Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2000
‎Emaitza hau are interesgarriagoa da, komuntasun sentimenduak, bereziki eskualdeko errealitate kultural biziei dagokienean?, askotan, hedapen eremu zabaleko egunkari diseinatzaileei arazoak sortzen dizkiela, aintzat harturik16 Jakina, zeren zeintzuk dira egunero Sud Ouest irakurtzen duten euskaldun, bordeles eta biarnesek dituzten arlo komunak? Beren buruaren irudi bat, nahizeta zehaztugabea eta txikia izan, itxuratu ahal izateko, bertoko informazioa emateabehar beharrezkoa da.
2011
‎Beren etorkizunaren jabe izan nahi dute eta ahultasunaren seinaletzat dute mendetasuna, horrek besteez fidatzea eskatzen baitu. Autodeterminatzen ohituak daude eta fantasiaren bidez beren buruaren irudi indartsua irudikatzen dute. Beren buruaren irudi puztu hori ez dute errealitatean oinarrituta egiaztatzen, mendean hartuko dituzten harremanetatik ihes egin eta fantasian babesten baitira.
‎Autodeterminatzen ohituak daude eta fantasiaren bidez beren buruaren irudi indartsua irudikatzen dute. Beren buruaren irudi puztu hori ez dute errealitatean oinarrituta egiaztatzen, mendean hartuko dituzten harremanetatik ihes egin eta fantasian babesten baitira. Bakartu egiten dira eta ez dituzte besteen ikuspegi eta jarrerak partekatzen.
‎Haur horiek ez dute lankidetzan jarduten ikasi eta ardurarik ez dute bereganatu. Beren buruaren irudi puztua mantentzen dute, fantasiari esker.
Beren buruaren irudi jasoa agertzen dute, energikoak dira eta motibatuak daude; ingurukoek baztertzen dituztenean, barnetik ateratzen dute indarra.
‎Arrakasta lortzen saiatu ordez, beren irudia hobetzen saiatzen dira. Esku hartze terapeutikoak perfekzioa baztertzera, beren buruaren irudi errealistago bat edukitzera eta helburuak lortzeko autodiziplina erabiltzera eraman behar ditu. Besteen atzeraelikadurari ihes egin ordez, aurrera egiteko bitarteko moduan atzeraelikadura hori erabiltzen irakatsi behar zaie.
‎Haurra hazten doan heinean, elkarreragin sozialeko eskemak barneratzen eta barneko lan ereduak (internal working models) eratzen joaten da. Haurtzaro erdirako barneratua dute mendeko haurrek beren buruaren irudi ahul eta eraginkortasunik gabea eta boteretsuagoak diren beste pertsonen babesaren beharra (Bornstein, 1996). Afektu aldetik ziurtasunik gabe eta hersturatuak ageri dira eta sostengu bila jotzen dute berehala.
‎Beren buruak gutxiesten dituzte eta boteretsuak diren pertsonen irudiak barneratzen dituzte. Irudi horiek barneratzean, beren buruaren irudi ahula eta bestearen irudi indartsua fusionatzen dira beren baitan. Bestearen boterea, autoestimua eta trebetasunak maileguan hartzen dituzte eta besteen jomugen zerbitzura jartzen dute beren borondatea.
‎– Beren buruaren irudi aldakorra dute. Pentsamendu aldakorrak eta kontraesankorrak dituzte beren buruaz eta inguruneaz.
‎Beren itxura espektakularraren azpian beren buruaren irudi debaluatua dute sarritan histrionikoek. Beren buruaren irudi kaxkarra badute ere, besteen aurrean itxura erakargarria agertzen saiatzen dira, beren burua iruzurtzeko, besteak iruzurtzeko baino gehiago.
‎Beren itxura espektakularraren azpian beren buruaren irudi debaluatua dute sarritan histrionikoek. Beren buruaren irudi kaxkarra badute ere, besteen aurrean itxura erakargarria agertzen saiatzen dira, beren burua iruzurtzeko, besteak iruzurtzeko baino gehiago. Erakargarriak sentitu nahi dute, besteen arreta erakarriz; ziurtasuna bilatzen dute, bestearen begirada liluratuan islatuz.
‎Hasteko, nahaste nartzisista duten pertsonen bereizgarriak deskribatuko ditugu. Arrakastaren eta ospearen fantasia handiak dituzte eta beren buruaren irudi perfektuaren kontra doan informazioa distortsionatzeko edo ukatzeko estrategiak erabiliko dituzte. Nartzisistei iruditzen zaie beren trebetasun eta kualitate bereziengatik direla miretsiak eta onartuak, eta baztertuak izango direla bereizgarri normalak agertzen dituzt enean.
2014
‎Hiperaktiboen portaera desinhibituak besteen bazterketa eragiten du, eta harreman sozialak zaildu egiten ditu. Lagunartean bakartuak gelditzen dira, eta horrek beren buruaz irudi negatiboa edukitzera eramaten ditu.
‎Ikusmenekoak: irudi oso handiak (haluzinazio gullivertarrak) edo oso txikiak (haluzinazio liliputiarrak) ikusten dituzte; beren burua ispiluan islatuta bezala ikusten dute (autoskopia); ispiluan islatutako beren buruaren irudia ez dute ikusten (autoskopia negatiboa).
‎Baina sendatzeko dozena erdi bat urte behar izaten dira, eta berrizkaturak sarri gertatzen dira. Paziente horiek beren buruaren irudi distortsionatua izaten dute, eta hura aldatzea zaila izaten da. Anorexia batzuetan larriagotu egiten da, eta sarritan hilgarria da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia