2000
|
|
1) Ezagutzaren ikusmolde holista. Ezagutza, batez ere, elkarloturik dauden judizioen sistema da, non kontzeptuek sistemaren baitan
|
beraien
artean dituzten erlazioei esker lortzen duten beren esanahia111 Ezagutzak kontzeptua behar du, eta bitartekaririk gabe sentimenetan emandakoaren esperientziatik (acquaintance, ‘ezagutza zuzena’) desberdintzen da. Schlicken ustez, ‘emandakoaren’ aurrean jartzen garenean ez dugu ezagutzarik lortzen; honek, ezagutza izan dadin, kontzeptuaren baitan edo, zehatzago, emandakoa transzenditzen duen esanahia daukaten funtzio kontzeptualen baitan erori behar du.
|
2006
|
|
Hori dela eta, Rennes-ko eta Montpellier-eko unibertsitateko ikerlariek goriletan gertatutako heriotza kopuru handiaren zergatia aztertu dute eta ondorio nagusia honakoa izan da: gorilek
|
beraien
artean duten soziabilitateak zerikusi handia izan du.
|
|
Egoera horren baitan kokatu behar da alderditan bildu ziren leinuen jarduera; alderdi horiek modu jakin batera kokatuta zeuden geografiaren aldetik eta elkarren kontrako interes ekonomikoak bide zituzten, baina, aldi berean, elkarri aurre egiteko gauza ziren, bai alderdi berean eta bai leinu berean ere, dela eliza baten zaindaritza eskubideagatik, burdinola batengatik, nekazarien errentagatik, udaleko ofizioengatik, etab56 J. A. García de Cortázarrek hiru gatazka mota bereiztu zituen: lehenik eta behin, nekazarien eta nobleen arteko gatazka, nobleek nekazariei eskatzen zitzaizkien zergak areagotu zituztelako XIV. mendeko beheraldiaren aurrean; bigarrenik, nobleen eta hiribildu edo hirietako biztanleen arteko gatazka; eta, azkenik, nekazaritza giroko nobleek
|
beraien
artean zuten gatazka. Era berean, ezin dugu ahaztu gatazka horiei loturik, liskar gehiago garatu egin zirela.
|
|
Baina, argi utzi behar da, Bandoen Gerratea esaterakoan, testuinguru horretan gertatutako gizarte gatazka guztiei buruz ari garela: nekazarien eta nobleen arteko gatazkak, nobleen eta hiribilduetako biztanleen arteko gatazkak, nobleek
|
beraien
artean zituzten gatazkak, etab. Testuinguru honetan, bi autore nagusiren lanak aztertuko ditugu: Alonso de Palenciaren kronika eta Lope Garcia de Salazarren Bienandanzas e Fortunas.
|
2009
|
|
Haizea Barcenillas eta Edu Hurtado dira proiektuaren koordinatzaileak. 80ko hamarkadan jaiotako hamahiru artista aukeratu zituzten
|
beraien
artean zituzten antzekotasunak topatu eta aztertzeko. Hamarkadako urte bakoitzeko artista bana hartu zuten gutxienez, hamarkada bere osotasunean jasotze aldera.
|
2010
|
|
Beraz, errepublikanoentzat eta nazioarteko brigadistentzat eratu zituztenkontzentrazio zelaiak, laster oso, erabili zituzten III Errepublika frantziarrak etageroxeago Vichyko agintariek «indesirable» zitaltzat jotzen zituzten guztiakbarneratzeko.
|
Beraien
artean genituen: juduak, Italia faxistatik edo Alemanianazitik alde egindakoak, 1939az geroztik, legetik kanpo jarritako komunistak, baita hor irauten zuten Espainiako erbesteratuak ere.
|
|
Dudarik ez horrela izango zela, baina Pedro Ugaldek bere semea ikustekobeste zazpi urte itxaron zuen, maiatzaren zortzian, Frantziak eta Alemaniak 1939ko irailetik
|
beraien
artean zuten sasigerra hankaz gora jarri eta, Hitler ekhexagonoa ostikopean hartzeari ekin ziolako, eta lortu gainera.
|
2014
|
|
Egoera honetan eta soziologiatik jasotako SEIC modeloari jarraikiz sistema ezberdin bakoitzak erabiltzen dituenmoduak aztertzetik, sistema ezberdinek
|
beraien
artean dituzten hartu emanak ulertzera gerturatzeko bideakzabaltzen zaizkigu (Tabara, 2011). Sistema hauek aspektu askoren arabera sailkatu daitezke baina hemenaurkeztuko den hausnarketan hizkuntza sistema ezberdinek lurraldea ulertzeko, beraz bertan eragiteko, dituztenmodu ezberdinak aurreikustera gerturatzen gaituen ikuspuntu bat aurkeztu nahi da.
|
2019
|
|
Crowdsourcing teknikak erabiliz lortutako etiketazioen osteko analisia egiteko, denboran oinarritutako neurketasimpleetatik etiketatzaileak
|
beraien
artean duten adosmena neurtzen duten neurrietara arteko neurrriak aztertugenituen. Neurri hauek adierazteko, hau da lanean zehar erabiliko dugun notazioa:
|