Emaitzak: 5
2011 | ||
Adibidez, Kartak izeneko kontakizunean, emakume dantzari apetatsuegi baten patua oldartu egingo da tarotaren iragarpena betetzeko, gainean daraman zaldizkoa amilarazten duen zaldi asaldatua bezala. Amarru horietan ikusten dugu egileak ez zituela sekula ahaztu, haur bakarra izaki, aspertasunari aurre egiteko asmatzen zituen jolasak; hala," | bere inguruneko pertsona nagusiak abenturarik harrigarrienetan nahasten eta inoiz itxura fantastikoz hornitzen zituen2". | |
2016 | ||
Haurra | bere inguruneko pertsonen emozioez eta egoera afektiboez galdetzen eta eztabaidatzen hasten da, batez ere bere jokabidea kudeatu ahal izateko. Halaber, haurra konturatzen da hizkuntzaren bidez bere inguruneko pertsonen erantzun emozionaletan eragiten duela: | |
Haurra bere inguruneko pertsonen emozioez eta egoera afektiboez galdetzen eta eztabaidatzen hasten da, batez ere bere jokabidea kudeatu ahal izateko. Halaber, haurra konturatzen da hizkuntzaren bidez | bere inguruneko pertsonen erantzun emozionaletan eragiten duela: besteak kontsolatzeko edo dibertitzeko gaitasuna du, eta ingurukoekin harreman estuagoak izan ditzake. | |
hurbileko pertsonekiko (ahaideekiko) interakzio pribilegiatua, baina arrotzak errefusatu gabe (3 hilabete). Haurtxoak | bere inguruneko pertsonengana jotzen du, baina ez ditu arbuiatzen ezezagunak; elkarreraginerako joera du. Ikusmen pertzepzioa eta gainerako zentzumenen bidezko pertzepzioa garatutakoan, gai izaten da haurtxoa zaintzen duen pertsonaren aurpegia, usaina, ahotsa eta beste zenbait ezaugarri bateratzeko; horren ondorioz, atxikimendu figura bereizi egiten du, baina oraindik ez ditu ezezagunak arbuiatzen. | |
Hezkuntza emozionalaren helburua gaitasun emozional handiko pertsonak izatea da. Gaitasun emozionalari esker, haurra gai izango da bere jokabideak kudeatzeko, bere ingurunean gertatzen dena ulertzeko eta horren arabera jarduteko, eta | bere inguruneko pertsonen eskaerak kontuan hartzeko. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
bera | 5 (0,03) |
Lehen forma
bere | 5 (0,03) |
Argitaratzailea
LANEKI | 4 (0,03) |
Alberdania | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
bera ingurune | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
bera ingurune pertsona | 5 (0,03) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |