Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2005
‎tamaina, sakontzeko ezintasuna, ikuspegi motzak etab.Horrela izanik, oso interesgarria iruditu zaigu gai honen inguruan liburu bat egitea, eremu honetan horrelako ekarpenen falta somatzen baita. Gure ustez, Alardeenauzia bere osotasunean landu behar da; horretarako, faktore guztiak aztertu behardira eta ez soilik agerian gelditzen diren aspektuak. Zentzu horretan, oso egokiairuditu zaigu diziplina arteko gerturatzea sustatzea.
2008
‎baina inork ez dio kasurik egiten [barre egin du]. Hogeita bost urte pasa ditut irakaskuntzan, unibertsitatean ere aritu nintzen, eta izugarrizko hutsunea dago hezkuntza arloan, kontzeptu honi dagokionez, gizakia bere osotasunean lantzeaz alegia. Gu ikastoletan sortuak gara, hezkuntza aktiboagoa ezagutu dugu; gero bigarren belaunaldiko ikastola handiagoetan sartu ginen, hor jardun dugu erakusten, eta saiatu ginen bolada oso luzez Piaget, Freinet, Makarenko eta abarren ideiak bideratzen, baina utopia hutsa zen.
2009
‎Hala ere, tailerra motz geratu zen. Azkenean Gurasoentzako Liburuxka bere osotasunean lantzeko denborarik ez zen gelditu eta horretan geratu zen hankamotz tailerra. Tailerrean jasotzaileek gauza interesgarriak ikasi zituzten baina bi gaien uztarketa horretan zerbaiten faltan geratu omen ziren hizkuntza transmisioari dagokionez.
2012
‎Hizkuntza ekologiarentzat hizkuntzen aniztasuna aberastasuna da. Hizkuntza aniztasuna onuragarria bada, hizkera aniztasuna ere hala da; Koldo Zuazoren esanetan, bere osotasunean landu eta garatu behar da hizkuntza, bere hizkera guztiekin, sendo eta osasuntsu egongo bada (2005). Hizkera diogunean, egoera bakoitzean baliatzeko erregistro bereziez ari gara.
2015
‎Dena dela, estandarra, literatura euskalkiak, herri hizkerak, hizkera teknikoak eta gazte hizkera ere ez dira hizkuntzaren osagai bakarrak; hori baino askozaz zabalagoa da eta, jakina, hizkuntza sendo eta osasuntsu egongo bada, bere osotasunean landu eta garatu behar da.
2016
‎Baina, filosofia hori lantzen duten beste talde batzuk ere gehitu dira, Durangoko Sorginola gaztetxeko Martin Loizatek dioenez. “Autogestioaren aurpegi agerikoena gaztetxeena da, baina bere osotasunean lantzea gura genuen. Horrela, beste eragile batzuk gonbidatzea pentsatu genuen”.
2018
‎Horren atzean arrazoi asko egon daitezke, besteak beste, krisia hasi zenean jendeak garraio publikoa gehiago erabiltzera jo zuela eta autoa gutxiago erabiltzen zela eta baita errepidean jarritako radarren eragina ere. 2013an baina, egoera ekonomikoak hobera egitearekin autoa berriz ere gehiago erabiltzera jo da eta horrek eragin du hein batean istripuak handitzea. Horregatik, mugikortasuna bere osotasunean landu eta neurriak hartu behar dira modu integralean.
2019
‎akreditazio ofiziala duen estandarren garapenerako erakunderik ez da egon, orain arte, hizkuntza eta arreta soziosanitarioa uztartzen dituzten estandarrak egin dituenik, ez ISok (International organization for Standardization) ez CeNek (european Committee for Standardization). Izan dira, izan, eremu urriko hizkuntzetarako zenbait ebaluazio gida sortu dituztenak, hala nola healthcare Improvement Scotland egeak edo osasunerako munduko erakundeak (ome), baina ez beren beregizko estandarrik. ameriketako CLaS (Culturally and linguistically adecuate services) estandarrek, beste aldetik, kultura bere osotasunean lantzen dute; arraza, jatorria, erlijioa, sinesmenak... baina ez hizkuntza beren beregi. gauzak horrela, orain arte mundu mailan ez da
2020
‎Euskal Herriko Ikastolek (Ikastolen Elkarteak) erronkari erantzun nahi izan diote, eta Lehen Hezkuntzako 5 eta 6 mailako ikasleei burujabetza digitala bere osotasunean lantzeko aukera eskaini. Horretarako, IKT on hezkuntza aholkularitzaren parte hartzearekin batera, hezkuntza komunitate osoa inplikatzen duen #Izandig proiektua garatu eta martxan jarri da, helburu nagusi honekin:
2021
‎Zalantzarik gabe, garrantzizkoa da hori egitea eta ikasleek egindako aurrerapenak era ahalik eta objektiboenean neurtzea, ez dugu ukatuko, gainera, hurbilbide horrek aukera eskaintzen duela irakaskuntza objektua unean uneko helburuen arabera mugatzeko eta ahozko hizkuntzaren erabilera ezberdinak aintzat hartzeko, baina gurea bezalako eskola aniztunaren testuinguru batean ezin diogu itxi atea interakzioan gauzatzen diren berbazko ekintza komunikatiboak lantzeari eta garatzeari. Beharrezkoa da elkarrekintza egoerak aprobetxatzea eta egokiak eta aberatsak sortzea ikasleen ahozko adierazpen beharrei aurre egiteko eta haien garapenari ekarpena egiteko, eta finean, hizkuntza erabilera bere osotasunean lantzeko. Azken batean, ahozko erabilera da euskararen sozializaziorako gune garrantzizko bat; ahozko interakzio horien bitartez bideratzen dira ezagutzarekiko harremanak, irizpide didaktikoak, identitate harremanak, eta abar, labur esanda, ikasketa espezifikoak gauzatzeko baldintzak bideratzen dira ahozkoaren bitartez.
2022
‎“Bertsozale Elkartearekin betidanik izan ditugun loturak berresten ditu akordioak”. “Euskaltzaindiak pozik hartzen du elkarrekiko lankidetzaren eraberritze hau aitortu du euskaltzainburuak, eta etorkizunerako oinarriak ikusten ditu bertan, euskara bere osotasunean lantzeko, euskararen munduko hainbat sektorerekin batera”. Azkenik, hitzarmenaren atal garrantzitsu bati erreparatu dio:
2023
‎Lurraldetasunari begirako gogoetak egin ditu. «Ikastolok Euskal Herria bere osotasunean landuko duen lege bat aldarrikatzen dugu», azaldu du. Eta eskola ereduari begirakoak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia