2004
|
|
Uzien zati batzuei oniritzia edo eman bazaie, alderdi bakoitzak ordainduko ditu
|
berak
sortutako kostuak, eta kostu erkideak, erdi bana. Horrek ez dio kalterik egingo, alderdietatik batek ausarkeriaz auzitan jardun badu, berorri kostuak ezartzeari, horretarako arrazoiak badaude.
|
|
3 Iraungitze adierazpenak ez du kosturik ezarriko; alderdi bakoitzak ordaindu ditu
|
berak
sortutako kostuak, eta kostu erkideak erdi bana izango dira.
|
|
«familiatik kanpo ezin izango da espainiarren artean bereizketarik egin, seme alabatasun motarengatik». Era berean, Familia Liburua Seme alabatasunari buruzko Liburuarekin osatzen da; azken hori, gaur egun, Familia Liburuak duen helburu
|
berarekin
sortu da, lan eremuaren barruan zein horretatik kanpo, modu legitimoan eratutako familian jaio ez diren seme alabei dagokienez.
|
2005
|
|
Erregistratzaile izendatutakoak fidantzarik jarri ezean, legeak baimendutako bankuren batean gordailutu behar du
|
berak
sortutako zerbitzu sarien laurdena, harik eta bermearen zenbatekoa osatu arte.
|
2007
|
|
Aurreko paragrafoaren arabera proposatutako hautagaiak Diputatuen Kongresuan azalduko du
|
berak
sortu nahi duen Gobernuaren egitarau politikoa, eta ganberaren konfiantza eskatuko du.
|
|
Hori bi kasu desberdinetan onargarria da: a) arauak berehala eta zuzenean egitateetan gertatzen den desberdintasuna islatzen duenean eta, ondorioz, kasu horretarako arauketa berezia eskaintzen duenean, gogoan izan dezagun, adibidez, gertaera baten ondorioei berehala aurre egiteko bakar bakarrik ematen den lege dekretua, besteak beste, hondamendi ekologiko baten ondorioei aurre egiteko?, eta b) arauak
|
berak
sortzen duenean arauketa zehatza jasoko duen kategoria desberdina, arauketa partikularra Konstituzioaren arabera onargarri egiten duten egitezko inguruabarrak kontuan hartuta (adibidez, gutxietsita dagoen kolektibo bati mesede egiteko). Azken buruan, arau bereziak izaera bereko egoera bati erantzun behar dio, eta arrazoizko eta proportziozko neurri bat izan behar da egitezko kasuari dagokionez.
|
|
Horregatik, antolamendu osoa Konstituzioaren arabera interpretatu behar da. Hain zuzen ere, Konstituzioak (botere sortzen da) legearen gain (eratutako botere baten produktua da, Parlamentuarena, hain zuzen ere, Konstituzioak
|
berak
sortu duena) duen nagusitasunaren bidez azal daiteke Europa kontinentaleko konstituzio sistemen eta beste sistema batzuen, esaterako ingelesa, arteko desberdintasuna.
|
2008
|
|
Ekonomia administraziozko bidea da administrazio berrikuspenaren ohiko bidea, tributuen arloan; horixe da, hain zuzen ere, auzitegietara jo baino lehen agortu beharreko administrazio bidea. Zuzenbide publikoaren gainerako adarrekin alderatuta, ekonomia administraziozko erreklamazioa ez dute ebazten organo kudeatzaileek, ezpada helburu horretarako beren
|
beregi
sorturiko organoek. Organo horiek (auzitegiak euren terminologian) ez dira organo kudeatzaileak, eta euren eginkizun bakarra erreklamazioak ebaztea da.
|
|
Administrazioaren pribilejio egoera hori mugatzeko, Zuzenbidezko Estatuaren printzipioak ezarri dira. Horiei helduta, Administrazioak Zuzenbidearen eta legearen menpe jardun behar du beti (Konstituzioaren 103 art.); administrazio jarduera auzitegiek kontrolatzen dute (106.1 art.); Administrazioak ondare erantzukizuna du,
|
berak
sortzen dituen kalteen gain (106.2 art.); eta, amaitzeko, auzitegiek benetako babesa eskaini behar dute (24 art.). Dena den, eta printzipio horiek gorabehera, oraindik ez da benetako orekarik lortu Administrazioaren eta norbanakoen artean.
|
2012
|
|
Norbaitek, herri bakearen aurka atentatu egiteko asmoz, lehergailuak edo ondore
|
bera
sor dezaketen bestelako aparatuak, edota osasunari kalte egin ahal dioten gai kimiko, biologiko nahiz toxikoak daudela modu faltsuan adierazten badu, orduan, horri espetxealdi zigorra ezarriko zaio, sei hilabetetik urtebete artekoa, edo isuna, hamabi hilabetetik hogeita lau artekoa, benetan sortutako ikara edo ordena eraldatzea kontuan hartuz.
|