Emaitzak: 4
2019 | ||
Gizonaren zereginak proiektuak eta ihesak dira aldi berean: gizona prest dago bere karrerak, bere pertsonaiak irentsia izateko; gogoko du norbait garrantzitsu, serio izatea; emakumea, aldiz, ez da erortzen tranpa horietan, logika eta moral maskulinoak auzitan jartzen dituenez gero; hain zuzen, Stendhalek horixe miresten zion emakumeari hainbeste; emakumea ez zaio urguilua erabiliz itzurtzen | bere kondizioaren anbiguotasunari; ez da ezkutatzen giza duintasunaren mozorroa jantzita; zintzoago adierazten ditu pentsamendu diziplinagabeak, emozioak, berezko erreakzioak. Horregatik, emakumearen solasa ez da senarrarena bezain aspergarria inondik ere, baldin eta bere izenean mintzo bada, eta ez bere jaunaren ispilu leial gisa; gizonak orokor deitzen zaien ideiak botatzen ditu, hau da, egunkariko zutabeetan edo lan espezializatuetan agertzen diren hitzak, formulak; emakumeak, berriz, esperientzia mugatu baina konkretu bat ematen du. | |
Ingurukoek prestaturiko gezurren aurrean, ironiko eta buruargi agertzen da. | Bere kondizioaren anbiguotasuna sentitzen du egunez egun: protesta antzuetatik harago, kemena izan dezake auzitan jartzeko baikortasun ezarria, balio onartuak, moral hipokrita eta lasaigarria. | |
Egiaz, gizona haragizkoa da emakumea bezala, hau da, pasibotasun bat da, hormonen eta espeziearen jostailu bat, bere desiraren harrapakin artega bat; eta emakumea ere, gizona bezala, haragizko sukarrean onespena da, borondatezko ematea, jarduna; bakoitzak bere erara bizi du gorputz eginiko existentziaren anbiguotasun bitxia. Ustez elkarren kontra ari diren borroka horietan, nork bere kontra dihardu, ohaidearengan proiektatuz bere buruarengan arbuiatzen duena; | bere kondizioaren anbiguotasuna bizi ordez, bakoitzak ahaleginak egiten ditu doilorkeria besteak paira dezan eta ohorea norberarentzat izan dadin. Baina biek onartuko balute anbiguotasun hori, zentzuzko modestia batez onartu ere, zeina zinezko harrotasunaren ondorio bailitzateke?, orduan parekotzat hartuko luke batak bestea, eta biek adiskidantzaz biziko lukete drama erotikoa. | |
2021 | ||
Beauvoirren ustez, emakumeak bere buruaren esperientzia zinezkoagoa du, gizonak ez bezala bere kondizio haragizkoa onartzen baitu: " emakumea ez zaio urguilua erabiliz itzurtzen | bere kondizioaren anbiguotasunari" (II: 387). |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
bera | 4 (0,03) |
Lehen forma
Argitaratzailea
ELKAR | 3 (0,02) |
Jakin liburuak | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
bera kondizio | 4 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
bera kondizio anbiguotasun | 4 (0,03) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |