2001
|
|
Alabaina, zer esan nahi dugu Saizarbitoriaren nobelak modernoak direla esaten dugunean? Modernitatea, kasu honetan, nobela
|
bera
ulertzeko moduari dagokio. Laburki esanez, nobelaren idazketari garrantzia ematen dion ikuspuntu berriaz mintzo garela esango dugu.
|
|
Idazle donostiarraren nobelek berritasun nabarmena ekarri zioten euskal nobelaren bilakaerari. Askotan esan denaren kontra, kontua ez da Txillardegiren nobelek berritasun tematikoa eta Saizarbitoriarenek berritasun formala ekarri zutela, gakoa nobelagintza
|
bera
ulertzeko moduan legoke. M. Butor ek gogoratu bezala (ik.
|
2002
|
|
K. Huysmans...), edo sinbolismo ostean ironia eta mundu subjektiboak iradoki zizkiguten eleberrigile* Lan hau 1/ UPV/EHU 00033.130/ 2001 proiektuaren barnean kokatzen da. ak (Dujardin, Gide...)... edo, H. Jamesen esanak irauliz, eleberriari bere narratibotasuna murriztu zioten hamarkadetako egile esperimentalak (Nouveau Roman...). Guztiak ditugu literatur genero honen bilakaeraren adibide eta mugarriak; guztiak, generoa
|
bera
ulertzeko modu baliagarriak. Azken urteotan, ostera, eleberria/ best-sellerra artekoa izan da eztabaida, N. Mailer eta J. Updikek T. Wolferekin izan zuten eztabaida batean esaten zen bezala, balio literarioak dituen eleberria" gaixorik" baitago merkatuak agintzen duen une honetan.
|
2003
|
|
Urdailean korapiloa, izterrak izerdiz edo heze,
|
berak
ulertu zuena esan nahi ote zuen galdetzen zion bere buruari. Beste zer egitea gusta lekioke?
|
2008
|
|
XX. mendean zehar aldaketa nabarmenak gertatu dira hezkuntzaren alorrean. Horietan garrantzitsuena hezkuntza
|
bera
ulertzeko ikuspegi berriak ekarri du: egungo hezkuntzaren helburua da ikasleari informazioa transmititzeko tresna izatetik, bizitzarako baliagarri izango zaizkion esperientziak eskaintzeko gunea izatera igarotzea.
|
2015
|
|
Artearen izaera progresista, beraz, bere osotasunean hartu behar da aintzat, ez soilik adierazten duenaren (edukia) arabera, baizik eta baita adierazteko moduaren (forma) arabera ere, biak aldi
|
berean
ulertuta. Puntu horretan, beste hainbatetan bezala, ortodoxia marxistatik aldentzen ziren hala Adorno nola Marcuse.
|
2017
|
|
Baina postmodernismoaren giltzarria ez da berez epistemologikoa, ontologikoa baizik. Izan ere, postmodernismoak errealitatearen zerizana
|
bera
ulertzeko ere modu berri bat proposatu du, ontologia berri bat, alegia, mundu honetako izate zein entitateak esentziez beharrean barne diferentziez osaturik dakuskiena. Hori guztiari buruz ari gara, beraz, postmodernismoaren mundu ikuskera berria harira ekartzean.
|
|
3 Hala berean, Gabilondok proposatu aro postnazionala baztertu gabe ere, ez dirudi ikuskera postnazionala euskal egileen artean orokortu zaigunik oraindik, ezta postnazionaltzat har genitzakeen horiek euskal nazioa modu
|
berean
ulertzen dutenik ere. Hots, hemen proposatu bezalako mundu ikuskeren tipologia modu egokia liteke kontu honen gainean ere argi pixka bat gehiago emateko. zurrun bezain aizunetara hertsatzeari utzi eta izan litekeenaren potentzial guztia askatzen hasteko.
|