Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2001
‎Ez da ulertu behar talde homogeneo gisa, eragina ezbaita horrelakoa. Bestalde, norbanako bakoitzak bere ingurunea du, ondoko ikasleak duenarekin antzekotasunak izan ditzakeena edo ez. Beraz, prozesu indibidualaz hitz egiten ari gara:
‎Motibazioaren inguruan egiten ari ziren ikerketen emaitza kontrajarriak zirelaeta, Clement eta Kruidener ek (1985) aipatzen dute honen arrazoiak ondokoakdirela: 1) orientazio integratibo eta instrumentalari buruzko definizioaren ingurukonahasketa; eta 2) orientazioetan gizabanakoaren inguruneak duen eragina, hau da, gizabanako horrek bere ingurunean dituen sare sozialen, bere identitate sozialareneta inguruneko beste hainbat faktoreren eragina kontuan hartzekoa izango da.
2003
‎Ordudanik, espezie hori bakartuta bizi da, eta uhartetxo bakoitza ekosistema “bakarra” da, non beste kontserbazio kontzeptu batzuk ematen baitira “eta bakoitza desberdina da”. Ikerketa proiektu horri esker, irakasleak eta bere taldeak populazioen ezaugarri demografikoak, dna sekuentziak eta espezie horrek bere ingurunearekin dituen elkarreraginak aztertzen dituzte, eta, ondorioz, ondorioztatu dute ezinezkoa izango litzatekeela narrastiaren eta polinizatzen dituen landareen biziraupena bi espezieen arteko interakziorik gabe.
2005
‎Eskolak bere ingurunearekiko dituen helburu eta funtzio aldaketak: adibidez, hezkuntza aldetik aukera zabalagoa eskaintzea, promozio sozialarenaukera gehiago egotea, giza baliabideen banaketa berria lortzea,.
2007
‎Valsiner ek (1997) dioen bezala, MAE sortzen da haurraren eta hareningurunearen arteko harremanak antolatzeko, eta, hala, garapena bideratzen dakulturan onarturik dagoena egitera. MAE zaharkitua gera daiteke, pertsona heltzenden heinean, bere ingurunearekin dituen erlazioak aldatzen direnean. Adibidez, bozkatzea debekatua egotea zaharkiturik gelditzen da gizabanakoak 18 urtebetetzen dituenean.
2009
‎Ingurumen eta Landa eta Itsas Ingurunearen Ministerioak (MARM) Espainiako eta autonomia erkidegoetako aztarna ekologikoaren azterketa egin du. Helburua iraunkortasunaren kontzeptura hurbiltzea da, MARMek dioenez, “giza komunitate batek (herrialde, eskualde edo hiri batek) bere ingurunean duen inpaktu multzoa osatzen baitu”. Taula eta grafikoak dituen liburu batean argitaratu da azterketa.
2015
‎Indiara joan ginen Ganges ibaian leku berean eta egun berean 30 milioi lagun biltzen dituen erromesaldi espiritual batera; British Columbiako (Kanada) bailara batzuetan ere izan ginen. Gizakiak bere ingurunearekin duen interakzioa interesatzen zaigu. Film honetan ere horretan zentratuko gara, baina adibide batzuk erakutsiko ditugu soluzioak eman beharrean.
2016
‎Ingurumen hitzak edozein izakiri erreferentzia egiteko balio duen arren, askotan ikuspuntu antropozentrikotik ulertzen da, hau da, gizakiak bere ingurunearekin dituen erlazioak azaltzeko, eta, gehienetan, ingurumenaren narriadurari loturik?. Giza ingurumenaren narriadura (edo aldaketa behintzat) gizakia sortu zen une berean hasi
2018
‎" Hizkuntza ekologia hizkuntza orok bere ingurunearekin dituen elkar eraginen azterketa da" (Haugen, 1972).
‎Bere aztarna ekologikoak elikatzeko edo janzteko erabiltzen duzun planetaren azalera neurtzen du, baita sortzen dituen hondakinak eta kutsadura metatzeko ere «Aztarna ekologikoa herrialde edo hiri batek, baita norbaitek ere, bere ingurunean duen eraginaren adierazle da, eta kontuan hartzen ditu Ingurumen Ministerioak editatutako ‘Aztarna ekologikoaren analisia Espainian’ txostenaren egilea David Ponek, «Kontsumo ekologikoaren analisia Espainian» txostenaren barruan. Ekologian, aztarna hori bakoitzak kontsumitzen dituen baliabideak ekoizteko behar den ekoizpen azaleraren guztizkoa da.
2021
‎Proiektu berriaren bidez, Urbilek gizarteari ekarpen bat eskaintzeko konpromisoa sendotu du, komunitatearen garapenari bertako ikuspuntutik laguntzeko, merkataritza guneak bere ingurunean duen garrantzia azpimarratuz. Gisa honetara, Urbilek elkarlaneko ekimenen bultzatzaile bihurtu nahi du:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia