2003
|
|
Gaztela eta Leongo Juntak “Kontsumitzailearen Oinarrizko Gidaliburua” aurkeztu du gaur, kontsumitzaileek
|
beren
eskubideak ezagut ditzaten eta, hartara, Espainiako herritarren %70 inguruk ez dakiela horren inguruan dituzten eskubideak. Guztira, 2.000 ale argitaratu dira, eta udaletan, kontsumitzaileen elkarteetan eta beste erakunde batzuetan banatuko dira.
|
2004
|
|
Zuzendaritza Kontseiluan, Gobernuaren ordezkariez gain, kontsumitzaileen antolakundeetako, toki administrazioko, enpresaburuetako eta merkataritza ganberetako kideak eta sindikatuak ere egongo dira. Agentziaren eginkizun garrantzitsuenen artean, kontsumitzaileak defendatzeko eta babesteko politikak zehaztu, planifikatu eta gauzatu ditu, bai eta merkatuaren diziplina eta prestakuntza eta hezkuntza kontrolatu ere, kontsumitzaileek
|
beren
eskubideak ezagut ditzaten. Ildo beretik, Agentziak kontsumoaren arloko gatazkak konpontzeko bitartekaritza eta arbitrajea sustatuko ditu, eta kontsumoaren arloan diharduten administrazio publiko guztiekin eta Europako erakundeekin lankidetzan eta lankidetzan aritzea aurreikusten da.
|
2006
|
|
Ekimenaren helburua da hainbat komunitatetako emakume landatarrek
|
beren
eskubideak ezagutu eta defendatzea.
|
2007
|
|
Bistan da: jendeek
|
beren
eskubideak ezagutuz geroz, Herriko Etxerat zoatzin galdezka; eta Herriko jaun horiek kexu.588
|
2011
|
|
Batzuetan, emakumeak ikasle izatetik irakasle izatera pasatzen dira, behar diren ezagutzak eskuratu ondoren. Emakumeek autoestimua hobetzen dute, lanpostu hobeak lortzen dituzte,
|
beren
eskubideak ezagutzen dituzte eta beren komunitateetan parte hartzen dute. Adibidez, Mónica Joj, Maya Kiché emakume indigena, Intereden programan parte hartzen ari da.
|
|
“Emakume gisa baloratzen hasi ziren, ekonomikoki lanpostu hobeekin gainditzen eta beren negozioak administratzen”, azaldu du Joj ek. Irakurtzen eta idazten ikasi ondoren, emakumeek autoestimua hobetzen dute,
|
beren
eskubideak ezagutzen dituzte, konfiantza dute haiengan eta “harreman aberasgarriak ezartzen dituzte beraientzat eta beren komunitateentzat”. Haien ezagutzak oinarrizkotzat jo daitezke, baina funtsezkoak dira, eta batzuei aukera eman diete Garapen Kontseiluetan eta hainbat batzordetan parte hartzeko.
|
2012
|
|
Hezkuntza jasotzeko aukerarik ez izateak, ikasteko aukerarik ez izateak edo ikasten jarraitzeko aukerarik ez izateak, aurrera egitea eragozten du eta pobrezia aktiboaren zirkuluari eusten dio. Hezkuntza ezinbestekoa da etorkizun oparo baterako, kalitatezko enplegua lortzeko, emakumeek
|
beren
eskubideak ezagutu eta beren erabakiak har ditzaten, edo haurrek beren gisa jardun dezaten, familiak mantentzeko lanik egin gabe. Emakumeak eta neskak, hezkuntzarik ez izateak gehien eragiten dienak Irudia:
|
2014
|
|
Autoestimua hobetzea eta ahalduntzea bultzatzea Irudia: Esku Batuak Antzerkia oso baliagarria da emakumeek
|
beren
eskubideak ezagutu, elkartu eta defendatu ditzaten. Helburu komun batekin lotzen ditu, autoestimua indartzen du eta proposatzen dena lor dezaketela jakiteko behar den indarra injektatzen ditu.
|
2018
|
|
Gaitz da jakitea zein izanen diren hispaniar penintsularen itxura aldatzen ahal duten nahasmenduak... Zer nahi gisaz, euskaldunek
|
beren
eskubidea ezagutzen dute eta jakinen dute betearazten. Ez da hala, lagunak?
|
2022
|
|
Zaila da, gazte anitz gizartetik kanpo gelditzen baitira, baztertuak. Ordura arte ez zuten haiek kudeatzen beren banku kontua, orduan ez dakite nola egin, ez dakite zein elkarterengana jo laguntza lortzeko, ez dituzte
|
beren
eskubideak ezagutzen... Ez da batere erraza.
|