Emaitzak: 5
2001 | ||
Jarduera edo ataza | beraren parte izateko sortuak diren testu bi aukeratu ditut, bata idatzizkoa eta bestea ahozkoa. Lehenengoa aseguru etxe batean lortutakogutun bitxi bat da (guk euskaratua), eta bigarrena esaera batzuen erabilera moduinformalean azaltzen duen bideoa. | |
2007 | ||
Mundu alinguistikobat, hizkuntzaren eraginik gabeko kultura bat, mintzaira alde batera uzten duenikuspegia, ikuspegi errotua da gurean eta guretik landa. Harrigarria da, zinez, hizkuntza errealitatearen | beraren parte ez ikusteko ikuspegi hori, hizkuntza bera berezbalio sozial eta nazional bat izango ez balitz bezala. Hizkuntzaren tresna kontzeptuhorrek hizkuntzaren irudia zeharo desitxuratu eta gutxietsi egiten digu, eta,, euskararen hil edo biziko auzia behar bezala planteatzeko argudioak ahuldu. | |
2008 | ||
Dispositiboen kontrolatzaile hauek sistema eragileen nukleoaren parte ziren garai zaharretan, baina kernelaren tamaina laburtzearren, kanpora daitezke nukleotik, nahiz eta | beraren parte izan. Maiz erabiltzen direnak barruan egon ohi dira, eta bereziagoak direnak, kanpoan. | |
2015 | ||
Batetik, aipatu bezala, kasu askotan industriaurreko azpiegiturenberrerabileratik jaio direnez, industria modernoa baino lehenagokoaren berri ematen digute.Gainera, espazioen eta hauen bilakaera aztertzeak bertan emandako ekoizpen prozesuengarapena ezagutzea ahalbidetzen digute. Bestalde, industriaren garapen behar horrek eragindagarai bakoitzean erabilitako eraikuntza material eta teknikak ikusgai izaten dira horrelakoetan.Legorretako paper fabrikan, esaterako, 20 hamarkadan jada eraikiak zeuden hormigoiarmatuzko egituretatik (Doxanbaratz, 2002) hasi eta 21 mende hasierara arte eraikitakoakarkitektura multzo | beraren parte dira egun. | |
2017 | ||
Hizkuntza komunikaziorako instrumentu eraginkorretariko bat den arren, ez da bakarra; izanere, keinuek, besteak beste, komunikatzeko balio dute (Molinuevo, 2016). Berriki hitz egiteareneta keinuen arteko erlazioaren interesa piztu da (Murillo, 2011) eta gu bat gatoz keinuak etahizketa prozesu | beraren parte direla eta komunikatzeko nahiarekin oso hasierako momentu bateanelkarrekin sortzen direla (McNeill, 1992). Haurrek keinuak hitzak baino lehen erabiltzen dituztekomunikatzeko (Goldin Meadow eta Wagner, 2013; Iverson eta Goldin Meadow, 2005) etahasieran keinu deiktikoak erabiltzen dituzte, keinu mota horien esanahia testuinguruakosotasunean ematen baitu eta ez keinuaren formak (Goldin Meadow eta Wagner, 2013). |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
bera | 5 (0,03) |
Lehen forma
beraren | 5 (0,03) |
Argitaratzailea
UEU | 5 (0,03) |
Konbinazioak (2 lema)
bera parte | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
bera parte ez | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |