Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 58

2002
‎Ildo honetan ulertzen dira BMW edo Audiren azken anuntzioak. Hau da, autoa bera erakutsi edota bere kondizio teknikoetaz hitz egin beharrean, autoa izateak zer sentsazio sorrarazi dezakeen igortzen dela".
2004
‎Literatura, orduan, helburu zehatz batekin sortzen da: errealitatea aldatzea, eta herritarrei" euskal kontzientzia hartzen laguntzea eta bere kondizio alienatua ahal bezain ximenki agertzea". 2
2006
‎Hala ere, esan dugu Momorenak akatsa duela eta, agian, artisauak (harginak) ez zuela ulertuko idazten ari zena; Alvarorenak, aldiz, kalitate handiagoko hizkiak dituela dirudi (Azkarate eta García Camino, 1996), nahiz eta bere kontserbazio egoera ez izan oso ona, adierazten duena eskulangilearen kualifikazioa altuagoa zela. Duten desberdintasun nabariena, harrizko euskarriaren izaeraz gain (esan dugunez, bata hilarrian dago idatzita eta bestea hilobi sarkofagoaren estalkian bertan), Alvarorenak bere kondizioa agertzea da, hots, apezpikua edo gotzaina dela esaten digu, eta Momo nor zen ez dakigu (ez dugu inongo daturik).
2008
‎«Marko Poloren ametsa» kontakizun metatestualtzat emana dela nabari da, «Sonnet allégorique de lui même» bezala, eta honetaz ohartzera gonbidatuak gara: idaztea joko soila da; gizakia, bere kondizioaz preso, Marko Polo gatibatuak itxuratzen duena, bera liluratzen da, gutti edo aski argiki, mundua den bezala zintzoki deskribatu nahian. Kondairaren hastapena ironia metatestualez betea da, beraz:
2009
‎soil izatearena gabe, zentzu batekin izatearena). Haragoko eta Bestelako izatearen kontsideroak zentzurik ez du, noski, kausen araketa zientifikoarentzat, a priori lotua hori bere kondizioengatik berengatik kontrol enpirikoaren peko faktoen eremu hutsera; eta, beraz, efektuek kondizionaturiko kausetara, eta kausa nahiz efektu den guztiaren izatearen unibokotasunera. Mitoak munduaren egileaz galdetzen du, ez munduaren kausaz.
‎Jipoitzen dutenean bai, orduan zer egin ote duen galdegiten du, baina gainerakoan ez. Ez du bere kondizioaz galdetzen, erabat itota dago, dena datorkio.
2010
‎NI, Elizaren partaide; NI, Artziprestzazgoko Diputatu Nagusi, estamenduan goiko aldean kokatua; NI, Asteasuko parroko? NI hori ez da soilik subjektu hizlari bat, baizik eta bere kondizio erlijiosoan errepresentazio mailak bereiztu ahal zaizkion subjektu bat. Agirreri antzeman zaio erakuslearen paperari dagokion maila (Eracusaldiac) (Eguia au azaltzeco, azqueneco aldian itzeguin nizun, Cristaua...
‎Alde bat. izan den harreman sexualen sistema gainditzea. Edo emakumeak bere kondizioa pentsatzeko eta gainditzeko ahalmena izatea. Edota nork bere hizkuntza mintzatu ahal izatea.
2011
‎Laburbilduz, esan genezake itsasoa gazia dela lurra eratzeko gertatu ziren prozesuen orekaren emaitza hori delako. Oso labur esanda, lurrun masa erraldoia imajina dezakegu, gaur egungo bolumena baino 2.000 aldiz handiagoa, eta bere kondizioak aldatuz doaz, hozten doa, grabitateak bere lana egiten du, eta azkenean, orain dela 200 milioi urte inguru, urak zeharo estalita zegoen Lurra, gaur egun duen antzerako gazitasunarekin.
‎Ondorioz, munduaren humanizazioa amesten zuen irabazle ilustratuari eskuetan egin diote eztanda baikortasunak, zientziak, ideologia askatzaileek. Bere burua subiranotzat eta autoaskitzat zeukanak bere hauskortasun erradikala (bir) deskubritu du, eta pitzatua du bere kondizioan zeukan konfiantza.
2012
‎Hala esaten du La Pizarra de Yuri blogeko Antonio Cantó dibulgatzaile eta hegazkinetan adituak: Paperezko hegazkinaren hegaldia azaltzen ez duen euste aerodinamikoaren edozein hipotesi seguruenik okerra da, eta hau ziur osatugabea. Paperezko hegazkinak, Boeing 747ak, helikoptero batek, txori batek eta erle batek, bakoitzak oso diseinu ezberdinarekin, eta bakoitzak bere kondizioekin, airea beherantz bultzatuta egiten dute hegan. Oinarrizko printzipioa hori da.
2013
‎Koreako eta Vietnamgo beterano gisa aurkeztu zen gizon batek hartu zuen hitza jarraian, eta bere kondiziokoek bizi zuten egoera kaxkarra aipatu. Hitzezko onespena bai, bazuten, Veterans Day ko ospakizunak ere bazituzten, baina gero, errealitatean, oso arreta gutxi jasotzen zuten, haientzako ospitaleen egoera tamalgarria ikusi besterik ez zegoen.
2014
‎Ikusi dugu nola emakumeen gorputza ezinbesteko patu bilakatu zen; are, gorputz horren zati batzuek garrantzi berezia hartu zuten diskurtso zientifikoetan.Zehazki, nerbio sistema, burmuina, antolaketa hormonala eta ugaltze aparatuanatura femeninoaren giltzarri kontsideratu ziren, momentu eta tokiaren araberaenfasi ezberdinarekin. Teoria zientifiko berriek bere kondizio sexualak guztizmenderatutako emakumezko gorputza eraiki zuten. Batzuetan, gizonekikoeskastasuna demostratzea izan zen oraindik helburua.
2015
‎a) eskubideak abstrakzio eraikia dira, artifizialak. Bada, b) badira hankabikoak bere kondizioari atxikirik (inherente) berez dituen beharrak.
‎ELAk bi lan ildo ditu prekarietatearen aurka egiteko: behin behinekotasuna objektiboki behin behinekoak diren egoeratara mugatzea, 198 eta behin behineko langileei lan bera egiten duten langile finkoen maila bereko kondizioak bermatzea. Lan merkatu berriak langileen arteko bereizketa areagotzeko duen arriskuaz jabetuta, aurrerantzean bereizkeriaren aurkakoa izango da ELAren jardueraren ardatz nagusietakoa.
2016
‎Eman dezagun, homosexualitatearekin, mendetan zehar nagusi izan den harreman sexualen sistema gainditzea. Edo emakumeak bere kondizioa pentsatzeko eta gainditzeko ahalmena izatea. Edota nork bere hizkuntza mintzatu ahal izatea.
2017
‎KOLERA IRAUNGITZEKO LEHENBIZIKO ERREMEDIOA: BATBEDERAK BERE KONDIZIO HASERREKORRA EZAGUTURIK, HARI BEGIA EDUKITZEA
‎Antioko sofista deitzen zen hark, bere kondizioa ezaguturik, ez zuen behin ere konpainiatan ibili nahi eta ez, hartarako bazen ere, herriko kargutan ere sartu nahi (Th. Zwinger, Theatrum humanae vitae, 1583, 90 or.). Gizon gaizkin bat bezala, izu zen, beldur zen, ehiza bezala, basatua eta ihes egina zebilen.
‎Kap. XXI. Kolera iraungitzeko lehenbiziko erremedioa da batbederak bere kondizio haserrekorra ezaguturik, hari begia edukitzea.
‎alphaspirit Errenta finkoan inbertsio atipikoa egiten bada, autonomietako edo patriotiko bonuekin egiten da. Produktu desberdina da, eta bere kondizioek arautzen dute. Hauek dira horietako batzuk.
2019
‎Baina, gehienetan, gizona matxinatu egiten zaio bere kondizio haragizkoari; jainko tronugabetu gisa ikusten du bere burua: zeru argitsu ordenatutik amaren sabeleko kaos ilunera erori izana, horratx gizonaren madarikazioa.
‎Beraz, arreta handiz aztertu behar da emakumearen destino tradizionala. Nola ikasten duen emakumeak zein den bere kondizioa, nola bizi duen kondizio hori, nolakoa den emakumea giltzapeturik dagoen unibertsoa, zer ihesbide onartzen zaizkion: horra hor zer deskribatu nahi dudan.
‎Horregatik, gizonari baino askoz larriagoak zaizkio ezkonbizitzaren arrakastak eta porrotak: gizona herritarra eta ekoizlea da senarra baino lehenago; emakumea, berriz, emaztea da ororen gainetik, eta, askotan, hori besterik ez; lanak ez du askatzen bere kondiziotik; kontrara, kondizio horren araberakoa da lanaren balioa. Maitemindurik badago, eskuzabaltasunez sakrifikatzen bada, pozik beteko ditu bere zereginak; sumindurik badago, aldiz, zama gezak irudituko zaizkio.
‎Behin betiko zerumuga aldaezin horren aurrez aurre ageri da askatasuna, alferrekotasun ezinago eramanezin batez. Lehen, gurasoen autoritateak babesturik, neska gaztea bere askatasunaz baliatzen zen matxinadan eta itxaropenean; askatasunaren bitartez, arbuiatu eta gainditu egiten zuen bere kondizioa, baina, aldi berean, segurtasuna ematen zion kondizio horrek; familiaren epeletik ezkontzarantz joz egiten zuen bere buruaz harago; orain, ordea, ezkondua dago, eta ez du bestelako etorkizunik begien aurrean. Etxeko atea itxita dago:
‎Hautu hori egitean subjektuak onartzen dituen faktoreetako bat bera ere ez da erabakigarria, ez egitate fisiologikoak, ez historia psikologikoa, ez inguruabar sozialak?, baina denek laguntzen dute hura ulertzen. Emakumearentzat, modu bat da, beste asko bezala, bere kondizio orokorraren eta bere egoera erotiko partikularraren ondorio diren arazoak konpontzeko. Giza portaera guztiek bezala, tartean izango ditu itxurakeria, desoreka, porrota, gezurra, edo, kontrara, esperientzia emankorren sorburu izango da, nola bizitzen den:
‎Hala, neska gazteak emakumeen gisan jantzi nahiko du; emakume nagusiak, neskatoen gisan; prostitutak, emakume mundutarren gisan; eta emakume mundutarrak, vampen gisan. Eta bakoitza bere kondizioaren arabera jantzita ere, jolasa beti dago hor. Artifizioa irudimenezkoari dagokio, artea bezala.
‎Gero ere segitu zuen giro horretatik atera nahian, eskolak hartuz, eta abar; senarra obrero kualifikatu ona zen, eta edariari emanez erantzun zion emaztearen jarrera bortitz eta nagusikeriazkoari; behin eta berriz utzi zuen haurdun, mendeku hartzeko agian. Senarrarengandik apartaturik, eta bere kondizioan etsi zuen bolada baten ondotik, Mazetti anderea aitari bezalako tratua ematen hasi zitzaien seme alabei; txikiak zirelarik, pozik egoten zen haiekin: ikasi egiten zuten, nota onak erdietsi, eta abar.
‎Gizonaren zereginak proiektuak eta ihesak dira aldi berean: gizona prest dago bere karrerak, bere pertsonaiak irentsia izateko; gogoko du norbait garrantzitsu, serio izatea; emakumea, aldiz, ez da erortzen tranpa horietan, logika eta moral maskulinoak auzitan jartzen dituenez gero; hain zuzen, Stendhalek horixe miresten zion emakumeari hainbeste; emakumea ez zaio urguilua erabiliz itzurtzen bere kondizioaren anbiguotasunari; ez da ezkutatzen giza duintasunaren mozorroa jantzita; zintzoago adierazten ditu pentsamendu diziplinagabeak, emozioak, berezko erreakzioak. Horregatik, emakumearen solasa ez da senarrarena bezain aspergarria inondik ere, baldin eta bere izenean mintzo bada, eta ez bere jaunaren ispilu leial gisa; gizonak orokor deitzen zaien ideiak botatzen ditu, hau da, egunkariko zutabeetan edo lan espezializatuetan agertzen diren hitzak, formulak; emakumeak, berriz, esperientzia mugatu baina konkretu bat ematen du.
‎Badaki bere ondoeza sakonagoa dela jartzen dituen aitzakiak baino, ondoez hori kentzeko ez dela aski aldi baterako ihesbide bat: mundu guztiarekin haserretzen da, bera gabe eta beraren kontra eraikia delako; nerabezarotik, haurtzarotik ari da protestaka bere kondizioaren kontra; ordainak agindu dizkiote, segurtatu diote ezen, bere aukerei uko egiten badie gizonen mesederako, den denak eta gehiago itzuliko dizkiotela, eta engainaturik sentitzen da; unibertso maskulino guztia akusatzen du; sumina da mendekotasunaren beste aurpegia: den dena ematen duenak ez du sekula aski jasotzen trukean.
‎Ez du behin behineko irtenbiderik aukeratzen: gizonaren kontra protestatzen du, bizitzaren kontra, bere kondizioaren kontra, baina ez die ihes egiten.
‎iruditzen zaio gizonari, bai, baina hona hemen zergatik: emakumeak, bere kondizioa dela kausa, garrantzi ezin handiagoa ematen diolako bere aberetasunari. Emakumearen haragiak ez du ozenago oihu egiten gizonarenak baino, baina emakumea adi dago haragiaren murmuriorik txikienari ere, eta oihartzun ematen dio; plazera ere immediatotasunaren garaipen berehalakoa da, sufrimenduaren urradura bezala; istantaren bortitza dela medio, ukatuak dira geroa eta unibertsoa:
‎Sentitzen dute haragi eta espiritu direla, bestea eta subjektu direla. Gatazka hori dramatikoagoa da emakumearentzat, lehenik eta behin objektu gisa atzematen duelako bere burua, plazerean ez duelako segituan aurkitzen autonomia segururik; subjektu transzendente eta libre gisa dagokion duintasuna berreskuratu beharra dauka, bere kondizio haragizkoa onarturik: eginkizun neketsua da, eta arriskuz betea; porrot egiten du askotan.
‎zinezko den ala ez, horren arabera epaitu behar da hautua. Homosexualitatea modu bat izan liteke emakumeak ihes egin diezaion bere kondizioari, edo hura onar dezan. Psikoanalistek, ordea, beren konformismo moralizatzaileagatik, zinezkotasunik gabeko jarreratzat hartzen dute beti, eta horixe da haien hanka sartze itzela.
‎orduantxe jakiten du zer diren abandonamenduaren larrimin guztia eta askatasunaren zorabioa. Haustura mingarriagoa edo arinagoa da kasuen arabera; aitarekiko, anai arrebekiko eta batez ere amarekiko loturak lehendik hautsiak baldin bazituen, dramarik gabe urrunduko da haiengandik; oraindik haien mende baldin badago eta praktikan haien babesean segitzeko modurik baldin badu, samurragoa izango zaio bere kondizioa aldatzea; gehienetan, ordea, nahiz eta deseatzen egon aitaren etxetik alde egiteko, nahasita sentitzen da bera parte zen sozietate txiki horretatik bereizia denean, bere iraganetik, oinarri seguruz osaturiko bere haur unibertsotik, balio bermatuetatik erauzia denean. Bizitza erotiko kartsu betea izatea du berriro immanentziaren bakean murgiltzeko modu bakarra, baina, normalean, asebetea baino gehiago aztoratua dago hasieran; sexu iniziazioak, hobea zein okerragoa izan, nahasmendua handitu besterik ez dio egiten.
‎Ingurukoek prestaturiko gezurren aurrean, ironiko eta buruargi agertzen da. Bere kondizioaren anbiguotasuna sentitzen du egunez egun: protesta antzuetatik harago, kemena izan dezake auzitan jartzeko baikortasun ezarria, balio onartuak, moral hipokrita eta lasaigarria.
‎harentzat ere, emakumeak bizia iraunarazten du, eta gizonak, berriz, segida ematen dio oldarrari egintzen bitartez; katolikoarentzat, ordea, funsgabeko immanentzian murgildurik dago lurrean gertatzen den guztia: Jainkoa baino ez da transzendentea; Jainkoaren begietan, berdin berdinak dira ekiten dion gizona eta hura zerbitzatzen duen emakumea; nork bere kondizio mundutarra gainditu behar du: salbazioa zeregin autonomo bat da, zernahi gisaz.
‎horixe erakusten dio izterren artean erortzen zaion jario gorriak. Jadanik bere kondizioa onartua baldin badu, pozez hartzen du hilekoa jaistea... –Andere bat zara orain?.
‎horrela agertzen saiatu zen, baina segurtamen handirik gabe; tesi horrek, ordea, ez du heldulekurik. Egia da sexuen araberako lan banaketak eta haren ondorio den zapalkuntzak gogora ekartzen dutela zenbait kontutan klaseen araberako bereizketa, baina ezin dira nahasi bata bestearekin; klaseen arteko zatiketan ez dago inolako oinarri biologikorik; lanean, esklaboak nagusiaren kontra hartzen du bere buruaren kontzientzia; proletarioak, berriz, beti sentitu izan du bere kondizioa matxinadan, eta horren bitartez esentzial bihurtzen da, eta arrisku iturri bere zapaltzaileentzat; klase gisa desagertzea du xede. Sarreran esana dugu zenbateraino den desberdina emakumearen egoera, gizonarekin solidario egiten duen bizi eta interes komunitatea dela kausa bereziki, eta gizonak emakumearengan aurkitzen duen konplizitateagatik:
‎Dena dela, orokortasunak irentsiak izatea zaie mingarriena: emazte bat, ama bat, etxekoandre bat, emakume bat, beste milioika bezalako bat; umetan, berriz, bakoitzak modu singularrean bizi izan zuen bere kondizioa; ez zekien zein antzekoak ziren bera munduaren gainean ikasten ari zena eta bere kideak ikasten ari zirena; indibidualtasun guztia aitortzen zioten gurasoek, irakasleek, adiskideek, eta parerik gabetzat zeukan bere burua, bakartzat, berdinik gabeko aukeren jabetzat. Orain, berriz, ahizpa txiki horrengana itzultzen da, hunkiturik, uko egin baitie askatasunari, exijentziei, subiranotasunari, eta traizio egin baitio ahizpari, gutxi asko.
‎Egiaz, gizona haragizkoa da emakumea bezala, hau da, pasibotasun bat da, hormonen eta espeziearen jostailu bat, bere desiraren harrapakin artega bat; eta emakumea ere, gizona bezala, haragizko sukarrean onespena da, borondatezko ematea, jarduna; bakoitzak bere erara bizi du gorputz eginiko existentziaren anbiguotasun bitxia. Ustez elkarren kontra ari diren borroka horietan, nork bere kontra dihardu, ohaidearengan proiektatuz bere buruarengan arbuiatzen duena; bere kondizioaren anbiguotasuna bizi ordez, bakoitzak ahaleginak egiten ditu doilorkeria besteak paira dezan eta ohorea norberarentzat izan dadin. Baina biek onartuko balute anbiguotasun hori, zentzuzko modestia batez onartu ere, zeina zinezko harrotasunaren ondorio bailitzateke?, orduan parekotzat hartuko luke batak bestea, eta biek adiskidantzaz biziko lukete drama erotikoa.
‎Emakumeak emakume izan nahi duen bitartean, bere kondizio independenteak gutxiagotasun konplexua sortzen dio, eta feminitateak, berriz, duda eginarazten dio bere aukera profesionalez. Horra hor gairik garrantzizkoenetako bat.
‎Horrez gain, subjektuak elkartruke harremanetan kokatzen dituzten determinazio formalei dagokienez, era berean determinazio ekonomikoak direnak, ez dago inolako ezberdintasunik euren artean. Subjektu oro trukatzaile hutsa da, eta bakoitzak gainontzekoekin besteek norberarekin duten harreman bera kondizio berdinetan izaten du hortaz. Elkartrukeko subjektu bezala ulerturik, berdintasun egoera batean ematen da pertsonen arteko erlazioa.
‎Gizakien estruktura fisiologikoari eta honek bere kondizio objektiboekin harremanean eskuratzen duen gaitasunari berezko zaion kualitate hau (lan indarra) formazio sozial baten merkantzia legez aurkeztu dadin, hau da, zirkulazio sinplean balorearen izaera autonomoaren jabeek lan indarra erosteko aukera izan dezaten, honako determinazio formal eta kondizio material hauek derrigorrez existitu behar dira:
2020
‎Baina, gehienetan, gizona matxinatu egiten zaio bere kondizio haragizkoari; jainko tronugabetu gisa ikusten du bere burua: zeru argitsu ordenatutik amaren sabeleko kaos ilunera erori izana, horratx gizonaren madarikazioa.
‎9). Beraz, gizona aberetasunaren lokarriak hautsi eta bere kondizio haragizkotik salbu dagoen Ideia puru edo Espiritu absolutua izan nahian ibili bada ere (ibid.: 175), emakumeak oso presente izan du gorpuztasuna.
‎9). Beraz, gizona aberetasunaren lokarriak hautsi eta bere kondizio haragizkotik salbu dagoen Ideia puru edo Espiritu absolutua izan nahian ibili bada ere (ibid.: 175), emakumeak oso presente izan du gorpuztasuna.
2021
‎Baina bere bizi osoan, Josephine Baker borrokatu zen, lehenik eta beti, arrazismoaren kontra. Josephine Baker ek (Freda Josephine Mc Donald, bere haurtzaroko izenaz) bere kondizioa hola laburtu zuen: " Neska gazte beltz bat ginelarik, miseriari hiru maneraz bakarrik eskapatzen ahal zen:
‎Giza entendimentuaren ezina, gai gisa, Stanislaw Lemen obra osoaren bihotzean dago, eta aldamio filosofiko sendo batean bermatzen da Solaris nobelan. Gizakien ezagumena (eta, hortaz, ezagutza) gizakiaren beraren heinekoak baitira, Lemen ikusmoldean giza adimena ez da bere kondizioaz harago jotzeko gauza, eta beraz ezin du konprenitu gizakiaren neurriaz gaindiko errealitaterik, helbururik edo zentzurik. Ezer entendituko badu, gizakiak bere neurrira ekarri beharra dauka ezinbestez.
‎Gizon ustez gorpuzgabearen aurrean, giza kondizioaren anbiguotasuna eta gorpuztasuna azpimarratzen zuen. Beauvoirren ustez, emakumeak bere buruaren esperientzia zinezkoagoa du, gizonak ez bezala bere kondizio haragizkoa onartzen baitu: " emakumea ez zaio urguilua erabiliz itzurtzen bere kondizioaren anbiguotasunari" (II:
‎Beauvoirren ustez, emakumeak bere buruaren esperientzia zinezkoagoa du, gizonak ez bezala bere kondizio haragizkoa onartzen baitu: " emakumea ez zaio urguilua erabiliz itzurtzen bere kondizioaren anbiguotasunari" (II: 387).
‎Hori kontuan izanik, Bata, absolutua eta esentzia izateko asmoz, bere aberetasun eta gorpuztasunari ihes egiten ahalegindu izan da gizona: gehienetan, gizona matxinatu egiten zaio bere kondizio haragizkoari[...] Gizonak beharrezkoa izan nahi luke Ideia puru bat bezala, Bata bezala, Oro bezala, Espiritu absolutua bezala, eta preso dago gorputz mugatu batean, aukeratu ez dituen toki eta denbora batean. (II:
‎Gizonak Ideia purua, Bata, Oro, Espiritu absolutua izan nahi du, bere kondizio haragizkoak ezarritako muga eta kontingentzietatik salbu:
‎Gizon ustez gorpuzgabeen aurrean, giza kondizioaren anbiguotasuna eta gorpuztasuna azpimarratzen du. Bere ustez, emakumeak bere buruaren esperientzia zinezkoagoa du, gizonak ez bezala bere kondizio haragizkoa onartzen baitu. Alabaina, haragi hutsera eta immanentziara giltzapetzen dute.
‎493494). Hala, emakumeak" subjektu transzendente eta libre gisa dagokion duintasuna berreskuratu beharra dauka, bere kondizio haragizkoa onarturik" (II: 140).
2022
‎Arendten ustez, lana bizitzarako baldintza da zentzu biologikoan, eta gizakiarentzat beharrezkoa zaionari egiten dio erreferentzia, hau da, maila biologikoan irauteko beharrezkoa denari. Arendtek lanaren eta kontsumoaren arteko prozesu ziklikoa ezartzen du, bizitzaren beraren kondizioa litzatekeena; gizakiaren ekintza ingurunearekin elkarreraginean, espeziearen biziraupenari eta ugalketari begira.
‎• Lantzea bizitzarako baldintza da zentzu biologikoan, eta gizakiarentzat beharrezkoa denari egiten dio erreferentzia, hau da, maila biologikoan irauteko beharrezkoa denari. Arendtek lanaren eta kontsumoaren arteko prozesu ziklikoa ezartzen du, bizitzaren beraren kondizioa litzatekeena.
2023
‎Iztuetak azaldu bezala" kultura osoari", alegia estatu mailako kulturari, ez zaio horrelako itaunik egiten, bai, ordea," azpi kultura" kategoria duen euskal kulturari. Definizio arazoa izatekotan subalternoak dauka, bere kondizioaz jabetzen ez den menpeko subjektuak (Gramsci 2013a eta b). Gai honetan ere diskurtso hegemonikoari, zeina estatuaren politika publikoek definitzen duten, ezikusia egiten diogu.
‎Carvalhok interes berezirik gabe begiratu zion. Polizia zen, zalantzarik ez, eta ez zuen ahalegin handirik egiten bere kondizioa ezkutatzeko. Baietz egin zuen buruaz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
bere 52 (0,34)
beraren 2 (0,01)
BERE 1 (0,01)
Bere 1 (0,01)
bera 1 (0,01)
bereko 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia