2001
|
|
Istorio laburrez baliatu da Fito Rodriguez gaur arte ziurtzat eman ohi dugun hainbat «gertaera» edo «egite»en atzean ezkutatzen dena edota ezkuta daitekeena azaltzeko. «Irudikapen hautsia», «Antzezpen lausotua» eta «Ordezkapen kaiolatua» ataletan banatzen du umorearen bidez filosofia desfilosofatzen irakatsi nahi digun
|
bere
lan hau. Eta horregatik edo, berak bezala filosofia ulertezina egiten zaienei gomendatzen die, bereziki, Koldo Izagirrek «Magrittek ez omen zuen pipatzen» liburuaren irakurketa.
|
2002
|
|
Paleontologoak
|
bere
lan honi eskainitako denbora luzeaz kanpo, ordea, bazegoen beste zer edo zer jakitea komeni zena. Hauxe:
|
2003
|
|
Nekazari mailako euskaldunei zuzentzen zitzaion
|
beraz
lan hau. Ordura arteko erdal historiografia ezin irakur zezaketen euskaldun elebakar haiei (Iztuetak emandako datuen arabera Gipuzkoako 120 mila biztanleetatik 100 mila ziren elebakarrak).
|
2005
|
|
Bere iritziz, ilusiorik eta idealik gabeko gizakiak heldu dio XXI. mendeari. Etorkizun hobeagoa eraiki ahal dezagun du helburu
|
bere
lan honek.
|
|
Nire ustez, interes globaleko gaia da, batez ere Euskal Herrian bizi dugun gatazka egoera sustraitik oratzen duen autoreetako bat dugulako Azurmendi.
|
Bere
lan honetan euskal biztanleriari kontuan hartzea txarto etorriko ez litzaiokeen apunte esanguratsu batzuk ageri dira. Lan honen lezioa, gainera, oinarrizko lege moralak izanda nola ez dugun argudiatzeko gaitasuna galdu beharrean dago.
|
2006
|
|
Orain, Azkoitiko bailaretako eskolak, lanean, baserrietako seme alaba askok bizi izan duten eskola nolakoa izan den jakitera gerturatzen du irakurlea, XIX. mendean hasi eta XX. mendeko ia amaiera arteko Azkoitiko landa auzoetako eskolatzea nolakoa izan zen azalduz, eta auzo eskola haiek deskribatuz. Ikasle askoren memorian ondo gordeta dagoena, euren haurtzaroko eskola haietan pairatu behar izan zituzten ankerkeriak adibidez, berreskuratu du Joxe Garmendia Larrañagak
|
bere
lan honetan.
|
2012
|
|
Euskararen esparruan ere ekarri zuen berritasunik, euskara garbiaren etamordoiloaren artean eztabaida gogorrak bizitzen ari ziren garai haietan, ordu arteinortxok ez bezala, Txillardegik
|
bere
lan honetan euskara kaletar edota hiritar bataurkeztu zuen. Euskara garbi eta puru hartatik urruti zegoen jardun mota desberdinbat lehen aldiz euskal literaturan.
|
2013
|
|
Hurrengo eskuduntza kooperatibak talde desberdinetan klasifikatzea da. Funtzio hau erregistroak dituen funtzioekin dago erlazionatua,
|
beraz
lan hau erakunde pribatu batek egiteak ez dauka zentzurik. Beste zeregin garrantzitsu bat, kooperatibentzako aholkularitza eta bestelako zerbitzuak eskaintzea da.
|
2017
|
|
Eta hori puntu desberdinen arabera semantikan edo gramatikan bezala.Baina hemen fonetikaren arabera zentratua izanen da lana.
|
Beraz
lan honetan frogatu nahi izan dena daaldaketak badirela. Masterraren gainditzeko, lan bat egin dudanean Zuberotar alokutiboari buruz, ohartu naiz Zuberotarra garatzen edo bederen aldatzen ari zela.
|
2019
|
|
P. austriacus eta H.savii adibidez. Razgour et al. ek (2012) teknika molekularrak erabiliz P. austriacus en dietaaztertu zuen Hego Erresuma Batuan, eta batez ere sitsez osatutako dieta deskribatu zuen. H.savii ren kasuan, dieta metodologia molekularrak erabiliz aztertu duen lanik ez da argitaratuiturri bibliografikoen arabera,
|
beraz
lan honek saguzar espezie honen ekologia trofikoariburuzko informazio xehea eskainiko luke lehen aldiz. Eremu zabaletan intsektu hegalari txikiakharrapatzen behatu da (Dorado Correa et al., 2013), baina orokorrean ehiztari generalista gisadeskribatu daiteke, bere dieta inguruneko baldintzen arabera aldatzeko ahalmena erakustenduelako (Whitaker eta Karatas, 2 009).
|
2023
|
|
Atsegin handia emango ziola Margot Begemann, De Groots edo Sien nola bizi ziren esaten bazion.
|
Bere
lanari buruz hau ziola: patata jaten ari ziren nekazarien koadroa zela egin zuen onena; orduz geroztik ezin izan zuela modeloetatik pintatu; baina, koloreak erabiltzen ikasteko aukera izan zuela.
|