Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2012
‎Horren ondorioz, nola ez, Bilboren historiarekin lotuta joango da lana. Gai zentraltzat artea edukiko badugu ere, agertuko zaizkigun paisaiak hiri honetan kokatuta egonik, ezinbestekotzat jotzen dugu artearen garapena bera ulertzeko, gizartearen egoeraz gain historiaren zertzelada batzuk behintzat ematea.
‎Egon, badaude, sarrera biko taulak, Vennen diagramak, histogramak, sektore diagramak eta bestelako grafikoak. Hala ere, zailtasunak ez datoz bakarrik notazioetatik eta sinboloetatik; izan ere, sinbolo horiek erabiltzeak eta matematikak berezko duen hizkuntza bera ulertzeak ere, argudioek arrazoibide abstraktuaren ahalmena erakusten baitute, zailtasun dezente sortzen dituzte.
‎3 Hizkuntza idatzia ikaslearengandik hurbilago dago, baina, aldi berean, beste zientzietatik edo beste arloetatik ateratako egoera batzuk planteatzean, arlo edo zientzia horien hiztegi propioaren hitz tekniko eta ezezagunen aurrean jartzen zaio ikasleari; horrela, egoera testuingurudunean, lehendabiziko urratsa egoera bera ulertzea zen, gero eredu matematikoaren bidez ebatzi ahal izateko. Beraz, matematikak eskaintzen zituen adibideak askotarikoak eta aberatsagoak ziren, ez hainbeste matematikaren baitatik sortuak?, baina ikasleari zailtasun berriak ekartzen zizkioten.
2014
‎Kontzientziaren denbora, emoziotik() eta arrazoitik (logos) elikatzen da, sentiera banaezinean. Bana litekeen errealitaterik ez dagoela aldika erakusten digu giza gogoak, bertatik ulertzen da bizitzari lotzen zaiola bertsolariaren hitza. Isiltasunak sortzen du hitza eta isiltasunaren trantze sortzailean pizten da giza gogoa.
‎Txapelketaren eremu ekoizlea fikzioaren eta berridazketaren artean kokatu dugu, zentzugintzaren eremu errepresentazional eta ludikoan. Bertatik ulertzen da islatzen duen mundua.
2016
‎Estigmaren nondik norakoei dagokienez, kontuan izan behar dugu, teorian, legearen aurrean emakumeen eta gizonen artean balizko berdintasuna egon arren, begi bistakoa dela praktikan, egunerokotasunean, ezberdintasunak eta desorekak daudela batzuen eta besteen artean. Ikuskera sozialak zinez bestelakoak dira, eta, genero eredu hegemonikoen ondorioz, emakumeen arau hausteak eta gizonenak ez dira modu berean ulertzen, ezta baloratzen ere (Juliano, 2009; 2011). Orokorki, lehenengoen transgresioak zorrotzago epaitzen edota zigortzen dira (Davis eta Faith, 2002) eta, delituen kasu zehatzean, gizarte gaitzespena agerikoa da; nolabait, ekintza emakume batek egin izanak gertatutakoa larriagotuko balu bezala.
2020
‎Genero indarkeria ere ildo beretik ulertu behar da. Indarkeria balio maskulinoetatik femeninoekiko sortzen den botere harremana da, hala, mendekotasuneta asimetria harremanen bidez, desberdintasunak bermatzen dituena.
‎Ikerketa honen helburuetara bagoaz, argi ikusten da prozesua bera ulertzea lortu nahi dela, parte hartzaileen euren ikuspuntutik, eta haien bilakaera nolakoa izan den ezagutu nahi dela. Prozesua ulertu nahi izate horrek, bai eta informatzaileen esperientzia kontuan hartzeak ere, ikerketa hau interpretatzailea bilakatzen du.
2021
‎Horrez gain, nerabezaroaren garaiaren testuinguruan jarri behar gara zaletasun baten esanahia bera ulertzeko. Adin tarte horretan, eta gero eta gehiago, derrigortasunez betetako agenda bat izaten dute gazteek, eta sarritan egun osoa bereziki gustuko ez dituzten gauzak egiten pasatzen dute.
2022
‎Humanitateen esparruko jakintza arlo bat da, beraz, baina estu estu loturik dago gizarte zientziekin, eta batez ere, logikoa denez, hezkuntza zientziekin. Lotura marko hori ez da beti era berean ulertu eta interpretatu izan, eta, horren ondorioz, sarritan, HH gizarte zientziatzat hartua izan da, eta ez, berez hala zegokion arren, zientzia humanistikotzat. Edozein modutan, argi dago gizarte zientziek —demografiak, soziologiak, antropologiak— garrantzi handiko ekarpen kontzeptual eta metodologikoak egin diezazkioketela HHri.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia