Emaitzak: 5
2005 | ||
Bestela eta azkenik, hizkuntzak gizakiaren eta munduaren artean egiten duen artekari lana izan dugu hizpide eta, era honetan, hark nolabaiteko" bitarteko espazioa" osatzen duela ikusi dugu. Beti ere esan beharra dago, bukatzeko, erreflexio filosofiko linguistiko hauek guztiak beharrezkoak baldin badira ere, ezinbestekoa dela hauetaz gain bestelako erreflexio antropologiko linguistikoetara ere jotzea hizkuntza bera | bere osotasunean hobeto ezagutu eta ulertu ahal izateko. | |
Lehen une batean, hizkuntzak garapen intelektualean edo kognitiboan duen paperaz aritu gara eta, honela, hark gutako bakoitzaren mundu ikuskera propioa zabaltzeko duen gaitasunaz jabetu gara. Jarraian, hizkuntza horrek aldi berean gizakiaren garapen pertsonalean edo etiko moralean duen zeregina aztertu dugu eta, honen eskutik, giza-formazioa | bere osotasunean hobeto ulertzen saiatu gara. Amaieran berriz, eta aurrekoa osatu edo laburtu nahian, ideia garrantzitsuena azpimarratu dugu, alegia, hizkuntzari esker bakarrik dela posible maila kognitiboan zein pertsonalean ematen den giza-formazioa. | |
2009 | ||
Bertako kulturan, historian, gizartean eta erakundeetan zeharreko bidaia, liburua aurkeztu du Donostian egindako prentsaurreko batean. Gure artean dauden etorkinek, aldizkako bisitariek eta diasporako euskaldunek Euskal Herria | bere osotasunean hobeto ezagutu dezaten da liburu honen helburu nagusia, hots, Euskal Herriaren kultura, historia, egitura politiko administratiboa zein instituzionala ezagutaraztea. | |
2014 | ||
Eremu pribatu deitutakoak, hots, familia, sexualitatea, familiaartxiboak, gutun eta literatura iturriak, edo politika ulertzeko modu berriek pitztutakointeresak, historiografia egiteko era berriak iragarri zituen. Proposatutako helburuaez zen hainbeste iraganaren ulermenari errealitatearen beste aspektu bat gehitzeaizan, baizik eta hura | bere osotasunean hobeto ulertzea, inertzia eta aurreiritziakgaindituz. Frogatu nahi zena zera izan zen, emakumeak historiaren agertokitik ataurkezten zituen ikuspuntua, iraganaren irudi distortsionatua zela. | |
2015 | ||
Agiria adostasun zabalez onartu zen konfederazioko organotan, nahiz eta testuaren elaborazio metodoak —bi erakundeetako idazketa batzordeen artean negoziatu beharrak— zehaztasunen eztabaidari nahi baino tarte txikiagoa utzi zion Nazio Batzordean. Dena dela, Nazio Batzordeko kide guztiek, nor bere ardura arloan, agiria behar bezala azaldu izan balute koadro eta militanteek | bere osotasunean hobeto uler zezaten, agiriaren aurkako irakurketek eragin txikiagoa izango zuketen ELAren baitan. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
bera | 5 (0,03) |
Lehen forma
bere | 5 (0,03) |
Argitaratzailea
Jakin liburuak | 2 (0,01) |
EITB - Sarea | 1 (0,01) |
UEU | 1 (0,01) |
Pamiela | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
bera osotasun | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
bera osotasun hobeto | 5 (0,03) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |