Emaitzak: 7
2002 | ||
Edozein gizarte konfigurazio, bai ekonomiaren arloan, bai sexuen arteko harremanetan, bai gizarte horrek | berari buruz dituen ideietan, denboran zehargertatutako prozesu baten ondorioz sortutakoa da. Gizarte errealitateek genealogiabat dute, ez dira bat batean gertatzen, eta ez dira betidanik eta betiko sortuak ere.Gizarte errealitateak egitate historikoak dira22 Emakumeari eta sexuen artekoharremanei buruz gaur egun ditugun ideiak eta kontzeptuak ere, prozesu batenondorioz sortu dira, eta Julia Varela-ren iritziz, emakume burgesaren? | |
2006 | ||
Apustu egingo nuke sofaz aldatzeko ideia harena izan zela, hasieran, baina ez naiz ondo oroitzen. Badakizue nolakoa den Elena, bere | bereak dituen ideiak denonak bihurtzeko gaitasun horrekin. Koadrilan berdin funtzionatzen zuen, ez al duzue uste? | |
2014 | ||
Braque eta Picasso, Cézanneren oihalak ikustean jabetu ziren kubismoaren garrantziaz. Kubistek zioten margolariak | bere buruan zituen ideiak gauzatu behar zituela oihalean eta ez begien aurrean zuena. Kubismoaren barruan bi joera zeuden: | |
2015 | ||
T.W. Adornok zioen psikoanalisian ezer ez dela egia esajerazioa izan ezik. Saizarbitoriak dio nobelagilea" gupidagabea, makurra, gaiztoa, zikina" dela, eta ironiazko esajerazio horren bidez, ohi bezala, aldi | berean du ideia adierazten eta ideiarekiko distantzia ezartzen. | |
2017 | ||
Euskal soziolinguistikan transmisio kontzeptuak indar handia eduki du baina Kasaresek hutsune batzuk aurkitzen dizkio: " kontzeptuak | bere baitan duen ideia goitik beheitikoa eta noranzko bakarrekoa, gurasoengandik seme alabengana edo helduengandik haurrengana doana, ez da egun euskal hiztun berriak hazten diren testuinguru guztiak biltzeko egokia" (Kasares, 2014, 27 orr.). Ondoren transmisioari egiten dizkion kritika batzuk azalduko dira ikerketa honetarako baliogarriak izango direlakoan. | |
2018 | ||
Hala ere, puntu honetan komenigarria da Paula Kasares hizkuntzalariak transmisio kontzeptuaren inguruan egiten duen gogoeta bat berreskuratzea: " kontzeptuak | bere baitan duen ideia goitik behetikoa eta noranzko bakarrekoa, gurasoengandik seme alabengana edo helduengandik haurrengana doana, ez da egun euskal hiztun berriak hazten diren testuinguru guztiak biltzeko gai" (Kasares, 2014: 27). | |
Nolanahi ere, Johane Arxuk ez zien uko egin bere | bereak zituen ideia linguistikoei, lehenagoko bi liburuetan jarraitutakoei. Jardunbide horretan nabarmenena da, Iparraldeko koine moduko bat dela Arxuk hautatu duen hizkuntza: |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
bera | 7 (0,05) |
Lehen forma
bere baitan | 2 (0,01) |
bereak | 2 (0,01) |
berari buruz | 1 (0,01) |
bere buruan | 1 (0,01) |
berean | 1 (0,01) |
Argitaratzailea
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 2 (0,01) |
UEU | 1 (0,01) |
HABE | 1 (0,01) |
Susa | 1 (0,01) |
Alberdania | 1 (0,01) |
Pamiela | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
bera ukan | 7 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
bera ukan ideia | 7 (0,05) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |