2012
|
|
Horren ondorioz, nola ez, Bilboren historiarekin lotuta joango da lana. Gai zentraltzat artea edukiko badugu ere, agertuko zaizkigun paisaiak hiri honetan kokatuta egonik, ezinbestekotzat jotzen dugu artearen garapena
|
bera
ulertzeko, gizartearen egoeraz gain historiaren zertzelada batzuk behintzat ematea.
|
|
Egon, badaude, sarrera biko taulak, Vennen diagramak, histogramak, sektore diagramak eta bestelako grafikoak. Hala ere, zailtasunak ez datoz bakarrik notazioetatik eta sinboloetatik; izan ere, sinbolo horiek erabiltzeak eta matematikak berezko duen hizkuntza
|
bera
ulertzeak ere, argudioek arrazoibide abstraktuaren ahalmena erakusten baitute, zailtasun dezente sortzen dituzte.
|
|
3 Hizkuntza idatzia ikaslearengandik hurbilago dago, baina, aldi berean, beste zientzietatik edo beste arloetatik ateratako egoera batzuk planteatzean, arlo edo zientzia horien hiztegi propioaren hitz tekniko eta ezezagunen aurrean jartzen zaio ikasleari; horrela, egoera testuingurudunean, lehendabiziko urratsa egoera
|
bera
ulertzea zen, gero eredu matematikoaren bidez ebatzi ahal izateko. Beraz, matematikak eskaintzen zituen adibideak askotarikoak eta aberatsagoak ziren, ez hainbeste matematikaren baitatik sortuak?, baina ikasleari zailtasun berriak ekartzen zizkioten.
|
2014
|
|
Kontzientziaren denbora, emoziotik() eta arrazoitik (logos) elikatzen da, sentiera banaezinean. Bana litekeen errealitaterik ez dagoela aldika erakusten digu giza gogoak,
|
bertatik
ulertzen da bizitzari lotzen zaiola bertsolariaren hitza. Isiltasunak sortzen du hitza eta isiltasunaren trantze sortzailean pizten da giza gogoa.
|
|
Txapelketaren eremu ekoizlea fikzioaren eta berridazketaren artean kokatu dugu, zentzugintzaren eremu errepresentazional eta ludikoan.
|
Bertatik
ulertzen da islatzen duen mundua.
|
2016
|
|
Estigmaren nondik norakoei dagokienez, kontuan izan behar dugu, teorian, legearen aurrean emakumeen eta gizonen artean balizko berdintasuna egon arren, begi bistakoa dela praktikan, egunerokotasunean, ezberdintasunak eta desorekak daudela batzuen eta besteen artean. Ikuskera sozialak zinez bestelakoak dira, eta, genero eredu hegemonikoen ondorioz, emakumeen arau hausteak eta gizonenak ez dira modu
|
berean
ulertzen, ezta baloratzen ere (Juliano, 2009; 2011). Orokorki, lehenengoen transgresioak zorrotzago epaitzen edota zigortzen dira (Davis eta Faith, 2002) eta, delituen kasu zehatzean, gizarte gaitzespena agerikoa da; nolabait, ekintza emakume batek egin izanak gertatutakoa larriagotuko balu bezala.
|
2020
|
|
Genero indarkeria ere ildo
|
beretik
ulertu behar da. Indarkeria balio maskulinoetatik femeninoekiko sortzen den botere harremana da, hala, mendekotasuneta asimetria harremanen bidez, desberdintasunak bermatzen dituena.
|
|
Ikerketa honen helburuetara bagoaz, argi ikusten da prozesua
|
bera
ulertzea lortu nahi dela, parte hartzaileen euren ikuspuntutik, eta haien bilakaera nolakoa izan den ezagutu nahi dela. Prozesua ulertu nahi izate horrek, bai eta informatzaileen esperientzia kontuan hartzeak ere, ikerketa hau interpretatzailea bilakatzen du.
|
2021
|
|
Horrez gain, nerabezaroaren garaiaren testuinguruan jarri behar gara zaletasun baten esanahia
|
bera
ulertzeko. Adin tarte horretan, eta gero eta gehiago, derrigortasunez betetako agenda bat izaten dute gazteek, eta sarritan egun osoa bereziki gustuko ez dituzten gauzak egiten pasatzen dute.
|
2022
|
|
Humanitateen esparruko jakintza arlo bat da, beraz, baina estu estu loturik dago gizarte zientziekin, eta batez ere, logikoa denez, hezkuntza zientziekin. Lotura marko hori ez da beti era
|
berean
ulertu eta interpretatu izan, eta, horren ondorioz, sarritan, HH gizarte zientziatzat hartua izan da, eta ez, berez hala zegokion arren, zientzia humanistikotzat. Edozein modutan, argi dago gizarte zientziek —demografiak, soziologiak, antropologiak— garrantzi handiko ekarpen kontzeptual eta metodologikoak egin diezazkioketela HHri.
|