2008
|
|
Hurrengo bideak erabil ditzake zerga oinarria zehazteko: a)
|
bere esku
dituen datu eta aurrekariez baliatzea; b) errentak edo ondasunak daudela zeharka egiaztatzeko balio duten elementuak erabiltzea, baita jarduera alor horretan ohikoak diren sarrera, salmenta, kostu eta etekinen datuak ere, ustiapenaren tamainari egokituz; c) antzeko edo baliobesteko kasuetan eman izan diren datu eta aurrekarietara jotzea, zergadun horietan ematen diren ikur, indize eta moduluak ba...
|
|
Azken aldian PFEZren kasuan zergadun batzuei ofiziozko likidazio proposamenak bidali zaizkie. Administrazioak likidazio proposamena osatzen du
|
bere esku
dituen datuekin. Zergadunak ez badu proposamenarekin desadostasunik adierazi, behin behineko likidazioa egingo da proposamenaren arabera eta zergadunak ez du bere autolikidazioa aurkeztu behar izango.
|
|
Tributu betebeharpekoak uste izango balu autolikidazioak bere bidezko interesei kalte egin diela, hots, berari dagokion zorra baino gehiago ordaindu duelako ala berari dagokion itzulketa baino gutxiago jaso duelako, orduan betebeharpekoak autolikidazioa zuzentzea eska dezake. Horretarako, Administrazioak berari aurkeztutako agiriak aztertuko ditu eta
|
bere esku
dituen datuekin erkatuko ditu. Jarduna amaituta, interesatuari ebazpen proposamena jakinaraziko dio hurrengo hamabost egunetan nahi duena alega dezan; hala ere, ebazpen proposamena interesatuak eskatutakoarekin bat badator, bestelako izapiderik gabe, likidazioa jakinaraziko zaio.
|
|
Likidazioa emateko, Administrazioak erabiliko ditu tributu betebeharpekoak bere aitorpenean sartutako datuak eta Administrazioak
|
bere esku
dituen datuak. Horrez gain, betebeharpekoari agindeia bidal dakioke aitorpenaren datuak argitu ditzan edo datuen ziurtagiriak aurkez ditzan.
|
|
b) Datu aitortuak bat ez badatoz betebeharpekoak berak aurkeztutako beste aitorpen batzuetako datuekin edo Administrazioak
|
bere esku
dituen datuekin.
|
|
Salbuespenez, likidazio proposamena aurretiaz jakinarazi da tributu betebeharpekoak nahi dituen alegazioak egin ditzan, baldin eta bat ez badatoz datu aitortuak eta Administrazioak
|
bere esku
dituen datuak, azken horiek ez direnean b) letran aipaturikoak. Halaber, likidazio proposamena aurretiaz jakinarazi behar da, likidazioa egiaztapen murriztuko prozeduraren txostenetik aldenduz gero.
|
|
Alde batetik, itzulketak ofizioz egiteko prozedura arautu da; bertan zergadun batzuei ofiziozko likidazio proposamenak bidali zaizkie, itzulketa bat zehaztuta. Administrazioak likidazio proposamena osatzen du
|
bere esku
dituen datuekin. Zergadunak ez badu proposamenarekin desadostasunik adierazten, behin behineko likidazioa egiten da proposamenaren arabera eta zergadunak ez du bere autolikidazioa aurkeztu behar izango.
|
|
Likidazio proposamena jakinaraziko da eta, jarraian, alegazioaldia irekiko da. Prozedura amaitzeko likidazioan Administrazioak
|
bere esku
dituen datu, aurrekari eta moduluak erabiliko dira.
|
2012
|
|
Beren artean lotuta dauden eta egitura
|
bera
duten datuez osatuta dago.
|
2013
|
|
Abdel Haqqek
|
bere alde
zituen datu estatistikoak: hasteko, MNBari buruz egindako ikerketen arabera, eltxoen %1 baino gutiago da eramalea; MNBak kutsatutako gizakien artean, berriz, %1 baino gutiago eritzen da larri; are gehiago:
|
|
Abdel Haqqek
|
bere alde
zituen datu estatistikoak: hasteko, MNBari buruz egindako ikerketen arabera, eltxoen %1 baino gutiago da eramalea; MNBak kutsatutako gizakien artean, berriz, %1 baino gutiago eritzen da larri; are gehiago:
|
2016
|
|
Zirriborroa Errenta Aitorpenaren proposamena da, Zerga Agentziak zergadunaren datu pertsonal, familiar eta ekonomikoekin egina. Ogasunak ez du zertan ezagutu azken urteko egoera guztiak (ezkonduta edo dibortziatuta, seme alabarik izan bada, etab.).), eta, beraz,
|
bere esku
dituen datu fiskalak agertzen dira, herritarrak egiazta ditzan zuzenak diren eta falta direnak. Tresna digital baten bidez egiten den kudeaketa erraza da, WEB errenta, eta, horri esker, zerga informazioa eguneratu daiteke.
|
2019
|
|
Kontuz! Zerga Agentziak
|
bere esku
dituen datuak gurutzatzen ditu, Wallapip motako plataformekin edo antzekoekin zerikusia dutenak, partikularren arteko transakzioak plataforma horien bidez zaintzeko. Bereziki, partikular gisa aurkezten diren profesionalen iruzurrak aurkitzen saiatzen da, baina, egiaz, profesionalki erosten eta saltzen aritzen dira.
|
2021
|
|
–Eskerrik asko oharragatik, erantzun zuen Estibalitzek, nahiz eta ni ziur nengoen
|
berak
bazuela datu hori?. Zure instrumental kirurgikoaz ere hitz egin digute.
|
2023
|
|
Behin betebeharpekoak, berariaz ala isilbidez, proposamena baieztatu eta gero, Administrazioak behin behineko likidazioa eman behar du zenbatekoa itzuli, ordaindu edo konpentsatzeko. Gure ustez, Bizkaiko arauketa zehatzagoa eta egokiagoa da zorra kalifikatzeko eta zenbatzeko eragiketak Administrazioak berak egiten dituelako
|
bere esku
dituen datuetan oinarrituta. Hortaz, proposamena ez da" autolikidazio" batena, ezpada" likidazio" batena42.
|
|
Bizkaiko TFAOren arabera, gainera, jarduketa horien bidez, kudeaketa organoek betebeharpekoaren jarduera ekonomikoen etekinen elementu guztiak berrikus ditzakete. Organo horiek prozedura ere erabil dezakete autolikidaziorik edo aitorpenik aurkeztu ez duten betebeharpekoen egoera egiaztatzeko, ofizioz hasitako likidazio prozedura Administrazioak
|
bere esku
dituen datu eta aurrekarietan ala betebeharpekoak emandako datuetan bakarrik oinarritu baitaiteke. Hori dela-eta, aipatutako datuez gain, betebeharpekoarengandik edo hirugarrenengandik beste datu batzuk edo informazio ezberdinak lortu behar direnetan egiaztapen mugatuko prozedura erabili litzateke (2014ko abenduaren 19ko Euskal Autonomia Erkidegoko Auzitegi Nagusiaren Epaia/ 2012 errekurtsoaeta 2017ko otsailaren 14ko Epaia/ 2016 errekurtsoa).
|
|
51 Arabako TFAOren 139.1 artikuluak jaso duenez, egiaztapen mugatuko prozedura ikuskapeneko jarduketa eta prozeduren artean ere koka daiteke. Puntu honetan, alabaina, kudeaketa organoena den egiaztapen mugatuko prozedura soilik aipatu nahi dugu. b) Tributu administrazioak
|
bere esku
dituen datuak eta aurrekariak aztertu, hain zuzen ere zerga egitatea edo tributu betebeharraren egitezko kasua gertatu dela edo betebeharpekoak tributu betebeharrean eragina duten elementuak ez dituela aitortu edo aitortu dituenekin bat ez datozen elementuak daudela agertzen dutenak. Aurrekoen artean daudela ulertuko ez balitz ere, Arabako eta Gipuzkoako TFAOek gehitu dutenez, erregularizatu behar diren justifikatu gabeko ondare irabaziak ere aztertu daitezke. c) Tributu arauketan eskatzen diren liburuak, erregistroak eta gainerako agiriak aztertu, bai eta merkataritzako kontabilitatearen kopia ere, eta liburu, erregistro eta agiri horietan adierazitako eragiketak frogatzen dituzten fakturak edo agiriak miatu. d) Hirugarrenei errekerimenduak egin, hornidura bidez (ez bilketa bidez) informazioa emateko betebehar orokorraren arabera, edo aurkeztu diren aitorpenetan jasotako informazioaren frogagiri egokien bidez informazio hori berresteko.
|
|
Hurrengo bideak erabil ditzake zerga oinarria zehazteko: a)
|
Bere esku
dituen datu eta aurrekariez baliatzea. b) Errentak edo ondasunak daudela zeharka egiaztatzeko balio duten elementuak erabiltzea, baita jarduera alor horretan ohikoak diren sarrera, salmenta, kostu eta etekinen datuak ere, ustiapenaren tamainari egokituz. c) Antzeko kasuetan edo kasu baliokideetan eman izan diren datu eta aurrekarietara jotzea, zergadun horietan ematen diren ikur, indize eta modul...
|