Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 30

2000
‎Telesforo Monzonek, beste espiritu libre osoak, EAJ historikoak ez ote zuenjasan, Txillardegirekin, errepresio frantsesaren bere partea. Oroitzen naiz, 1971koAberri Egun hartaz, Enbatak antolaturik Donibanen, non debekuagatik eta nire deiarierantzunez, Txillardegi eta Telesforo elkarrekin igo ziren musika kioskora, nondikpolizia komisarioak eta bere polizia gizonek, manu militari, haizatu gintuzten.
2001
‎Jarduera edo ataza beraren parte izateko sortuak diren testu bi aukeratu ditut, bata idatzizkoa eta bestea ahozkoa. Lehenengoa aseguru etxe batean lortutakogutun bitxi bat da (guk euskaratua), eta bigarrena esaera batzuen erabilera moduinformalean azaltzen duen bideoa.
2002
‎Garrantzitsuenak EAEko aurrezki kutxak dira (bereziki BBK), eta industria jardueran nahiko parte hartzen dute (Navarro et al., 1994, 61). BBKk igoera ikusgarria eduki zuen 2000 urteko lehen hiru hilabeteetan, bere parte hartzea enpresetan zazpi aldiz handituz. Banco Guipuzcoano ren %10 erosi du (horrela honen %15edukiz) eta Iberdrola ren %1 eskuratu du (horrela honen %5era ailegatuz) (Deia, 2000ko maiatzaren 30koa).
2005
‎Alardeak iraganeko ezaugarriak mantentzen ditu eta era berean parte hartzemasiboa ahalbidetzen du. Tradizionalisten ustetan parte hartzea ez da soilik desfilatzen lortzen, ikuslea ere parte hartzailea da.
‎Gaur egun bizi garen pertsona gehienok antzeko Alardea ezagutu izan dugu.Hatxeroen Eskuadrarekin irekitzen da, unitate berezia?, bidea irekitzeko etaluebakiak egiteko gizonezko handi eta osasuntsuz osatuta dago, altuera jakin batedukitzea ezinbesteko baldintza da bertan parte hartzeko?. Kantinerarik ez duenkonpainia bakarra da, eta horien buru kabo bat da eta ez kapitain bat.
‎Beraz, alor publikoaren atea behin betiko itxita geratuko zaie betikoei. Alardean parte hartzeko eskubidearen eta Alardearen antolaketan bi udalek izandakoardura historikoaren arteko lotura zuzena agerian utziko dute 1998ko urtarrileko biepaiek eta une horretatik aurrera udalek dute Alarderik antolatu emakumeek bertan parte hartzeko duten eskubidea onartu gabe. Une horretatik aurrerabeste bide berri bati ekin behar izango diote betikoek, hau da, pribatizazioaren bideari eta bigarren ate hau zabalik mantendu ahal izateko zenbait formula juridikoerabiliko dituzte, hala nola, Manifestazio Eskubidea eta 1995 urteko IkuskizunPublikoen Legea.
‎b. Erakunde mota honen helburua bertan parte hartzea aukeratu duten edotabehartu dituzten kideen gainean modu jakinean eragitea da. Eskolak, ospitaleak, elizak, presondegiak dira hauetako batzuk.
2006
‎Kasu hori publizitateko babesletza kontratuari aplikatzen bazaio, honako hau izango da ondorioa: beste babesle batekin osoki edo partzialki kontratua egiten duen babestuak luke horren aurka erreklamaziorik egin lehenago babesleak bere partea beteko ez balu. Eragin horrek ez dirudi justifikatua dagoenik beste babesle batekin kontratu partziala soilik egiten den kasuetan.
2007
‎Ramon Zalloren esanei bagagozkie, gauzak honelatsu ageri dira Planean: «Esan nahi da, beraz, euskal kulturaren kontzeptua euskararena baino zabalagoadela, euskara, oinarrizkoa izanda ere, bere partea delako»7.
‎Mundu alinguistikobat, hizkuntzaren eraginik gabeko kultura bat, mintzaira alde batera uzten duenikuspegia, ikuspegi errotua da gurean eta guretik landa. Harrigarria da, zinez, hizkuntza errealitatearen beraren parte ez ikusteko ikuspegi hori, hizkuntza bera berezbalio sozial eta nazional bat izango ez balitz bezala. Hizkuntzaren tresna kontzeptuhorrek hizkuntzaren irudia zeharo desitxuratu eta gutxietsi egiten digu, eta,, euskararen hil edo biziko auzia behar bezala planteatzeko argudioak ahuldu.
‎«Hura [aktibitate intelektuala] eta hizkuntza bat dira, hortaz, eta elkarrengandik banaezinak»218 «Ukaezinezko zerikusia dago hizkuntzaren egituraren eta aktibitate intelektualeko beste modu guztien atarramenduaren artean», ziurtatzen da behin219 Beste batean, herri baten «beste abantaila intelektual», espresuki ez hizkuntzaren peko? batzuez mintzatzeko problemarik ez da egongo220 Eta hizkuntzan bertan parte intelektual hutsa, izpirituarena bakarrik omen dena ekarria, eta beste parte bat sentigarria bereiziko dira221 Barneko ideiak, agertzeko, zailtasun bat gainditu behar duela esaten da, hotsarena, eta ez duela lortzen zailtasuna beti berdin egoki gainditzea222, etab.
‎edo sentsibilitatearen menpeko161 (b) Adigai enpirikoetan beretan parte esentzial bat hitzen hots edo boz diferentzien gainetik («zaldi», «cheval», «horse») hizkuntza guztietan berdina bada (berba ezberdin denok objektu berari dagozkio), arrazoia, antza, hizkuntzan bertan parte bat pre edo ezhizkuntzazkoa delako da162 Are, (c) hizkuntzetan bertan, gramatikan nahiz lexikoan, «hamaika gauza» a priori ezarria da, unibertsala eta guztietan halabeharra hortaz?, hizkuntza jakin baten baldintzetarik aske163 Esperientzian, Kant-i jarraituz, sentigarritasuna eta adigarritasuna bi ahalmen gisa bereizten baditugu ere, hizkuntza ezberdinen arteko diferentziak (kontingentzia... Hori erabakigarria da zuzen ulertzeko Humboldt-en eboluzioan, haren adierazpen batzuek (hizkuntzak egiten duela mundua, estiloan) betiere beren zentzua mugatua zein mugen barruan daukatela, ezin baitira zentzu absolutuan hartu.
2008
‎Dispositiboen kontrolatzaile hauek sistema eragileen nukleoaren parte ziren garai zaharretan, baina kernelaren tamaina laburtzearren, kanpora daitezke nukleotik, nahiz eta beraren parte izan. Maiz erabiltzen direnak barruan egon ohi dira, eta bereziagoak direnak, kanpoan.
2009
‎Udaleko informazioaz gain, herrian gertatzen diren bestelako kontuak bilatuegin behar dira eta horrek denbora, kontaktuak eta behaketa eskatuko dio kazetariari. Bulegoko lana erosoagoa bada ere, ezin dugu kaleko lana alde batera utzi.Herritarrekin zuzenean zerikusia duten gaiei tartea egin behar zaie, herritarrakprotagonista direnean bestelako hedabideetan ahotsik ez dutenei espazioa eta denbora eskaintzea ezinbestekoa baita, horiek ere herriko protagonistak direlako, etabatez ere, irakurle eta ikus entzuleen komunitate bereko parte izanik, irakurleekhorien berri izan nahi dutelako. Udal eta elkarteetan ez bezala, norbanakoek ez dutebozeramailerik eta prentsa arduradunik izaten, beraz, kazetariak bilatu behar izatendu informazio eta protagonista hori.
2012
‎Azkenik, euskalnobleziak gaztelania erabiliko du klase subalterno euskaldunen (euskal elebakarren) aurka bere indar politikoa hedatzeko. XVI. mendearen amaieran hasita eta 1610ekobatzarretako erabaki orokorrekin amaituta, Bizkai eta Gipuzkoako Batzar Nagusiekgaztelaniaren hitzezko eta idatzizko ezagutza eskatuko dute bertan parte hartzeko, gehiengo subalterno euskaldun eta elebakarraren indar politikoa erabat ezabatuz.
‎Hortaz, gizartearen informazio premia nagusia elkarbizitza antolatzeko ereduan oinarritzen da. Bertan parte hartzeko gakoak eskaini behar ditu albistegintzak. Horrela, gizartearen norabideari ekarpena egingo dioten herritar autonomoak sortuko ditu (Hagen, 1995:
‎Kasu hori publizitateko babesletza kontratuari aplikatzen bazaio, honako hau izango da ondorioa: beste babesle batekin osoki edo partzialki kontratua egiten duen babestuak luke horren aurka erreklamaziorik egin lehenago babesleak bere partea beteko ez balu. Eragin horrek ez dirudi justifikatua dagoenik beste babesle batekin kontratu partziala soilik egiten den kasuetan.
2014
‎Bi egileok hein berean parte hartu dugu lan honetan. Eskerrak eman nahi dizkiegu ItziarAduriz eta Ruben Urizarri UEUko Euskal Hizkuntzalarien I. Topaketa antolatzeagatik; eta bertanparte hartu zuten guztiei lan honi egindako ekarpenengatik.
‎Neskatilen etamutilen artean, gorputza hasteko, subjektibotasunaren erradiazioa da, munduaren ulermena gauzatzenduen tresna: begien, eskuen bitartez bereganatzen du unibertsoa umeak, ez bere parte sexualen bitartez» (II, 13).
‎Elkarrizketa bat egituratua dela esaten da parte hartzaile guztiei galdera berak eta ordena berean egiten zaizkienean. Elkarrizketa erdi egituratuan, aldiz, ez zaizkie egiten galdera berak eta ordena berean parte hartzaile guztiei.
‎Desabantailei dagokienez, aipatu beharra dago, alde batetik, parte hartzaileak adin kronologikoaren arabera aukeratzen direla, eta horrek ez duela kontuan hartzen uzten haien garapen maila, ezta adin kronologiko bereko parte hartzaileen artean izan litezkeen garapen aldeak ere. Era berean, adin talde bakoitzean elkarren oso bestelako ezaugarriak dituzten parte hartzaileak bil litezkeenez (askotariko gizarte klase, kultura maila eta abarretakoak), arazoak sor daitezke laginen arteko homogeneotasunik eza dela-eta.
2015
‎Batetik, aipatu bezala, kasu askotan industriaurreko azpiegiturenberrerabileratik jaio direnez, industria modernoa baino lehenagokoaren berri ematen digute.Gainera, espazioen eta hauen bilakaera aztertzeak bertan emandako ekoizpen prozesuengarapena ezagutzea ahalbidetzen digute. Bestalde, industriaren garapen behar horrek eragindagarai bakoitzean erabilitako eraikuntza material eta teknikak ikusgai izaten dira horrelakoetan.Legorretako paper fabrikan, esaterako, 20 hamarkadan jada eraikiak zeuden hormigoiarmatuzko egituretatik (Doxanbaratz, 2002) hasi eta 21 mende hasierara arte eraikitakoakarkitektura multzo beraren parte dira egun.
‎Oztopo bat gainditzeko, ezagutza berriarekin enfrentamendua eragin behar da, modu programatuan eta sistematikoki, oztopoa eragin duen ezagutza egokitu dadin edo baztertua izan dadin. Irakasleak bere parte hartzeak zehaztasunez aurreikusi behar ditu, material anitzen erabilera eta erregistroen aldaketa bultzatuz.
‎Elkarrekin, proiektu horiek (eta etorkizunean etorriko direnek) moldatu eta gauzatu dute HIGHRISE proiektuaren etorkizun sena: berrikuntza soziala dokumentatu ez ezik, berrikuntza soziala bideratzeko eta bertan parte hartzeko tresna bihurtzea ere bada dokumentalaren helburua[...] 35.
‎Aldiberekoa, hau da, ikus entzuleek programa informatiboa ikusten ari diren une berean parte hartzea, zuzenean edo asinkronikoki (programa grabatua bada), telefonoz, edota sms, mail eta sare sozialen bitartez.
2017
‎Sare sozialak teknologia berri horien zati bat dira, bestelako gazteekin erlazionatzeko eran eragin zuzena daukana, helburu honekin erabiliak baitira sare sozial hauek. Gauzak horrela, beharrezko da jakitea sare sozial hauek zenbat eta zertarako erabiltzen dituzten jakitea, gizartea ulertu eta bertan parte hartzeko moduetan eragin zuzena izango baitute etorkizun hurbilean.
‎Hizkuntza komunikaziorako instrumentu eraginkorretariko bat den arren, ez da bakarra; izanere, keinuek, besteak beste, komunikatzeko balio dute (Molinuevo, 2016). Berriki hitz egiteareneta keinuen arteko erlazioaren interesa piztu da (Murillo, 2011) eta gu bat gatoz keinuak etahizketa prozesu beraren parte direla eta komunikatzeko nahiarekin oso hasierako momentu bateanelkarrekin sortzen direla (McNeill, 1992). Haurrek keinuak hitzak baino lehen erabiltzen dituztekomunikatzeko (Goldin Meadow eta Wagner, 2013; Iverson eta Goldin Meadow, 2005) etahasieran keinu deiktikoak erabiltzen dituzte, keinu mota horien esanahia testuinguruakosotasunean ematen baitu eta ez keinuaren formak (Goldin Meadow eta Wagner, 2013).
‎Ondoren, Inguruneaelementua osatuz, interakzioan parte hartzen duten faktore guztiak hartzen dira kontutan.Azkenik, Ekintza eta Interfazea elementuen bidez, interakzioaren helburu funtzionalak etaproduktuaren beraren analisia gauzatzen dira. Guzti hau aurrez aipatu den jarrera eta ikuspegiakontutan hartuz egitea proposatzen da, hau da, diseinatzailea aztertzailea soilik izan beharrean, erabiltzailearen neurri berean parte hartuz, esperientzien bilketa elkarren artean gauzatuz.
‎Bertan Dzikovska et al.autoreek aurrerapauso handia eman zuten irakaskuntzaren domeinuko ataza bat komunitate zientifikoanzabaldu baitzuten. Ataza honek ikasleen eta irakasleen anotazioak biltzen zituen datu base erraldoi batatzigarri uzten zuen ikerketarako, eta ikerketa zentro askok erabaki zuten bertan parte hartzea beraiensistema propioak garatuz. Ataza honekin batera, eta lehen aldiz, autoreek RTE/ NLI azpiataza bat ereproposatu zuten.
2019
‎Eztabaida taldeak eta horien transkribapenak. Gai berari buruz parte hartzaileen (familien) esperientziak, hausnarketak eta iritziak jasotzeko bilera bi antolatu dira.Eztabaida gidatzeko, erdi egituratutako gidoia diseinatu eta jarraitu da. Bertanproposatutako itemak bost multzo handietan biltzen dira:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia