2001
|
|
Ez da ulertu behar talde homogeneo gisa, eragina ezbaita horrelakoa. Bestalde, norbanako bakoitzak
|
bere
ingurunea du, ondoko ikasleak duenarekin antzekotasunak izan ditzakeena edo ez. Beraz, prozesu indibidualaz hitz egiten ari gara:
|
|
Motibazioaren inguruan egiten ari ziren ikerketen emaitza kontrajarriak zirelaeta, Clement eta Kruidener ek (1985) aipatzen dute honen arrazoiak ondokoakdirela: 1) orientazio integratibo eta instrumentalari buruzko definizioaren ingurukonahasketa; eta 2) orientazioetan gizabanakoaren inguruneak duen eragina, hau da, gizabanako horrek
|
bere
ingurunean dituen sare sozialen, bere identitate sozialareneta inguruneko beste hainbat faktoreren eragina kontuan hartzekoa izango da.
|
2003
|
|
Ordudanik, espezie hori bakartuta bizi da, eta uhartetxo bakoitza ekosistema “bakarra” da, non beste kontserbazio kontzeptu batzuk ematen baitira “eta bakoitza desberdina da”. Ikerketa proiektu horri esker, irakasleak eta bere taldeak populazioen ezaugarri demografikoak, dna sekuentziak eta espezie horrek
|
bere
ingurunearekin dituen elkarreraginak aztertzen dituzte, eta, ondorioz, ondorioztatu dute ezinezkoa izango litzatekeela narrastiaren eta polinizatzen dituen landareen biziraupena bi espezieen arteko interakziorik gabe.
|
2005
|
|
Eskolak
|
bere
ingurunearekiko dituen helburu eta funtzio aldaketak: adibidez, hezkuntza aldetik aukera zabalagoa eskaintzea, promozio sozialarenaukera gehiago egotea, giza baliabideen banaketa berria lortzea,.
|
2007
|
|
Valsiner ek (1997) dioen bezala, MAE sortzen da haurraren eta hareningurunearen arteko harremanak antolatzeko, eta, hala, garapena bideratzen dakulturan onarturik dagoena egitera. MAE zaharkitua gera daiteke, pertsona heltzenden heinean,
|
bere
ingurunearekin dituen erlazioak aldatzen direnean. Adibidez, bozkatzea debekatua egotea zaharkiturik gelditzen da gizabanakoak 18 urtebetetzen dituenean.
|
2009
|
|
Ingurumen eta Landa eta Itsas Ingurunearen Ministerioak (MARM) Espainiako eta autonomia erkidegoetako aztarna ekologikoaren azterketa egin du. Helburua iraunkortasunaren kontzeptura hurbiltzea da, MARMek dioenez, “giza komunitate batek (herrialde, eskualde edo hiri batek)
|
bere
ingurunean duen inpaktu multzoa osatzen baitu”. Taula eta grafikoak dituen liburu batean argitaratu da azterketa.
|
2015
|
|
Indiara joan ginen Ganges ibaian leku berean eta egun berean 30 milioi lagun biltzen dituen erromesaldi espiritual batera; British Columbiako (Kanada) bailara batzuetan ere izan ginen. Gizakiak
|
bere
ingurunearekin duen interakzioa interesatzen zaigu. Film honetan ere horretan zentratuko gara, baina adibide batzuk erakutsiko ditugu soluzioak eman beharrean.
|
2016
|
|
Ingurumen hitzak edozein izakiri erreferentzia egiteko balio duen arren, askotan ikuspuntu antropozentrikotik ulertzen da, hau da, gizakiak
|
bere
ingurunearekin dituen erlazioak azaltzeko, eta, gehienetan, ingurumenaren narriadurari loturik?. Giza ingurumenaren narriadura (edo aldaketa behintzat) gizakia sortu zen une berean hasi
|
2018
|
|
" Hizkuntza ekologia hizkuntza orok
|
bere
ingurunearekin dituen elkar eraginen azterketa da" (Haugen, 1972).
|
|
Bere aztarna ekologikoak elikatzeko edo janzteko erabiltzen duzun planetaren azalera neurtzen du, baita sortzen dituen hondakinak eta kutsadura metatzeko ere «Aztarna ekologikoa herrialde edo hiri batek, baita norbaitek ere,
|
bere
ingurunean duen eraginaren adierazle da, eta kontuan hartzen ditu Ingurumen Ministerioak editatutako ‘Aztarna ekologikoaren analisia Espainian’ txostenaren egilea David Ponek, «Kontsumo ekologikoaren analisia Espainian» txostenaren barruan. Ekologian, aztarna hori bakoitzak kontsumitzen dituen baliabideak ekoizteko behar den ekoizpen azaleraren guztizkoa da.
|
2021
|
|
Proiektu berriaren bidez, Urbilek gizarteari ekarpen bat eskaintzeko konpromisoa sendotu du, komunitatearen garapenari bertako ikuspuntutik laguntzeko, merkataritza guneak
|
bere
ingurunean duen garrantzia azpimarratuz. Gisa honetara, Urbilek elkarlaneko ekimenen bultzatzaile bihurtu nahi du:
|