Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 564

2000
‎Etorkizuneko prozesu ereduek saiakera honetako hutsetatik eta mugetatik atera dituzte ondorioak. Prozesuari une honetan berriro hasiera emateko beraien artean independiente diren ezinbesteko bi elementu daude: ETAren su eten berri eta behin betikoa; eta bazterketarik gabeko elkarrizketa politiko foro bat abiaraztea.
‎Pertsonaiek beraien artean dutenean, egileak bere buruz hitzegin dezaten uzten ditu, ez du hizkunerik erabiltzen, kontalariaren ausentziari esker, gertakariak eskenatokian egongo bailiran suertatzen dira, arintasuna emanez. (Egan 49)
‎Foruen galeraren ondotik, hogeigarren mende hasierako egoerak eskatzen zuenaren arabera, garaiko iritziei buruzko galdera egin zuen Gipuzkoako Diputazioak Eibarko sozialisten Casa del Pueblora, eta honek beraien artean intelektual mailan burutza zeraman Toribio Etxebarriari eskatu zion gai horretaz zerbait presta zezala. Bi hitzaldi eman zituen 1918 urtean, La liga de naciones y el problema vasco izenburupean eta Eibarren bertan V. Fernández tipografian inprimatuak izan ziren.
‎Hauda, subjektuok geure barne mundua pertsonaien irudikapenez osatzen dugu, bainapertsonaia horiek geure buruarekiko harreman batean jartzen ditugu. Edo, hobetoesanda, subjektua objektu horiekiko kokatuta dago, beraien artean eraikitzen denharreman sarearen ondorioz.
‎Lan honetan, bi iturrietatik abiatuz, gaur egungo teknika sustraitzen duen teoriariburuzko aipamen batzuk egin nahi ditugu. Hau da, ondorio amankomunatuetaz hitzegin nahi dugu, beraien artean dauden ezberdintasunak azpimarratu baino gehiago.
‎Ezagutza mota hauek guztiak erabil daitezke bai errealitate bat ezagutzeko, baita errealitateezberdinak ezagutzeko. Baina bakoitzarekin errealitatearen ezaugarri batzuk jasotzen dira; batzuetan, beraien artean gatazka kognitiboak sortzen dira, errakuntzaketa horrelakoak, adibidez, paradoxekin gertatzen den moduan. Berriz ere hizkuntza dago honen guztiaren oinarrian.
‎Honen ondorio bat daaskotan aipatzen diren egungo diziplinanitzaren, diziplinartekotasunaren, edo diziplinazeharkotasunaren beharra, aztergai bakoitzaren inguruan, egungo zientziagintzan. Orokorki zein partikularki hartutako hizkuntzen aztergaiak nahiko etsenplu onak ematen dituzte hori ulertzeko; horrela sortu dira lehen aipatutako zenbaitdiziplina berri, beraien artean geroz eta lotura handiagorekin bilakatzen aridirenak: soziolinguistika, psikolinguistika, etab.; eta horrela gertatzen dira, baitaere, aditu eta ikerlari gehiago geroz eta jantziagoak egotea, modu anitz honetanorokorki zein partikularki hartutako hizkuntzak aztertzean.
‎" Eskain ezazu ezinezkoa". Eta okerrena zen, beraz, memoriak beti zoritxarreko bost hizkietara eramaten zuela, eta beraien artean bizi zelarik zituela paretak inoiz bota, ezta ñabardura txikiak erre ere. Ahaztu nahiak gogoratzea dakarrelako ezinbestean.
‎gai zibiletako eztabaida herritar biren edo batzuen artean suertatzen da. Jabetza auzia edo antzeko beste zerbait ezin daiteke beraien artean zalantzan geratu, ebatzi gabe. Ebatzi beharra dago, edozein modutan bada ere, auzia bukatu beharra baitago.
‎Ganorazkoa da, gai zibilak soil soilik aztertzerakoan ere, herri bat arautzen duten lege mota desberdinen jakinbide orokorra ematea; lege guztiek, edonolakoak izanda ere, beraien artean ezinbesteko harremanak dituztelako. Ez da kontu pribaturik administrazio publikoak intereseko ez duenik; ezta objektu publikorik ere, interes pribatu horiek arautzen dituen justizia berbanatzaile horren oinarriak, zabalago zein urriago, ukitzen ez dituenik.
‎1) Ezagutzaren ikusmolde holista. Ezagutza, batez ere, elkarloturik dauden judizioen sistema da, non kontzeptuek sistemaren baitan beraien artean dituzten erlazioei esker lortzen duten beren esanahia111 Ezagutzak kontzeptua behar du, eta bitartekaririk gabe sentimenetan emandakoaren esperientziatik (acquaintance, ‘ezagutza zuzena’) desberdintzen da. Schlicken ustez, ‘emandakoaren’ aurrean jartzen garenean ez dugu ezagutzarik lortzen; honek, ezagutza izan dadin, kontzeptuaren baitan edo, zehatzago, emandakoa transzenditzen duen esanahia daukaten funtzio kontzeptualen baitan erori behar du.
2001
‎Zergatik baina, horrelako herri txiki batean bi talde eta bi traineru? Beraien artean entrenatzaile eta arraunlarien artean ados jartzen ez zirenez banatu egin zirelako. Izugarrizko haserreak izan ziren, herria bitan banatu zen eta familiak ere hautsi ziren.
‎Horrexegatik, agian, bezero gehienak protagonista izango denaren bilobak edo seme alabak izan ohi dira: " Beraien artean bildu eta, hamar baldin badira, bakoitzak 50 mila pezeta ordainduta, beren aitona zenaz bizi guztirako oroitzapen polit bat izango dute, prezioa ez da beste munduko ezer".
‎Aspaldian baino arrisku handiagoa ote du gaur egun jateak? eta antzeko galderek bisitarien arteko polemika suspertzen dute eta beraien artean elkarrizketan jarduteko gonbitea da.
‎8 egiten duen eta beraien artean zer gertazen den ba guzti hori gaur hori da arrazoian
‎irakaskuntza (giza nahiz natur zientzietakoak). Beraien artean ikas estilorako galdera sortapasatu aurretik (Alonso, 1994), hauxe zen jakin nahi zena:
‎Has gaitezen ohiko estrategietatik7 Beraien artean aipagarriak dira, esaterako, narrazioen hasierak eta amaierak. B. Atxagaren. Ipuin bat eskatu zidanViolantek?
Beraien artean tontor hau edo bestea zein zen eztabaidan hasi ziren ordea. Eszitatuta.
‎Bertan ematen zuten krokodiloek ugalketarako lehen pausoa, lehen fasea. Luze gabe ezkonduko ziren beraien artean eta laster egongo ziren krokodilokumeak hazteko prest. Bestela ez zegoen ulertzerik:
‎Esan dugunez, lehenago hinduek eraman handiagoa zuten. Beraien artean mendekuaren belarra ez zegoen horren zabaldua. Indiako ipuin honetan ikusten da irizpide hori:
Beraien artean luzaro hitz egin zuten. Gizonari nola urgatzi?
‎Parsiak beraien artean oso baturik bizi dira eta India osoan ongien eskolatutakoen artean dabiltza. Negozioetan ere oso gora jo dute.
‎Gizon zahartxoak ere baziren inguruan, ordea, eta gaztetxoek haiei utzi behar gure zorroak. Lege hori hautsiezina da beraien artean. Zaharrari ohore!
‎lurra, airea, sua eta ura. Os agarri horien kantitate osoak iraun egiten zuela pentsatzen zuten, baina beraien artean era oso ezberdinetan nahas zitezkeela pentsatzen zen. Gorputz zerutiarrak bosgarrenosagarri edo esentzia batez osaturik zeuden, eterea edo" quintaesentzia" deiturikoa, hain zuzen ere.
‎XX. mendean barrena ezagupena hainbat maila ezberdinetan egituratzen dela ikasi dugu, beraien artean loturarik gabe, baina aurrekoarekin bateragarriak. Horregatik, kimika, fisika aplikatua baino askoz gehiago da, eta medikuntza, biologia molekularra baino askoz gehiago ere.
‎Zaindariek guztiz nahasturik ziruditen eta espantuka ari ziren jendearen aldera seinalatuz, ni seinalatuz. Beraien artean aurpegi ezaguna: Mantxola.
2002
‎M. KAZALIS: Fernandok, nahiz eta Aragoikoa izan eta kanta bat aragoieraz abestu, haiek ez dute hizkuntza horretan hitz egiten beraien artean. Hizkuntza oso minoritarioa da Aragoien bertan ere.
‎1856tik jarraitutako usadioa dugu hau, Historian zehar inguruko mendi hauen guztien erabilera bertakoena izan da. Baztandarrek, hau da nafarrek, zein baigorriarrek (Nafarroa Beherekoek) erabili izan dituzte bien artean dauden mendiak eta Historian zehar milaka iskanbila sortu dira beraien artean. XIV. mendekoak dira ditugun lehen datuak.
‎Urtarriletik ekaina bitartean ugalketa garaian murgiltzen dira eta emeen usain arrastoen atzetik datoz arrak. Bide horretan elkarrekin talka egiten dute eta beraien artean borrokatzen dira. Emea estali ondoren kumaldia ezkutuan igarotzen dute, 40 egun inguru.
‎Federazioak: sekulako ika mikak beraien artean. Gipuzkoakoa (eraberritua) eta Euskadikoa (zaharkitua) ezin dira elkar ikusi.
‎Mezularitza programak era askotakoak dira eta, areago, beraien artean lotu ezinekoak.
‎ikaslea konturatu egin da aurretikako lanaezinbestekoa dela bere ondorengo lana ondo egin ahal izateko, batez ere behe urratsetan. Batzuetan harrigarria da taldekideen arteko diferentzia eskasa, ez duematen beraien artean hain maila desberdinak daudenik. Bakoitzak prestatu ahalizan duen horretan hartzen du parte, eta hau bereziki motibagarria da behe urratsetan ari diren ikasleentzat.
‎Norbait, bai pribatu bai publikoa, ez bada beraien erabakira atxekitzen, sakrifizioak galerazten dizkiote. Zigor hau oso gogorra da beraien artean. Horrela galerazita daudenak, errukigabe eta gaizkiletzat hartzen dira, denek ihes egiten diete, topo egitea eta elkarrizketa saihesten dituzte ez dezaten gaitzen bat har kutsaduraz, ez zaie justiziarik egiten nahiz eta eskatu, eta ez zaie ematen inongo ohorerik.
‎Euskal Herriak, bere nortasuna bermatzeko, herri guztiak bezala bere eskola nazionala behar du gure ikasleak justizia eta askatasun baloreetan heziko dituen eskola. Justizian beraien artean diferentziak egin gabe bakoitzari zor zaiona begirunez eskainiz. Eta askatasunean etorkizunari burua altxatuta begiratzen ikasi dezan txikitatik, inoren eta ezerren menpekotasunik onartu gabe.
‎Etxeko zakurrek, beraien artean borrokan ari badira ere, zakur arrotzaren kontra bat egingo dute, ehunetik ehun aldiz. Zakurraren alde ez ezik, etxeko zakurra etxeko katuaren alde ere azalduko da.
‎Edo zorrotzago formulaturik, euskal herritarrak direla baldin badiote, abertzaleok behartuta egiten dutela bakar bakarrik, zelanbait modan dagoelako eta, segurutik, oztopo izugarriak leuzkaketelako aurrera egiteko hori onartu ezean. Burutik ere ez bailitzaieke osterantzean pasatuko beraiek bilbotar, edo giputz edo laudiotarrak baino zer edo zer gehiago direnik, alegia, Espainiako probintzia bateko edo hiri zein herri bateko hiritarrak baino zer edo zer gehiago, ezpada, jakina —eta beraien artean ohikoa den legez— dauzkaten euskal abizen ederrezha rrotasunez agertzeko Espainian. Ez diet nik eskubidea kenduko gure herritarrak izateko, baina argi eta garbi dago beraiek beren burua halakotzat jotzen ez dutena —hori da behintzat arrazoiga rri agertzen zaidan hipotesi bakarra—, eta ez daudela ezta ere ontzat jotzeko prest Henrike Knorrek behin batean hain era egokian aipatzen zuen" euskaldunen nazio kulturala" delakoa.
2003
‎Eta orduan zergatik egiten dute erdaraz beraien artean. Joera horren atzean zer dagoen galdetuz gero, lehen erantzuna" ohitura" izan ohi da.
‎Eta beste arazo bat ere badaukagu: haurrak euskaldunak dira, eskolan euskaraz ari dira, baina gero esango nuke jolastokian ere ez dutela beraien artean euskaraz egiten. Batzuetan euskara eskola hizkuntza gisa hartzen dutelako, eta aisialdietarako erdara nahiago izaten dutelako gertatzen da hori.
‎Baina apez izan ezean, autoritate guztiaren eta aldi berean" aitortzaren" sekretu guztiaren mantak bildu ezean, inork kontatuko ote zien ezer? Finitzeko, baserritarrak beraien artean istorioak berritzean OMENka hitz egiten ote zuten, ala HEMENka?
‎Eskuartean duten lanarekin bere arrakastatxoa lortzeko itxaropentsu dira antzezleak, hala ere. Beraien artean, gainera, taula gainean lehen aldiz agertuko den hamairu urteko mutiko bat dago. Baina uztailaren 18 sargori horretan kezka ugari aurkituko dute hain arretatsuak izan ohi diren herritarren artean, kazike eta faxisten handikeria dela-eta gauzak ez baitoazkie oso ondo, eta hori gutxi balitz jakin dute militarrak Errepublikaren aurka altxa direla.
‎Lehenengo aldiz nabarmendu zen parte hartzaileetako batzuek heziketa prozesuko zenbait ikasketa, behintzat, euskaraz egindakoak zirela. Beste berrehundik gora hurbildu ziren Uztaritzera hitzaldi bat edo beste entzutera edota bertako giroa bizitzera, zenbait errefuxiatu beraien artean. Hainbeste jende batzeak zenbait arazo sortu zituen bazkari, afari eta lo kontuetan.
‎Datu guztien arabera, elizgizon euskaltzale gehienek, dotrina lanak edo filologia lanak euskaraz lantzen zituztenek, elkar ezagutzen zuten eta harreman estua zuten beraien artean. Umerezek, Oñatiko parrokiakoa izanik, bertako Unibertsitatean ikasten zuten euskaltzaleekin tratua izango zuela pentsa dezakegu, horien artean Juan Jose Mogelekin.
‎Oro har predikari gehienak ez dira gai izaten gaizkiaren sorburuari buruz teoria zeharo koherente bat eskaintzeko, zalantzarik gabe aurreko mendeetako teologo nagusiak ere beraien artean kontraesanak ehuntzen joan zirelako. Ikus dezagun Añibarroren adibide bat.
‎Libro Becerron, Añibarrok argi azpimarratzen du beraien artean inork ez zuela frantsesekin adiskidetasunik izan: " no hubo quien desmintiese la fidelidad de buen Español y Ministro del Evangelio.
‎Hiriek lehen edukitako indarra eta eragina galdua zuten eta Filiporen seme Alexandro Handiak sortutako inperio erraldoiak (Egiptotik Indiaraino) ordezkatu zuen hirien boterea eta protagonismoa. Alexandroren ondorengoek inperioa beraien artean banatu zuten, erresuma helenistikoak sortuz. Erresuma horietan Greziako eta ekialdeko kulturak nahastu ziren kultura guztiz berri eta aberats batean, baina Greziako aro klasikoko hirien sormen era izaera propioa jada ez ziren berpiztuko.
‎Hauxe gertatzen zen adibidez armadan eta flotan agintzen zuten hamar estrategen kasuan. Beraien artean lehendakari bat aukeratzen zuten, baina hala ere denak ziren erantzule eklesiaren aurrean; horrela eklesiak zeukan subiranotasuna baina hizlari trebe batek eklesia manipulatu zezakeen bere alde. Boterea eskuratu eta gordetzeko oratoriaren garrantzia Atenasko ezaugarri kulturaletako bat bilakatuko zen.
‎7 Lege nagusi horretan dute oinarri eta hasiera beste guztiek, eta bera da gizakiari agintzen diona on gorenaren bila joateko eta hura maitatzeko. Bera, orobat, beste lege guztien erkidea da, eta barneratzen du beste lege bat, gizakiak batzeko eta beraien artean elkar maitatzeko. Hortaz, helburua dute on bakar baten edukitzarekin bat egitea, horrek euren zoriona dakarrela.
‎3 Hona hemen, Jainkoak gizakiak gizartearentzat jarri eta horrekin lotzen dituen estekak nola eratu dituen; hala ere, esteka horiek izaera berekoak dira, eta xede bera dute lege berberen azpian; eta, horren ondorioz, giza leinu osoarentzat erkide dira, batzuk besteak baino barruragokoak izan gabe. Horrexegatik gehitu zizkien esteka orokor eta erkide horiei beste harremanak eta betebehar bereziak; horien bidez, gizakiak estuago lotzen dira beraien artean, eta bakoitzak besteekiko maitasun betebehar batzuk jartzen ditu praktikan, guztientzat ezinezko direnak. Hartara, betebehar horiek bakoitzarentzat dira lege partikularrak, gizakiari erakusten diotenak bigarren legeak eskatzen diona, eta, aldi berean, bere eginbeharrak arautzen dituzte; horiek ez dira besterik, gizaki batek besteari zor dion egiazko maitearen ondorioak baino, kasuan kasuko ingurumariak zein diren gorabehera.
2004
‎Erreginaren matrail hezurretik emititutako feromonek erle langileak estimulatzen dituzte errege gelaxkak eraiki ditzaten. Baina ikerlari frantziar eta estatubatuarrek beste feromona bat identifikatu dute erle langileen portaera beraien artean baldintzatzen duena.
‎Kimuak moztu egin behar dira, beraien artean 8 zentimetroko tartea mantentzeko.
‎Ipini beraien artean lur zakarra eta jarri landareak adreiluen gainetan, toki goxo argitsuan.
beraien artean altzairuzko hariez loturik dauden metalezko malguki independenteek osatzen dute nukleoa.
2005
‎idatzietan eta irakurgaietan erabiliko dute. Beraien artean hika erabiltzea bultzatuko da, baina irakasleei zuka egingo diote ikasleek. Irakasleek berriz, hika egin ahal izango diete hainbat egoeretan, beti ere, bi aldeak eroso sentitzen badira.
‎hitanoaren galera. Mutilek beraien artean txiki txikitatik egiten dute hika, baina neskek ez beraien artean eta ezta mutilei ere. Mutilak hikako forma traketsak erabiltzen ere hasi dira, hala nola, esaldi subordinatuetan hika erabiltzen.
‎hitanoaren galera. Mutilek beraien artean txiki txikitatik egiten dute hika, baina neskek ez beraien artean eta ezta mutilei ere. Mutilak hikako forma traketsak erabiltzen ere hasi dira, hala nola, esaldi subordinatuetan hika erabiltzen.
‎Baina orain arteko egoera askoz ere aldrebestuagoa eta kaotikoagoa zen. Orain arte tratatuak zeintzuk ziren ezagutzeko hainbat testutara jo behar zen, testuak beraien artean konparatu behar ziren... eta inork ezin zuen benetan egin. Orain, besterik ez bada, testu luzea baina bateratua da.
‎Katalanen gehiengoa gaztelania hiztunera egokitzen da, gaztelania aukeratzen duela, alegia. Beraien artean katalanez egiten dute, baina besteek ulertu, ulertu behar dute, bestela ez daukate berriketan segitzerik. Egia da badela sektore txiki bat, administrazioaren kanpainei esker, elebitasun pasiboa praktikatzen duena, hau da, berari gaztelaniaz egiten diotenean berak katalanez hitz egiten segitzen du.
‎6.000 horietan sartzen dira adibidez, hitzaldi bakar bat eman dutenak eta baita katalogazioa egiten hasi aurreko autoreak ere, Joxe Miel Barandiaran kasu. Web gunean 2.500 egileren e postak daude, beraien artean harremanetan jar daitezen edota kanpoko edonork balia ditzan.
‎Protagonistak dira eskolarekin zuzenean eta zeharka zerikusia duten guztiak: ikasleak beraiek (haurrak eta gazteak), gurasoak, irakasleak, hezkuntzako instituzioak, bestelako instituzioak (osasungintza...), gizarte instituzioak (udalak...), gizarte erakundeak (kiroletakoak, aisialdikoak, kulturalak...)... bizitzan dauden bizigune guztiak, beraien artean osagarri dira-eta. Baina hezkuntzaren alorrean ari garenez, eskolaren protagonismoa azpimarratuko nuke; batetik, eskola barneko esparrua planifikatzeko eta bestetik, eskolatik kanpoko esparrua (aisialdia, adibidez), neurri batean behintzat, bestelako protagonistekin batera planifikatzeko.
‎Egun, immigranteen seme alaba asko bakardadean edo beraien artean hazten ari dira, gurasoek eros dezaketen hoberena beraiei emateko lanean ari direlako gau eta egun.
‎Sare hau 1970 inguruko giro nahasi eta korapilatsuan hasi zen ehuntzen: beraien artean antzekotasun gutxi izan arren, kristau elkarteek eta ezkerreko mugimenduek sentsibilitate eta asmo berbera agertzen zuten, baliabiderik gabe Espainiara iristen ziren inmigranteei harrera egitearen aurrean.
‎Bi hizkuntzen arteko antzekotasun corpusa aztertzean, hitz parekoen zerrenda, kasuala zela konturatu zen. Gainera oraindik kaukasiar hizkuntza guztiak beraien artean ahaidetuta dauden edo ez, argi ez dagoenean (Tovar, 1981: 12), eta talde hau 30 bat hizkuntzek osatzen dutenean, euskara hauekin guztiekin ahaidetuta dagoela baieztatzeko ez dago nahikoa elementu sustraikide.
‎Komunikazioak eta informazioak eragin handia dute ikastetxeko kideenparte hartzean. Irakasleen, gurasoen eta ikasleen parte hartzea eta inplikazioahobetuko da baldin eta beraien artean komunikazio eta inflormazio fluxuak ondokudeatzen badira. Ikastetxean informazioaren kudeaketa egokia egiteko ezinbestekoa dugu talde lana bultzatzea.
‎Segmentuen artean mota ezberdineko etenuneak definitu dira eta, oro har, eredu kontsistentea erakusten dute ozeano guztietan. Etenguneak beraien artean gelditzen den segmentua baino sakonago aurkitzen dira eta jarduera bolkaniko motelagoa dute. Ondorioz, gandorren gailurretan zeharreko soslai topografikoan 10 eta 1.000 km bitarteko tarteetan ehunka metrotan hondoratu eta goratzen diren ondulazioak defini daitezke.
‎– beraien artean intruitzen diren basaltozko filoiez eratutako konplexu filoniarra
‎Orain dela 250 Mu bizi ziren dinosauroek Afrikatik Ipar Amerikara bidaia zezaketen janari bila, garai hartan planetako lurrazal kontinental gehiena Pangea deritzon superkontinentea eratuz elkartuta zegoelako. Kretazeorako Ipar Amerika Afrikatik eta Europatik banatuta zegoen jada, beraien artean Ozeano Atlantikoko gandorra eta bertatik sortutako lurrazal ozeanikoa garatu zirelako. Harrezkero, alde bateko eta besteko dinosauroen arteko harremanak bukatuta zeuden betirako.
‎Horiek denborarekin luzatu eta elkartu egiten dira estentsio eremu jarraitua eratu arte. Rifting prozesuaren lehendabiziko urratsetan garatutako failek ez dute zertan lerrokatuta egonik, sarritan aurreko ahultasun eremuez baliatuz garatzen direnez, beraien artean elkar zeharkatzea arrunta da. Jatorrizko faila hauen hiru dimentsioko geometria aztertuz, alde batetik, geometria planarra eta ondorioz kartografian lerro zuzenaz islatzen direnak eta, beste alde batetik, koilara geometria eta kartografian. C?
‎Arroka elkarte horiek oinetik gainera ondorengo arrokek eratzen dituzte: hidratazioaren eraginez serpentinizazio gradu ezberdina duten peridotitak, bandeatu nabarmena erakusten duten arroka ultramafikoen pilaketak eta gainetik gabro bandeatuak, egitura masiboko gabroz osatutako maila bat, beraien artean intruitzen diren basaltozko filoiez eratutako konplexu filoniarra, kolada edo kuxin laba gisa agertzen diren laba basaltikoak eta gainean sedimentu pelagiko, hemipelagiko edo bolkanogenikoak (12.8 irudia). Horrela deskribatuta ezinezkoa da litosfera ozeanikoa osatzen duten materialekin (2.5 atala) erakusten dituzten parekotasunak ez antzematea.
‎Nahiz eta ofiolita guztiak litosfera gazte eta berotik eratorriak izan, beraien artean bereizketak egiteko arroken izaera eta eratuta daudeneko geruza bakoitzaren garapen erlatiboz erabil daitezke. Adibidez, Tibeteko Chigaze ofiolitan gabrozko geruza ia agertu ere ez da egiten eta Omango ofiolitan beti 2 km-tik gorako lodiera du.
‎Norabide faila bateko lehendabiziko mugimenduaren erradiazio eredua, eta era berean beste edozein faila motatakoa ere, 1.10 irudian islatutako eredu bidimentsionalaren bidez azal daiteke. 1.10.A. irudian deformatu gabeko karratu bi kokatu dira, eta beraien artean failaren kokapena adierazten duen ekialde mendebalde norabideko lerroa. Faila gertatu aurretik, deformazio elastiko progresiboak paralelogramo bihurtzen ditu karratuak
‎Ozeano Barekoa, Ipar Amerikakoa, Hego Amerikakoa, Eurasiakoa, Afrikakoa, India Australiakoa eta Antartikakoa. Horietaz gain, eskala txikiagoko dozena bat inguru plaka definitzen dira, beraien artean ezagunenak Nazca eta Cocos plakak. Zenbaitetan plaken arteko mugak ez dira oso garbiak, orduan plaken arteko muga lausotuei buruz hitz egiten da, deformazioa plaken arteko mugara murriztu beharrean askoz eremu zabalagoan duelako eragina.
‎11.28 irudiaren arabera, lurrazal ozeanikoa 50 km-ko sakoneran edo agian arinago deshidratatzen hasten da, kloritak, fengitak eta beste zenbait filosilikato hidratatuk ura galtzean. Sakonera handitu ahala, mineral askok jasaten dute deshidratazioa, beraien artean lurrazal ozeanikoan oso ugariak diren anfibolak ere. Deshidratazio erreakzio hauek subdukzioan zehar lurrazal ozeanikoak jasaten dituen aldaketa metamorfikoak definitzen dituzte, eskisto urdinetatik anfibolitetara eta, ondoren, 80 eta 100 km bitarteko sakoneran, eklogitetara eraldatuz.
‎Ura plaka zamalkatzailearen mantura igarotzen denean, fusioa sortzeaz gain, zenbait mineral hidratatu ere sortzen ditu, beraien artean ugariena flogopita delarik. Flogopita arroka ultramafikoetan egonkorra da presio baldintza oso altuetaraino eta bere deshidratazioa, gutxi gorabehera, 200 km-ko sakoneran dauden baldintzetan gertatzen dela kalkulatu ahal izan da.
‎B: Azalera uhinak epizentroaren antipodetara heltzean beraien artean gurutzatu egiten dira. C:
‎Antipodetan gurutzatu ondoren azalera uhinek zirkunabigazioa betetzen dute. Uhin hauek Lur osoa zenbait aldiz zirkunabigatzen dute, beraien artean Lurraren modu normal izenaz ezagutzen diren interferentzia ereduak eratuz. Interferentzia eredu edo modu normal ugari era daitezke.
‎Milatik gorako modu normal definitu izan dira. Oszilazioaren maiztasunak oszilazioa jasaten duen eremuko masaren eta elastikotasun moduluaren mendekotasuna erakusten du, eta beraien artean erlazio matematiko zuzena dago. Erlazio horretaz baliatuz eta Lurraren barneko uhin abiadurak ezagunak direnez, eremu bakoitzeko dentsitatea ondoriozta daiteke.
‎Zabalkuntza abiadura azkarreko bi gandorren eta zabalkuntza abiadura moteleko baten artean eratutako puntu hirukoitza. Beraien artean osatutako abiadura triangeluak triangelu isoszele zorrotzaren geometria du. A:
‎Laburbilduz esan daiteke arku kontinentaletako magmatismoa hondoratutako lurrazal ozeaniko eta sedimentuetatik, plaka zamalkatzailearen mantutik (mantua bera peridotita txirotu eta aberastuen arteko nahasketa izango litzateke), lurrazal kontinental hetoreogeneotik, lurrazalaren azpian pilatutako materialetatik eta kontinentearen azpiko mantu litosferikotik hornitzen dela, neurri handiago edo txikiago batean. Eremu bakoitzeko mate rialak beraien artean nahastu edota partzialki urtu daitezke neurri ezberdinetan.
‎Live 1988 diskoaren azalak tesiaren azal bera darama— Tesi horren arabera, gizakiaren jatorria tximino espezie maniako sexual batek sorturiko akzidente bat izan zen. Tximino horiek kanibalak ziren, eta sortzen zituzten tresnak soilik beraien artean sexualki esplotatzeko erabiltzen zituzten, ondoren besteon burmuinak jateko. Bada, Devok metafora hori erabili izan du beti gizarte modernoa ren abstrakzio legez, teknologiarena barne, jakina.
‎Hura poza sortaldeko neskena oparitxo haiek eskuratzean. Beraien artean luxu hutsa ziren holakoak. Ezin eskura!
‎Giza komunikaziorako beharrezkoa den marko hau da, hain zuzen, nazio baten hizkuntzak —historia eta kultura jakin bat duen giza-talde baten mintzairak— ahalbidetzen eta eskaintzen duena, eta honengatik esan dezakegu bi horien artean elkarreragin sakon eta zabala ematen dela105. " Hizkuntza" eta" nazioa" hain daude beraien artean" lotuta", ezinbestean behar dutela izan elkarrekin pentsatuak eta kontsideratuak: " Horrela, bada, hizkuntza bakoitzean aurkitzen da jatorrizko singularitate eta eragiteko era bat" 106 Lehen gizatiarra denaren eta linguistikoa denaren arteko aldiberekotasun genetikoaz hitz egiten genuen bezala, orain nazioa hizkuntza baino lehen edota hizkuntza nazioa baino lehen ez dela existitzen aitortu beharrean gaude.
‎Bistan dena gaurko mundu ezaxola deitoratuz eta beraien artean marmaraka, gobernua are gogorkeria gehiagora deituz, so urrikaltsua botaz joan zen behialako bikotea, Ttottek zegoeneko konpreni ez zitzakeen oharrez umezurtz abandonatuz. Handik laster eliza batean sartu zen eta orotan barreiaturiko intsentsu usainak haurtzarora eroan zuen:
‎Yvesen opus 80 musika airosa jartzen zuen zinta irakurgailuan, Philippek flauta jotzen eta Julesek bazterretan beti zerbait on edo ezti kausitzen, izenik ere ez zeukan gizakume soil harentzat. Beraien artean Roman deitzea erabaki zuten.
‎Jules, Kastela eta Philippe Poternan aiduru zeuzkaten. Philippek hiriko jatetxeetako zikin ontziak arrakatu zituen eta elkarrekin oparoki bazkaltzen zirela, beraien artean konpontzea deliberatu zuten. Paristarren kolpeei ihardesteko Baiona Ttikiko, geltoki aldeko eta ZUPeko lagunak deituko zituzten eta saldoan irabaziko zuten gerla hau:
2006
‎Tamainarekin batera eremu magnetiko jakinak kontrolatu behar dira zeren eta abaraskak hain elkartuta egonik, beraien artean eragina izan dezakete. Badirudi arazo honi aurre egiteko bidean daudela eta beraz, ikerketaren bidea arrakastatsua izan daitekeela.
‎Ez naiz inoiz berehala argazkiak ateratzen hasten. Lehenik beraien artean bizitzen hasten naiz. Lehen pertzepzio hori oso garrantzitsua da, eta horretarako argazkirik gabe jokatu behar duzu, gizaki bezala agertu behar duzu, beraiekin lo eginez, beraien baldintzekin bat eginez.
‎Kulturan eta turismoan hain oinarritua dagoen mota honetako ekimen bakarra izango da ziurrenik Espai Catalunya Topalekua, baina munduan zehar banatuta dauden Casalek ere lan ugari egiten dute atzerriko katalanak elkartzeko eta beren jaioterriko ohiturak mantentzeko. Guztira, Kataluniatik at katalanen 113 komunitate edo elkarte daude munduan eta urtean behin elkartzeaz gain, harremana mantentzen dute beraien artean. Arazo nagusia «profesionalizazio falta eta ondorioz, denbora falta» dira, Cristina Lage Topalekuko zuzendariaren hitzetan.
‎Zientifikoki klima aldatzen ari den esateko denbora epe zabalak hartu behar dira. Baina horrez gain Euskal Herriko klimaz baino Euskal Herrietako klimez hitz egin behar dugula kontutan hartu behar dugu, ez baita berdina Gasteiz, Tutera, Hondarribia edo Mauleko klimatologia; are gehiago, esan beharra dago desberdintasun handiak daudela beraien artean.
‎Hori dela eta, Rennes-ko eta Montpellier-eko unibertsitateko ikerlariek goriletan gertatutako heriotza kopuru handiaren zergatia aztertu dute eta ondorio nagusia honakoa izan da: gorilek beraien artean duten soziabilitateak zerikusi handia izan du.
‎Ulergarriak bai, arriskutsuak ere bai noski. Konponketa edo alderdi mahaia publikoki martxan hasiko denerako, alderdi nagusiek beraien artean gatazkatsuen izan diren konfrontazio elementuak debatituak eta neurri handi batetan adostuak izango dituztela ziur naiz. Konponketa mahai publikoa ikusterako, prozesuaren arrakasta nahiko bermatua izango dela alegia.
‎Gonbidatuen banakuntza antolatzen denean, beraien artean harreman ona ez duten pertsonak elkarren aldamenean ez eseraraztea komeni da.
‎Egoera horren baitan kokatu behar da alderditan bildu ziren leinuen jarduera; alderdi horiek modu jakin batera kokatuta zeuden geografiaren aldetik eta elkarren kontrako interes ekonomikoak bide zituzten, baina, aldi berean, elkarri aurre egiteko gauza ziren, bai alderdi berean eta bai leinu berean ere, dela eliza baten zaindaritza eskubideagatik, burdinola batengatik, nekazarien errentagatik, udaleko ofizioengatik, etab56 J. A. García de Cortázarrek hiru gatazka mota bereiztu zituen: lehenik eta behin, nekazarien eta nobleen arteko gatazka, nobleek nekazariei eskatzen zitzaizkien zergak areagotu zituztelako XIV. mendeko beheraldiaren aurrean; bigarrenik, nobleen eta hiribildu edo hirietako biztanleen arteko gatazka; eta, azkenik, nekazaritza giroko nobleek beraien artean zuten gatazka. Era berean, ezin dugu ahaztu gatazka horiei loturik, liskar gehiago garatu egin zirela.
‎Baina, argi utzi behar da, Bandoen Gerratea esaterakoan, testuinguru horretan gertatutako gizarte gatazka guztiei buruz ari garela: nekazarien eta nobleen arteko gatazkak, nobleen eta hiribilduetako biztanleen arteko gatazkak, nobleek beraien artean zituzten gatazkak, etab. Testuinguru honetan, bi autore nagusiren lanak aztertuko ditugu: Alonso de Palenciaren kronika eta Lope Garcia de Salazarren Bienandanzas e Fortunas.
‎Kasu horretan bai aita bai ama dira atsedenaldirako eskubidearen titularrakbaina horrek ez du etenduraren iraupena luzatzen, horregatik beraien artean hamaseiasteak nola banatu erabaki behar dute. LEren 48.4 artikuluaren arabera, bai aitakbai amak lan egiten badute, beraiek erabakiko dute etenaldia beraien artean nolabanatu, etendura batera edo bata bestearen atzetik goza dezakete, baina atsedenaetenik gabekoa izan behar da beti.
‎Kasu horretan bai aita bai ama dira atsedenaldirako eskubidearen titularrakbaina horrek ez du etenduraren iraupena luzatzen, horregatik beraien artean hamaseiasteak nola banatu erabaki behar dute. LEren 48.4 artikuluaren arabera, bai aitakbai amak lan egiten badute, beraiek erabakiko dute etenaldia beraien artean nolabanatu, etendura batera edo bata bestearen atzetik goza dezakete, baina atsedenaetenik gabekoa izan behar da beti. Amaren eta aitaren atsedenaldien baturak ezinditu hamasei asteak gainditu.
‎Hala ere, aurretik ere baziren ahaleginak, XIV mendetik, hiribildu batzuen sorrerak adierazten digun moduan (Elorrio, Errigoiti, Mungia eta Larrabetzu nekazariak jaunen erasoetatik babesteko sortu baitziren). Jaunek, beren errentak jaisten ari zirela ikusita, eraso egin zieten nekazariei eta beraien artean eta hiribilduen aurka borrokatu ziren, eta hiribilduetan bertan ere bando desberdinak borrokatu ziren botereagatik. Eraso hauen arrazoia errentak berreskuratzea eta berriak lortzea zen eta lurraldearen gainean kontrola eta boterea izatea (beraz, hasieran uste zena baino mugimendu konplexuagoa da eta ez jaunen arteko borroka hutsa).
‎Ernesto García Fernández-en (2004b) arabera, loturak aurkitu ditu heretikoen jazarpena egin zutenen eta babestu zituztenen artean, leinu gerrekin. Hots, beraien artean aurkariak ziren taldeek egindakoak zirela aurkitu du (elizen errentengatik borrokan eta senideei laguntza emanez).
‎Penintsulakoekin egiten bada konparazioa, ikusten da Nafarroako krisi datak Mendebaldeko Europako krisi datuen eta Iberiar Penintsulakoen artean ageri direla( beraien artean ez baitute beti bat egiten urte gogorrenek335). M. Berthe k dioen moduan, Mendebaldeko Europa eta Mediterraneo aldeko gosete garrantzitsuen tokiko agerpena dira (1991:
‎Ihesi ikusten du Lewis beti. Ingelesak horrelakoak diren jakin nahi du, edo beraien artean arazoren bat dagoen. Baina laster utzi dute Lewisen gaia, berehala heldu baitira ospitalera.
‎Bera ere itsasoarekin haserre balego bezala. Eta ez dakit beraien artean handik aurrera zer gertatu zen, baina gogoratzen dut zure amak ez zuela German ikusi nahi. Garai hartan gauero entzuten nuen bere negarra alboko ohetik, eta noizbehinka Germanen izena aitatzen zuen ametsetan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
beraien 496 (3,27)
Beraien 65 (0,43)
beren 2 (0,01)
Beren 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
berak artean euskara 16 (0,11)
berak artean egon 11 (0,07)
berak artean elkar 9 (0,06)
berak artean ez 9 (0,06)
berak artean ukan 9 (0,06)
berak artean hitz 8 (0,05)
berak artean harreman 7 (0,05)
berak artean oso 7 (0,05)
berak artean lotura 6 (0,04)
berak artean borroka 5 (0,03)
berak artean nola 5 (0,03)
berak artean bai 4 (0,03)
berak artean elkartu 4 (0,03)
berak artean komunikatu 4 (0,03)
berak artean ari 3 (0,02)
berak artean banatu 3 (0,02)
berak artean bizi 3 (0,02)
berak artean erabaki 3 (0,02)
berak artean erabili 3 (0,02)
berak artean espainiera 3 (0,02)
berak artean konpondu 3 (0,02)
berak artean lehiatu 3 (0,02)
berak artean modu 3 (0,02)
berak artean alde 2 (0,01)
berak artean arazo 2 (0,01)
berak artean aukeratu 2 (0,01)
berak artean baita 2 (0,01)
berak artean bereizketa 2 (0,01)
berak artean beti 2 (0,01)
berak artean bildu 2 (0,01)
berak artean borrokatu 2 (0,01)
berak artean diferentzia 2 (0,01)
berak artean eduki 2 (0,01)
berak artean egin 2 (0,01)
berak artean elkarrizketa 2 (0,01)
berak artean eraginkor 2 (0,01)
berak artean ezberdintasun 2 (0,01)
berak artean eztabaidatu 2 (0,01)
berak artean gauza 2 (0,01)
berak artean gu 2 (0,01)
berak artean guzti 2 (0,01)
berak artean hika 2 (0,01)
berak artean ikasi 2 (0,01)
berak artean jokatu 2 (0,01)
berak artean konektatu 2 (0,01)
berak artean konfiantza 2 (0,01)
berak artean konparatu 2 (0,01)
berak artean lehia 2 (0,01)
berak artean nahasi 2 (0,01)
berak artean nahastu 2 (0,01)
berak artean onarpen 2 (0,01)
berak artean soilik 2 (0,01)
berak artean sortu 2 (0,01)
berak artean toka 2 (0,01)
berak artean ugari 2 (0,01)
berak artean zer 2 (0,01)
berak artean adar 1 (0,01)
berak artean ados 1 (0,01)
berak artean adostu 1 (0,01)
berak artean ageri 1 (0,01)
berak artean ahaidetu 1 (0,01)
berak artean ahapeka 1 (0,01)
berak artean Ainara 1 (0,01)
berak artean aipagarri 1 (0,01)
berak artean aktibitate 1 (0,01)
berak artean alderatu 1 (0,01)
berak artean aliantza 1 (0,01)
berak artean Allande 1 (0,01)
berak artean altzairuzko 1 (0,01)
berak artean amazigera 1 (0,01)
berak artean anitz 1 (0,01)
berak artean antolatu 1 (0,01)
berak artean antzekotasun 1 (0,01)
berak artean arabiera 1 (0,01)
berak artean arau 1 (0,01)
berak artean arautu 1 (0,01)
berak artean asko 1 (0,01)
berak artean aurkari 1 (0,01)
berak artean aurpegi 1 (0,01)
berak artean aurre 1 (0,01)
berak artean aurretiko 1 (0,01)
berak artean Bizkaia 1 (0,01)
berak artean Gap 1 (0,01)
berak artean Jean 1 (0,01)
berak artean June 1 (0,01)
berak artean Lurra 1 (0,01)
berak artean Roman 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia