokionez, jarduera erreflexuak alde batera uzten hasi eta jarreren, ibileren, atzipenaren, begiradaren eta beste zenbait ezaugarriren kontrola handitu egiten da, pixkanaka. Haurrak beren gorputza ezagutzen hasten dira, eta horixe da, hain zuzen, beren burua ezagutu aurreko urratsa. Garai horretan hasten dira, halaber, jasotzen dituzten zentzumenezko estimuluak bereizten:
‎Jolasa da haurtzaroko jarduera nagusia. Jolasaren bidez, haurrek beren gorputza ezagutzen dute, beren nortasuna garatzen eta beren ingurune fisikoa ikertzen eta deskubritzen. Halaber, jolasaren bidez, ingurune fisikora egokitzen dira eta, horrekin batera, eraldatu egiten dute.
2013
‎Lehendabizikoa iragan azaroan egin zuten, Emakumeen kontrako Indarkeriaren Aurkako Egunean. Tailer hark izan zuen harrera ona, eta jendearen balantze baikorra ikusita, bigarrengoz egitea erabaki dute.
 Kontzientzia lana eta emakumeek beren gorputza ezagutzea da egitasmo honen helburua. Eta bide batez, emakumeak elkartu eta euren artean konplizitatea sortzeko aukera eman nahi dute.
Tentsioak askatzen, erlaxatzen eta energiaz betetzen ikasteko ariketa aunitz proposatuko dituzte bi psikologoek larunbat goizeko saioan.
2014
‎Garrantzitsua da aipatutako autoezagutzaren ideia, urteetan zehar emakumeekjabekuntza ariketa horretaz baliatu behar izan baitute beren gorputza ezagutzeko, edo «esaten den horretatik» haratago emakumeen gorputzen inguruko diskurtso batsortzeko. Our bodies, ourselves izeneko proiektua gogora daiteke, non 1970 urtetik, autoezagutzaren bitartez emakumeek beren gorputzez ikasten, zabaltzen eta daramaten, osasun ikuspegi batetik, jendarte eta medikuntza hegemonikoakhitz egiten ez duen horretaz.
2015
‎8 Imitazioa Imitazioa haurtxoen ikaskuntzaren oinarrietako bat da. Orain dela gutxi egindako azterlan baten arabera, haurrek helduen keinuak eta mugimenduak ugaltzen dituzte, beste pertsonek mugitzen dituzten zatiak beren gorputzean ezagut ditzakete eta. Eta hori gertatzen da, batez ere, helduekin, haurtxoak lotura handiagoa baitu:
2018
‎Aurten, Mugerreko ama eskolako haurrek parte hartu dute proiektu famatu batean: beren gorputza ezagutu. Lehenik, buraso profesional baten esperientzia baliatuz aukera ukan dute eskolan" yoga" ren egiteko.
2023
‎“Sexu eta hileroko hezkuntzako nire tailerretara joaten diren neska eta nerabe asko ez daude prestatuta tanpoiak eta hileroko kopak erabiltzeko. Beren gorputza ezagutu behar dute (genitalak eta bagina), eta denbora eta konfiantza behar dute zikloaren egun bakoitzerako behar den gailua erabakitzeko”, aitortu du Mónica Mallafrék, uroginekologian espezializatutako fisioterapeutak eta Dexeus Mujer filmeko sexu eta hilero hezkuntzako begiraleak. Horregatik, espezialistak dioenez, kolektibo horrentzat, bereziki eta “bere genitalak ezagutzen ez dituztenentzat eta/ edo bere bagina barruan gailurik sartzeko prestatuta ez daudenentzat, adina kontuan hartu gabe”, hilekoarekin bainatzeko aukerarik egokiena horretarako propio botatako azken produktua erabiltzea da:
‎Hilerokoaren zikloa eta beren gorputzak ezagutzeko asteburu gorria egingo dute Urduñako hainbat neskatok
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia